Hirdetés
- A jövő hónapban párban jönnek a Sony gaming monitorok
- A SteelSeries felfrissítette az Apex Pro sorozatú klaviatúráit
- Egységesíti a terméktámogatást az Intel?
- Kreatív hobbistáknak és profiknak szánt beviteli eszköz(pár) jött a Logitechtől
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
Hirdetés
-
Előrendelői előzetesen a LEGO Horizon Adventures
gp Korábban már kiszivárgott a megjelenési dátum, a Sony az éjszaka folyamán ezt megerősítette.
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #203983 üzenetére
nemtom, de ilyen motorhibakkal kene kalkulalni egy autonal, akkor keresnek inkabb vmi mast
csapagysor csere
ha ez egy 1.5dCi-n van, akkor ott a vilagvege, VAG-nal icike picike aprocska hibacska
dCi-n 10k km-kent olajat cserelsz elo sem jon ez a hiba mar, korabban is csak a nagyon elnyujtott csereperiodus miatt volttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
telleg?
egy ~20 eves 7gen kuvik semmivel nem dragabb, mint egy hasonlo eletkoru AR147
4-500k-ert van mar egy halommal mindekettobol
most neztem a hahu-n
vagy fiatalabban is hasonlo arban mennek
[link]
[link]
a Jazz hype meg... kivi lennek azt a nagy magic seat temat ki hanyszor hasznalta benne valahatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #204107 üzenetére
ez asszem 188-s Punto
tobb lehetoseg is van erre
-pl lehullo falevelektol eldugult esoviz elvezetocsatona az ablaktorlok alatt
-ha szelvedocseres volt az auto, akkor nem sikerult a javitast jol megcsinalni
-ha tetoablakos, akkor a tetoablak vizelvezetoibol nem tud kifolyni az esoviz szinten dugulas miatt
-hifi plusz tapkabelt vittek be utolag, es nem tomitettek jol
hirtelen ennyitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz hdanesz #204276 üzenetére
nalunk a cegnel NAV rendszamu autok voltak, pedig nem az adohatosag autoi, teljesen mas a cegprofil, es rendesen fel vannak ceglogozva is
ja, es volt belole vagy 30-40db
egy ilyennel jaro dolgozo meselte, hogy egy NAV-s ismerose kerdezte tole, hogyan buliztuk ki mi magunknak ezt a rendszam szeriat
sehogy, mert ez flottas lizinges mind, csak siman igy jottek a flottakezelotoltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz 7Heads Drago #204523 üzenetére
azert az automataba egy szuro+olajcsere be-beugrik 50k km-kent ~60k-ert, mikozben egy manualban ez frutti, a tizedebol megvan, par perc alatt elvegezheto, sokszor meg konnyebb lecserelni is, mint a motorolajat
vagy ha nem volt megcsinalva, akkor majd az a szerviz buli az elegge karcos lesz, es kifizeti vki akkor egyben egyhuzatra a korabban elmaradt szervizeket is... csak arra kell vigyazni, hogy ne te legyel az a vki
---------------
ez olyan kb, mint turbos autonal a 30k km-s olajcserek temaja is, mert longlife
(aminek megvan a terminologusa, mikor is lesz az is longlife, csak a nagy tobbseg meg messze nem ugy hasznalja....)
aztan amikor jon a turbofelujias/csere akkor kb tiz olajcsere arat kifizeti arra egyben
wow
foleg ha meg a fotengely es/vagy hajtokar csapagysor is elkoszon, es megragja a fotengelyt is melle
akkor tuti nagy biznisz volt, mert az a tiz olajcsere mindjart 30+ is lesz
nem a autopalyan leveretek egy nap 6-800km-s autoban fog elfogyni hamarabb, mert az sokat megy egyszerre uzemmeleg olajjal, hanem aki varosban a kornyeken veri ezt bele, csak kozben 30x indit hidegen ennyi futas km-re, meg sokkal jobban kell nyomnia a gazt, mint aki az uzemmeleg motorral tempomat 130-l 2500rpm-n tud menni 2 oran at, amihez kell ~70 loerotöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
azert manapsag nem nagyon mennek az emberek 130km/h felett, akkor se ha amugy tudna az auto
decemberben jottem haza ausztriabol, ott 100km/h van az A2-s autopalyan nagyon-nagyon-nagyon sok helyen, tenyleg tempomat 100-l lehet menni orakat es alig eloz meg vki, mert vagy egy alagut miatt van 100km/h sebkorlat, vagy vmi lakott telepules miatti IG-L 100km/h van, vagy atlag sebessegmeres van, vagy csompont miatt van 100km/h, jottem kb 300km-t az A2-n es alig mentem par km-n at 110-120km/h felett, de mas se nagyon akart, es valszeg nem ok nelkul tettek igy holmi A45 AMG-vel se igy meg a A6 3.0 V6 TDI-vel , amiknek a 200km/h-s utazo se kottyanna meg eppen
hugomeknal is Villach melletti telepulesrol levezeto ut Villach-ra 12km-n 3-4 fix trafipax van telepitve, es azert kanyarog is az ut a hegyrol lefele, 920m magassagbol ereszkedik le 450m-re ennyin, szo szerint csak gurulsz lefele, meg bele-bele kell fekezgetni is
meg ott a tolerancia is joval kisebb, meg kifele menet 50 helyett 56-l levettek vmi stajerorszagi falu kezdetenel, ahova egy lejton erkezve gurulsz be (nyilvan tudjak hova kell kiallni... ) 50EUR (=18k)
ennyiert itthon meg se buntiznek
szoval lassan tenyleg hiaba vannak 250-300+ loeros meg sokhengeres biturbos autok, csak lepten-nyomon beszopnad veluk
azt a tempot, amit meg legalisan el lehet erni autopalyan, egy sima 1.3-s Yaris is fogja tudni... az 1.0-s az nem annyiratöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz cappa72 #204567 üzenetére
ja en is ahogy odaertem az M1-re Győr-nel, akkor 160-170 lett es M0-g nem elozott meg senki
de azert lassunk tisztan, lassan itt is be fogjak vezetni az atlagsebessegmerest, akkor meg hiaba lassitasz le a fix kameraknal, ha 130 feletti az atlagod, akkor vhol tuti felette mentel
a palyamatrica ellenorzo rendszamleolvaso kamerak meg eleg surun vannak ahhoz, hogy tartosan ne tudj veretni par km-nel tobbet se
mondjuk a sogort se ertem, minek neki a F31 335XD ilyen helyen neki, foleg az mellett, amiket ra kolt, meg annak a havi adoja 180EUR, amikor meg csak a haz elott all, es egy metert sem ment
mert egy húszdével is meg lehetne szegni az osszes letezo sebkorlatot, de az adoja is kisebb, meg szervizei is, meg egy 8-10kEUR-ja felszabadulna, amit azert tudnanak mire kolteniatmentunk Villach-bol Klagenfurt-ba, megy az A2-n 120-130-l, a sebkorlatoknal szigoruan 100-l
erre minek a 313lo biturbo sor6 dizel 8 sebesseges automataval meg osszkerekkel, most komolyan?
ezt meg egy tizenhatdé is tudna kisujjbol ~6kEUR-ert [link]
es arra valszeg nem kellett volna nem egeszen 2 ev alatt 3-3.5 misit ratapsolni a javitasokra[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Paxker315 #204779 üzenetére
jajaja
amikor a FB-n azon nyigott vki, hogy Bp-n cangazva tobbszor elofordult mar, hogy eltort a karbon felnije, es fuuu
1. Bp-n utjain ugy en bloc ki az a hulye, aki karbon versenyfelnivel teker?
2. csipkebokor vesszo
3. Bp nem edzeni van...
4. rakerestem a mukira, hogy hatha vmi TdF-s vagy GdI-s csucs vki sipolt be, de sehol nem jegyzik, csak vmi lelkes amator, akinek van erre ammoja, es ettol erzi magat is lenszarmsztrongnak[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz szabonagyur #204857 üzenetére
szerinted azt az olajat a honda gyartja bele...?
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Vismajor01 #204978 üzenetére
ja csak ezt a 3.5x-re veszed, hogy annyit forogjon is melle, mint a dizel, akkor a kihajtason lesz a 400Nm-bol 112Nm
azaz annyit tud egy 1.2 16v szivobenzin is
wooow[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
pedig a teáskanna is 10.4-s idot tud, ami egyebkent egy Honda CBR 1000 RR 1/4-s ideje
ja ez mai: [link] Plaid X 9.7
0-200 = 7.27sec
....hellomagad ele kepzeld el azt a szitut, hogy gepeszkedsz az RR-n, aztan anyu 6 szemelyes SUV-l ad a bevasarlojarattal egy cigit
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
idézet: " A zöld rendszámos gépjárművek után jelenleg 0 forint a gépjárműadó (teljesítményadó), ami jelentős megtakarítást jelent, tekintettel arra, hogy a hagyományos motorral szerelt járművek után az autók életkorától függően 345-140 forintot kell kilowattonként, évente megfizetni. "
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
[link] 911 Turbo S (type 992, 3.7 biturbo DCT) vs Model X Plaid
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #206112 üzenetére
az 1.3 JTD az hengerenkent 4 szelepes, emiatt magasabb rpm-n kevesbe meredeken esik a nyomatek gorbe, mert jobb hatekonysagu a toltescsere, nem "fullad" bele az egesterben bentragado elozo ciklus kipuffgazaiba es a magasabb EMAP-ba annyira
egyebkent max 200Nm-t tud, mint egy 90lovas 1Z 1.9TDI is pl
letezik belole meg egy 105 loeros kivitel is a Ypsilon-ban
meg egyes kivitelek leteztek 6-s valtoval is, pl a Grande Punto-ban, ami miatt rovidebbek tudnak lenni az egyes fokozatok is, mint egy 5-sel, amivel tobb nyomatek jut a kerekre is egy adott fokozaton belul, es lelkesebben porog letöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz vzsryl #206376 üzenetére
nem, en az ules ele pakoltam le, mert akkor fekezesnel nem esik le az ulesrol, de nyitott ajtonal siman hozzaferheto az a resz is a 3 ajtos bodeval
elore dontve a ket ulest, at lehetett menni keresztben az auton
nem csak a hattamla dol elore, hanem az egesz ules istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz KubanitoS #206500 üzenetére
ruppotlankodo gyartok ahelyett hogy modern gyartastechnologiasval gyartott chip-t vennenek, ragaszkodnak a regiekhez, amibol egyre kisebb volt a gyartokapacitas is egyebkent is, aztan a Covid miatt visszamondott mennyisegek miatt meg az is sokkal kevesebb lett
erre mondta egy vezeto inteles 1+ eve, hogyha nem 15-20 eves gyartastechnologaiaju csippekkel akarnak ezt megoldani, hanem az annal csak par evvel ujabbakal, akkor egyetlen silicium wafer-bol 50x annyi chip is kijonne, mint jelenleg
20 eve 180-130nm-s processzork voltak, ma 7nm-s gyart az AMD
egy 32-22nm-s technika sem tul regi, de a Pentium 4 / AMD K7 korszakuanal lenyegesen ujabb
ehhez ujra kene validaltatni az osszes chipet persze, de ere azert volt eleg ido mar
sokkal tobb auto el tudnak adni igy, mint most, szoval megerne igazabol, mert a gyarnak akkoris van egy alap fenntartasi koltsege, ha nulla autot csinal, sot igazabol akkor a legdragabb
beszallitoval ragjak vegig, a plusz koltseget a vevo meg ugyis kifizeti, ha nem 1.5 ev, hanem 2 honap mulva auto kap mar
erdekes, a Tesla nem szopik ilyennel (sem), mert ok maguk tervezik a chip-t is, es nem regi technologiaval
a Plaid-ben a UI hardvere egy mai modern konzol MIPS-t tudja
ott a maga a gyartosor kapacitasa a tenyezo csak
nekik miert eri meg egy kicsit tobbet invesztalni ebbe (is), hogy ne 2+ eves varolistak legyenek?több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
ja
sogornak is van egy F31 335XD-je, havi atlag 150k borul ra
ha eppen 3 honapig nem, akkor 4. honapban keri a 5-600k-t akarmire
egy igazi penztemeto
2 eve marciusban vette, azota 3.5+ millio ment el ra
most ket turbo felujitas 450k-t mondtak neki, en erre azt mondtam inkabb szamoljon ugy, hogy 600k lesz az
erre vigyorogva demiéé? mert meg nem volt olyan szereles ezen az auton, ami az elore besaccoltbol megallt volna, mindig 20-30%-l tobbe kerul vegul, mert ja meg ezt is kellett, meg ja meg azt is
meg mondtam mar neki tavaj azt is, hogyha ennyire szerelmes ebbe a bodeba, akkor vegyen egy 316-318D-t ugyanebbol, ami 115lo ill 143lo, azt megiratja 160+ lora, 160-170-t-az is siman tud menni az autopalyan, pirosnal meg a dugoban meg pont qrva mind1 mivel all
de egy 5 millio lenne a zsebeben mostanra az ardiffi meg a fenntartasi koltsegek miatt
8-9k EUR-rt van ilyen autotöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboy93 #206538 üzenetére
azert elnezve a jurgenvagen csoportokat is, ott is vannak elektronikai hibak, csak kifele megy vetites, hogy aaa az csak franszoa meg digo autoknak szokas
de vhogy azt meg mindig tudjak, hogy ki a legkozelebbi kiolvasos emberke, meg mit hol javitanak, meg hol szokott lenni bontoban ez vagy az meg mennyiert, meg fejbol irjak mi a MAP szenzor Bosch szama
a dizel tunner csoporton meg kb sirok a rohogestol
van az autoban 7 szal elektronika a vilagitason kivul es meg az is elromlik benne
a VAGCom a zisten, lassan en is tudom mar csak olvasgatva a csoportot, hogy melyik meroblokkokban mit kell(ene) latni, hogy jo legyen, meg elsore induljon, meg ne akarjon leallni
ehhez kepest sugarban kopodosik egy CANbus rendszeres autokat, nekem ketto is van es egyiknek sincs semmi baja
mondjuk nem is nemet egyik se
meg nyilvan nem veletlenul akarjak meg a villanyadagolot is kivakarni az autobol igy 2022-ben is es mecha-sra visszabutiani... biztos mert nincs vele semmi elektronikai gond
legtobb akkora egy kamugep, hogy meg maganak is hazudik, mert arcvesztes lenne bevallani, hogy ez se mas igazabol, sot...
latom a nemetautobuzi kollegaim mit elszopnak ezekkel a sosincssemmibaja autoikkal, csak benne all tobb milliojuk, aztan meg a felesegtol vagy rokontol kolcson kert autoval kell jonni dolgozni, mert a csucstechnikat 1+ honapja nezik mi a baja, meg mar 400k-ban van es ugyanazt produkalja
ha az eletet is rakolti akkoris ott kell alljon, hogy a szomszednak megmutathassatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
[link] - Electric scooter battery swap in Taiwan
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Luck Dragon #207756 üzenetére
1.4 8v az az olasz fiatalszabaly miatt lett csak
23 evnel fitalabb nem vezethet 80 loeronel erosebb autot
....lehet 22 ev ez a korhatar
de a popularisabb digo tomegautokbol mindig van ezert egy ~80loeros istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz KubanitoS #207752 üzenetére
mondjuk a dizel motor igazabol nem nyomatekos
egy azonos ccm-s benzinesben mindig, tobb a nyomatek
1.9-2.0-s szivodizel tud ~130-140Nm koruli nyomatekot, egy ennyi ccm-s szivo benzines meg 190-200Nm-t
130Nm-t 1.4-s benzinesek is szoktak tudni
turboval nyilvan mas lesz, de a turbobenzin is kajakabb
ezelott 30 evvel egy Escort RS Cosworth 227lo volt meg 305Nm az YBT motorral, a dizelek meg most sem tartanak ennyi paripanal
csucsnyomatek ertekben lehet, de a benzines 1.5x feljebbre forogva tobb nyomatekot csinal a fordulatbol a kerekre a rovidebb valtojan ...ezert is nagyobb az lojjerore
dizelt azert "szeretik" hasznalni, mert szegeny keverekkel, azaz légfelesleggel is megy, mivel az egy mennyiseg szabalyzott rendszer
a benzinmotor meg minosegszabalyzott es az oxigenre korrigalodik az uzemanyag
azaz ha tul-intercoolerezed a benzinturbost, az telen lezabalja a gatyadat is
regen ezert volt a legszurohazakon egy teli-nyari allas, amikor telen a kipuffleomlorol szivja a levegot, hogy azzal felmelegitse kicsit azt, nyaron meg vhol a fenyszoro mogultöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboy93 #207795 üzenetére
fel eve vettem egy 147 2.0 TS-t LPG-vel
600k-ba kerult
kereskedesben(!!) volt ennyi, es megmondta a muki, hogy akksi KO, meg vezerlescsere esedekes
akksi tenyleg rottyon volt, elhoztam 2 nap mulva be sem birtam inditani, vizpumpanal meg szivargott a hutoviz
elozonap delutan vettek be, reggel mar ott voltam erte
az akksi barmiben megbenulhat, vezerlescseret meg akkor se hagynam ki, ha maganszemely elado aszondja, hogy bááááttya, 1 eve volt cserelve
gyari Bose hifi + CDtar, borbelso (hibatlan), 4x e.ablak, tempomat, ketzonas digit klima (mukodik), gyari 17"-s TI felnik, gyari 16" alufelnik voltak hozza
mondjuk a gumik kopottak minden
de mindene mukodik, hibakod mentes, futomuve sem kopog
facelift-s bodes mar
hatso loki egyik sarkan van egy huzasnyom, vki parkolaskor meghuzta, de ez a leszarom kategoria kb ennyiert
volt egy vezerlescsere rajta, gyufak, segeduzemiszij, olaj + olajszuro, pollenszuro, legyszuro, hatso fektarcsak +betetek, elol csak betetek, mert ott tok jo meg a tarcsameret..... 360k
fek nem lett volna meg annyira cseres hatul, mert volt a beteteken meg volt kb 1.5-2mm koporeteg, meg a tarcsa is par tizeddel a kopott meret felett volt, de nem erdekel.... csere
ha mar ott van vezerlescsere miatt egyebkent is, akkor frutti ido kicserelni felemelvetöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz imyourfriend #207806 üzenetére
tul sokan nyaltak mar be ezt a most volt cserelve a vezerles dolgot, aztan meg ja megse
ugysem lehet behajtani az elozo tulajon a kart...
csak ezt nem szeretik maga csinaltatni, mert draga, igy sporol vele, hogy olyat vesz amin allitolag ez meg volt csinalva...aztan meg jon a feketeleves
ez meg volt annyival olcsobb, hogy belefert, masok a sima 1.6-t aruljak ennel tobbert, LPG meg ilyen felszereltseg nelkul is, a vezereles meg tobbi meg ahhoz is pont ennyi
a kiegyensulyozo tengely az a 1.6-ban nincs, csak a 2.0-ban, de annak a szija frutti
LPG-t egyebkent 3 eve raktak bele, szoval eleg uj benne az is
volt egy masik is 1.05M-ert akkor, de az 3 ajtos volt es fekete...
fekete autot meg nem veszunk, mert 2-3 naponta lehet mosatni
LPG amugy nem volt szempont, csak benne volt
sot, nem is volt benne hirdteesben sem, hogy LPG-s, csak ott neztem, hogy dikk ezmiez
kerdezte tolem a szerelo is, hogy es mennyit fogyaszt igy LPG-vel?
annyit mondtam neki erre, hogy amig nem csinalod meg rajta a vezerlescseret, en nem megyek vele sehova
annyit mentem addig vele, hogy hazavittem a szomszed keruletbol, a szerelo meg gyalog 8-10perc, kocsival 2perc tolem
a vizpumpat ennel a motornal a vezerles hajtja, nem kulon segeduzemi szij van ra, mindenkeppen cseres, mert ha megall a vizpumpa leszaggatja/megzabalja a vezermuszijat
a Pratola Serra motoroknal az osszesnel igy van, ilyen a JTD is [link]
de ez igy is van rendjen szerintem
Punto-nal vezerles az csak a vezerles volt, a generator, vizpumpa, szervo az egy masik szij volt kulon, a klima meg egy harmadik
de ott is vezerlessel egyutt cseres a vizpumpa is
lehet sporolni vele, de duplan szerelni meg tok hulyeseg
ugysem megy el ket vezerlesi ciklust a vizpumpa se
60k ennel a vezerlescsere periodusa, 182k km van az autoban
ugyhogy ez pont cseres is volttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
1.3JTD-kben 300ezer km felett kibirt
nyomateka annak is van annyi, mint a TSI-knek
de igazabol nem is a motor fotengelyi nyomateka baszkuralja ezt, hanem a vezermu meghajtasanak a nyomatekigenye
mondjuk fura, hogy ez mellett megis a kis occso dizel digo retekben birta tovabb, pedig ott tuti erosebbek a szeleprugok is, meg a nagynyomasu szivattyuja sem csak 200bar-t kell, hogy eloallitson....több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hobby elektronika
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jön a Heroes of Might and Magic: Olden Era
- Tőzsde és gazdaság
- Házimozi belépő szinten
- Apple notebookok
- Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
- Milyen videókártyát?
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest