Hirdetés
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
A gyári óra szerint 110-et elhiszem, az valójában 95 körül van. Jó esetben hátszélben talán a 100-at el lehet érni vele.
Nekem sokáig 125-ös fúvóka volt benne, nem is panaszkodtam a gyorsulásra, a fogyasztásra annál inkább Aztán tettem bele 115-öst és azóta csak 70-80-at megy.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Retro DJ
aktív tag
Akkor sajnos az pontosan olyan mint a gagyirezó (mármint a szétfaragott "gyári").
Venned kellene egy gyári (akár nem szép) kipuffancsot, azzal jobban megy, és kevesebbet fogyaszt (feltéve, ha belül érintetlen és nincs bekormolódva).
Azt ne gondold, hogy egy alap 125-ös egyszerű 4t megy 130-at... . Egy hegyezett power szelepes 2t talán... de én csak akkor hiszek, ha látom
Retro
-
csabyka666
addikt
Szerintem a kipuff miatt nem esne vissza lassan a fordulat. Nem lehet, hogy "szimeringes"? De majd a többiek megmondják a frankót.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Petipapa17
csendes tag
-
Szakbarbár
aktív tag
Szerintem túl dús a keverék, sok benzint kap. Csavard be teljesen a levegő állító csavart, majd 2.5 fordulatot vissza.
Egy kis olvasnivaló hozzá: Karburátor beállítás"Ha a csavar nagyon bent van, akkor ugye dús a keverék, ilyenkor nem is esik vissza a fordulat olyan gyorsan, de a felpörgés határozottabb. Ha szegény a keverék, azaz kint van nagyon a csavar, akkor nehézkes a felpörgés, de a lepörgés gyors."
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csabyka666
addikt
A karbiállításhoz annyit, hogy előtte célszerű elemeire szedni, és kipucolni - ha még nem tetted volna meg. Nem elég csak a fúvókákat átfújni, minden üreget ki kell tisztítani. Ez csak jótanács, ne szívd végig azt, amit én is. Nekem a karbiban lévő "nagyfejű" zárócsavar alatt gyűlt fel jókora mennyiségű lerakódás (köszönhetően a mai moslék benzineknek), és emiatt füstölt, mint a fene, illetve nem tudtam beállítani az alapjáratot sem, de ami a legrosszabb, hogy nyélgázon sem ment 105km/h fölé. (251-es ETZ-ről van szó.)
Miután kipucoltam, frankón reagáltak az állítócsavarok a tekergetésre, és most már közel sem füstöl úgy, mint a gyárkémény, mellesleg 120 km/h a vége.
Ha már szóbakerültek az adalékok, kíváncsi lennék, ti milyet használtok? Én eddig Motul 710 2T adalékkal kevertem 1:50-re. Ez egy fullszintetikus adalék, jó minősítéssel rendelkezik, viszont ma elfogyott az utolsó deci is. Nem találtam ilyet neten, boltban meg majdnem 4000 forint literje. Sajnos nincs meg a telefonszám, akitől vettem tavaly.
Mindenféle noname olajat nem akarok beleönteni, illetve fullszintetikusban gondolkodom, mert az ásványi tudtommal eléggé kokszol.Mit javasoltok?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Ez gondolom ásványi olaj lehet, legalábbis az adatlapján nem szerepel, hogy szintetikus lenne. A minősítése JASO FD, szóval ez alapján elég jó olaj, de még körbekérdezek a témában...én nem vagyok az ásványi olajok híve.
Köszi!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Szakbarbár
aktív tag
Volt már szétszedve a fordulatszám mérő? Úgy néz ki, mintha túl nagy lenne a csillapítása a mutatónak. Zsír vagy olaj nem kerülhetett a csillapító rugóra? Esetleg beázott vagy hasonló okot el tudok képzelni.
Próbálj meg kölcsönkérni valakitől egy másik fordulatszámmérőt és azt kipróbálni, szerintem azzal lesz gond.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csabyka666
addikt
Én a Brisk-kel sokat szívtam még a Simsonozás alatt, gyorsan fogytak azok a gyertyák. Aztán vettem bele NGK-t, és most már azt sem tudom, hogy egyáltalán van-e olyan alkatrésze a motornak...
Drágább, mint a Brisk, de szerintem ennyit megér - főleg, ha megoldja a problémát.
MOD: A dadogás nálam is jelentkezik, de csak akkor, ha sík úton 4.-ben tartósan megyek 70-et, mert ekkor elszegényedik a keverék. Ha húzom neki, 90-ig sem rángat, és akkor mehet neki az 5. fokozat.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Ha a gyújtás rossz, akkor elküld akármilyen gyertyát, szóval nem biztos, hogy az NGK a hibás. Az én Simsonomon semmi sem változott, csak a gyertyát cseréltem, és azt nem ette, szóval nekem bevált.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Ha az alkatrészek amúgy kompatibilisek, akkor lealkudod 20-ra, én annyiért mondjuk elhoznám. Szerintem a két hátsó teló 5k körül van, még a használtan is. És akkor még ott van a lámpa, indexek, fordulatszámmérő, kilométeróra, a vázat már nem is mondom, szóval - szerintem - a 20k reális.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
-
csabyka666
addikt
Ha van feles 20k-d, szerintem jó vétel. A használt, de eredeti cuccok pedig összehasonlíthatatlanul jobbak az utángyártott szemeteknél.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
Ha genyó lennék, akkor azt mondanám neked, add el piri pénzért nekem a rossz gyújtásod és tegyél fel egy megszakítóst.
Pár napja írtunk egy cikket elektronikus gyújtással kapcsolatban. Remélem hamarosan kikerül majd, ha addig nem bírsz várni, emailban elküldhetem.
Abban benne van, ha más jó akkor a jeladó szokott meghibásodni.
Jut eszembe, nem lehet, hogy kevés az úszóházban a benzin (eldugult a benyacsap), nem szelel a tanksapka, vagy pedig össze van csípve a karbi túlfolyójának csövecskéje?
Retro
-
csabyka666
addikt
Az alján van a túlfolyó. Egy cső van felvezetve az úszóházba.
Visszatérve a benzin-problémára, próbáld meg, hogy lehúzod a karbiról a benzincsövet, és kinyitod a benzincsapot, aztán valami flakonba folyatod a benzint - csak lásd, hogy mennyire folyik. Nem fog ömleni rajta, de ha láthatóan csak csöpög, az édes kevés, akkor nagy fordulaton kirántja az úszóházból a naftát a moci, és persze, hogy rángat szegény...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Akkor jó volt az elképzelés. Örülök, hogy sikerült rájönni a hibára! Ha van a közeledben egy kis emelkedő, akkor húzd neki nyélen harmadikban, ha nem szaggat akkor sem, a probléma garantáltan megoldva!
Én ilyen olajat vettem a váltóba. Természetesen fullszintetikus olaj ez is. Egyesek szerint őrültség egy MZ-be ilyen tenni, de ezen a párezer forinton nem vacakolok, váltóolajjal nem érdemes játszani, mellesleg azt nem cseréli az ember 100 kilométerenként.
MOD: a blokk nálam is elég rendesen át tud melegedni, főleg ha amúgyis meleg van.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
Gyári csapot fel lehet újítani teljes körűen. Igaz annyiba kerül mint egy utángyártott, de az enyémen utángyártott volt (a gazdi ideadta a gyári csapot is). Szétszereltem, kívül úgy néz ki mint a gyári de belül... hitvány valami. Ami érhet valamit az az olasz csap, abban nem megy tönkre a tömítés. De az mégsem gyári!
A gyújtás melyik része melegedik át? Nyilván ami a blokkban van az evidens.
A trafó is melegszik, de csak moderáltan, nem lehet rajta tojás sütni.
Én a váltóba 10W-40es motorolajat raktam.
Retro
-
csabyka666
addikt
Tudom, hogy ez nem nyugtat meg, de én is így vagyok vele. Ha az eső már nem esik, de az aszfalt még vizes, pár kilométer után akkor is tocsog a cipőmben a víz.
Simsonon már megszoktam.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Ez mégiscsak egy "kis" motor, akkora és olyan hangot azért ne várj tőle, mint pl. egy sorkettes 500-astól. (Szerintem azoknak van a legjobb hangjuk, a sornégyes nekem már túlságosan visít.)
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Fogyasztás nélkül nincs teljesítmény.
A 251-es is - nálam - 5-5,5 liter körül eszik, 90-100 körül megyek vele én is, annál jobban nem nyúzom, szóval szerintem teljesen normális ez a fogyasztási adat a kisebb köbcentinél - mert ugyanakkora teljesítményhez ugye jobban kell húzni neki.
Ha már itt tartunk, 90km/h-nál mennyit pörög a tiéd (125-ös, igaz?)? A 251-es olyan 4000 körül megy 90-et, 4500-nál van 100km/h környékén. Ha jól tudom, 5500-nál van a teljesítménymaximum, szóval van még benne tartalék, de akkor már nagyon megugrana a fogyasztás.Egyébként, az alapjárati fúvóka egy bizonyos fordulat felett - úgy tudom - már nem is dolgozik, szóval ha például teljesen eltömődött, a motor viselkedése akkor sem változik meg magas fordulaton, viszont nem lesz alapjárat.
---
Tegnap mentünk 2 személlyel 80 kilométert, szépen dolgozott, bár érezhetően kevés már a lóerő 2 × 65kg alá...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Ja igen, kb én is ilyesmi fordulatszámra tippeltem. A 125-ösnek úgy emlékszem, valamivel magasabban van a teljesítménymaximuma (talán 6000 körül), szóval tényleg jobban kell húzni neki a nagyobb sebességhez. Ettől még persze ugyanúgy jó, csak arányaiban többet eszik.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
-
csabyka666
addikt
Enyém is ereszti kicsit. Így, hogy gyakorlatilag napi használatban van a motor, nem veszem észre, de amikor tavasszal előhoztam, szépen lefosta az első villát a tél folyamán. Persze az is lehet, hogy azért nem folyik belőle, mert már nincs is benne.
Fene tudja, enyém nem koppanik fel, de elég rendesen megérzem a buckákat.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
Nem macerás, de ha jól meg akarod csinálni akkor készülj ezzel:
Teló javító készletMeg lehet próbálni ezzel a szimeringgel is, de én nem bíznám a véletlenre. Nekem a krómszár végén a műanyag dugattyú kopott volt, alulra a fiber tömítést alig tudtam megkeríteni...
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Hát... őőőő összesen, ha egy másfél órát nem motoroztunk úgy, hogy reggel fél nyolckor indultunk, és kb. kilencre értünk haza.
A tempó vegyes volt, volt ahol 30-al sem tudtunk menni (úttalan 1R út ), de van ahol csapatni kellett neki.
Az első 230 km fogyasztását tudom mondani, 251-es 10,5l kért tele tank után, az enyém 12-t. Itthon tankoltam tele, Belényesnél tele, és Bánffyhunyadnál majdnem 8l-t. Ezzel hazaértem és még van a tankban.
Itt egy kép, amikor pödörtük...
A sárga pont én vagyokPl. Bánffyhunyadtól az egyes úton Nagyváradig 80 alatt csak lakott területen...
Pl a Királyhágónál voltak kanyarok ahol lehetett csapatni:
Jó gépek ezek az MZk!
[ Szerkesztve ]
Retro
-
csabyka666
addikt
A fékbetét koppanását továbbra sem értem...
A váltó csattanása akkor "normális" ha mondjuk 90-nél visszateszed 5-ből 4-be, gázfröccs nélkül. Ilyenkor a behúzott kuplung miatt leesik a fordulat, és azért csattan, mert a kb 1000-res alapjáraton kap egy jóval nagyobb fordulatot. Nem hinném, hogy díjazza a váltó hosszútávon. Én mindig gázfröccsel váltok le, úgy nem szokott csattanni. Ha üresből teszem 1-esbe, akkor igen, de az teljesen normális - szerintem legalábbis.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Na, az szerintem is olaj lesz. Enyémben fullszintetikus Shell olaj van, és ha sokat vesztegelek dugóban, amikor ráadásul 35-40 fokos a levegő, akkor az enyém is hangosabb, és a fokozatokat is nehezebben veszi. De ha megyek tempósan 5-10 kilométert, akkor már megint jó, gondolom visszahűl a blokk.
Ennek ellenére én nagyon meg vagyok elégedve az ETZ váltójával. Egy 600-as Kawasakin tanultam, igaz, az is volt vagy 25 éves motor, és a tanulók szétrúgták eléggé...na, annak 1000× rosszabb volt a váltója, mint az MZ-nek. Az üreset ritkán találtam meg benne, csattogott össze-vissza, borzasztó volt!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
A cserélésnél (de gondolom tudod, mi a menete ) előtte menj vele egy pár kilométert, hogy melegedjen át az olaj, úgy hígabb lesz, és könnyebben ki fog folyni. A motort ne olajcsere előtt mosd le, bár nem tudom, a tiéden pontosan hol van a leeresztő, de a 251-esen nagyon bután oldották meg, mert az olaj lefossa a lábtartót, össze maszatol mindent...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Ha csak a betéteket akarod cserélni, azt el tudom mondani, de ha mélyebben bele akarsz nyúlni, akkor inkább a többiek segítenek majd.
Szóval betétcsere. Lepattintod a féknyeregről a védőkupakot, és kihúzod a két biztosító stiftet (közben le kell nyomni az előfeszítő lemezt), illetve a stifteket feszítő lemezt is kiveszed. Ha szerencséd van, akkor kipotyognak a kopott betétek. A féknyerget persze mindenképp le kell venned, mert az új betétek vastagabbak, ezért nem fognak bemenni a régiek helyére - vissza kell nyomni a dugattyúkat. Csavard le a fékolajtartály kupakját, vedd ki belőle a gumit, és nyomd vissza a féknyeregben lévő dugattyúkat. Ezeknek relatíve könnyen kell mozogniuk, szóval ha egy fadarabbal, vagy egy villáskulcs nyelének segítségével nem tudod visszanyomni, akkor hozzám hasonlóan neked is ki kell tisztítani a nyerget, hogy szépen mozogjanak a dugattyúk.
Arra figyelj, hogy amikor nyomod vissza a dugókat, akkor kb a közepén terheld, bár féloldalasan amúgy is nehéz lenne visszanyomni, azért mégiscsak jobb, ha középen terheled. Ne feszíts alá semmivel (csavarhúzó, fogó, bármilyen eszköz felejtős!), mert ha deformálódik, akkor vagy vissza sem megy majd a helyére, vagy pedig folyni fog mellette az olaj.Ezután visszaszereled, és kb ennyi. Ha a fékrendszered rendben volt, akkor nincs más dolgod. Pár pumpálással fel kell keményednie a fékkarnak, és készen is vagy.
MOD: Én csak az elmondásokból tudom, hogy az a fékbetét, amit a motoros boltban ETZ-hez adnak, nagyon vacak, szóval inkább vadássz gyári NDK-s betétet (ha van még valahol ilyen), vagy keress valami kompatibilis típust, ami lehet, hogy drágább, de legalább fog. Az ETZ féke amúgy sem valami kiforrott technika, és noha a Pannóniánál mérföldekkel jobb, azért messze nem egy japán motor féke.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
A betétcsere csak addig tűnik bonyolultnak, amíg nem foglalkoztál még vele. Utána már csukott szemmel is megy. Hajrá!
Remélem, ezt fogom mondani a nyereg kitisztításáról is hamarosan.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091