Hirdetés
-
A Google segített az Apple AI-modelleket betanítani
it Az Apple a Google segítségét is felhasználta, amikor a saját AI-modelljeit tréningezte.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Honor 200 Pro - mobilportré
ma AI portrémóddal támad a Honor, csúcskategóriába kúszott árazással.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
Jópofa, de valaki magyarázza már el ez mit jelenet:
" a hazai közlekedés-szabályozás keretei között LEHETETLEN annyival menni, amennyivel szabad. (Volt is egy ilyen tesztünk: szabálytiszteletükre legbüszkébb olvasóinkat kértük meg, hogy közlekedjenek Budapesten egy negyedórát gyorshajtás (és más szabálytalanságok) nélkül. Senkinek nem sikerült"
Nem vagyok annyira ismerős Pesten ezért nem értem a dolgot. Ott annyira el vannak dugva a sebességet korlátozó táblák hogy nem veszed észre vagy mi?
BANZAII
-
MaciG
addikt
Megfelelő követési távolság, az ha az előtted haladó hirtelen fékezése esetén is biztonságosan meg tudsz állni, független attól, hogy milyen járművel vagy.
A másik meg ha nem látsz rendesen előre, nem látod az utat,forgalmat, akkor lassítasz, mert mindig a látási viszonyoknak megfelelően kell közlekedni.A másik viszont, hogy ezeket nagyon nehéz mindig betartani, szinte már majdnem lehetetlen, de ha valami baj van, akkor viszont elővesznek érte. Pl szinte mindennapos, hogy engem is megelőznek, majd jönnek egyből vissza elém, és ha ott befékeznének akkor én se tudnék megállni a busszal, de ilyen esetre kell a fedélzeti kamera, hisz ő csak akkor előzhet ha azt be is tudja fejezni, úgy hogy akkor húzódik vissza elém ha megvan a kellő követési távolság. Az megint más, hogy pl. egy autós honnan tudja mennyi a féktávja a busznak amit megelőzött, de ezt írja elő a kresz ami szerintem is hülyeség (többször leírtam már hogy vannak hülyeségek a kreszben), de ha baj van akkor megint csak elővesznek érte.
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz talpas #33928 üzenetére
Igazad lehet. Hasonló réteg még aki bár annyira nem veszélyes de idegesítő, az a réteg aki fél a vezetéstől. Rengetegszer megesett már, hogy kanyarodnék be egy kis utcába és ott meg áll egy jellemzően középidős hölgy sofőr aki úgy markolja a kormányt, hogy már majdnem ki is tépi, néz felém merev tekintettel, én intek neki hogy jöjjön ,mert nem férek így be, de semmi, ő csak néz tovább. Amin viszont jókat szoktam mosolyogni, mikor szintén kanyarodok egy kis utcába, de még van hely csak kicsit szűkös, és aki onnan jönne ki az szintén bután bámul és áll egy helybe, majd mikor látja hogy közeledek hirtelen vadul tekeri a kormányt az ellenkező irányba, de úgy hogy közben a kocsi áll...
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz talpas #34028 üzenetére
Olyan úton, ahol nem tilos nagy nagy járművel is közlekedni, ott alapjában véve hülye ötlet a körforgalom bejáratától 18-19 méteren belül zebrát tenni, mert ha forgalmas az út, akkor vagy soha nem jutsz előrébb, vagy pedig megállsz a zebrán ami tudtommal tilos.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Nah de akkor térjünk kicsit vissza erre a linkelt, és az ehhez hasonló kereszteződésekre, ahol zebra a kereszteződésben van, tehát az általad írtak alapján nem hajthatsz rá amég nem biztosított, hogy el tudod hagyni. De mivel neked elsőbbséget kell adnod a főúton haladóknak, így nyilván nem biztosított, amég nem látod, ott jön-e valaki, viszont addig nem látod amég rá nem mész a zebrára, akkor mi a jogkövető megoldás?
BANZAII
-
MaciG
addikt
Oké megállsz, de ettől még nem látod az úton jön-e valaki, és ha ráhajtasz a zebrára, és akkor már látod és megállsz, akkor ugyanott vagy, hogy behajtottál a kereszteződésbe úgy, hogy még nem voltál biztos benne, hogy el tudod hagyni, mert nem láttad a forgalmat.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Zebrán a gyalogosnak elsőbbsége van. Ha te rajta állsz nem tudsz neki elsőbbséget adni. Vagy akkor pl. az is teljesen normális ha én egy mellékutcából egy 2x2 sávos útra balra nagy ívben kanyarodnék, és ha balról épp nem jönnek akkor elmegyek az út feléig, lezárva két sávot, és ott állok addig amég el nem fogy a forgalom jobbról?
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz NickGrabowsi #34204 üzenetére
Nagyon is jól tették, hogy megváltak tőle, mert az ilyen és ehhez hasonló sofőrök miatt olyan az emberek megítélése amilyen....
Az eset kapcsán meg felmerül bennem a kérdés, hogy az autósok közül senki nem látta, hogy mi történt? Mert ha igen mért nem ment a busz után, hogy szóljon neki? Mert azért nagy járműnél nem biztos, hogy észreveszi az ember, ha p. a pótkocsi elsodor egy biciklist vagy mondjuk letöri egy autó tükrét,stb.
A közös busz és kerékpársáv meg szerintem marhaság. Mert pont azért van buszsáv, hogy az autóbuszok előnyt élvezhessenek és tudjanak haladni, de ha ott a sávban egy lassú biciklis teker (nem erre az esetre értem) akkor ugyanúgy nem fog haladni, tehát értelmét veszti a busz sáv. Amerre én járok pl. vannak olyan hülye megoldások, hogy a kereszteződés után a biciklisáv ami eddig az út szélén volt az a buszmegállóban folytatódik. Ami azért rossz, mert én lassítok, hogy elengedjem a biciklist, mert neki van elsőbbsége és egyébként sem akarom elütni, de ő is lassít, mert megijed és sok esetben felteker a járdára én meg kereshetem a tükörben, hogy ugyan hol van már és csak remélhetem hogy a járdára ment és nem a holttérben van.
(#34206): lehet kellenének ilyen bringás civil ruhás rendőrök fejkamerával, és ha valaki nem tart kellő oldaltávolságot, akkor menne a csekk.
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
MaciG
addikt
Ezért írtam utána, hogy előfordulhat, hogy valaki nem vesz észre egy ilyet nagy járműnél és ezért nem áll meg segíteni, de itt látnia kellett a sofőrnek, hogy szűk az út, a bringást is látta hisz előtte tekert szóval én nehezen hiszem ,hogy ennél az esetnél nem látta hogy elsodorta, de attól még lehet, hogy így van! Csak ez megint olyan, hogy ha valaki tényleg nem veszi észre mit csinált, ezt utólag, hogy bizonyítja be, hogy nem szándékos cserbenhagyás történt?
BANZAII
-
MaciG
addikt
Látom nem érted. Ha a kerékpáros az út jobb szélétől egy méterre teker, mert annyira rossz az út, akkor azzal nincs semmi baj. Én arról beszélek, mikor te előzöd a kerékpárost, és ő akkor gondol egyet és anélkül, hogy körülnézne (jelen esetben hátra, mert a kerékpáron nem jellemző a visszapillantó) és jelezné az irányváltását karjelzéssel ,elindul balra...
Vagy te úgy gondolod, hogy a biciklis a sávon belül mehet akár szlalomozva is?BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz philoxenia #34230 üzenetére
Nem tudom mi a limit arra, hogy milyen nagyságú kátyúkat/úthibát kell táblával megjelölni, de ha az adott kátyú nagyobb ,mint a limit akkor az út fenntartója a ludas értelem szerűen. A másik, meg hogy a kerékpárosra is vonatkozik az, hogy a sebességemet az útviszonyoknak megfelelően választom meg. Arról meg aztán szerintem végképp nem én tehetek, hogy ha valaki olyan bringát vásárol magának ami nem alkalmas a városi közlekedésre Magyarországon (utak miatt).
BANZAII
-
MaciG
addikt
Én még olyan kátyúval nem találkoztam ami hirtelen jött, max olyan lehetséges, hogy én megyek túl gyorsan (ekkor megint csak nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedem) .
Ha választani lehet, hogy belemegyek a kátyúba, vagy rárántom a kocsit pl. egy nyerges vontatóra ami épp előz, akkor inkább a kátyú.BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz Bati0501 #34235 üzenetére
Szoktam biciklizni a városban (igaz nem Budapesten), de nekem még soha nem jött hirtelen ilyen kátyú/csatornafedő amiről beszéltek, mert én magam elé szoktam nézni, figyelem az utat és nem is tekerek úgy mint egy állat.
(#34239) amargo: Lehet igazad van, bár a gyakorlat nem ezt mutatja, mert sosem volt még balesetem (amit én okoztam volna) és ez esetek 99%-ban csak pozitív visszajelzést szoktam kapni.
Az viszont igaz, hogy nem kedvelem a bringásokat, de hidd el, megvan rá az okom.BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz Bati0501 #34261 üzenetére
Értem amit mondasz, és gondolom a lényege az, hogy ha gyorsabban akarsz haladni akkor nem a bicikliúton mész. Viszont akkor kérdem én, hogy ebből kiindulva az is rendben van ha egy autós vagy teherautós jobban szeretne haladni akkor átvág pl. a sétálóutcán ha a normál úton pl. dugó van? Vagy ha valaki nem szeretne messziről cipekedni akkor álljon meg a bicikliúton, és az is rendben van? Vagy ha az autós jobban szeretne haladni akkor tartson minimális oldalszélességet a kerékpáros előzésénél? Mert itt ha jól vettem ki a szavaidból akkor azért nem megy valaki a bicikliúton, mert ő jobban szeretne haladni, csak ha ez olyan amit elnézünk, akkor a másik oldal (autósok stb.)hasonló törekvéseit is el kéne nézni.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Itt már sokan mondták, hogy időben kell elindulni.
(#34265) Bati0501: Valóban az, de azt írom ,hogy a teherkocsi megy a bicikliúton akkor ráfogod, hogy nem is fér el.
(#34269) bitpork: Nem fogja az magát hagyni, hisz sok nyugdíjas még arra sem ér rá, hogy 20 másodpercet várjon amég a piacnál piros a lámpa a gyalogosátkelőn.
BANZAII
-
MaciG
addikt
Tegnapi szőke nő. (vagyis kettő, mert az anyósülésen is az ült).
Jobbra kis ívben kanyarodnék le a főútról, de látom nem fog menni, mert ott a nő a kocsi elejével már kezd kifelé jönni az utcából, én meg nem tudok addig bekanyarodni még van ott valaki, mert nem férek be, gyors tükör, mögöttem senki, szemből senki, villantok és intek neki ,hogy jöjjön, erre ő reflxeből bevágja lükvercbe és nekicsattan a mögötte állónak... Nem tudtam ,hogy sírjak vagy nevessekBANZAII
-
MaciG
addikt
-
MaciG
addikt
A rendőr csak akkor büntethet meg piros lámpán való áthajtásért ha videóra vették az esetet amin látszik mag a lámpa is? Mert múltkor is úgy jártam, hogy állok a pirosnál a főúton, majd hirtelen elkezd sárgán villogni én meg elindulok és mire visszanézek megint piros, de ekkor már nem fogok hirtelen befékezni... Gondolom valami pillanatnyi üzemzavar?
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz philoxenia #34380 üzenetére
Nem ismerem a 4-es utat, google earth-on néztem rá pár helyen, meg itt a fentebb linkelt cikkben, de ennél vannak sokkal rosszabb állapotú utak az országban.
Az autópályán is van 4 sáv és korlát középen mégis történik baleset, és minden olyan úton történik ahol valaki nem tartja be a szabályokat. Ahol pl. tükörsima az aszfalt az ösztönözheti a vezetőket a száguldozásra, hisz jó az út, kisebb a sebességérzet, szóval akkor az se jó?BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz philoxenia #34382 üzenetére
Így kicsit másképp hangzik, de a lényege ugyanaz. Ha egy földúton pl. 20 km/h a biztonságos, de te mész 60-al, akkor az valószínűleg veszélyes, és ha egy autópályán pl. 130km/h a biztonságos, de te 200-al mész akkor az megint veszélyes és így tovább. De önmagában egyik út sem az. (Kivétel persze ha alá van aknázva,stb. )
BANZAII
-
MaciG
addikt
BANZAII
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Vicces képek
- Raspberry Pi
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Reklámblokkolók topikja
- Futás, futópályák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- További aktív témák...