- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Nikon DSLR topik
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
Hirdetés
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lator
tag
Hozott anyagból mi? Hát humorérzék legalább van... De hogy értelme van-e? És hogy így kell-e tenni ez vitatható... de nem vitatom, mert nem az én dolgom.. inkább csak olvasom, mert jól szórakozok (pedig ez nem lenne vicces )
Már leszoktam arról, hogy olyanokkal vitázzam akiknek nem adok a véleményére!
-
Lator
tag
Az a baj azzal amit mond a ''kolléga'', hogy ez most kőkemény matek amivel lehet vitázni, csak nincs értelme...
Sajna ez így működik... Mert behajtani befogják, és ha nem vesszük meg a jegyet/bérletet akkor is behajtják... csak mondjuk máshonnan... de a hiányt pótolják...
ha tetszik ez nekem ,ha nem...
[Szerkesztve]Már leszoktam arról, hogy olyanokkal vitázzam akiknek nem adok a véleményére!
-
lajafix
addikt
Nem vitának szántam, hanem a modellt próbáltam megvilágítani, belelépve a miért ennyibe kerül kérdéskörébe. Prágában sem olcsóbb jóval a tömegközi(de tiszta, rendes és élvezhető, legalábbis amikor ott jártam és nem hiszem hogy leromlott volna azóta).
Annak meg csak van értelme, hogy a közjavak ellopásának büszke hirdetését annak minősítem -szemléletesen - ami.Rock'n Roll
-
Integra
titán
hogy mi mindenre van pénz....
[link]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
V.Stryker
nagyúr
Na,ja. Erről ne is beszéljünk. Ezekre a retkes zümmögőkre van pénz, de arra,hogy megoldják a hűtést, arra már nincs. Tegnap délután ötkor talán ezért rohadtam meg azon a kurva villamoson. Még,hogy a bliccelőket akarják ezzel visszaszorítani....szorítsák vissza úgy,hogy ne büntessék azt akinek van jegye, hamár 230-ért képes megvenni. Brrrr
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
lajafix
addikt
Rock'n Roll
-
V.Stryker
nagyúr
Lajafix: Jó kis link.
Már most is nagyon drágák a jegyek és bérletek, meddig emelhetik még az árukat? [bevbevb]
- Az a baj, hogy a döntéshozók nagyon rövidlátók, és sokszor az alapvető közgazdasági logikának sincsenek a birtokában. A vasútreform keretében idén lezajlott brutális és drasztikus vonatjegyár-emelés hatására sem nőttek a bevételek, tudniillik a drágább jegyek miatt sokan autóba ültek, buszra váltottak, vagy el sem tudtak indulni, a megmaradt utasoktól jött többletbevételek pedig csak ezt a kiesést fedezték. Budapesten is ugyanez a helyzet. A jegyáremelés mértéke idén is meghaladta a logikus szintet, és épp ezért nem is váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a BKV bevétele 13 százalékos áremelés után ugyanannyi, mint tavaly. - Végre valaki ért hozzá, sajnos olyan valaki aki nem igazán illetékes a dologban.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
rocket
nagyúr
Villamosvezeto Jaszai mari ternel kinyitotta a combino mindket oldalan az ajtokat, ugye jobb oldalt a korut autoi vannak a villamostol 30-40 centire, epp piros volt az autoknak es az egesz villamos hosszaban allt a forgalom, de igyis huzos volt.
Ezert nem szabad az ajtonak tamaszkodni, az ember nem szamit ilyenre ha tudja a masik oldalon nyilik az ajto, hirtelen kinyilik azon az oldalon ahol tamaszkodik komoly bajba is kerulhet, szerencsere nem tortent semmi, leszallni se akart senki az alatt a 4-5 masodperc alatt amig visszacsukodtak a jobb oldali ajtok.
Egyszer lattam mar ilyet meg a regi villamoson de ott 15 centire nyilt ki mar csukta is vissza, combinon nincs ilyenre lehetoseg, megkell varni amig kinyilik teljesen az ajto es utana lehet csak visszacsukni.
[Szerkesztve]"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Shy
tag
Tegnap utazok haza 4-6os villamossal hazafelé a munkából hulla fáradtan, budafokin felszállok egyszer csak megszólal egy hang mindenki megdöbbenésére, asszem Bodrogi Gyula hangján: ''Sziasztok gyerekek, (énekhang) én vagyok a híres egyfejű (énekhang) adjátok át a helyet az időseknek meg akik nehezen állnak stb stb. Süsü a sárkány hangján, kb 45 másodpercig tart egy bejátszás. Ami igazán felbaszott hogy mentem 6 megállót és 4x kellett végighallgatni a végére már idegroncs lettem, nem elég hogy bepofázza a villamos az átszállási helyeket, meg FOGÓCKÓDJANAK mert HIRTELEN FÉKEZÉSRE KÉNYSZERŰL, hanem még ilyen okádék hangokkal is sokkolják az embert.
Ez a kombinó egész úton pofázik!!!!!!!!Kell, vagy rakom el?!
-
#51736960
törölt tag
Ha bemondja a megállókat, az még oké. De nekem már az is sok, ha kapaszkodásra figyelmeztet. Hát b*zdmeg, persze hogy kapaszkodok, nyilván nem akarok nagyot taknyolni egy fékezéskor. Aki meg nem kapszkodik, és kitöri a nyakát? Semmi gond, egy hülyével kevesebb, legalább nem örökíti tovább a defektes génjeit.
Ma még csak arra figyelmeztet, adjam át a helyem. De holnap? Majd szól, hogy zuhanyozzak minden reggel, hogy ne büdösen utazzak a villamoson? És netalán majd a vécém is megszólal reggelente, hogy itt az idő a kulázásra? Totális tömegkontroll, totális agymosás, totális népbutítás...
Komolyan nem hiszem el, egy kibaszott beszélő villamos, 40 évvel ezelőtti Asimov regényekben volt ilyen. Ez kész. -
Jégkokó
veterán
A combínó mindig bemondja melyik megálló következik és ott mire lehet átszálni, meg a fogodzkodjanak bemondás is hasznos, mert mulltkor akkorát fékezett, hogy elég szépen repültek előrre az emberek, köztük én is, pedig kapaszkodtam
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
-
lajafix
addikt
Bizony, bele kell vele szállni az eléje kanyarodó autóba, úgy legalább megáll és el lehet kapni a szabályszegő autóst. Kár hogy megállna a belváros ettől ezért marad az álló utas sérülési kockázata. láttam hirtelen fékezéstől eleső és lábát törő embert a buszon, én is örültm hogy megúsztam a kapaszkodó kezem kisebb rándulásával...
Rock'n Roll
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Flashcash #923 üzenetére
Inkább ''Vegyél bérletet, ebben a hónapban 5000-ért adjuk.'' akciót kéne szervezni. Marha kiváncsi lennék az eredményre. Hasznosabb lenne, márcsak igényfelmérés céljából is, hogy miként alakulna ezesetben a bevétel, mint ilyen faszságokkal foglalkozni. Ezek is csak terelik a hülyeségekkel a szarról a figyelmet.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
rocket
nagyúr
válasz V.Stryker #928 üzenetére
Ilyen nem hiszem lesz, tavaly volt egy akcio 1 napig ingyen lehetett utazni (jol emlekszem automentes vilagnapon volt), 30 napos berlet megse hosszabodott meg 1 nappal, ilyen aprosagokra keptelenek es csodalkoznak milyen kep alakult ki roluk.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
#51736960
törölt tag
á, itt van lajafix, az én régi kedves ismerősőm látom csak nem tudtad megállni, hogy ne szólj be nekem
egyébként nyáron hétközben bringával közlekedek, hétvégén pedig kocsival, csak különleges alkamakkor szállok bkv-ra. úgyhogy nyugodt lehetsz, mostanában nem nagyon lopom meg az államkasszát
bezzeg majd télen, ha nem lehet bringára pattanni...
off: amúgy haszna is van ám az anti-bkv életmódnak, ugyanis a télen felszedett csúnya úszógumim kezd lassan eltűnni, hála a napi testmozgásnak -
lajafix
addikt
válasz V.Stryker #928 üzenetére
Akkor számoljunk !
A BKV honlapján az van, hogy dolgozói bérletből(ugye ez a teljes áras) 2003ban elment kb. 3,6 millió darab az egész évben. Jó szám, havi 300e (diákból meg kb 400e). Darabonként adnál 2300 forintot a 7300 forintos bérletből. Ez kb 700 millió Ft csak a dolgozói bérletre, 1 hónapra. 140 ezer darab plussz dolgozói bérlet hozná be ezt a pénzt, azaz majd 50% növekedés kellene. Meredek, fix negatív kimenetel, több pénz kell más finanszírozásból.
Kérdezd meg loveless kollegát, hogy ennyiért megvenné-e?Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz V.Stryker #930 üzenetére
ezt a gazd szakemberi véleményt miből vontad le? Próbáltál te már:
- tulajdonosi akaratból meghatározott jegyárakkal (bevételek egy része determinált)
- tulajdonostól kapott alulfinanszírozásból(ez a bevételek másik része...)
- leépítések, átalakítások tiltottak választás előtt másfél évvel (Aba nem volt hülye, hogy ne lássa, mi lenne ahatékonyabb létszám, de olyan hülye se volt, hogy a havi fixet otthagyja. Sosem a menedzsment, hanem a tulajdonos a hülye.)
- bliccelők szopatása szintén tiltott választások előtt, mert népszerűségvesztést hoz
peremfeltételekkel normális közszolgáltatást nyújtani? Nem lehet.
Ilyenkor 2 dolog történik:
1. elmaradnak a fejlesztések, felújítások. (ez is költségcsökkentés addig, amíg a régi cucc szét nem esik és már drágább javítani, mint újat venni.)
2. Mindenki saját zsebre dolgozik, ha tud.
Szóval annyira nem béna ott sem senki.Rock'n Roll
-
#51736960
törölt tag
először is köszönöm a #934-ben tanusított figyelmességedet, már-már meghatódtam amúgy egyáltalán nem könnyű az autósok dolga sem, bizonyos szituációkban nagyon nehéz egy bringást észrevenni.
na de hogy on is legyek, ezt a sok számot amit leírtál így hajnali 1 környékén nem tudom megemészteni, de mintha azt kérdeznéd, hogy mi az az ár, amiért én is megvenném a bérletet? nos, az én legnagyobb fájdalmam a villamosbérlet hiánya, mivel az egész tömegközlekedésből a kötöttpályás járműveket tartom egyáltalán valamire. ha jól emlékszem, anno a vill bérlet kábé fele annyiba került, mint a teljes, tehát most 3500 forint körül lenne.
az a helyzet, hogy ennyit még én is kifizetnék, mert ennyit még nekem is megérne, hogy a villamosokat és a metrót legálisan használjam. -
V.Stryker
nagyúr
Úgy veszem észre, hogy megragadsz minden alkalmatt arrra,hogy egódat fitogtasd. Teljesen felesleges. Ugyanabba a hibába esel,mint az általad nagyra becsült BKV-s gazdasági ''istenek''.
1.Nem azt mondtam,hogy adják 5000-ért a bérletet, hanem, hogy nem ártana egy ilyen akciót szervezni, nem pedig a hülye ajtózáró bigyók cseréjével,stb. butítani a népet.
2.Azt egy szóval sem állítottam,hogy megéri és nyereséges lesz. Mert mint azt már párszor itt leírtam,de a gyengébbek kedvéért úgylátszik ismét le kell, a világon sehol, azaz egyetlen városban sem nyereséges a tömegközlekedés. Elfogadott, hogy más forrásból kell előszedni a szükséges pénz egy vagy nagy részét.
3.Csupán azt próbáltam érzékeltetni, hogy igencsak jót tenne a BKV megtépázott ''imidszének'' egy ilyen akció. Miközben azt is megnézhetnék,hogy ha olcsóbb lenne a bérlet, akkor mennyivel több ember venné meg. (Mert ha többen megveszik, akkor nem kell annyi ellenőr + nem kell plusz lóvét fizetni az agyoniskolázott félellenőr-biztonsági figurának sem. Már vissza is jött egy kevéske pénzt. És kurvára tisztába lehetne jönni azzal,hogy mennyi pénzt kéne kilobbizni az önkormányzattól.)
Továbbá itt tenném hozzá, hogy ha az a retkes Bp.-i önkormányzat nem szavazta volna meg,hogy távoktatásos diákkal nem használhatsz bérletet,akkor a szerencsétlen egyetemisták sem lógnának annyian,hanem megvennék. Mert ugye azért távoktatásos vki, hogy a farkát vakarja egész nap,nem pedig azért mert meg kell keresnie a sulira a pénzt és még ennie is kell.
[Szerkesztve]Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
Hát besz@rok. Reggel egy pillanatra kivettem a fülemből a fülhallgatót,mikor a Nyugatinál felszálltam a Combinora és mit hallok? Na mit? Bodrogi Gyula, mint Süsü előadást tart a gyerekeknek,hogy adják át a helyüket az öregeknek.
[Szerkesztve]Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Jégkokó
veterán
Tegnap olvastam egy cikket, hogy használt trolikat akar venni a régi szutykok helyett, azt hiszem a franciáktól, csak annyi bajuk van, hogy egy kettő kigyuladt vmi műszaki hiba miatt.Persze már megint az lesz, hogy kritizálják, hogy minek vetek ilyen trolikat, amit máshol már kivontak.Hát azért , mert valószinűleg meg lehet őket tökéletesen csinálni, ahogy pl a combínó ajtajait is.
[Szerkesztve]A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
-
lajafix
addikt
válasz V.Stryker #936 üzenetére
Hozzászólásomban azt próbáltam neked elővezetni, hogy egy közszolgáltató cégnél sem hülyék ülnek és hogy milyen pályán, milyen kényszerek mentén mozgatja a BKV-t a tulajdonos. Gondoltam érdekel, ha már BKVs topikba írsz. De neked csak egófényezés jött le, hidd el nem célom. Ötletedet meg csak megvilágítottam.
Rock'n Roll
-
elfelejtette
veterán
Hali!
Nem tudom megállni, hogy beírjam egy ismerős sztoriját!
Nyugatinál a Margit-híd irányába megáll a 4-6 villamos. Felszáll (fellibben, feltipeg, stb.) egy rózsaszín ruciba öltözött szőkeség. Körülnéz, majd becélozza az első ajtónál űlő ismerősöm melletti jegykezelőt. (Régi tip. villanyos, manuális lyukasztóval!)
Szöszi bedugja a jegyet, se kitt-katt, se bizz-bizz (mint amit a metróban hallott)! Kicsit tanácstalan arccal veszi ki a jegyet a lyukasztóból. Semmi látványos külsérelmi nyomot nem lát a jegyen. Visszadugja a lyukasztóba. Se kitt-katt, se bizz-bizz. Még tanácstalanabb arccal veszi ki a jegyet a lyukasztóból. Még mindig semmi külsérelmi nyom nincs. Harmadjára is visszadugja a jegyet. Erre ismerősöm odanyúl, nagyot ránt a lyukasztón, majd a most már látványosan érvényesített jegyet kiveszi a lyukasztóból, és átadja a szöszinek.
'Köszi!' - búgja a szőkeség, miközben a villamos bezárja az ajtókat, és elindúl a megállóból a Margit-híd irányába. Következő mondata:
'Nem tudod hány megálló innen az Oktogon?'
Mire az ismerősöm:
'Most már eggyel több!'
Sztem nem kell semmit sem hozzáfűzni.
Üdv."Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
elfelejtette
veterán
Dupla volt.
[Szerkesztve]"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
stangli
senior tag
válasz elfelejtette #941 üzenetére
eeeeeeeeez mekkora
-
Integra
titán
-
V.Stryker
nagyúr
A saját ötletemet pont nekem próbálod megvilágítani? Ez mókás.
Tudod egy cévnél nem a cég vezető ötli ki, hogy mi milyen folyamatok sorozatával érjen el az adott cég. A vezető az egy irányvonolat, magyarán,hogy mi az a végeredmény, amit ő látni akar. És ennek a folyamatnak a kidolgozására vannak az említett és általad nagyrabecsült szakemberek. És hogy azt az eredményt,milyen folyamattal érik el,már rajtuk múlik. Vagyis el kell fogadnia a vezetőnek is, de ha az általa elvárt dolog a végeredmény, akkor nem lehet sok gond.
Viszont,hogy csak olyan folyamatokat tudnak ezek kitalálni, amivel követelnek és követelnek, akkor kurvára ne várják el a fizető ember megbecsülését. Hadd ne essek hasra, hogy harminc év alatt lecseréltek 40 villamost. És még hogy rendőrt a retkes ellenőr mellé,ha nem kapják meg a korlátozott hatósági jogkört az agyoniskolázott ellenőrök. Brrr.... Egy faszt kapjanak. Építsék meg a kapukat a metróba, és az ott lévő ellenőr máris mehet a nem kötött pályás járművekre. Csak itt van a legjellemzőbb gond, amit én észlelek....nem fogják föl,hogy sokkal többre mennének ha vmit adnának is a szar szolgáltatásuk mellett és akkor többre mennének. Pl. akciós bérletek néha, az idióta szervezéssel szétcseszett vonalakon való közlekedésen pl. ingyenes utazás,hamár kétszer annyit kell időben menni, stb. Elkezdene épülni egy kis bizalom, ami a mai világban a legfontosabb, nem éreznék úgy az emberek,hogy totál ki vannak szolgáltatva és csak fizetniük kell még a szarér is. Szvsz.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
stangli
senior tag
válasz V.Stryker #947 üzenetére
most miért mondod hogy nem tesznek semmit? most adták át a kettes metrót nemde? le is zárták a blaha - örs útvonalat a felújitás utáni felújitásra... szal csinálnak valami, ha meg nem is akkor csak érzékeltetik, hogy HAHÓ mi itt vagyunk, csinálunk valamit szal... nem kell alábecsülni öket vagy mégis
sőt indokot is adnak hogy alábecsüljük a szakértelmüket és igen megcsinálták vagy mégsem? -
lajafix
addikt
válasz V.Stryker #947 üzenetére
Nos nem láttam semmilyen becslést arra, hogy mibe kerülne az akciós bérlet, gondoltam akkor becsülök én. Olyan ötleteim nekem is vannak, amik más zsebére mennének, mint az akciós bérlet. Ugyanis a költség akkor is marad.
Cégvezetős eszmefuttatásod nem nagyon áll jelen esetben, itt a tulajdonos(Fővárosi önkormi) szabja meg a szabályokat. (hogy mennyire elelnőrzi az más kérdés)
Épp te írtad, hogy sehol nincs olyan, hogy támogatásmentes tömegközlekedés. Akkor minek mondod az akciós bérletet, ingyenes utaztást, a másik oldalon úgyis kiveszik a zsebedből az árát. Persze ha adót nem fizetsz, akkor ez érthető egyéni cél, kívánság de arra egy bizonyos lentebb kifejtett mentalitás vonatkozik.
A BKV szolgáltatásai gyengék, de nem a BKV-ben ülők miatt. Az önkorminál bűzlik erősen.Rock'n Roll
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Assetto Corsa Competizione
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...