Hirdetés
-
OnePlus Pad 2 helyett OnePlus Pad Pro
ma Állítólag a OnePlus idei táblagépe nem a második generáció lesz, hanem az első modell Pro változata.
-
Final Fantasy XIV Online - Befutott a Dawntrail utolsó előzetese
gp Jövő hónap második napján érkezik a kiegészítő, az előrendelők azonban már június végén belevághatnak az új kalandokba.
-
ViewSonic VX2779-HD-Pro: megfizethető gamer monitor
ph Kipróbáltuk a Full HD felbontású, IPS paneles, hagyományos kialakítású, játékos funkciókkal ellátott monitort.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
rbalint88 #179759 üzenetére
Mért esne ki alólad? 109.000km azért nem annyira hude sok. Cserélj benne előírtál sürübben olajat, bele valót max 5W30 ld lejjebb. Láncot, láncfeszítőre nézzen rá vki és ha már akkor szelephézagot is.
Ha vigyáztál rá és nincs balszerencséd nem hinném 200.000-250.000km elött baja lenne. Az még 7-10év...szerk: és ha jól emlékszem 120.000km a váltóolaj csere intervallum. Szóval annak is ideje van ha még nem volt.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
rbalint88 #179765 üzenetére
én idegbajt kapok attól, hogy márkaszervizek 40-60-80Kkat számláznak 4liter olaj + szürő + levegőszürő + 30perc munkaórárért. És ebbe rendszeresen vmi trágya olaj van a legrosszabb/legocsobb amit a gépkönyv megenged... vagy még az sem. kb szabadrablás.
enyém azért fog márkaszervízbe menni mert 7év gari. yarisnál ezt a kalibert csinálom magamnak. Persze ha vmi komplexebb van pl nálad lánc+láncfeszítő hézag akkor nincs kizárva, hogy márkaszervíz...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
V.Stryker #179802 üzenetére
értem én csak biztonság de azért gondold át, hogy egy 17 éves japán prémiumnál mennyi lesz ha bármi megmakkan.
Annyi 16+éves Lexus, BMW, Audi... storym van ahol megvették 16+évesen mert ennyiért BMW is van... belelocsoltak 3-5év alatt 2-3-4misit és most megint kéne ezaz és elkezdett csunyábban rozsdásodni, rügyezni...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
LZs?! #179820 üzenetére
Akkor már nézd meg a Kia Venga és Hyundai IX20at is.
Ugyanakkora méretre és uaz a dobozforma. Kicsit minőségibb beltér, nekem kényelmesebb ülések (uolyan hokedli de kényelmesebb) kia 7év gari miatt ki lehet fogni garis példányokat is. 2millió alatt meg ne nézz egyet se mindnek lóg a bele, kiszakava, törve...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
sztem elég ökölszabály, hogy amin ilyen helyeken rozsda és ennyi azt ott kell hagyni. Lakatolás nagyon költésges és amikor első átnézésre ilyen akkor ott még nagyon sok más is rohad. Csak nem látni.
btw nem úgy volt, hogy 2.5misis támogatással Fiat Doblo vagy ilyesmi lesz? Nem értem mért akarod "sz*tni" magad.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
és mien a doblo? Végül dizel lett?
leafnél sokáig nem volt rendes hütése az aksinak és 2-3* gyorsabban degradálódik. Ennek nézz utána mielött veszel. Az új már aszem jó, de annak az ára még horror. Meg kissebb autóból azért van választék ami keveset is eszik, meg megbízható is és zizikbe kerül.
szerk: Amúgy engem sokkolt, hogy mennyi szemét van használtautó piacon. Megnéztem 5db 8évnél fiatalabb autót és mind erősen kehés.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Tényleg kevés a 800liter csomagtér és kéne az 1100 vagymennyi? bah... rakj tetőcsomagtartót amikor kevés a 800l.
Amúgy ha kell sztem érdemes minnél elöbb berendelni. Ez a méretkategóriának nagyon nem jön össze a 95gram/km olyan büntiadója lesz jövőre rossz lesz nézni.
@Luckyl: Az nesa baja, hogy 1100+literes csomagterű nem rendelhető 7üléssel és így nem jár rá az állami -2.5misi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
MunezXBK #179924 üzenetére
Fogalmam sincs mi lesz jövőre emelkedik e akár 0Ftal is egy doblo ára, de mivel az egy nagy doboz ezért szerintem helyes ha felhívom rá a figyelmét, hogy jövőre lehet nemannyi lesz mint most.
Amúgy pont a Fiat tök érdekes szituban van mert nem EUnak hanem Teslanak fog fizetni. kb 20%ot sporolt rengeteg pénzt, de még így is ~2b$jába [link] fog Fiatnak jövőre kerülni a "95gram".
Ez veszett sok pénz és lehet első hónapban még nem de hosszabb távon én nem tudom elképzelni, hogy azt, hogy autógyártók ne hárítsák át a CO2adót a vásárlókra.Amúgy én nagyon kiváncsian várom mi lesz. Lágyhibrid hengerlekapcsolás mindenütt... elektromos autó gyártás felfuttatás... és mit csinál egy BMW? Megveszik e akkor is a SUVot ha +1.5-3msisivel drágább? és persze tovább lehet vinni pl a megemelkedett árak, hogy hatnak használtpiacra.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
tippre egy doboz 1.6dizel dual eco nem lesz 120gram alatt.
25*95=3610eur*335ft=800.000ft. Ennyi +adó jönne rá ha nem lenne Tesla. Ott sporol 20%ot Fiat. Kerüljön akkor Fiatnak +600Kba.
Hát ha 200Kt lenyel belölle mert kissebb haszonkulcs akkor is 400kval drágább lesz. És optimista voltam...Simán lehet, hogy nem lesz igazam mert 95gramot fog egy doblo is kipufogni vagy akármi és árak maradnak ott ahol vannak. Csak gondoltam ha akarod akkor inkább elöbb mint 2020 márciusában amikor már 2019es raktárkészlet is leürült....márha nem januárban.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
A 95gram az 1évig él, aztán szépen megy az egész lejjebb évente átlag 4+grammal 2030ra az előírás 60gram.
Jelenleg VW kínálatából a 75les dizel VW Polo Bluemotion tudja a 95gramot oszt csokolom. Ami ennél egyel erősebb az már nem. És ez tényleg egy fogyira agyonhegyezett 75les dizel... a jelenlegi formában sok sikert egy 120les dobozhoz. Ha meg raknak bele egy tuti KERSet akkor meg azt kell kifizetned.
Aki 1.5-3misi közt néz autót annak sztem jó lehet a 2.5misi. Nagyon nem mindegy az itt rohad, ott kell rá költeni uannyiba kerül mint az új. Persze aki 1misi alatt néz annak nem biztos megéri főleg ha hitel is kéne...
"viszonylag jól is keresnek nem minimálbér"
Nagyon keveset utasítanak el főleg ha vmivel minimál felett keresnek. Ha volt már brutál hitelük akkor lehet kicsúsznak a 30-40%ból de akkor meg hitelkiváltásra kell felveni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Fordítva. A 95gram épp kedvez a dizeleknek. Uakkora telejsítményel dizel kb -15% co2t pöfög ki. Az mondjuk 400.000-500.000Ft adó. Ennyivel többel emelkedi benzines ára... Ez pont elég lehet arra, hogy dizel újra kompetetív legyen.
A "klimahiszti" egy vérkomoly dolog. Persze a fogyatékosok nem értik meg. Bonyolult dolog a pl üvegházhatás.
A V8, 10-20mpgs gas-guzzler kihalnak. Aki akar az tényleg még most vegyen persze ha nem zavarja a 20-30liter/100km.
Az hogy egy Mercedes EQC SUV, hogy suhan bele a naplementébe nem vagyok benne biztos... de tippre elég hasolnóan mint egy Mercedes GLS SUV. Talán kicsit halkabban. Hüha micsoda visszalépés, katasztrófa.A dizelt meg azért utálja mindenki, mert bunkója ledugozza, kivágja.... aztán eregeti a koromfelhőt. teljesen érthető. Talán ha pl nem egy vicc lenne a műszaki...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Folyton megy ez a csak közelkedés az van kispécizve pedig nagyon nem.
Ma ahogy látom a lakás/épületek a mumus. Tessék kapaszkodni, épületeknél nincs semmi 10év alatt kell ~felére csökkenteni kibocsátást.
2021. január 1-től kizárólag közel nulla energiaigényű épületek létesíthetők. Az uniós tagállamokra kötelezően érvényes EU-direktíva minden épülettípusra kiterjed. Nem 10év alatt felére csökkenteni.és pont ahogy autóknál. Újakra terjed ki.
----
Az egy más kérdés, hogy falun, meg sokszor városokban is mindent eltüzelnek a széket, gumicsizmát, gyüjtik a műanyagot nyáron és azt is égetik... és kb bele lehet fulladni a rákkeltő anyagokba... szó szerint marja az ember torkát.
Persze aki ott él nem érzi, megszokta.Ez a része olyan mint a műszaki. Ellenőrizni kéne rendesen. Amíg ez nincs mindig lesz egy aki tüzeli a műanyagot mert ingyen van, izé ledugozza a motort, kivágja részecskeszürőt, katalizátort.... és utána mondja, hogy nem érdekli, nem tud ellene mit tenni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ez elképesző hülyeség, hogy hőszivatyút nem fogadják el. Főleg H tarifával olcsó, lokálisan semmit se szennyez, meg amúgy is paks kb co2/nox... semleges.
"a városok egyik fele pompa és luxus a másik fele meg bádog város és nyomor"
sztem ez a fizuknál meg a mentalitásnál akad el. Nagyon más ha 180ból és ha 480ból kell havonta kijönnöd. A mentalitás meg amikor lenne pénze gázra, száraz fára... de ő műanyaggal füt mert az ingyen van.
hamár lakás meg gáz nekünk télen max 12.000Ft a gázszámlánk. Nyáron ~4000Ft. Ebbe melegvíz is benne van. 68nm tégla lakás le lettek cserélve nyílászárók, le lett szigetelve, legfelső szint tehát felülről még csak nem is fűtenek termosztát 21.5Cn. Így legrosszabb hónapban a fűtés ~8.000Ft.
Qru: Megyek haza télen Pécsre, minden falu elött át kell állítanom keringetést belsőre különben kaparja a torkom, későn állítom át prüszkölök, folyik az ororom.... De errefele városban is rendszeres télen, hogy PM mérő kiakad. Onnan veszem észre, hogy venti felvisít.... aztán kinézek és látom a fekete füstöt családi házból.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
bitpork #179985 üzenetére
Az ok egyszerű. Magánházak esetén nem tudtak volna lopni. Állami épületeknél meg tippre min a ~fele ment zsebbe.
Végtelenül bürokratikus és mindenért fizetsz nem mellesleg 2*3órát áltam sorba legutobb... de aztán mennem kellett ovibva. Végül kaptunk tippet... lementünk hétköznap de falura és 20perc alatt megvolt. Amúgy nem kocsi val kapcsolatos volt.
Dániába lett kiküldve csapat Z/MF meló átvételre, jöttek haza dumcsiztunk, amiért itthon neki fizetnek 15+év tapasztalattal tippre 400-450k nettot, Dániába 1év tapasztalattal 1.7misi netto. Upsz.
De más világ mindenki nagyon sporty, nagyon környezettudatos, szélkerék mindenhol, alap a nagyon reformkaja... hálisten talált rendes kaját is.szerk:
@Integrale: Ez országa válogatja. Egy wörtheresee, klagenfurtnál a bérleti díjak, lakás/ház árak kb mint BP.
Amúgy rendszeresen integra ugrik be a neved láttán... csak nincs sárkány.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
Legjobbakat hozzá. A 22éves Lanciara meg nem is tudom mit mondjak. Végülis ha nem rohad és van időd, kedved mert gondok biztos lesznek... ár/értékben biztos tuti.
Lehet ha találok egy ilyet és úgy érzem van időm majd én is belevágok...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
Doki16 #180315 üzenetére
"100km-en 25 kW"
az nagyon rossz.
Pályán 130al fűtve/kondizva tehát a lehető legrosszabb verzióban model 3 18-19kwt eszik.
Városban el lehet lenni vele 10-13kw/100kmel.Mondjuk akkor pályán legyen 700Ft/100km városban 500Ft/100km.
Ehez képest benzines yaris 2700Ft/100km és 2200Ft/100km. Egy model 3 méretű, kényelmű, dinamizmosú autó meg simán 3500ft/100km+...A probléma, hogy még mindig veszett drága az elektromos, nagy a difi benzin/dizel és elektromos közt. 3-4év múlva ha csak 2misi lesz onnan simán. Meg lehet model 3 aksija tartós de ugye pl leafnél lehet pofára esni...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Új autónál törzskönyvet hogy kapja meg az ember? Nem volt hitel. Postázzák vagy nekem kell vmit csinálnom?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
kb 14.5 helyett kb 11?
4 kerék nélkül "gyenge" 2.0TSIvel, DSGvel fullfull L&K ~10misi. Superb ebben a passat kategriában ár/értékben nagyon jó. Dehát nincs mit tenni... asszony rövid autót akart...
szerk: Nekünk meg megjött a Venga. Szeptemberi rajta a gumi valszeg az egyik utolsó ami lejött a szallagról. Feleségem egyenlőre nem akarja vezetni lehet ez lesz az enyém yarissal fog járni... bazz vehettem volna SuperBet is... mondjuk az nem hányás álló.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Neh 1héten belűl meg is van az első hiba a Vengaval. [link] Nem húzta sokáig.
Írtam márkaszervíznek, hogy javítani kéne, ill cserélni mert meg is törte lehúzásnál.
@Doki16: Vettél valami plug int? Én még abban voltam, hogy hibrid auris.... vagy keverlek vkivel.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
pit stop #180514 üzenetére
Nem tudom szomorú vagy vidám e, de így lesz annyi kitétellel, hogy sima hibrid se fogja 2030nál sokkal tovább húzni.
Jövőre kikopnak a nagy ccmes motorok, sztem hibrid nélküli kis ccmesek se huzzák 2022nél tovább onnan egyre inkább minden atkinson vagy és kis ccm hibrid lesz. Majd 2025től már egyre inkább plug in hibrid... 2020as évek végére meg a 20-30kmes plug in alatt is recsegni fog a léc...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
bitpork #180520 üzenetére
az biztos.
nálunk is marad yaris második autónak amíg kell. Mert tény van/lesz olyan eset amikor jobban megéri a hibrid/elektromos... de az nem az évi 5-10.000km... márpedig yaris innentől annál többet nem fog menni. Szóval marad amíg 25+évesen már nem éri meg lakatolni... vagy már nem lesz rá szükség.@dj79: Kérdés, hogy gyürüzik be a drágulás, kinél mennyi a hibrid, elektromos.... és persze mindenhol sok régi/új modell fog jönni hibriddel... vagy akár elektromossan, nagy ccm kikopik. Piac van biztos lesz csúszás is... és persze használtpiacnak is kell jópár hónap míg árakat magával viszi az újautó drágulás.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
kisza25 #180531 üzenetére
Én is olvastam már ezt azt pozitívat/negatívat, de most csak annyit mondtam, hogy érdemes átolvasni a garis feltételeket.
pl kia. [link]
Ezek szerint 2év 1hónaposan beszarik az izzitógyertya vagy stabilizátor pálca vagy .... az garanciális? Nem. 2év a gari rá oszt annyi. És nagyon nem véletlen ami a felsorolásban van...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
kisza25 #180533 üzenetére
"Normál elhasználódás"ra semmilyen garancia nem vonatkozik. Ott a második oldalon ld "normál elhasználódás".
De itt nem erről van szó... nagyon nem. Végignéztem jópár eus forumot az elmúlt 1+hónapban, fbn tag vagyok... kb tudom mi szokott megmakkanni mert alul/rosszul tervezték, gyártják... kb mindent fel is soroltak, hogy csak 2év jár rá....
Szóval jár a 7év gari... csak ami be szokott dögleni arra nem mert az kopó. Kedvencem a szélvédő.btw pl tedd csak fel a kérdést egy Ceed/Hyundai/Kia FBn, hogy stabi pálca...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
kisza25 #180536 üzenetére
stabipálca nalátod. Sokaknál problémás: Csak 2év a gari. Amúgy ez sztem vmi tervezési hiba lesz nem tudok még egy tipust ahol ennyi panasz lenne rá.
Az is érdekes, hogy van ami már nem problémás javítva lett (pl szélvédő tudtommal csak egy sorozatban volt éríntett), de felsorolásban mégis benne van."szélvédő cascora ingyen cserélik"
Casco köfelverődés...re fizet. De kőfelverődésre garancia soha nem is volt. Volt hibás széria nagyon könnyen végigrepedt. Erre gyanús, hogy beírták, hogy arra csak a minimum adható 2év a gari...
kopó-forgó alkatrész szélvédő hápersze.De hamár Ausztria ott az átozsdásodás garancia. Ami csak karosszéria elemekre érvényes! Ami nagyon jól meg van csinálva.... viszont sok minden ami nem karosszéria elem nincs megfelelően lekezelve. Ez MOon ahogy látom nem probléma de pl Ausztria darabok nagyon csúnyán tudnak rohadni. 10+évesen benézel a hátsó tengelyhez környékére és nyelsz egyet... garancia nincs rá. Vizuális legyen itt egy 12éves darabról video. [link]
A legszebb amikor motornál kezdenek el rugózni gari időn belül mert az is kopó, forgó alkatrész... lánc átugrott, motor kuka vevő meg vakarja a fejét az 5/7év garival.
Most tökre úgy tűnik mindha utálnám Kiat/Hyundait... pedig ugye elöző héten vettem egyet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
Tom1939 #180564 üzenetére
Nem kell tullihegni.
Volt egy elég hosszú sok éves széria a G4Fxből ahol a lánc nyulott a láncfeszítő meg hibás volt és amikor megadta magát lánc ugrott és kuka lett a motor.
Másik lehet összefügg láncal probléma, hogy Hyundai/Kia nagyon sokáig tolta a 30.000kmes olajcsereperiodust G4Fxre aszem még 2016ban is. És ezt a G4Fx nem bírja. A végeeredmény annyi, hogy pl már 100.000kmnél eszi az olajat.
Ha most veszel G4Fxel szerelt Hyunda/Kiat már 15.000km/1évre vagy fokozott igénybevételnél pl rendszeres városi 4-5kmes távoknál, dugozva 7500km/6hóra ír gépkönyv.És ha ezt tartod akkor egy megbízható szivó motor amiben benne van az 500.000km+. pl ez 670.000kmel fut [link] Érdemes 1:16hoz pörgetni. Na ebben van anyag.
A fő probléma mindkét esetben, hogy Kia/Hyundai b*ta el, 5/7évvel reklámoz és sokan azért vették és erre amikor Kia/Hyundai hibájukból totálkár lesz a motor rugóznak a garin.... Na ez nem szép.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Mielött elindulsz Gyulára azért érdemes odacsörögni, hogy tényleg megvan ez az az egy, eladó, rakják félre míg odaértek.
btw nekem ~1hónapja 2hónapot mondtak átvételre.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
csehe02 #180747 üzenetére
yarissal egy gyerekkel akinek még lehet a lába elé pakolni 1 kisböröndöt/nagy sportáskát így nézett ki idén az anyósülés Balatonról felfele.
[link]
Csomagtartó persze tetőig pakolva, ülés alatti helyen is zacskó...Tavaly pedig így se fértünk be 3hét balaton után. Feleségem, gyerek vonattal jöttek haza.
De nem 1-2hét balaton esetén is teli van pakolva.Én se hittem ezt anno el, így vettem 5éve kb I20/Stonic/Baleno méretű yarist....
Szóval szerintem huzd ki azokat amiknek nincs 400literes csomagtere akkor is ha egy gyerek. Ha kettő lehet bármikor is akkor 2*esen húzd ki. Tipon kivül mindent kihuztunk?
Mi is előrehoztuk a vásárlást. Mi "egyterüsebb magasabb üléspozi"sat szerettem volna ami nem megy 5misi fölé. Én SX4 SCrosst akartam mert 1.4T 140le@220nm, android auto, kulcs nélküli indítás, digitklima... belefért 5misibe, de végül Kia Venga lett mert rövidebb 22cmel és csaomagtartója uakkora illetve hátsó üléssort előre tolva (feleségem/gyerek kicsi) nagyobb.
Így most van 440-510literes csomagterünk és belül is nagyobb. Két gyerekkel sztem ez a minimum. Egy gyerekkel pedig ez az ami kényelmes.
Ha esetleg bevállalunk +1 gyereket avval nyugtatom magam, hogy még 2 gyerekkel is beférünk nagyobb túráknál is csak kell vmi nagy tetőbox/tetőzsák/tetőrács.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
diegho #180752 üzenetére
Nem éreztem nagy difit SCrosshoz képest. Van benne TV, innen modern.
Az anyagminőség az meg olyan amilyen. Nagyon tetszett haver céges új X3a anyagminőségre... meg minden szempontból élmény. Csak az 14.5misi flottas kedvezménnyel. Ez meg 4.5misi volt...Engem amúgy idegesít, hogy sok tipusnál berakját a TVt a gombokat meg lehagyják. És ettől modern meg letisztult. Aha csak szar a rendszer várni kell, logikátlan menü menüjében az opció amit keresel.... Ebben a régiben meg ott a gomb megnyomom és kész.
De persze kinek mi.@kisza25: "95grammnak" semmi köze nincs euro6dhez, csak mindenki hozzá köti.
Ami nem teljesíti euro6dt azt nem lehet forgalomba hozni.
Ahol átlag 95gram felett van flottára nézve ott grammonként autónként 95euro CO2adó.
És ez 2021től 91gram, 2022től 87gram... és le megy egészen 63grammig 2030ra.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
kisza25 #180782 üzenetére
Egyszerre lépnek életbe.
@diegho: 4.5ért ebben a méret/felszereltség kategóriában én nem látom hogy jobb anyagminőség lenne bárhol mint ami Venga/SCrossban van. Értem én nem tetszik nekem is megvolt a műanyag szint amitől kivert az ideg (Dacia) de el ekkl fogadni, hogy egy 4.5misis kocsiban nem lesz olyan a minőségérzet mint egy 6-8-14.5misis autóban. Ez van. Igazából nem értem mit is akarsz ebből kihozni. Igen ez ilyen szar proli minőség.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
kisza25 #180784 üzenetére
Inkább 5.8+ mert muszáj az 1.0T mert az 1.4 tényleg kevés. Viszont ott már van részecskeszürő ami ugye 150-250.000km közt egy félmilliós tétel. MPI 1.4 1.6nál meg még (pár hónapig) nincs.
De nem a +1.3misinél már sokkal korábban kiesett mert ceed 4.31m 390literes csomagtérrel a Venga meg 4.075m 440-510literes csomagtérrel és Vengaban nem földre ülsz, sokkal kényelmesebb kisgyerekkel.@Emvy: Azért az a 7év Kia sok mindenre 2év... [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
kisza25 #180810 üzenetére
Tipo ahogy Ceed soha nem játszott. Lapos + hossz/csomagtartó aránya rossz.
És persze azt a +1misit se tudnám indokolni.az 5.5-6ba a kinészemeltem a C-Max 1.0 Titanium volt. Abba alapból minden benne... de annyira nagy volt a rendelhető dolgok listája, hogy még pár +t behuztam volna... és a vége 6+lett volna.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
diegho #180830 üzenetére
A kérdés pontosan az, hogy milyen kompromisszumra vagy hajlandó.
Nálunk úgy indult, hogy nem akartunk földre ülős autót mert gyerek, város berak, kirak + túl hosszú se lehet de legyen min 400+literes csomagtartó. És csak nagyon indokolt esetben akartam 5misi fölé menni.Így lett a venga 4.5ért. Egyterű magas üléspozició, méretéhez képest belűl óriási, nagy csomagtartó és ehez képest nagyon rövid. És gyerek mellett áldás, hogy tolható a hátsó üléssor az 500literes csomagtér már tényleg jó és 105cmes kis gyereknek nem kell nagy lábtér.
És 4.5ért van benne digit klíma, ülés, kormány fűtés amit már most imádok... részecskeszürő meg nincs benne ami 10éves távban azért komoly előny.
De a navigáció egy tomtom nem adok neki hotspotot forgalmat se tudja az egész olyan mint vmi az elöző évezredből. Nem tudtam bele kulcs nélküli indítást rendelni és zavar, hogy nem nyilik ki az autó ha odaérek, indításnál bele kell rakni kulcsot. Beltere meg "sivár/hányás álló". Gondolkodok veszek bele vmi minőségi alcantara huzatot vmi jó szinnel.Ha nekem lett volna, de 80%ban feleségem fogja használni S-Cross lett volna. Az 1.4turbo nagyon fain, vátó is. 5misibe befér a GL+ kulcsnélküli ajtónyítás, indítással, andorid autoval kb hibátlan. De nem nekem lett és feleségem azt mondta a másik rövidebb.
Meg olcsobb is volt ~fél misivel.
És persze néha nap bánom, hogy mért nem vettem extrazott C-MAXot vagy egy VW GOLF Sportsvant 1.5TSI DSGvel kb 6.5ért... mert tény az sokkal jobb autó. De ha azt veszem akkor meg azon tűnödnék el mire lehetett volna elkölteni 2misit, mennyi nyaralás, élmény..... és amúgy is haver céges X3a megint egy fényévvel jobb. Kompromisszum. Vmi fájni fog akárhogy döntesz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Renault elektromos autók átadása szünetel... majd jan2.án adják át mind.
Végülis zseniális.
Ha tippelnem kéne az ID3... ak kiszállítása is jan2vel fog indulni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
kisza25 #180852 üzenetére
Nekem erősen tetszett kivülről Sportage... 6ért elhozható, magas gondoltam megnézem.
6ért amit kapsz az totál fapad. De tényleg. Na jó manual klíma van benne. De még bőrkormány, meg tolatóradar sincs....
Amikor Vengasan ami 4.5volt megextraztam azaz digit klíma, radar, bőrkormány, ülésfűtés... ahoz min silver kell. Arra rádobod a metalt máris 6.9misi. És akkor beülsz és rájösz, hogy ehez a súly, meg légellenálláshoz nem elég az 1.6 szivó mint Vengahoz, muszáj a turbo. Az 1.6turbo +600K. 7.5misinél jársz. Ez alá sztem nem érdemes menni. Kérdeztem mennyit engednek hát kb semmit. Itt aztán végleg elment a tetszett rész.
És igazán csinálhatna Kia/Hyundai vmit már a G4Fx helyére mert szivoban ceed/vengaban se épp hude sporolos egy SUV kasztni/súlyban meg zabál az 1.6os G4FG egy 1.5TSIhez képest. De legalább gyengébb nála.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem csak akkorának tűnik lényegében akkora is. Város, hétvége, pár nap 2gyerekkel abszolválható. Nyaralás esetén ami évente egyszer van 2gyerek mellé kellene tetőcsomagtartó meg egy 500literes zsák. Azért csak kellene mert jelenleg egy gyerek van így az anyosüllést nyakig pakolhatom. Problem solved. Ha lesz második veszek tetőcsomit és egy 500literes zsákot. Évente egyszer fel tudom rakni.
szerk: amúgy yarist vált/mellé jön ahoz képest elveszünk a térben.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
molnarpeter #180857 üzenetére
mondjuk ez lehet nem hiba... az első olajcsere szerintem is legyen meg 6-8kkm körül, és aki átlagosan használja annak utána se legyen sokkal több a periodus mint 10.000km.
az olajcsere olcsó. 3L 0W20 7500Ft, minőségi olajszürő 2400Ft = 9.900Ft és 25perc. A turbo, motorbontás, okoskerék, vezérlés... meg drága. Veszett drága.
Tudom márkaszervízben nem 9.900Ft hanem 40.000Ft. De még úgy is sokkal-sokkal olcsobb mint ha 6év után kell egy új turbó, nagynyomású... ne adj isten felújítás.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
Dare2Live #180511 üzenetére
Azért kiváncsian várom Kia ezt az egyszerű és egyértelmű dolgot mikorra gariztatja le.
Direkte jeleztem, hogy a jelenlegi formában ha esik az eső az be fog folyni az ajtóba szóval sürgős lenne, írtam mail, felhívtam őket kb annyi van, hogy egy hete annyi választ kaptam, hogy "a garanciális ügyintéző visszajelzése esetén keresni fogom önt."
Oké hál isten nem esik az eső de ha igen már víztartályá vált volna a jobb hátsó ajtó...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
Bozso68 #180874 üzenetére
Ha rendesen idő elött cserélték motorban az olajat nincs. Rövid távok miatt az hogy nincs részecskeszürő külön áldás.
Miután megvetted váltóban én tuti cserélnék olajat és rövid távok miatt motorlaj csere 10.000kmenként. Ez nem az én ajánlásom hanem a gyártóé!
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!