Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz Tsebacsi #136736 üzenetére

    Kicsit utána néztem a ford motorok problémáinak. Ha érdekel megosztom. ;)

    Az olajszűrőház szokott gondot okozni, amiatt van kevés olajnyomás, nálad is ez okozhatta a gondot. Amíg nem esik 1 bar alá, addig nem jelez semmi. Általános igazság a motorkra, hogy 1000 fordulatonként kell 1 bar olajnyomás a megfelelő kenéshez, hűtéshez. Ha mondjuk pályatempónál 3000-ret forog, akkor kell neki 3 bar olajnyomás. Na most, ha csak 1 bar alatt sír és méndjuk megvan az egy bar, az alapjáraton elég, de fordulaton már erősen kopik minden. Akár egy út alatt is le tudja magát darálni a motor. Nem volt nálad alacsony olajnyomás jelzés, ebből arra következtete, hogy a riasztási érték felett volt az olajnyomás.

    Még addig nem jutottam el, hogy az olajszűrőházban mi okozza a gondot. Sok gyártó ide rakja a nyomás határoló szelepet, ami hidegen kinyit, hogy ne menjen 7 bar fölé a nyomás. Ha az megszorul, akkor nyitva marad és elszökik a nyomás mellette, amikor bemelegszik a motor. Ahogy melegszik esik a nyomás, jelentősen. Hidegindításkor kb 4 bar olajynomás szokott lenni egy egészséges motorban alapjáraton. Ahogy melegszik, ez a nyomás leesik 1,5 bar környékére. Ezért szokták meleg motornál mérni, a motor gyártók előírják a méréshez szükséges minimum 80 fokos olajhőmérsékletet. HIdegen hiába lesz jó, melegen már nem biztos, hogy megfelelő.

    Többen panaszkodtak alacsony olajnyomásra, amit a márkaszerviz az olajszűrőház cserével orvosolt. ;)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák