- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- ViewSonic VX2779-HD-Pro: megfizethető gamer monitor
- Apple notebookok
- Autós kamerák
- Apple asztali gépek
- Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra
- Mini PC
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
ph Az Aorus 14000 Gen5 széria 1 TB-os kapacitástól indul, és mérettől függően 14 GB/sec körüli olvasási sebességet kínál.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Nagy pofon: lőttek a Meta európai AI-tervének
it Az ír adatvédelmi hatóság kérése miatt a Meta befékezi az AI-modellek kiadását Európában.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
válasz szumoo #17352 üzenetére
Én azt mondom a puding próbája az evés.. én is rengeteg autót voltam élőbe megnézni ami a képen csili villi patika volt és amikor élőbe meg láttam két egyforma színű elem nem volt rajta.. jó persze szerencsére én baráti és családi oldalról is elég sok tapasztalattal rendelkezek hisz autó szerelőtől a villamoságisig minden van és rengeteget tanultam tőlük és még mindig rengeteget kell tanulnom.. de azt már jól tudom hogy autót venni én ezek szerint készültem / készülök:
1. Megnézem mennyi a keret és mi az elvárás
2. Szűkítem a kört 2-3 márka /típusra
3. Majd neki állok műszaki fórumokat olvasni az adott típusokkal kapcsolatban( hihetetlen de rengeteg hasznos infó van)
4. Szép lassan egy márkára fog szűkülni és egy adott típusra..
5. Ezután jön a sok hónapos szinte minden napos keresgélés a neten..
6.Össze írok 4-5 olyan autót mai árban és így első blikkre tetszetős és meg próbálom egy kanyarba megnézni mind ha lehetséges ha nem akkor min 2 közelebbi példányt..
7. Rájössz hogy ennyi sz@r a világon sincs
8. és amikor már kezded feladni (több hónap keresgélés)akkor jön a szerencse és jó áron lehet elhozni egy nem hibátlan/ de kis ráfordítással autónak nevezhető járművetEvvel azt akarom mondani amit rob is írt simán lehet hogy vállalható a gépezet.. és rönónál ott a lehetőség hogy motor/ alváz alapján lekérd a szerviztől az elő életét ha mo-i a kocsi akkor az 100k km-ig tuti márkaszervizbe volt szervizen(elvileg) és abból a 3-4 szervizből sok dolog kiderülhet az autóval kapcsolatosan..
Amúgy lehet egyik nap elsétálok és meglesem őket ha jobb idő lesz ugyan is nekem is egyre jobban hajtja a fantáziámat..
-
tresh
addikt
Igen..
Bár motorikusan még érdekesebb lehet milyen állapotba van pl ha már ki van nyalva a motortér és csillog mint salamontöke nekem már gyanús, én a "poros/koszos" motor teret szeressem
Egy bajom van csak hogy kevés infóm van ezekről az 1.6osokról..leszámítva az okoskerekes mókát és a gyújtást ami alap dolog náluk Mind1 lehet asszonykámmal valamikor elballagok majd és meg lessük miért ennyi az annyi...de már előre félek hogy megfog fertőzni a nekem kell egy ilyen kor aminek mindig az a vége hogy kis balhé és a kapu előtt áll 1 hét múlva
ez elvileg ugyan ott van és picit közelebb áll a lelkivilágomhoz (3ajtó végett) egy csapásra kettőt is meg lehetne nézni
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
-
tresh
addikt
bizony... igazán kellemes darab volt
de az rs is komoly technikával volt meg oldva
más: csak nekem tűnt fel hogy mostanában egyre több behozott autón látom azt hogy nincs fent a környezeti védelmi besorolásos plakett a rendszámtáblán Nem nagyon értem ha megállítja a rendőre mit csinál? az az érdekes hogy nem egy és nem kettő ilyet látok nap mint nap..
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Tehát a beállításról. A forrás: H.R.Etzold-nak van egy magyar nyelven megjelent könyve Így csináld címmel, melyben az 1.4, 1,6, 2,0 és a dízel modellek benne vannak '96 januártól. Ehhez egy ismerős által jutottam hozzá, miután vett egy bocit és ezt a könyvet találta a csomagtartóban a többi kacat között Ha kell valakinek szívesen odaadom/elkérem a tulajtól. Nagyon jó kis kiadvány.
Miután írtad, hogy a Ladán már állítottál hézagot, gondolom a szelepfedél levétel nem okoz gondot, valamint a beállítás műszaki menete sem.
A beállítás sorrendje:
Kipuff. szelep nyitva szívószelep állítás kipuff szelep állítás
1-es henger 3-as henger 4-es henger
3-as henger 4-es henger 2-es henger
4-es henger 2-es henger 1-es henger
2-es henger 1-es henger 3-as henger
A szelephézag hideg motornál: szívó 0.10, a kipufogó 0.25 mm. (1.4-1.6 benzin, 8V)
Sajnos meleg motorra nincs adat.
Figyelem!! A hengerek számozása a sebváltótól kezdődik és a vezérműszíj felé halad, tehát jobbról balra. Ez számomra új volt, de nem is vagyok szerelő A szívószelepek a szívóoldalon, a kipufogószelepek a kipufogóoldalon helyezkednek el. A szelep akkor van teljesen nyitva, ha a himba teljesen lenyomja az alsó végállásig. A szelephézag akkor helyes, ha a hézagmérő csak nehezen húzható ki. Ha a gyertyákat kiveszed, viszonylag könnyen forgatható a motor az ékszíjtárcsánál.Amúgy m1 javítási szervizkönyvebe benne van ez is, ha hazaérek bedobom azt is addig itt egy kis leírás
-
tresh
addikt
hőhő robnak egy kis finomság
Hóra visszatérve: nekem bent van 2-3 órányi zene a kocsiba és szépen beteszem ilyenkor nyugiba elengedek minden vadbarmot..aztán meg mosolygom amikor 5 perc múlva a korlátnak nekivágva ott áll..mert ugye fontos a nyári gumi a bmw-n a 20éves srácnak aki valószínű egy swiften tanult vezetni és a hátsókerék hajtás ismeretlen fogalom neki meg az is hogy megtanulja kezelni...lásd tegnap is ez történt..csak annak örülök hogy magát törte rommá nem mást..mondjuk így bele gondolva az baj hogy egybe szállt ki belőle és az anyagi része őt nem fogja érinteni apu vesz másikat...mert a kocsi volt a szar nem ő a béna
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Hát a fogyasztásról amiket eddig én tapasztaltam több fóka tulaj van a családba baráti körbe többet eszik mint más 1.6 osok 1 literrel kb. Bár tudom ez is sok mindentől függ ettől függetlenül bármelyik fóka tulaj ült a röncimbe rommá dicsérték az ülést és hogy milyen kényelmes tágas gép Viszont az tény hogy főleg a fóka 1 ről tudom mondani irtó strapabíró konstrukció.. tényleg ha egy normálisba ülsz be nem nagyon kell vele foglalkozni elviseli a remek minőségű utainkat is a motorja is jól bírják a strapát pl uncsi tesoméké most tart 370k körül és olajon/szűrőn kívül még nem kért mást persze azt hozzá teszem hogy mindig időbe kapja ezek az én kezeim által
MMA87: legyen 300k amit rá költöttél mert rendbe akartad tudni az autót amit sok ember lesz@r mert úgy van vele meg veszi ami megy működik miért cserélje majd ha megáll szétesik akkor.. és ebbőr lesz a szakadt vez.mű szíj stb ami több száz ezres móka is lehet utána meg az autót írja le..na most ha 5 évre vetted ezt a kocsit mondjuk akkor ez a 300k mindjárt megéri főleg annak tudatába mennyi ipari hulladék jár az utakon és pl engem is jó érzés tölt el amikor beülök a kocsimba és tudom hogy biztonságosan /hiba mentesen visz A-ból B-be mert megkapta azt amit kell
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Egy: bármelyik szerelő 10perc alatt kicseréli neked 2-3 ezerét a szondát..nem kell hozzá rönó mágus..
Ha meg ilyen megbízhatatlan a tag és nem kell neki a munka hanyagolni kell..
Kettő: rövid távon jársz így egyértelmű hogy nem "ég" ki a rendszer, katalizátor is "eltömődhet" elviszed meghajtod egy kicsit minden hóban egyszer és nem lesz gond jót tesz neki
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Ez a lényeg .. amúgy meg egy idő után már csak a kötelezőket fogod cserélni rajta és meg fogod szeretni jó gép az..nálam is voltak apróbb hibák amire olyan ideges lettem hogy kb 3 szor el akartam adni majd amikor meg csináltam (nudli hibák és persze nem az autó hibája hanem hogy sokat állt és nem foglalkoztak utána már vele)végül meg szerettem nagyon egy dolog hiányzik belőle a klíma talán e végett és egy picit erősebb motor miatt cserélném le..de elnézve az autópiacot hát nem nagyon van alternatíva
-
tresh
addikt
-
tresh
addikt
válasz rob210 #17503 üzenetére
Vitatkozhatunk de jelen állás szerint egy 90 LE városi autó volt pályán használva ráadásul 1.6 os blokkal na most eddig mait írtál 2 turbó csere volt az min 300 ezer ft ez mondjuk 224.000 km alatt..egy jóféle 2 literes pályán 140-150es tempóba lazán tartja 8 literes fogyasztást és még azért ebből a tempóból is megugrik ahol az 1.6 diesel már igen csak a végét járja (jó tudom lehet 200-at menni vele 2 percig... ) ráadásul a szervizelési költsége jóval barátibb..nálunk is a városi cirkálok 1.2 benya 1.4 tdci fiseta de a hosszútávú gépek 2.0 benya és nem egybe van 300k+ és még mindig semmi bajuk Persze ez az én véleményem úgy hogy diesel közel áll a szívemhez
-
tresh
addikt
válasz rob210 #17508 üzenetére
Természetesen nem olyan értelembe akarok én vitába szállni veled csak leírtam a véleményem..lehet semennyire sincs igazam ez csak az én álláspontom lenne
..én azt mondom hogy ez a diesle vs benya kérdés használat függő és pénz..
Nekem is ez a célom a következő váltásom klímás 1.6 16v lesz se több se kevesebb nem kell és ezt még talán fent is bírom tartani a mai helyzeteket figyelembe véve.. és szerintem 90% hogy francia vonalon xsara/307/megane játszik ezeket talán még elérhető áron találok majd.
Barátnőmék is árulják a lakásukat de nagyon áll most az a piac is mint az autós..nem egyszerű dolog az tény sajnos..
giigz: annyi pénzért csak valami roncsba ülnél most és szidnád a franciákat
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
gratula hozzá és sok baleset mentes km-t a géppel
Látod én meg a fordítottjával szívok...mivel még mindig nem találok lemezfelnit jó áron így csak téli gumi van de "szerencsére" az idő még megkívánja hogy az legyen fent
szerk: igen, anyag oldalon igen baráti a suzuki
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #17524 üzenetére
Szerintem pályára mindegyik mostani középkategóriás autó megfelelő főleg 120-140 ig.. én azért mondtam hogy csori 1.6 diesel nem oda való mert szinte megállás nélkül ment le-fől..most az hogy leugrasz vele horvátokhoz nyaralni vagy síelni a szlovákokhoz stb meg se kottyan neki.. amúgy szerintem a megane-oknak igen jó szigetelésük van bezzeg a fókának (2005ös volt) huhu na az móka 130-140 nél olyan menet szél hang van hogy nem a rádiót hanem a mellettem ülőt néha nem értettem mit mond vagy nem hallottam jah és 200km után mondtam hogy ő vezessen vissza mert lerohadt benne a derekam..érdekes 1 es fókánál ezt nem tapasztaltam
-
tresh
addikt
Hát én akkor nem tudom hogy az ő meganeába mi volt a gyári ülés helyett, de az biztos hogy a széria fóka 1/2 üléseinél az m1 ülés messze kényelmesebb ( mondjuk hogy negatívum is legyen az oldaltartása sz@r mondjuk nincs is ) Azt tudom elképzelni hogy valami jó felszereltségű fóka 2 be csücsül amibe oldaltámaszos ülések vannak
-
tresh
addikt
Hát nem tudom..nekem pont ez nem jött be benne...azért az hogy 100km után már elmacskásodott a lábam nem igazán volt jó érzés..de ízlések és pofonok
MMA87: én szeretek hóba vezetni abba is tanultam meg anno de a sok mazsolát nem Sose fogom megérteni aki nem biztos magába és az autóba ami alatta van miért ül bele és tartja fel az egész forgalmat..
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz rob210 #17532 üzenetére
Nem tudom ezt én se értem...munka hely felé "egérút" szépen letakarítva és 40enel megyünk.. na nekem se kellett több 2 lámpáig bírtam fogtam azt kielőztem 80nal szépen őket..tuti engem is vadbaromnak tartottak de nem bírtam már elviselni azt a szerencsétlenkedést amit műveltek..ráadásul ha beállok mögé szerintem fél órával később bérek be
Most már jöhetne a jó idő tele a hócipőm a sok "rally" bajnokkal...
-
tresh
addikt
válasz SocketA #17534 üzenetére
A gépkocsik kipufogórendszerébe épített lambda-szondáknak kettős szerepük van. A kipufogógáz oxigéntartalmának folyamatos mérésével egyrészt az üzemanyag/levegő mennyiségi arányának szabályozásához, másrészt a katalizátor hatékony működéséhez szükséges oxigénszint beállításához elektromos jelet szolgáltat.
Így szerintem egyértelmű hogy a hátsó szonda is befolyásolja a kocsi optimális keverék/fogyasztás/teljesítmény adatát.. nem viccből van ott az
-
tresh
addikt
válasz SocketA #17536 üzenetére
Pontosan erről van szó amit írtál..
Rossz első lambda szondával is lehet menni és így tovább.. csak kompromisszumot kell kötni dolgokkal kapcsolatosan és hosszútávon nem tesz jót neki..pl ha az ecu kapja a folytonos falsch értékeket akkor az autó se fogyasztásba se teljesítménybe nem fogja azt hozni amit kéne.. és akkor jöhet majd az pl hogy a katalizátort tönkre vágja vele mondjuk mert nem cseréli.. és így tovább..na most egy katalizátor kontra szonda ár nem egy kategória
-
tresh
addikt
válasz SocketA #17539 üzenetére
univerzálisat ha ingyen adnák se tennék az autóm alá(saját és pár autó szerelő barát/tulaj véleménye,tapasztalata)...akkor már utángyártottat.. nem szeretném ecsetelni miért több autó több esetben az utángyártott volt csak megfelelő...szonda típus függő 30-50ig van mínusz kedvezmény..
katalizátorról meg annyit még hogy pl az enyém alá a gyári olyan 150 környéke ha jól emlékszem, utángyártott 78K mínusz kedvezmény 45k körül megáll a móka és nem egy univerzális van alatta..
-
tresh
addikt
válasz SocketA #17561 üzenetére
38k 16os ez tuti még alkuval lejjebb mehet és egész jó állapotú így képről
ez meg gumival ennyi
és még van jó pár ki lehet fogni jó áron 16/17 es felniket!Bár az tény hogy elvannak szállva az árakkal faternak a laugnára ezt vettem
4 db ot 40kért patika állapotba..
Majd ha jó idő lesz és fent lesz a gépen csinálok pár képet szerintem ez a felni mutat a legszebben a lagunákonbezzeg az én rönómra a 14es lemez felni lenne ennyi no meg ha alu akkor kb 45-50 körül...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- M0ng00se: Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- Vicces képek
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Ingatlanos topic!
- Nagy pofon: lőttek a Meta európai AI-tervének
- Ukrajnai háború
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- ViewSonic VX2779-HD-Pro: megfizethető gamer monitor
- Honor 90 - modellalkat
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó