- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Aktív témák
-
titán
Fülest keresek 10k-ig (esetleg lényeges különbség esetén 15k-ig). Az egyetlen és fő szempont az egyenletes frekvenciaválasz (lapos frekvenciagörbe), tehát sem nem túl sok magas, sem nem túl sok mély. Lehet zárt vagy nyitott. Kényelem fontos, de nem szempont.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Na, sikerült vennem egy szuper állapotú, "korabeli" K500-t 15k-ért. Nagyon elégedett vagyok vele, pont ezt kerestem. Jól elleszek vele egy darabig
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 07_fecc_87 #8259 üzenetére
Húú, ez egy bonyolult kérdés, különösen bonyolult kiszámítani a hangnyomást.
Ha egy füles érzékenysége 102dB (102dB/mW), akkor 102dB SPL az a hangnyomás, amit 1 mW teljesítény létrehoz. De hogy a bemenő teljesítmény és ebből a hangnyomás kiszámítható legyen, tudni kéne a füles ellenállását, az erősítő belső ellenállását, valamint az erősítés mértékét adott ellenállásra vonatkozóan. Az E-MU 0404 PCI-nak tudtommal nincs beépített füles erősítője, csak vonali kimenete.
A füles ellenállását (impedancia) meg szokták adni, de a hangkarid belső ellenállása ismeretlen valamint a kimeneti teljesítménye is. Ennek megfelelően hangnyomást sosem fogod kiszámítani.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Na, ha már így belelendültem, nézzünk egy gyakorlati példát a saját rendszerem vonatkozásában (nálam minden adat ismert).
Füles ellenállása: 120 Ohm
Füles érzékenysége: 94 dB/mW
Erősítő kimeneti ellenállása: 75 Ohm
Erősítő teljesítménye (P(ref)): 16 mW @32 OhmR = R1 + R2
=> referencia: R(ref) = 32 + 75 = 107 Ohm
=> tényleges: R(eff) = 120 + 75 = 195 OhmMost számítsuk ki a tényleges leadott teljesítményt a ref és az eff arányában:
P = U^2 / REbből az egyenletrendszer így néz ki:
U^2 = áll.
1: U^2 / R(ref) = P(ref)
2: U^2 / R(eff) = P(eff)
=> P(eff) = P(ref) * R(ref) / R(eff)
behelyettesítve P(eff) = 16 mW * 107 Ohm / 195 Ohm
P(eff) = 8,78 mW10^(9,45/10) = 8,8 => 8,78 mW = 9,45dB
Leadott max hangnyomás: 94dB + 9,45bB = 103,45dB SPL (sound pressure level)Ebből jön le a zene dinamikatartománya amely kb 10-20dB, de a legszarabb dinamikatartományú új Metallica albumnál csak 2dB
Köszönöm a türelmet[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Sikerült hozzájutnom egy kb. 25 éves AKG K240 Sextett szuperritkasághoz elenyésző áron. Mekkora mázli, hogy valaki nem tudta mit tart a kezében Most aztán kellen fog a füles erősítő. 600 OhmAlig várom, hogy ideérjen Németországból, és kipróbálhassam
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Falconer #8267 üzenetére
Késői modell perforálatlan pánttal. Használtan, orig. dobozában. 55 EUR + 10 EUR szállítás. (15k + 2,5k)
Amúgy a K500-am csúnyán elvérzik néhány rosszul masterelt vegyeskari műben. Gyűlöli a szoprán korust. Ha a dinamikatartomány 10dB alatt van, akkor a magasak durván berecsegnek (beszorulnak). El kell emelnem a fültől 1-2mm-t a párnát, akkor megszűnik ez a recsegő "zengés".
Így járt két Mozart Requiem (egyik 6dB dinamikára masterelve , másik 8dB) felvételem, és egy Verdi Requiem is (8dB), míg egy Orff Carmina Burana (12dB) már oké.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Funabashi #8299 üzenetére
Szerintem egy random Xonaron (pl DS, DX) vagy X-Fi-n (Titanium, XMusic) is jobb mint a Live 5.1. A mérések szerint a Live nem rúg labdába a normális alaplapikkal szemben sem. RMAA teszt (Sosem hallgattam Live-t úgyhogy nem ismerem a hangját ) De nem tudom, hogy a 60 Ohm és 100 dB SPL/1mW mennyire fogja vissza a hangerőt egy vonali kimeneten. Elképzelhető, hogy ez a füles már kéri az erősítést. Valaki csak tudja
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Akkor már leginkább ez: ESI Maya 44 PCI 88 dolcsiért. Csak az volt a kérés, hogy melyikkel fog jobban szólni, mint a Live-val, nem az hogy melyikkel fog a legjobban szólni
Pont ezért is vetettem fel az erősített kimenet kérdését.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 07_fecc_87 #8306 üzenetére
Ja, igen, a számításból még kimaradt egy fontos információ, és attól tartok, hogy ez nem közismert:
Minden 6dB kétszeres hangerőt jelent.
Tehát a 90dB kétszer olyan hangos, mint a 84dB, míg a 96dB kétszer olyan hangos, mint a 90dB, illetve a 96dB négyszer (2^2) olyan hangos, mint a 84dB.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Notikba általában az alaplapiak közül is a végtelenül hitvány vacak kerül. Amikor megláttam a 200k hp notim IDT recsegőjét, sírni támadt kedvem. Ha legalább valami normális Realtek, vagy ADI került volna rá, akkor elégedett lennék vele.
Szerencsére van pár külső modulom, úgyhogy nem kell a beéptett zajkeltőt használni. Notihoz mindig külső hangmodul ajánlott. Megteszi akár egy 8-9ezer Ft-os Behringer is[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz volvoguy #8351 üzenetére
Azt a fülest konkrétan nem ismerem, de az ilyen kategóriájú zárt füleseklél az EQ-t basszusnál jellemzően mínuszba tekerem. Hajlamosak felvenni a "Koss The Plug effektet" . Az ilyen fülesek jellemzően jobban szólnak, mint hasonló árú agybadugós testvéreik, mert nagyobb tér áll rendelkezésre a hangnak, később zeng be.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz volvoguy #8355 üzenetére
A "légkábelesek" esetén az analóg hangot először digitálissá kell alakítani, átsugározni rádión, majd a digitális jelet visszaalakítani analóggá. Ha elképzeljük, hogy ez gyakorlatilag két hangkártyát meg két rádióegységet felételez, és ezek árát/költségét levonjuk a vételárból árából akkor megkapjuk a füles valódi értékét.
Ha a vételár 20e Ft alatt van, akkor ebbe nagyon bajosan fog beleférni 2 hangkártya, 2 rádiós modul, meg egy füles. Ha mégis, akkor feltételezhetjük, hogy ezek minősége a lócitrommal vetekszik
És akkor még nem beszéltünk a konverzióknál fellépő garantált minőségvesztésről.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
válasz volvoguy #8376 üzenetére
Technikailag a nyitott ezerszer jobb. Zárt esetén a membránra folyamatosan hat a kialakult nyomás. Alaphelyzetben a membrán középállásban van. Ha a feszültség kilendíti a membránt füled felé, akkor a füled és a membrán közötti tér térfogata csökken, a nyomás pedig nő. A membrán és a füles hátlapja közötti tér nő a nyomás ennek megfelelően csökken. Ennek megfelelően a membrán igyekszik minél előbb visszatérni az alaphelyzetbe. Ezért a membrán nem úgy tér vissza, ahogy azt a feszültségek megkövetelnék, hanem ahogy kedve van. Nyitott füles esetén ez a probléma nem létezik, mert a nyomás folyamatosan kiegyenlítődik a légköri nyomással.
Ez a zárt és a nyitott közötti különbség. A félzárt egy hibrid megoldás. Azon alapszik, hogy ha hátrafelé kinyitjuk a a teret akkor a membrán és a füles hátulja felé megszűnik a nyomásváltozás. Mivel itt sokkal kisebb a tér, mint a fül és a membrán között, ezért zárt esetén itt nagyobb a nyomásváltozás mértéke. Ezért, ha ezt kinyitjuk, a nyomásprobléma döntő többségét kiköszöböltük.
Másik probléma, hogy a zárt és félzárt fülesek esetén a lökéshullámok "beszorulnak", ergo össze-vissza verődnek a füled, a membrán és a párna között, nagyon nehezen tervezhető módon. Ezt javítandó speciálisan hangolt csillapító lapokat, membránokat helyeznek el a fülesen belül.
A legjobb fülesek mindegyike nyitott. Már kikapcsolt állapotban is lehet hallani, hogy mitfogsz hallani bekapcsolt állapotban. Minél kisebb a csillapítás mértéke, annál jobb. Ha melletted beszél valaki, felveszed a fülest, és nem hallasz semmi különbséget, akkor attól várhatod a legjobb minőséget.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A nyitott füleseket zenehallgatásra, míg a félzártakat elsősorban stúdiófelvételre találták ki (vicces lenne, ha a nagyon érzékeny stúdiómikrofonokon beszólna a füles hangja). A közelmúltban (régen a fejhallgatós zenehallgatás kizárólag szobai tevékenységnek számított) kialakult egy igény zajos környezetben történő zenehallgatásra. Erre érkezett válaszként a zárt füles a maga problémáival, de a félzárt is jó lehet. SZVSZ a legjobb megoldás a IEM fülesek, mivel ott a jóval kisebb elmozdulás jóval kisebb nyomásproblémával párosul.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz volvoguy #8381 üzenetére
Hadd idézzem magamat:
"Ha melletted beszél valaki, felveszed a fülest, és nem hallasz semmi különbséget, "
Magyarán a külső zajok csillapítás nélkül behallatszanak! Mintha nem is lenne rajtad semmi. A nyitott füles szigorúan otthoni zenehallgatásra ajánlott. Cserébe viszont órákig lehet hallgatni kellemtlenség nélkül. A hang nem szökik sehova.
"A közelmúltban (régen a fejhallgatós zenehallgatás kizárólag szobai tevékenységnek számított) kialakult egy igény zajos környezetben történő zenehallgatásra. Erre érkezett válaszként a zárt füles a maga problémáival, de a félzárt is jó lehet. SZVSZ a legjobb megoldás a IEM fülesek, mivel ott a jóval kisebb elmozdulás jóval kisebb nyomásproblémával párosul."
A félzárt és a zárt mehet akár kültérre is, de nekem jobb tapasztalataim vannak az IEM (agybadugós) fülesekkel. Ha fejhallgatót szeretnél, akkor először nézz körül félzártak körül. Pl a múltkor kínáltak itt használtan egy K141-t.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Hehe, szaporodik a készlet:
Eddig: K140 (Sextett), K141 Monitor, K240 Sextett (ebből 2 is), K500Ha még lesz hozzá néhány, akkor írok egy kis tesztet ezekről a gyöngyszemekről.
szerk: Eredetileg 15e Ft körül kerestem egy jó új fülest, de nagyon meglepett, hogy ilyen áron ennyire jót találtam (K500) használtban, hogy most már 70e körül járok.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Legolcsóbb jó alternatíva a Sandisk Sansa Clip (Plus), 10-15k Ft-ért lehet kapni különböző változatait http://www.argep.hu/main.asp?suche=sansa+clip&x=0&y=0.
2008-ban és 2009-ben is az év DAP-ja lett az AnythingButIPodnál. Persze nem ezért érdemes megvenni, hanem a hangminősége miatt, de ez azért elég sokmindent elmond róla.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ha veszel egyet, akkor kifejtheted róla a véleményedet. Csak sajnos ez úgy szokott lejátszódni, hogy aki vett egyet az többet nem néz be a topicba, így nincs visszajelzés. Ide olyanok irkálnak akit alaposabban érdekel a téma, de azok meg nem ilyeneket vásárolnak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Turbolada II #8439 üzenetére
Neki nem a zene típusa miatt esett a választása a HD202-re, hanem a fő szempont a hangszigetelés volt, ezért lett a zárt HD202, ha jól emlékszem
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Turbolada II #8441 üzenetére
Hát, ez így van, de sajnos tény, hogy a zárt fülesek többsége az "árérzékeny szegmensben" igencsak basszustúlsúlyos, hogy elnyomják a középmagas és magas tartományban fellépő hangminőségbeli gyengeségüket. Néha ezt komoly mértékben túlzásba viszik
(#8442) Turbolada II: Jó, te a szellős 555-höz hasonlítod, nem egy kategória
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz dudika10 #8444 üzenetére
Ha valaki veszi a bátorságot, és ebayezik, akkor használtan sok finomságot lehet kapni igen kedvező áron A K141 Monitor pl. szállítással együtt 10k alatt maradt. Odaver bármelyik fülesnek 20k alatt . Valamint az összes Sextettem 20 alatt volt és 50-60 alatt nincs párja.
Amúgy én minden fülesemet "kiEQzom" (persze nem grafikus EQ-val ). Megjön egy új, akkor az első 2-3 óra azzal megy el hogy parametrikus EQ-val tökéletesítem a hangképét főleg a 4k-15k tartományban. Még a legjobb füleseken is 100%-t lehet így javítani a hangminőségben.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Turbolada II #8449 üzenetére
Ezek az örökkévalóságnak készültek Annyira egyszerűen szerelhetők, javíthatók, hogy azt el sem lehet képzelni a mai öntvényes, ragasztós világban. Az egyik Sextett megérkezett, kezdem szétbontani (mindet csavarhúzóval köszöntöm), és akkor láttam, hogy még sosem lett megpiszkálva, megbontva. És így is tökéletes maradt 30 éven át.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Turbolada II #8451 üzenetére
Neem. A kiEQzás (kiegyenlítés) nem áll ellentétben az audiofil elképzelésekkel, sőt.
Csak hogy lásd miről beszélek, így néz ki egy EQ beállítás kiegyenlítés után:
Egy jól sikerült EQzás csodákat tesz
(#8452) Turbolada II: Igen
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Xmodule #8516 üzenetére
Ideológiailag nem vagyok elég képzett (mi az a Dubstep?) , de ha a basszus a mániád, akkor a HD438-t nézd meg, ha pedig egyenletesebb hangképet szeretnél, akkor HD515, de ha hajlandó vagy szánni még rá 2-3eFt-ot a 26-on fölül, akkor HD555, ami ezerszer jobb a HD515-nél.
Ha pedig átgondolod az életed , és nem veted meg az AKG-t akkor a HD515 helyett jobban jársz egy K530-cal.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A K240 Studio valóban tökéletes választás lenne, de 5 éve nem forgalmazzák, csak használtan lehet hozzájutni. Az utódja a K240 MKII pedig 40 körül van. Ha esetleg használt is érdekel, akkor viszont K240-ből ne a Studio változatot válaszd, hanem a Sextettet, Monitort, vagy a DF-t, sokkal jobb mint a Studio, és nem drágább. Ha ilyenen gondolkozol, akkor akár tőlem is vehetsz K240-t szép gyűjteményem van a legjobb példányokból
szerk: Agybadugósban nem olyan jó az AKG, de teljes méretű fejhallgatóknál már más a helyzet.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
válasz Xmodule #8527 üzenetére
Ha a Studiot megkapod újonnan 24k-ért akkor egy nagyon határozott igen a válasz.
(#8526) nyunyu: Naná, hogy tudom Amúgy a párna csereszabatos a 70-es évek óta a teljes K2xx palettán (K240 K242 K260 K270 K271 K280 K290, sőt a K340 is)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat