- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Apple asztali gépek
- Most vegyünk RAM-ot, mert drágulni fog
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Júniusban a hardverek is vakációra mennek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
Hirdetés
-
Alig két hét múlva indul a Concord béta tesztelése
gp Akik előrendelik a játékot, azok néhány nappal korábban belevághatnak a harcokba.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
426os
őstag
válasz Joccc07 #222198 üzenetére
Jó autó tud lenni a Xsara, de nem ennyiért.
Ha teheted, emnyiért ne vegyél autót. Ha pár hónap alatt ezt az összeget nem tudod minimum megtriplázni, akkor nem valószínű, hogy bármilyen autót fenn tudnál tartani.
Ha mégis marad az összeg, akkor egy nem rohadt 1.3mas régi swiftet keress (nehéz lesz), vagy titkos tippként benzines Skoda Feliciát. Az se lesz egyszerű, de talán nagyobb az esély rá.
A legnagyobb érték ennyi pénzért a minél hosszabb műszaki vizsga lesz. Anélkül ne vegyél ennyiért tényleg semmit, mert kidobott pénz lesz.[ Szerkesztve ]
.
-
őstag
válasz Joccc07 #222210 üzenetére
ha mégis vállalnál valami bontószökevényt ennyiért, akkor két legfontosabb szempont a minél hosszabb még érvényes műszaki vizsga és a látható rozsdásodás hiánya
én alapvetően kockázat kerülő ember vagyok (tehát magamnak csak projektként vennék 200-ért autót) de el tudom fogadni azt az élethelyzetet, ha valakinek KELL az autó.
ezt viszont neked kell eldöntened, hogy ténylegesen mennyire elkerülhetetlen egy autó vásárlása. ha csak jó lenne, ha lenne egy autód, akkor a 200k csak egy parkolódísz lesz, mert állandóan találsz majd rajta egy hibát, ami miatt nem működik rendesen.
ha meg mondjuk valamelyik rokont kell kórházba hordani, vagy a munkahelyed van autóval fél órára tömegközlekedéssel meg másfél napra, akkor viszont az kell, hogy a cucc üzembiztos legyen, és minél alacsonyabb presztizs de minél nagyobb eladott darabszám. ennek a metszete jellemzően a francia/olasz autók és a Suzuki. semmiképp ne legyen nagy, tehát CSAK kis autót nézegethetsz, a nagyokban a hibalehetőségek hatványozottan többek, és valljuk be 200-ért aki el akar adni valamit, az SZABADULNI akar tőle, tehát baja van.
hahun egyébként 0-230 ezer forint között 606 találat van most, azaz ha van türelmed, akkor akár kifoghatod a gyémántot a szalmakazalból. ennek az esélye egyébként mint egy lottó ötösnek.azért, hogy ne küldjelek el üres kézzel, én erre lehet rá alkudnék: [link]
GC azaz alapmodell, de legalább nem zavarnak össze az olyan extrák, mint a légkondícionáló, a légzsák, vagy az elektromos ablakemelő. ami kellhet: 4 gumi a használt piacról, ami nem 100 éves
esetleg: [link] autó szerűbb érzetre, mint a Stift, de csipázik a kerékjárati ív. meg lehet csinálni okosba' nyilván, és ha az alja tényleg nem rohad, akkor ebben is lehet még 2-3 év, mielőtt kileheli a lelkét- amiknek az árait nem árt megnézni, mielőtt megveszel valamit:
kuplung, 4 használt gumi, lengéscsillapítók, féktárcsa+betét, vezérlés
ezek jó eséllyel már az üzemeltetés első évében felmerülnek majd, mint költség, ha a terv a hosszabb távon való megtartás.
- amire mindenképp illik költeni az autó megvételét követően: olajcsere, szűrők cseréje, fékolaj cseréje
- amit bele kell számolni a vételbe: eredetvizsga, kötelező biztosítás, átírás költségei“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Joccc07 #222220 üzenetére
másik meg, nem árt egy profit felfogadni. no offense, de ha teljesen fogalmatlan vagy, akkor jó eséllyel melegítenek rád valami szemetet
lásd vicces videó [link]
egy korrekt átvizsgáló nagyjából 25-35 ezerbe kerül, per autó.
hosszú távon tutira megtérül meg egy olcsó autónál isa mostani kínálatot nézve szerintem olyan 600-700k az a határ, ahol már értelmezhető autót lehet venni, viszonylag alacsony hiba százalékkal, és nem kell hozzá különösebb szerencse sem.
ezekben már lesz légzsák, ABS és klíma is (mind hibalehetőség, btw) tehát nem akarod majd elátkozni a napot, amikor úgy döntöttél, hogy spórolsz. a vételárhoz számolnod kell kb 60-100 ezret alapvető szervizre (olaj- és szűrők cseréje, ha belefér akkor fékolaj csere, fékbetét csere) meg kb ugyan ennyit az átírásra, eredetvizsgára és vagyonszerzési illetékre, valamint még kb 25-50 ezret kötelező biztosításranagy vonalakban azt mondanám, hogy ha van már 700-750k a zsebben, akkor el lehet kezdeni nézegetni a 600-ért hirdetett autókat, és elkezdeni masszívan alkudni.
bármi is a kiválasztott:
- ne rohadjon az alváza, vagy fő elemei
- lehetőség szerint a 4 gumija ne legyen öregebb 5-6 évnél (DOT xx18)
- kuplung ne essen be, meg ne fent fogjon
- ne füstöljön kéken, fehéren, feketén se hidegen, se melegen
- körbe ne legyen több festék réteg rajta 300 mikronnál, tartó elemeken 150-nél se, kivéve, ha van fénykép az előzményekről, és annak alapján úgy ítéli meg a profi, hogy vehető
- futómű elemei nagyjából rendben legyenek (ehhez tuti kell profi)
- minél több műszaki (mivel jellemzően 15+ éves autókról beszélünk, ez itt maximum 2 év lehet)
- ha van benne klíma, akkor működjön, a "csak tölteni kell" dumát kerüld, mert az mindig 100+ ezres javítást jelent.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VoIP - mélyvíz (Asterisk és társai)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Revolut
- Android szakmai topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- A Huawei sportlaborjában edzettünk
- További aktív témák...