Hirdetés
Hirdetés
-
X200-as szériáját mutogatja a Vivo
ma Három hét múlva, várhatóan három készülékkel érkezik a Vivo 3 nm-es családja.
-
CASE gőztraktor: 110 LE / 4000 Nm
lo CASE 110 tractor pullingol (érdemes végignézni a látványért):Ugyanebből a 150-es 36 ekét húz, ez már tényleg az összes...
-
Játékos TWS headsettel gyarapodott a SteelSeries kínálata
ph Az Arctis szériás újdonság számos platformon működésre bírható, és konzolok szintjén van a Microsoft gépeihez való verziója is a Sony-t favorizáló mellett.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
Sziasztok.
Kissé bolond a FC-m. Nem tudom, kinek higgyek, nem tudok fogyasztást számolni.
Hagyományos fülön ( összes km, alatta napi) 860 km, napi fülön 970 km. Együtt lettek nullazva. Üzemanyag használat 47 liter, fogyasztás 4.8.
Én tankoltam 51-et, és számolással jóval több jön ki fogyasztásnak.No ilyenkor kinek higgyek? Ki hazudik és ki nem, és miért?
M2/2 86 ló dízel
Nem egyszeri eset, mindig ez van.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Srácok, M2 vége felé merre van a tompított biztosítékja/megoldása?
Röviden, mókoltam az állító motorral, zárlatot okoztam, most minden jó, kivéve a bal oldali tompítottat, illetve bal oldalra nem került így be a kézi állító helyére a motor.
Feszkó nem megy oda, test van. Olyan 0.9 volt körül mérek rajta, de az simán lehet gyenge áthallás ismerve ezeket az elektronikákat.Nordik: Igen
-
norbert1998
veterán
Srácok,
A 86 lovas dCi-t, ami a kettes megane-ban is volt, mennyire szabad chippelni (jó helyen, nem sufni műhelyben)? Elég gyenge ez a motor ehhez a kocsihoz, és biza vissza kell váltani 1-1 elozeshez néha, pedig pont ezért is vettem dízelt, mert utáltam a benzint pakolászni.Valaki azt mondja, hogy cirka 100 ezret ment chippel már és semmi baja, más meg azt mondja, hogy az a motor végét jelenti.
Na most, nekem csak az elozeshez és az erő meglétének erzesehez kellene,most is megkapja a 10 ezrenkent gyári olajat, normális üzemanyagot, és nem 1500-nál váltok, közel sem, de nem nyomom ki a szemét egyáltalán. Tempomat->100-al járok mindig.
Így mik a tapasztalatok?
Mert gondolom a 106 és a 86 lovas között nincs olyan sok különbség szerkezetileg (az enxemben is van VGT, pedig sokan mondják, hogy nincs) ;és kb a 106 lovas ereje lenne várható tuning után tőle.
Most motorikusan nagyon jó, padlogaz közben, előtte, utána, sosincs egy deka füst sem, szépen jár és indul hidegen, melegen, de 196 ezer van benne, és minden gyári. -
norbert1998
veterán
Sziasztok!
Csatlakoznék újfent. Többek között kérdéssel is, de akár az összefoglalóba is bemehet a kép
A kérdésem a következő; amit az autós topikbanúgy említettek, hogy talán Rob210 kollégát javasolták segítségül:
Adott a képen is látható Megane 3, amin elvégeztem egy szinte teljes első futóműfelújítást, többek közt a nagyon hangos bal kerékcsapágy és jobb féltengely miatt. Nyikorgott a stabilizátor szilentje is pl. fekvőrendőrön, így hát akkor cseréltünk úgy mindent, hogy bolcső le. Lengőkarok, szilentek, összekötők, gömbfejek, minden ilyen. Két teleszkóp szintén ment a levesbe. Ami maradt, az a toronycsapágy, mert egész fiatal még, meg a rugók, bal féltengely és jobb kerékcsapágy (ezt is terveztem cserélni de brutális erővel kellett kipréselni, gyakorlatilag tönkrement a szétszedéskor már a présszerszám a bal oldalhoz, így elengedtük, majd cserélem, ha tönkremegy )Arra lettem figyelmes, hogy valami kopog. Hepehupis úton, kormány tekeréskor, stb. Mintha egy öntvény csövet ütnél egy paradicsom karóval. Hááát. Kicsit elhamarkodottan vettem új kormányművet, de közben kiderült, az hibátlan, pedig aknában alatta állva fixre mondtam volna, hogy a kormányműből jön a hang.
A kopogással együtt jelentkező vibrációt később a stabilizátor rúd és pálcákon éreztük erősnek, mikor már tudtuk egy tipp alapján, mit keressünk. A teleszkópon, rugón már jelentősen gyengébben lehetett ezt érezni.
Akkor stab rúd szilent csere újra, ezúttal a legdrágább gyártóéra. Udvaron álltunk neki, már a stab pálcát leszedtük egy oldalon a teleszkópról... És csendben van az autó. Csakhogy az eső elkezdett megeredni, így be kellett menni a szűk garázsba. A stab pálcát nem kötöttük vissza a teleszkópba, csak félrehajtottam. Néma csendben gurult be az autó a garázsig, kormány tekeréskor sem volt hangja.Tehát biztosan a stab rúd/pálca rendszerrel lesz a gond valahol. Jelenleg a rúd maradt gyári, a pálcák és a szilent Febi márkájú. Az először berakott szilent 20 mm-es névleges furatú volt és gagyi, az utóbbi 22 mm-es, míg a rúd mondjuk 22,5-23 mm vastag. Ezek az infók vannak, meg hogy ugyanúgy kopog, kong, mint fentebb említettem.
Mit rontottam el, mi lehet a hiba? Merre menjünk tovább?
Azt tudom már, hogy a kopogás ellenére a futómű nem fog kiesni a kocsi alól, ettől függetlenül felettébb idegesítő hangja van...És a csodajárgány, a páciens:
Renault Megane III Coupe 2.0 tCe 180 (2009)Szomorúan konstatálm, hogy nincs jó fotóm az autóról, mióta felkerültek az egyen-szürkére fényezett elemek, felnik, lökhárító, tükrök
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Tudom, hogy nem Tropy, de ilyen matricát adtak[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #89831 üzenetére
Arra gondoltam én is hogy a korábbi pálcát visszarakva kiderül, az-e a ludas.
A kengyel alatt a stab rúd szilent tartóra gondolsz? Sajna nem. Második alkalommal nem szedtem le teljesen a bölcsőt, mert a talpas nem akart kijönni, így azoknál fogva lógott a kocsi alatt és kézzel húztuk, amennyire tudtuk a pici szerszámmal, ami befért, illetve aksis ütve csavarozo, fél colos kocka fejjel, a külső oldalon. Nem hiszem, hogy annak gondja lenne. Én is a pálcára tippelek.----------------------------
A képek miatt bocsi mindenki, nekem pc-n működött, de most látom, hogy egyetlen fotó sem jelent meg az autóról.... -
norbert1998
veterán
Köszönöm
Egyben volt a matrica, AliExpress, Renault Megane Coupe decal néven fut. Amúgy láttam olyat, amin nem Trohpy, hanem Renault felirat van a mezőben, de amikor rendeltem, pont nem került elém
Mondjuk látszik, hogy nem tökéletes a szabása, acsomagtartó ajtónál rendesen eltorzul már. Nem tudom, mit mértek a kínaiak[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
válasz angyalpc2 #89897 üzenetére
Az enyém még csak nem is GT. A GT-n van kamu diffúzor, sokkal zártabb az első lökhárító, analóg a műszerfal, stb. De az csak egy esztétikai pakk. A GT a 2.0 tCe és a 2.0 dCi volt, GTline ugyanez csak kisebb motorokkal.
Az RS a 250-265 lovas 2.0 tCe, a Trophy más futóművet kapott azt hiszem. Még keményebb, belseje puritánabb, stb. -
norbert1998
veterán
válasz gergo5991 #89905 üzenetére
Lehet, hogy ebből is kétféle áttételezésű váltó volt, mint az 1.5-ben.
Az biztos, hogy a pörgetés nem tesz kárt benne, hiába van szar hangja. Megvan az olajnyomás, a normális légáramlás, mi sem kell több egy motornak. Tolhatnád tiltáson is, akkor se lenne baja, azért van ott a tiltás, felette kzdődnek a gondok.
kisgyerek85
Lejtőn lassul: nem a súly miatt lassul. Az húzná lefelé. Légellenállás és gördülési ellenállás ugyan van, de a súly max a gördülésit befolyásolja, ha lapos a kereked.Mondjuk ha a biciklik ennyire megdobták a fogyasztást, akkor masszívan a légellenállásban keresendő a gond.
-
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #89922 üzenetére
Na képzled nálam meg fejlemény van. Még nem cseréltem vissza a stab pálcákat, viszont mentem a hétvégén relatív sokat, szarabb úton szintén, és elhagyta a kopogást. Aztán a héten is mentem, néa 1-1 koppanás volt, aztán elmaradt. Kormány tekerésre sem kiabál, meg úgy amúgysem. Ma reggel megint, most sem annyira, mint hetekkel ezelőtt
-
norbert1998
veterán
válasz MasterMark #89926 üzenetére
Nem jutottam még el odáig. Mondjuk sokat nem ér az szerintem, mert tudom, hogy a stabilizátorrendszer kopog. A mozgás alapján gyanús, hogy az új pálca. Ki kell derítenem majd.
-
norbert1998
veterán
válasz polonic #89950 üzenetére
Nekem is nyikorgott az a gumi, így bölcső levétel után könnyen hozzáférhető módon cseréltem ki az összes létező szilentet, gömbfejet, összekötőt, kart, mindent. És elkezdett kopogni
Már tudom, hogy a stab rendszerben kopog valami. A szilentet cseréltem ismét, elsőre rossz méretet vettem (ha neked is kettőt kapni, javaslom, legyen mindkettőből 2-2 darab, amelyik nem kell, visszavinni.)
Szóval szerintem a stabpálca lesz a ludas, az is új pedig.
Ha a stab rendszer ki van kötve (egy pálca egy vége kiakasztva már elég), akkor nem kopog egyáltalán semmi. -
norbert1998
veterán
válasz rob210 #89952 üzenetére
Annyira azért nem mondanám szívásnak a cserét. Másfél óra két embernek bakon rakott autóval egy szűk műhelyben. Nem is muszáj levenni a teljes bölcsőt, pl talpas gömbfejet nem kell kikötni, kormányösszekötőt talán nem kell kikötni, csak a 4-8 tartó csavart és lebuktatod a bölcsőt. Meg persze a stab pálcákat a két oldalon
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #89954 üzenetére
Ennyivel másabb lenne, mint a Megane 3 futóműve? Nem hinném, ahogy azt sem, hogy az 1.6 dCi mellett kevesebb a hely, mint a 2.0 tCe mellett, de, ahogy mondod, te már csináltál Scenic-et, én még nem
Ahogy mondtam, a bölcső lóg lefelé, vagy 30 centivel lejjebb van, mint a helye. A lengőkarok felhajlanak. Az egész stabrúd kijön a heléyről pálcákkal együtt. -
norbert1998
veterán
Elhagyta a beszélgetést az akkumulátorom sajna
Valami okos a 75 Ah-s akku helyére berakott egy 61-es Exide-ot. Bár nem mondanám, hogy ez volt a hiba oka, ez csak mellékes. Hazaértem, 20 perc múlva indultam volna, se kép se hang, amint valami nagyfogyasztó életre kelne. Végén már az ablakokat se tudtam felhúzni, és csak akkor írta ki, hogy töltsem fel az akkut.
Bikával már ment a kézifék és az ablak is, majd lassan be is indult. Egy óra kocsikázás után sem indult újra magától, de legalább a párom kocsijáért eljutottunk a klímáshoz -
norbert1998
veterán
válasz rob210 #90114 üzenetére
Holyshit. Ez mekkora összeg kb mindenestől?
Párom 2003-as 1.9 dCi Megane-ja is most volt klíma szervízen, de egyelőre úgy tűnik, hogy elég volt egy csövet, hűtőt, kompresszort és az összes tömítést cserélni. Így mindenestől ~150 ezer forintban állt meg a történet, és még megmaradt a kis cső is a kompresszor meg a hűtő között, mivel az nem volt jó oda, de a régit meg tudták menteni.
-
norbert1998
veterán
válasz Alusky #90121 üzenetére
Megcsinálom én is magamnak a szereléseket, de a klímát azt csinálja szakember. Úgy voltam vele, amennyit szopok én a bakokon, mire a motor alatt mellett felett befűzöm a csövet, meg amilyen drága a klíma olaj, amivel be kéne kenni a tömítéseket, nem éri meg nekem. 43 ezer forint volt a teljes munkadíja a bulinak úgy, +25 a klímatöltés, a többi meg anyag. A kompresszor pl. 45 ezer volt, gyári új, mert ismerősnek beleesett a táskájába.
Munka pedig volt vele bőven, mert a végére minden tömítést ki kellett cserélni (és az se olcsó), valamint összerakás, szivárog, akkor ott is csere, máshol is szivárog, majd aztán akkor már jó minden, kompresszort nem kell cserélni. Aztán végül mégis kellett, az egyik jó volt, amit vittem, de a rajta lévő szíjtárcsa nem stimmelt, azt át kellett cserélni a régi kompresszorról, majd újra összerakni, újra feltölteni, stb. Szerintem ez így korrekt volt ennyiért.
A kuplungot oldottunk már otthon mi is, bár az csak egy régi Punto volt
Ráadásul a tulok öcsém elfelejtette kicserélni a szimmeringet, pár hónappal később el is kezdett csúszni a 60 mérges pónitól. -
norbert1998
veterán
Hasonló a helyzet nálam is, mint t.imi-nél. A felni, a gumi mérete. Viszotn nekem Cuope-m van, annak biztosan merevebb a kasztnija és keményebb a futóműve, mint a többi bódénak. Havernak volt egy Privilege kombija, az ehhez képest hajó volt, szintén 17-es felnivel. Az simán vállalható. A Coupe azért tud rázni. Én fiatalon még élvezem, de lehet 45 felett már idegesítene
Volt nekem is egy masszív kátyúkárom. 2 gumi 2 felni elment. A felnik hegesztve lettek, görgőzve, fényezve, szebb, mint az új, de hát igen, azért ez már képes gondot okozni. 18-ast eszemben sincs felrakni már.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Párom Megane (2/1 5 ajtós) kacsájában leesett az ablak reggel jobb elől. Újat vagy bontottat érdemes venni?
Azt tudom, hogy például keresztmerevítőből elől csak bontottat, az új az masszív gané. -
norbert1998
veterán
Megane 3-ban az elektromos kézifék nem célszerszámmal megy vissza, mint a Laguna 3-ason, hanem csak szoftverrel, ugye?
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #90209 üzenetére
Renault-hoz a canclip a menő, nem? A profik azt nyomják?
Nekem csak a link jutott. Tud pár menő dolgot. Kártya tanítás pár másodperc például, és ezt azután tudtam meg, hogy két éve megvan. (korábban nem kellett tanítani)Km állást tudok a kettes megane-on átírni... De csak felfelé 🤣
Akartam fotót 666666-rol, de szerencsére számítottam erre, így csak egyet írtam fel, az ment, lefelé már nem.Elvileg kb minden tesztet is tud, pl abs kockán a különböző köröket manuálisan végig kerregtetni.
-
norbert1998
veterán
Végül LoRo brand új ablakemelőt vettem a Megane-ba, be is pattintottuk este. Teszi szépen a dolgát, de ez az ajtókárpit valami rohadt bonyolultan megy vissza pl. egy 2-es Lag hátsó ajtóéhoz képest. Szerencsére nem én vettem le, legalább annyi káromkodást megúsztam
A 2-es Megane-nál tényleg az egész tervezési procedúra fő iránya volt az, hogy minél nehezebben férj hozzá mindnehezAzon kívül van még mindig légzsák hiba, de meglepő módon van új is...
(RenOLink-ből, laptop lemerült, mire a Würth-höz értem)
Ami eddig megvolt :
"9014" "2 PPBs avant en série" (2 front PPBs in series; 2 elülső PPB sorban ), áramkör nyitottAz újak:
"900B" "AirBag Latéral Thoray Avant Conducteur" (Front Driver's Thorax Side Airbag; Elülső vezetői mellkasi oldalsó légzsák), áramkör nyitott
"9002" "PPVentral avant passager" (Front Passenger's Ventral Airbag; Elülső utas ventrális [~fej] légzsák) nyitott áramkörTörölhetőként pedig:
"900C"; utas oldallégzsák nyílt áramkör
"9001"; vezető fej légzsák nyílt áramkörAzt tudom, hogy a kettes Megane típusbaja a legzsák átvezető, mind az ülés alatt, mind a kormány szalagkábelban, viszont tudok elő adatot nézni a legzsákpatronok ellenállásáról is, és amelyiket nem látja, azt írja is, hogy 17,2-17,3 Ohm között mozog (századra írja, de ebben a távban mozog), és nem változik sem a csatlakozó mozgatásával, sem az ülés rángatásával egyik érték sem.
Az új hibakódok talán egész egyértelműek, vagy előregedett a patron, vagy kontakt baja lesz. Viszon a 9014-es hiba nem tudom mi, nem jöttem rá. Mondták, hogy első ülés alatti csatlakozó, jogos lehetett, hisze néha az ülés mozgatására eltűnt. Eleinte. Aztán már nem. A csatlakozót teljesen megkerültem, de a hiba nem tűnt el.
-
norbert1998
veterán
Lehetséges az is, hogy valami nagyobb cirkusz van a háttérben?
Most nézem jobban az esti fotóimat, az ellenállás értékeket akartam leírni, és akkor tűnt fel, hogy nincs konfigurálva a hátsó öveszítőből 3.Tehát amit látunk:
Utas oldali első légzsák 1. és 2. szint nincs skofigurálva és nem is látja.Vezető oldalon első légzsák mindkét szint konfigurálva és látja 2,50-2,57 Ohm (kis és nagy térfogat patronja ez)
vezető első konfigurálva és látja, de amúgy elég magas, 3,68 Ohm (amúgy ez mi is? hiszen az 1. és 2. szint elvileg maga az első légzsák)utas első konfigurálva, de nem látja, 17,65 Ohm
vezető oldallégzsákkal pont ugyanez a helyzeta két függönylégzsák és az utas oldallégzsákot látja és konfigurált, 2,36-2,50 ohm
vezető oldali hátsó övfeszítőt nem látja, de konfigurált, 17,72 ohm.Ennek egyébként nincs saját hibakódja, érdekes módon... Lehet, hogy ez lenne a 9014-es? Nem hiszem, mert az avant, mint első.
és most jön a kaki a palacsintában
vezető oldali első övfeszítő, utas oldali első és hátsó övfesztító NINCS KOFIGURÁLVA ÉS NEM IS LÁTJA
Gondoltam arra, hogy mivel 2003-as autó, lehet nem raktak övfeszítőt, de valójában ez szerintem hülyeség, itt valaki letiltogatta az övfeszítő patronokat a kocsi agyában, amikor elkezdtek hibát szórni! -
norbert1998
veterán
válasz rob210 #90225 üzenetére
Bocsánat
a bal hátsó övfeszítőt keresi az autó, de nincs rá hibakód, hogy nem látja (vagy pedig az a "series" cucc lesz a hibakódja),
A többi feszítőt viszont nem is keresi, és emellé nem is látja, tehát az elsőket sem.
Friss hibakód az anyós első légzsákja meg a vezető oldallégzsákja.Az a baj, hogy az autóban is egy katyvasz van és felháborít, ráadásul franciául sem tudok
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Tegnap kicseréltük a hátsó féket sikeresen, az elektromos kézifékes Megane 3-ason.
Hát, nem mondanám könnyűnek az utat. A probléma ott kezdődött, hogy a Brembo tárcsába nem ment bele a Brembo saját kerékagy kupakja, akárhogy noszogattuk, ellenben a régi tök passzentosan, jól visszament. Így a Brembo kupak maradt a dobozban
Aztán a csúszka lemezek annyira szarul voltak meghajtva, hogy muszáj volt ráhajtogatni, mert nem fért be a betét, fennakadt a peremén.
Aztán az elektromos kéziféket szépen visszahajtottam a RenOLink-kel, sírt is miatta a szája a műszerfalnak nyitott aktó mellet, majd látom, hogy ezen a nyergen tekeréshez körmök vannak a munkahenger végén. Na pasztmek, még tekerni is kell akkor ezt is? Kocsikáztam egy 40 km-t a szerszámért, befeszítettem vele a munkahengert.... és elindult befelé. Hát azért kár volt elmenni, jól átvert a felületén a minta De megvan, ez a lényeg.Rob: 180 tCe-n a turbó cserének mennyi időt szánjunk (a te tempódat nyugodtan szorozd be másféllel vagy ilyesmi)? Le kell-e emelni a motort a bakokról, előre dönteni vagy kiemelni?
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #90277 üzenetére
Mondtam, hogy nem kell tekerni, csak nyomni
Én is így álltam neki, aztán megláttam a kivágásokat a munkahenger orcáján, és eszomorodtam Mindenesetre, az a kocsi, amivel mentem, az dízel kártyás, időben meg... Azzal kicsit vesztettünk Sokat nem, mert a haver addig lecserélte a másik oldalon is a tárcsát meg a betétet, talán egy 10 percet várt rám nyereg visszarakással. Mindenestől 2 óra alatt megvoltunk, persze lehetett volna kevesebb is
Turbó cserét akkor majd hérvégére időzítem. Úgyis néznem kéne mérési eredményeket a jelenlegi gyorsulásról, majd az új turbóval, amjd utána a chipsről.
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #90280 üzenetére
2-es RS turbót rakom bele, plusz chip. Elvileg 250-260 lóra lehet így írni. Nem akarok extrém írást, 95-ös benzinnel amit biztonságosan tud.
Kuplung, kettőstömegű már nem gyári, előző tulaj már szétrúgta 140 ezernél, cseréltette, most léptem át a 180 ezer km-t.Vagy várj, miért lenne az enyémben egytömegű? Ez biztos amúgy? Mert akkor nyilván csak a kuplungot cseréltette a bro előttem, ez nem egyértelmű, nem emlékszem. Állítólag a GT csoportban többen raktak a 3-as GT 180-ba 2-es RS turbót chipszel.
Sima chipsszel, turbó nélkül 230 ló körülre szoktak sikerülni az írások a csoportban.
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #90288 üzenetére
Oksi, én elhiszem neked, talán még örülnék is, ha neked lenne igazad
2009 M4R870 talán, 132 kW
Másik kérdés, hátha esetleg van véletlen erről tudásod.
Megane II, 2003, 1.9 dCi F9Q 800
Tegnap nem indult, diag alapján DTC0335 lendkerék szenzor(Renolink); DF005 motorfordulatszám jeladó (Würth)Olyan 80%-ra gondolom, hogy ez a holtpont jeladó lesz a váltón, mégpedig alulról. Azt véletlen nem tudod, hogy kerek vagy szögletes csatlakozóval kell-e vennem? A másik elképzelésem pedig a vezérműtengely jeladó, de azt meg ugye nem Flywheel-nek írják
Alapvetően lekértem mindegyiket, mert legrosszabb esetben az autó mellett derül ki, de az autó nagyon rossz helyen áll, egy patika parkolójában, azt ma onnan el kell tüntetnem. Még az is lehet, hogy hidegen elindul, talán arrébb tudok vele menni pár kilométert. Vagy ezt ne próbáljam meg, emrt majd a pirosnál áll le az autó? -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen