- Autóhifi
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- Home server / házi szerver építése
- Gaming notebook topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
Hirdetés
-
Gigabyte VGA keskenyebb házakhoz (is)
ph Az új RTX 4070 Ti Super Windforce Max nem felfelé, hanem oldalirányban viseli 12HPWR csatlakozóját.
-
Augusztus elején érkezik a Level Zero: Extraction korai kiadása PC-re
gp A legújabb előzetes leginkább a nyílt bétából származó közösségi felvételeket tartalmaz.
-
A játéktelefonokat is megbabonázza az AI
ma Remélhetőleg a mesterséges intelligencia ránéz a Red Magic 9S Pro hőkezelésére.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
oliwire
őstag
Sziasztok,
Szülők szeretnének cserélni egy 2003-mas 1.3-mas benzines Ford Fiestát egy nagyobb, és viszonylag újabb autóra.
Árban és kinézetben/tudásban találtak is egy Kia Vengát. Ezt: [link]
Mi a véleményetek alapjáraton erről a típusról, és a linkelt példányról? -
oliwire
őstag
válasz
Beus0726 #191219 üzenetére
Ahogy tboy93 is írta előttem, régi SDI dízel bírja.
Én is sokáig kerestem új autót magamnak, túrtam a netet, jártam a kereskedéseket, de Magyarország a dízel kombik országa, Dunát lehet rekeszteni ezekkel a kocsikkal.
Nekem is főleg városi hadműveletekre kellett az autó, de szerettem volna viszonylag fiatal autót. Így nálam hybrid (főleg plug-in) vagy benzines jöhetett volna szóba.Városi üzemet, főleg a hidegebb motorhőfokkal való utazást talán ilyen sorrendben bírják az autók jobban:
1. elektromos
2. (plug-in) hibrid (pl. Toyota HSD, de ez inkább hajtáslánc, mint önálló motor)
3. szívó-benzin (pl. Ford Ti-Vct)
4. szívó dízel (pl. SDI)
5. turbó-benzin (pl. Ford Ecoboost, TSI)
6. turbó-dízel (TDI, TDCI)Természetesen nem ismerek minden típust, ez a sorrendet a fórumok hosszabb tanulmányozásával írtam, és általánosságban. Minden motortípusból van jobb és rosszabb konstrukció, de egyik fő tényező tud lenni, hogy mennyire volt gondosan karbantartva az évek során.
-
oliwire
őstag
válasz
Beus0726 #191246 üzenetére
Kollégám egy Opel Tigra kabriót vett, 1.8-as benzines motorral, rendes állapotban vette, és elégedett vele. Abban gondolkoztál?
Szerk.:
Ilyesmit vett, csak neki a rádió fejegység kicsit komolyabb benne, érintőképernyős, meg mélynyomó van a csomagtartóban.Linkelek pár hasonlót:
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz
sipeti2 #191535 üzenetére
Szia!
Ezt láttad már? [link]
Nekem ST Line van, 182 lovas, ugyanúgy szabad ég alatt parkol, és városban nagyrészt, de hétvégén azért meg van járatva hosszú távon is, és van benne bővel kraft. Amit linkeltem, az ennél is erősebb, izmosabb, és szerintem nagyon sportos. Még garanciális, elnézve a gyártási évet, és a keretbe befér úgy látom.[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz
sipeti2 #191548 üzenetére
Szerintem ha megvoltak a 10-15 ezres olajcserék, és jó állapotban látod, akkor simán megvehető. Azért az RS Focusokba nem olyan könnyen meghaló motort építenek, az nagyon is rontana az "imidzsén". 145.000 km 4 év alatt az azt jelenti, hogy 36.000-37.000 km/ év, napi átlag 100 km. Ez már hosszú távú autózás, még a dízelnek is egészséges, nem a napi városi 3 km-es bevásárlós táv, ami alatt be sem melegszik az autó.
-
oliwire
őstag
válasz
sipeti2 #191549 üzenetére
Ezekből már inkább az számít, melyiket tartották nagyon becsben az előző tulajok, és milyen karbantartást kaptak.Ha ezek rendben vannak akkor már csak ezek számítanak:
Ha nem vagy biztos, milyen típust szeretnél, akkor próbálj minél többe beleülni, nézd meg a belső kényelmet, mennyire esik kézre a dolog, melyik tetszik jobban külsőre, belsőre.
Ha ennyi pénzt kiadsz egy autóra, és próbáltál ész alapján dönteni, akkor már mozgassa meg a szíved is mellé.
Erre ezt tudom még neked írni, amit Scorp2011 kolléga írt nekem:
[link][ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz
sipeti2 #191558 üzenetére
Még úgy látom, hogy nagy a válaszék, és még nem tisztáztad le teljesen magadban, mi az igazán, ami tetszik.
Az RS Focust azt elvetetted úgy látom, de még itt volt az ST Focus is, kicsit olcsóbban, 2 évesen, kevesebb kilométerrel. [link]de ha jobban tetszik az 5 éves Type-R Civic, akkor azt próbáld jobban megismerni. [link]
Városi használat a turbós benzinesekre nagyjából egyformán hat.
Ha sok kis táv, van, és nincs bemelegedve a motor, nem annyira jó neki. Olyan 10 km-es táv után már azért be tudnak melegedni, akkor már nem olyan nagy probléma a motornak, hogy a további km-eket városban teszik, vagy nem. Városban inkább a fékek kopnak jobban, meg a kátyús utakon a futómű elemei. Sok kis táv persze hamarabb elöregíti a motorolajat, ezekbe akkor 10.000 km-ként tuti kell a csere. -
oliwire
őstag
-
oliwire
őstag
válasz
szabonagyur #192305 üzenetére
Piros autó tulaj vagyok én is
[kép] -
oliwire
őstag
válasz
rasotamas #192410 üzenetére
Csak a tankolás 2-3 hetente jön elő, és kevésbé látszik, mint egy egy összegben a 70.
Igazad van a tankolás-többlet több éves szinten, mint a kötelező, de azért aki évi 30-hoz van szokva, és hirtelen jön a több, meglepő tud lenni.
Saját példából mondomnekem kb 14-ről 41 lett.. És az egynegyedét most kellett fizetnem, mert szeptemberben került hozzám.
-
oliwire
őstag
válasz
j.bravo #192470 üzenetére
De gondolom neked kéne hozzájuk vinni. Ez esetben szerintem ne is foglalkozz vele, mert jobb megnéznék, "megköpködik", alkudnak egy nagyot, és áron alul megvennék. Rossz esetben meg vannak rémhírek a neten, totalcaros cikkekben, mi is történhet.
de ahogy Llew írja, sms vissza, hogy ezért az összegért átvehető, nem kevesebbért.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz
szotyika77 #192710 üzenetére
Van itt a a fórumban Tsebacsi fórumtárs, aki sajnos megjárta az Ecoboosttal, viszont nálam is pont ilyen van. (2016-os, 1.5, 182 LE, 4 henger). Szeptember óta 5000km-t mentem vele, 104000km-rel vettem. A folyadékszinteket 2-3 hetente csekkolom, de eddig minden okés vele. Statisztikák alapján kockázatosabb motorként tűnik fel, mint a Hyundai motorjai, de van, mikor hibátlanul teszi a dolgát. Küllemre engem is jobban megfog egy Focus, mint egy i30. De az i30-ak is nagyon szépek szerintem!
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz
szotyika77 #192725 üzenetére
Jaj most látom, hogy te a Focus mellett a Ceed volt még, amit néztél, nem az i30
valahogy belekevertem azt is, szerintem egy másik kommentből
-
oliwire
őstag
válasz
BeZol #193971 üzenetére
Milyen lezúzásra gondolsz? Hogy a festéket, lakkot, meghúzza, és fényezéssel orvosolható, vagy olyan lezúzásra, mikor elemek törnek, hajolnak, zúzódnak?
Az utóbbinál tényleg nem javasolt az utazás. Az előbbinél nem kell annyira drága autót venni, inkább olyat, ami gyakori, és színben is fellelhető. Így fényezni sem olyan vészes, meg bontóból is vannak hozzá alkatrészek. -
oliwire
őstag
válasz
oliwire #193975 üzenetére
De hogy konktrét javaslatot is tudjak mondani az előbbire, 800k-1,4M között széles választék van mk2, mk2.5 Focusból. 1.4 vagy 1.6-os benzines motorral. Abban a kocsiban van anyag, 1.4-gyel természetesen lomhább, de a várost elbírja az is. Van hozzá bontóban bőven cucc, kasznielemek nem bonyolultak, fényezés sem annyira vészes rajtuk.
A 2m összegből így még marad is tartalék.[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz
Veron #195601 üzenetére
Én vezettem már 3 hengeres 1.0 Ecoboost Fiestát, akkor még az MK2 1.6-os benzines Focus volt meg, de nem éreztem rosszabbnak a Fiestát, sőt, pörgősebb volt, dinamikusabb.
Nem olyan rossz az a 3 henger, hogy annyira kerülni kellene. Van, aki észre sem veszi. Zenei iparban is vannak audiofil emberek, akik már a 320bit-es mp3 és a flac fájlok között is hatalmas eltéréseket tapasztalnak, holott átlagember számára nem annyira hatalmas a különbség, mint azoknak, akiknek ki van hegyezve erre a figyelmük és fülük. -
oliwire
őstag
válasz
hobizoli #195615 üzenetére
Egyet tudok ezzel érteni. Akinek fontos a hang és a kiegyensúlyozott járás ilyen szinten (mint az előbbi audifil példában), az kerülje a 3 hengert, akinek nem ez számít inkább, az szerintem bátran bevállalhatja. A mostani 4 hengeres 1.5 Ecoboostos Focusom még pár évig biztos tulajdonomban marad, de utána nem fogom megvetni a 3 hengeres konstrukciókat, ha arra kerülne a sor.
-
oliwire
őstag
válasz
tboldi #196601 üzenetére
+1
Én is vezettem már többfajta Suzukit, de nem egyszerű lefullasztani őket, ha kicsit is odafigyel az ember.
2 kezemen meg tudom számolni, hányszor fulladtam le kocsival a 11 év alatt, de mindegyik alkalommal az én hülyeségem volt, legtöbbször figyelmetlenségből leugrottam a kuplungról, nem is csúsztattam. Az utóbbi 2 Focusszal már nem is fordult elő egyszer sem, azokat tényleg nehéz lefullasztani. -
oliwire
őstag
válasz
Veron #196612 üzenetére
Amit még nem tudsz számszerűsíteni, sem racionalizálni:
Az érzés, ami elfog, mikor beleülsz egy adott autóba vagy ennek a hiánya.
Amikor megindulsz vele, és irányítod, gyorsítod, lassítod, és használod.
Ha ezek maradtak, mindegyikkel próbálj tenni egy próbakört.
Mindegyiknél figyelj oda, miképp érezted magad benne. Lehet a Hyundai-nál lesz meg ez az érzés, és a Skoda felára már érdektelen lesz, mert beleszerettél a Hyundaiba. De lehet fordítva lesz.
Akkor döntöttél igazán jól, ha minden leparkolásnál még vissza fogsz nézni a kocsira a parkolóban.Ha szereted az autód, pénzt is jobban kiadja majd az ember a karbantartásra, netalántán javításokra, kopó alkatrészek cseréjére.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
Mit érdemes a személyes szemlén egy 2007-es Toyota Yaris 1.3-nál megnézni? Konkrétan ezen: [link]
Ismerősömnek szeretnék kicsit segíteni a döntésben, meg a nagyon vészes választéktól megóvni.
Felderítő útra megyünk most a mai napon, és 1M-ig bezárólag néznénk típusokat a környéken. Ebben már legyen benne minden (átírás, kötelező cserék).
Felhasználás: városi közlekedés, friss jogsis női sofőrrel.[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz
dangerzone #201796 üzenetére
Szerintem már nem hordozzák a kezdeti gyengeségeket. Gondolok itt a hűtővíz-cső elrepedésre.
Sógoréknak pont ilyen motor van benne a Fiestájukban, és eléggé patent, nincs gondja.
Bátrabban lehet ajánlani már, és ugyanazokra kell figyelni, mint bármelyik más turbós motornál. -
oliwire
őstag
Sziasztok,
kíváncsiságból érdeklődnék, hogy milyen plug-in hibridek vannak elérhetőek a piacon, ami mondjuk hoznák a teljesítményt/azt a dinamikát, mint a mostani 1.5-ös Ecoboostos Ford Focusnak van? (182 LE).
Méretben meg nem kisebbek mint a Focus, évjáratban minimum 2017.
Szeretem a mostani ST-Line-t, de a melóhelyen van elektromos töltő, és elgondolkoztam cserén a mostani benzinárak mellett, ha már nem lesz korlátozás
És a normális példányoknak hol kezdődik az áruk? -
oliwire
őstag
válasz
Bdanyy #206001 üzenetére
Keretet direkt nem adtam meg, mert az igényhez akartam volna először a lehetséges típusokat, majd rájuk keresve úgyis rádöbbenek, mennyit is kérnek értük
Egyébként ezek a típusoktól fogyasztásban mi várható el mondjuk egy Nyíregyháza-Debrecen közötti ingázásnál?
nagy része elektromosan megtehető gondolom, és 3-4 liter/100 km esélyes lehet?[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz
szabonagyur #206010 üzenetére
Kb 45 perc amúgx az út most háztól házig. Ebben az eleje város 10-15 perc, oda kiváló lenne az elektromos, majd utána sok 90km/h szakasz, végén egy kis autópálya, majd szinte letérek, és ott a munkahely. Így még ha néha bekapcsol a belső égésű, eléggé egyenletes terhelést kapna szerintem
-
oliwire
őstag
válasz
molnarpeter #206018 üzenetére
Az Ampera dinamikában milyen? Mennyire gond neki egy 90-nél előzés?
Új hozzászólás Aktív témák
- Jura Ena 9 One Touch beépített cappuccino fejjel
- Kompakt méretű érintőgombos Jura A100 automata kávéfőző
- Secretlab TITAN 2020 Ash PRIME 2.0 Leatherette (garancia 2026.01.14)
- Tefal EXPRESS STEAM FV2837E0 gőzölős vasaló eladó, új, garanciás
- Withings Home (WBP02) okoskamera levegőminőséget figyelő szenzorral