- Milyen asztali médialejátszót?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Gaming notebook topik
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- 2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
- Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
Hirdetés
-
Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
ph A G915 TKL mérsékeltebb vételárú leszármazottja végre megismerkedett a lubrikált kapcsolókkal és a csillapított készülékházzal.
-
Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
ma Negyedév eltelt, mióta letettem az iPhone-t. Jól bírom, csak egyszer viszketett a bőröm alatt.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny_vT
senior tag
válasz dbocskai #175459 üzenetére
Ígyis-úgyis háromszor mész a hivatalba. Egyszer amikor otthon megveszed, egyszer amikor otthon kivonatod és egyszer amikor osztrákiában regisztrálod. Azt viszont le mernék fogadni, hogy kint jobb állapotú kocsik közül válogathatsz.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz trialboj #175511 üzenetére
Octavia szedán (vagy akár kombi) ugyanazzal az 1.6-tal amit gzbotii írt. Talán olcsóbban megkapod mint a Golfot, de ennek már raktere van nem csomagtartója
Fordból a Focus II egész jó lett és beleférhet a keretbe. Úgy tudom abból is az 1.6 a legbiztosabb vétel és szerintem sokkal igényesebb tud lenni a Skodánál (bár ugye ebben a korban ez már állapotfüggő is).
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz harry #175529 üzenetére
Ha megbízásos szerződésben van a neppernél a kocsi, akkor ő kvázi csak közvetít és minden kérdést-kérést-kárigényt-panaszt a soha nem látott német eladóval kell intézned. Így a nepper megspórolja a regisztrációs adót, forgalomba helyezést és a rá háruló felelősséget.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz tboldi #175542 üzenetére
Tök igényes lett a végeredmény
Nekem pénteken szerelik be a BT chipet a telefon modulomba. Az árán még mindig szívom a fogam (80-85k szereléssel), de ha már úgy hozta a sors, hogy van telefon a kocsiban, akkor szeretném ezennel használni is. A műtét után menni fog a BT zenehallgatás, telefon kihangosítás, kormányról való vezérlés és a telefon modul gombjai is megőrzik funkciójukat mintha SIM-kártyát tettem volna bele.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz HKorn #175870 üzenetére
Megszokás kérdése szerintem. F Astrából ültem át S60-ba tavaly és az első pár hónapban én is úgy éreztem magam mint egy hajóskapitány Barátnőm még jobban rá volt parázva, egy csomó ideig nem is merte vezetni, aztán mostanra kezdett hozzászokni ő is. Nekem pedig már fel sem tűnik, hogy nagy lenne, pedig a tengerjáró-fordulókör továbbra is megvan.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz aero. #175874 üzenetére
Múltkor párhuzamosan beálltam egy, a kocsinál 60 centivel nagyobb helyre. Azóta is a saját vállam veregetem. Mondjuk mögöttem egy ugyanolyan S60 állt, nem tudom mennyire szívta a fogát a csávó mikor ki kellett küzdenie onnan a kocsit
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Újautó vásárlásban kérek tanácsot. Céges támogatással, havidíjas formában tudnánk a szeretett és hibátlan 2007-es S60-at lecserélni. A feltételeknek és saját elvárásainknak a következők felelnek meg egyelőre:
- Golf vagy Golf Variant 1.5 TSI/eTSI 150LE
- Leon vagy Leon Sportstourer 1.5 TSI 150LE
- Octavia limuzin vagy kombi szintén 1.5 TSI 150LE
- 308 szedán vagy SW (azt hiszem szintén a 150LE körüli változatban)
- feleségem nagy szerelme XC40 T4A kérhető autó max. 4 év futamidőre szól. Minden szerviz és biztosítás benne van a havidíjban.
Méret?
Családi autóként szeretnénk használni úgy, hogy a jövőre tervezett gyerek(ek) is elférjenek kényelmesen. Ha utazunk, akkor általában 2 nagyméretű bőrönddel szoktunk utazni, emiatt hajlok arra, hogy a felsoroltakból csak a kombi változat lenne ésszerű, kivéve az XC40, és esetleg az Octavia. Feleségem félénk sofőr és megrémíti, ha nagy autót kell elkormányoznia. Mik a tapasztalatok, a kombi karosszéria must have, ha családi autóról van szó?Motor?
Rokonságban van 1.5 TSI Passat, ott elégedettek a motorral és a fogyasztása is király. A cégemnél a szintén 150 lovas 2.0TDI Golf 8 fut, én pedig azzal vagyok felettébb elégedett. Pályán végsebességen is elvan 8-9 literrel, ami engem, mint benzinpárti emberkét lenyűgöz. (Viccen kívül Németországban élek, no para. A végsebesség amúgy 209.) Csak sajnos a dízelnek van párezer euró felára, így mégis hajlunk a TSI-re. Mi az aktuális konszenzus ezekről a motorokról? Az XC40 négyhengerese úgy hallom jól sikerült, a Peugeut-ról semmit sem tudok.Belső és minőség?
A céges Golf tök jól élhető, de az ülése nem túl jó. Vagy csak a Volvo-m miatt magas a léc. A következő hetekben járjuk a szalonokat seggpróbára, de ha valakinek van tapasztalata a fenti modellekkel, esetleg összefoglalná? Bérautóként már vezettem egy hétig új 208-as Peugeut, ott, bár kényelmes volt összességében, de szörnyen zavart ki- és beszállásnál az alacsonyan álló kormány. Bár hülyén hangzik 15 év távlatából, de félek, hogy egy rossz választással visszalépést tennénk az S60-hoz képest, amely úgy hívogat, mint egy anyai ölelés.Felszereltség?
Navit nyilván hülye leszek venni, nekem csak Android autó kell, ezt beikszeltük mindegyiknél. Emellett megdöbbenve tapasztaltam a különbségeket az alap- és extra felszerelésekben a konfigurátorban. Most nem az XC40 vs. Leon-ra gondolok, hanem konszernen belül is ég és föld. Automata parkolást megéri venni 2023-ban, vagy még mindig csak szemfényvesztés a feature? Jól láttam a két szememmel, hogy szinte minden modellnél feláras extra a lopásgátló riasztó?
Mivel még soha sem vásároltam saját konfigurált autót, kérlek adjatok pár tippet, hogy milyen extrákat muszáj bepakolni és mi a parasztvakítás. Köszi!Élő tapogatás?
Ismételve az előző mondatom, mondjatok pár tippet, hogy mire figyeljek nagyon, mikor az eladó mézesmadzagot huzigál előttem. Elég a józan ész, vagy jobban járok, ha kinyomtatott részletes adatlappal és árlistával toppanok be a kereskedőhöz?Köszi a sok választ a sok kérdésemre
Bónusz: a fentiek közül tudom az XC40 alaposan kilóg felfelé árban, de összességében melyikre tennétek a voksotokat?- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz rbalint88 #214108 üzenetére
A választható márkák közt Toyota nem volt, a Fordot pedig feleségem elvből elutasítja.
Az új Golf segge nekem se adja, a 7-es sokkal bírhatóbb volt. A céges 8-assal hosszú út során szokott lenni probléma, hogy szétkapcsolja a bluetooth-kihangosítást (de közben meg a podcast megy tovább... ki érti? ), azon kívül azt a rendszert már egészen megszoktam.
Ja apropó, a céges 8-as Golf-nak befosott a kéziváltója, 16.000 km után komplett váltócsere. Járó motornál nem emelt ki a kuplung, én meg ott forogtam Potsdam belvárosában. A trükk az volt, hogy minden piros lámpánál le kellett állítani a motort, berakni kettesbe, beindítani, majd úgy lehetett indulni. A 3-ast nehezen, de még vette, 4-es már rendben volt. A hazaúton már a 3-ast is két kézzel kellett betolni#214109vzsryl
A szívem nekem is az Octavia szedánhoz húz, de akár kombiként is. A forma korrekt, belsőre tágasabbnak érződik a Golf-Leon-párosnál és szeretem az apró Skodás kényelmi praktikákat. Az első kereskedőlátogatás éppen a Skodánál lesz holnap délelőtt.#214110Qru
A Leon-t a 214112 miatt helyezed a Golf fölé? A szoftver a Seat-tól jön bele, nem a VW-től?#214111rbalint88
Köszi a tippet! Elkerülte a figyelmem, hogy az A4 már régebbi, arra rá se néztünk. Árban az A3 lenne hasonló, sőt picit drágább, de lecsekkolom akkor azt is, mert egy A4 Avant az nagyon vinné a prímet.#214113BigBlackDog
Szerdán megyek Volvo kereskedőhöz kárfelmérésre (lejtős parkolóban nekem gurult egy Civic, amíg a tulaj távol volt, valószínűleg lökös csere lesz), ott van kiállítva egy pezsgőszínű XC40, mindenképp beülök egy próbára. Csak az új S60-ban ültem eddig, az nagyon bunker és baromi kényelmes volt.
Kösz a tippet az üléssel!- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Paxker315 #214124 üzenetére
Podcastet hallgatok közben. Vagy mire gondolsz? 4-5 óráig még pihenő nélkül szoktam letolni az utakat. Ha egy nap kell oda+vissza megjárni a távot, akkor nem ér rá sziesztázni az ember. Az említett 6 órás út ottalvós buli volt.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Paxker315 #214127 üzenetére
A saját S60-amban 140-ig csak szél- és gumizaj van, afölött kezd jobban behallatszani a motor, plusz a szél drasztikusan erősödik. Azzal csak egyszer jártam meg egy hosszabb utat 170-es átlaggal, utána nekem is csengett a fülem.
De a 15 évvel később gyártott kis Golf jelentősen csendesebb. Azért az a sok év nem telt el hiába úgy érzem. Kb. 200-nál hozza azt a zajszintet, mint a Volvo 150-nél és az még nem olyan durva, hogy fejfájásom legyen. A szokásos utazóm a cégesben 190-200 a sóher VW olcsó téli gumija miatt ha akarnék se mehetnék gyorsabban
Múltkor mentünk a főnök fullos 3-as bmw-jében tárgyalásra. Ottt egy fokkal még jobb a szitu, dehát ugye prémium. 210-es utazósebességnél volt akkora a zaj, mint a Golfban 180.
Ugye az is szerepet játszik, hogy mekkora az autó. Egy SUV nem csak sokkal többet fogyaszt, de jelentősen zajosabb is. A másik főnök Touran-jával például 170 körül van a kényelmi határ.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz TrollBalint #214135 üzenetére
Aktuális modell (hosszúkás féklámpás). Nem tudom mikor jön új modell, de a hosszú szállítási időt azzal magyarázták, hogy leégett az ajtókárpit-gyár és emiatt feltöltődött megrendelésekkel az egész éves német kontingens
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Johnny_vT #214114 üzenetére
Update:
Volt egy nagy hullámvasút a keresésben, mert annyira átláthatatlan a költségbecslő táblázat, hogy egy ideig azt hittük a PHEV-k árát megfelezi a cég. Hajaj volt itt szétextrázott XC60-tól kezdve 330e, GLC 400e, meg minden. Aztán egy újabb kör árajánlatbekérés után szembesültünk vele, hogy sajna nem így vanSzóval a büdzsé helyreigazítása óta körbekérdeztünk mindent és mindenkit és azzal a feltétellel, hogy lassan már mindegy mit, de még idén legyen, a következő csapódott le eddig:
- VW Golf Variant 10-12 hónap szállítással kösz nem
- Octavia minden változatban 14-16 hónap szállítással kösz nem
- Scala 8-10 hónap szállítással kösz nem
- Leon Sportstourer 10-12 hónap szállítással kösz nem
- Kamiq-Ateca-T-Roc és társai bár 6-8 hónap alatt meglennének nem adnak többet sem helyben sem komfortban, cserébe fogyasztásban igen
- Minden BMW és Merci büdzsén kívül esik
- Audi A3 Limousine és Sportback 4-6 hónap szállítással, na EZ megfontolandó
- Cupra Leon Sportstourer 4-5 hónap szállítással szintúgy
Nem tudom mitől függ, hogy Cupra még van és Seat/Golf már nincs, de kiegyeznék a dologgal.
Érzésre az Audi A3 Limousine 35 TFSI+DSG lenne a befutó viszont nagyon komoly kétségeim vannak a csomagtartójával kapcsolatban. Papíron hasonló mint az S60-é, de babakocsi meg minden franc miatt attól tartok, hogy egyszerűen nem pakolható jól a szedán forma. Valakinek van első kezű tapasztalata?
A Cupra Leon 1.5 TSI+DSG-vel alapvetően bejönne, hiszen a Seat Leon is magasan volt a listán, de muszáj megnéznem élőben egyet. Egyéb Cuprákat néha látok az utcán és jól néznek ki, de a belseje lehet, hogy megszokást igényelne... Cserébe azt olvastam, hogy sokkal jobb ülései vannak, mint a Seat-nak. Volvo után ez egy elég markáns szempont számunkra. Audinál nem tudom mi a helyzet, bele kell ülnöm egybe.Peugeot 308 és SW kiesett, mert csak 130 lovas háromhengeressel rendelhető ami 4 éves időtávlatban családi utazóautónak kicsit karcsú.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz rbalint88 #214517 üzenetére
#214517rbalint88
Köszi a tippeket! Sajnos a felsorolt márkák közül Honda, Kia, Lynk&Co, Mazda, Alfa nincsenek a választható között. A maradékot már néztük és nem tetszik vagy szempontjaink szerint nem jó.#214590kenguru99
Full elektromos kocsit még nem vennénk, mert ahhoz azért sokat megyünk.
Viszont 2 év múlva már kizárólag olyat lehet cégautónak kérni, szóval akkor visszatérek a témáraUpdate 2:
Voltam az Audi-VW-Cupra triumvirátusnál a napokban, aztán tegnap feleségemmel ismét.
A3 sportback: alulmúlja a várakozásokat minőségben:
- az anyósülés előtt végigfutó fémes hatású csík a kiállított autóban a "jobb minőségű" alumínium-optik volt és már ránézésre is ordított róla, hogy gagyi műanyag, de biztos ami biztos ráragasztottak még egy gagyi kopogós audi logót
- az ülések okék voltak, de csak kicsit jobb, mint a céges Golf 8
- a hátsó üléssor szerintem fél óránál tovább nem kényelmes
- limuzin formát is akartam nézni, de az eladó élből kijelentette, hogy abba kurvára nem fogok tudni bepakolni babakocsit meg mindent (sejtettem, de a másodvélemény fontos)A4-et már nem adnak Großkundénak, mert jön az új. Árban pedig sok lenne.
Cupra Leon Sportstourer: felülmúlja a várakozásokat:
- élőben egyáltalán nem olyan hülyegyerekes hangulata van, mint amitől tartottam, sőt!
- a sportosabb (elektromosan állítható, egybefejtámlás) ülésekben ültem csak és kifejezetten kényelmes (habár mikor tegnap arra jártunk az S60-al mentünk és bármennyire jók a Cupra ülései, még mindig nem éri el a 15 éves Volvot )
- a vezetőülés, üléspozíció, kezelőszervek mesésen kézre állnak és a 12 colos óriási kijelző is nagyon jó
- az anyaghasználat messze felülmúlja az A3-at!
- a hátsó üléspozíció messze felülmúlja az A3-at, kifejezetten kényelmes (tudom... a Leon az Octaviával azonos +9cm-es tengelytávot használja a Golf-al/A3-al szemben)DE:
- az anyósülésnek semmilyen konfigurációban nincs állítható deréktámasza (MIÉRT??? vegyek egy széket Angliából? )
- K.O. kritérium: a feleségem az anyósülésben nem tudja hova tenni a kezeit A kagylósított ülés vállban pont olyan mély és szűk, hogy nem tudja hajlítva leengedni a könyökét, hanem maga elé kell húznia a kezeit, csak úgy tud ott ülni. A sofőrülésben nincs gond, mert fogod a kormányt. Amit még megpróbálunk, hogy egy nem elektromos állítású üléssel szerelt példányt megnézünk (ha találunk), de ha ott is szűk neki az anyósülés, akkor nem lesz Cupra.[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Johnny_vT #214593 üzenetére
Megjártuk a kereskedést ismét. Eldölt, Cupra Leon kombi lesz.
A nem elektromos ülésben asszonyka is kényelmesen ül, deréktámasz pedig van az anyósülésnél is.Kérdés:
1.5 eTSI 150 lóval vs 2.0TDI 150 lóval? (Mindkettö DSG)
Nézegetem a Spritmonitort, de személyes tapasztalatot is szeretnék kérni. Lesz városozás egészen rövid távokon is, de lesznek 500-2000 km-es autópályás etapok is benne. A céges Golf 8-ban pont ez a dízel van és alapvetöen meg vagyok vele elégedve és pályán megdöbbentöen jól fogyaszt.
A benzinesnek van annyival kellemesebb hangja és/vagy menetdinamikája, hogy megérje az extra fogyasztást? Kb. évi 15.000 km-rel számolunk. A benzines mellett szól még, hogy olcsóbb a beszerzése, így jobban fel tudjuk extrázni.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #214633 üzenetére
Köszi az élménybeszámolót!
Közben néztem videót róla és tényleg király ahogyan leállítja a motort vagy a 4 hengerből 2-őt menet közben is.
Dízel oldalról: a "szokásos" 1000 kilométeres karikám Németo. egyik csücskéből a másikba és vissza alatti átlag 5,5 liter körül szokott alakulni, utazósebesség 190. (Átlagsebesség nyilván alacsonyabb, de az út nagyobbik részében szabad ennyivel menni.)- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?