- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tendd
tag
Sziasztok!
Idén kezdtem el edzés gyanánt rendszeresen tekerni aszfalton és kellene pár dolgot cserélni a bringán. Nem vagyok otthon a témában, ezért kérnék segítséget tőletek.
Két gondom van, az egyik ha nagy erővel tekerek csúszik a lánc. A másik a nem megfelelő áttételek, ja és a hátsó váltóval sem vagyok megelégedve.
Mivel még minden alkatrész gyári (gumit, fékpofákat kivéve) ezért feltételezem az egész hajtás el van kopva.
Az áttétellel az a gondom, hogy a legnagyobb lánctányérom 42-es, a fogaskoszorú legkisebb fogaskereke 13-as. Ezt használom szinte mindig. Szélcsendben ok, de ha van egy kis hátszelem már nagyon kell pörgetnem, kellene nagyobb áttétel.
Szóval a kérdésem, mit cseréljek ki és milyen típus legyen az új?
Saját kútfőből kell új hátsó váltó, új hatómű 48-as, új lánc, új fogaskoszorú.
kép1 kép2 kép3 kép4 -
Tendd
tag
Erre valaki?
Megköszönnék valami reakciót.Eddig ezeket néztem:
fogaskoszorú
váltó
lánc
hajtómű -
Tendd
tag
Sziasztok!
Sikeresen felújítottam a bringámat, az alkatrészeket itt a fórumtársaktól szereztem be. Azóta egy 50-est mentem bele. Ma tervezek szintén ekkora távot. Minden remekül működik, nagyon elégedett vagyok, viszont nagyobb terhelés alatt, pl. amikor szembe szélben gyorsítok, egy nagyon apró morgást érzek a hajtáson keresztül, míg az erőt kifejtem. Bal és jobb oldalon egyformán. Semmi lötyögés, merev minden, hang sem jön sehonnan.
Az érzést ahhoz hasonlítanám, mint amikor egy basszusnál rátenyerelsz az asztalra és érzed a rezonanciát.
A hajtómű, fogaskoszorú használt, de keveset futott. A lánc új.
Okozhatja ezt a nagyobb erőhatásnál kifejtett deformáció, vagy az új lánc, esetleg valamilyen csavar nincs megfelelően meghúzva? -
Tendd
tag
Tegnap és ma is elvittem egy körre a gépet. MTB 26", de aszfalton járok slick gumival.
Mindkét nap nagy szél volt, néhol szinte vihar. Így még nem mentem, nyáron szinte mindig szélcsendben tekertem.
Tegnapi út: 45,5km / 1h32min / 29,7km/h AVS
Mai út: 58,9km / 2h12min / 26,8km/h AVS -
Tendd
tag
válasz Hasaggymeg #52530 üzenetére
Így is felfoghatjuk, de nem . Tegnap a szokásos útvonalamon mentem, kerékpárúton oda-vissza. Ma viszont a kerékpárút végén nem fordultam meg, hanem falukat érintve közúton tekertem haza.
JackFeryll: Ilyen érzésem volt nekem is. Itt mondjuk nincs emelkedő, úgy még keményebb lenne a dolog. Szerencsére ma az utolsó 8km-en megkaptam a hátszelet.
[ Szerkesztve ]
-
Tendd
tag
válasz Hasaggymeg #52534 üzenetére
Ma kétszer átmentem a városon és még volt 3 falu, párszor megálltam kereszteződéseknél, forgalom stb. Tegnap egyszer sem kellett megállnom és nincs forgalom sem arrafelé, szerencsére. Ezért a nagy különbség
-
Tendd
tag
Pénteken sikerült végre kipróbálnom a felújított bringámat szélcsendes időben is, és nagyon elégedett vagyok. A szokásos útvonalamon igyekeztem megjavítani a legjobb időmet, ami sikerült is. Biztosan akad pár montis aki szintén aszfalton teker. Egy kis adat: 45,466km / 1:26:33 / 31,5 km/h. Jövőre jó lenne 1km/h-val feljebb tornászni az átlagot. Idei nyárnak sajnos vége.
Még markolat kellene a gépre és készen lesz. Kettő közül kellene választanom egyet. Ezidáig egyetlen gumis gripet használtam, nincs összehasonlítási alapom. Aszfalton tekerek hosszabb távokat kesztyű nélkül
Bontrager XXX vagy Ritchey True Grip 6
Természetesen indoklás fontos lenne miért jobb az egyik. Köszi -
Tendd
tag
válasz Valkűr #53281 üzenetére
Terepen sosem járok, nincs nagy igénybevételnek kitéve.Nem félek attól, hogy csavarodna, elforogna. Olyan típust kerestem amit helyben meg tudok venni és lehetőleg kicsi barázdákkal rendelkezik. Biztosan nem oda esnének az ujjaim, ahova a tervező gondolta. Ezt néztem AGR-Ergo2 de a fent említett okok miatt letettem róla. Nagyon hasonlít az általad linkeltre, csak nem bilincses.
-
Tendd
tag
válasz Valkűr #53285 üzenetére
Legutóbb amikor cseréltem fékkart és váltókart nekem is le kellett szednem a jelenlegit. Én felhúztam egy munkáskesztyűt és elkezdtem csavarva lehúzni. Majd ugyanez visszafele. Eltartott vagy negyed óráig, mert ragaszkodott a helyéhez, de más gondot nem okozott. Ha van helyi boltban bilincses jó áron, akkor persze olyat veszek majd.
-
Tendd
tag
válasz Valkűr #53270 üzenetére
Végül győzött a kíváncsiság, mégiscsak hab lett. Megfogdostam párat. Volt ritchey hab szinén 4000-ért, de azt ugyanilyennek éreztem. A gumiból készültek nagyon kemények voltak többnyire, mintha műanyag lett volna. A tenyértámasztósakat kilőttem, engem zavart az asszimetria. Ha nem válik be, akkor jön a ritchey true grip 6, ez volt a legpuhább gumis az összes közül.
-
Tendd
tag
A SIN-MOLY frame milyen anyagra utal? Ez van a vázra írva.
-
Tendd
tag
Erre valaki? Neten semmit sem találok. Molibdén része az világos, de mi lehet a "sin"?
-
Tendd
tag
válasz Tothgera30 #54193 üzenetére
*nem válasz akart lenni
A héten vettem új első v fékpofákat, mert a régi eléggé kopott volt és alap típus. Hátul meghagytam a régit mert az is blokkolja a kereket. Ma kerültem vele egyet, végre nem esett az eső. Csak remélni tudtam, hogy jobb lesz a lassulás. Csalódnom nem kellett, bringán ülve is elemeli a hátsó kereket, ennél jobb nekem aszfaltra nem is kell. Szépen adagolható, szóval orra esés nem lesz, viszont sikít!
Ez a bekopással eltűnhet, vagy pusztán beállítás függő? Úgy tudom egy milliméterrel nagyobb eltartás kell a felnitől a pofa hátuljánál. Én szándékosan a felnivel párhuzamos állítottam be.[ Szerkesztve ]
-
Tendd
tag
válasz crissprivat #58940 üzenetére
Szia! Nagyon hasonló felépítésű bringával tekerek én is. 40-50km között járok sportolni aszfalton megállás nélkül és nem zsibbadt még egyszer sem a kezem vagy a lábam. Az enyém 19,5" méretű és 183cm magas vagyok. Nekem a szarvak sokat segítenek a kényelemben, 4 pozícióban fogom a kormányt. Tudom fogni a markolatot; vagy annak a szélére támaszkodom, mert a szarvak alátámasztanak; szarvakat markolom; vagy a szarvak tetejére támaszkodom. Két kép a beállításról, hátha segít (de a szakértők szerint lehet ez sem jó ) :
kep1
kep2[ Szerkesztve ]
-
Tendd
tag
Ismeritek a Spectra márkát, milyen szintet képvisel? 26,x1,5 slick külsőt láttam egyik boltban ami szimpatikus volt, lassan cserélnem kellene a jelenlegit.
Ennyit találtam csak róla: [link] -
Tendd
tag
Segítséget kérnék lakat vásárláshoz.
Egy 70000-es biciklihez kellene, városban, nappal. Ezt néztem ki: [link] -
Tendd
tag
válasz Hasaggymeg #60294 üzenetére
Köszi!
-
Tendd
tag
Hosszabb távú bringázások során hordtok magatokkal mini pumpát, pót belsőt, ha esetleg defektet kapnátok? Ki hogyan oldja meg az ilyen helyzetet, mert idén tervezek nagyobb távokat is sportolás céljából.
-
Tendd
tag
Köszi Solad, Tothgera30, JackFeryll. Ez a mini pumpa megfelelő lenne?
-
Tendd
tag
válasz flash- #65396 üzenetére
Összehasonlítási alapom nincs, de az üléspozíciótól fog függeni a dolog, ha feltételezzük hogy azonos felszereltségű a bringa és egyformák a gumiköpenyek is. Én montival járok aszfalton, 26x1,5 slick gumival, a nyergem 10cm-el van feljebb a kormánytól, így haladósan tudok menni, de a nyereg még mindig mehetne feljebb.
-
Tendd
tag
Ma én is majdnem megjártam. Kerékpárúton, aszfaltozott töltésen, hátszélben tudtam jönni (35-40kmh), három bringás simán elfér egymás mellett. Két idősebb hölgy megy előttem az út jobb szélen kb 10-el, gondoltam értelemszerűen balról kerülöm őket, ekkor megszólal egyiknek a telefonja és aki középen ment megáll keresztbe úgy hogy esélytelen legyen kikerülni, satufékkel éppen megálltam mögöttük, de a hátsó kerék már levegőben volt... Remélem a holnapi tekerésnél elkerülnek a váratlan helyzetek
-
Tendd
tag
válasz hackeeeee #66604 üzenetére
3/6-ban szépen kellene futnia, lehet nincs jól beállítva a hátsó váltód, ha jobban zörög, mint a kisebb fokozatokon, akkor állítsd kijjebb egy picit.
Ha nem akarod, hogy csavarodjon a lánc, akkor 1es lánctányérnál hanyagold a 6,7,8-at, 2-nél a 1,8-at, 3-nál 1,2,3-at. -
Tendd
tag
válasz Krisz79 #66760 üzenetére
Nagyon tudja rontani a bringa összképét egy ilyen műanyag palack, én biztosan tennék bele egy színben passzolót.
Amikor hazajövök a tekerésből kiöblítem és üresen, nyitott kupakkal tárolom, mint egy poharat.
Egyébként szép gép, bejönnek a fehérek! Mondom ezt én akinek fekete van -
Tendd
tag
Ma nagyon szép idő volt, szélcsend, meghajtottam a gépet ahogy tudtam 32,5 átlag lett a vége 50km-en. Ennél többre jelenleg képtelen vagyok. A végén már kicsit görcsölt az egyik lábam is. A terv 35kmh lenne a nyár végére, ez megvalósítható, vagy több idő kell? Nagyjából hetente 3x járok.
-
Tendd
tag
Találtam aprón egy SLICK RESIST9 26x1,2 köpenyt, 6000ft/pár és újak. Ennyiért jó vétel? Fogalmam sincs milyen szintet képviselhet egy drágább btwin külső.
-
Tendd
tag
válasz Abrion #67887 üzenetére
Én viszont lebeszéllek a Kellysről. A Ride típus volt nekem és havernak is. Enyém vezetékes, öve vezeték nélküli. Mindkettőnknek magától újraindult bizonyos időközönként, összes adat elveszett. Én becseréltem ugyan ilyenre, az szintén ezt produkálta. Állítólag széria hiba. Ő azt hiszem VDO-ra cserélte, de már az is vissza lett küldve valamilyen okból.
-
Tendd
tag
válasz dokee78 #68579 üzenetére
Nem lesz különbség sebességben. A futópadra tett 26-os és 29-es montin is ugyanannyi energiádba fog kerülni hogy pl. 20km/h-val menj, azonos pedálfordulat mellett. A különbség csak az áttételekben lesz, a 26"nál 2/6-ban, a 29"-nél 2/5-ben lesz a váltók állása, de ezt érezni nem fogod (ezt csak példaként írtam).
Ha viszont az áttételeket azonosra állítod, mondjuk 2/6 mindkét mtb-nál, akkor a 29-es gyorsabb lesz, mivel nagyobb a kereke. Ahány %-kal nagyobb a gumiköpeny kerülete, annyival leszel gyorsabb, tehát nem fix érték. Nagyobb sebességnél, nagyobb is lesz a sebességkülönbség.flash- Ez jó érték, ha vegyesen kaptad a szelet, vagy szélcsend volt, de mehet még feljebb .
-
Tendd
tag
Ma tervezek menni egy 100-as karikát, életemben először. Megállás nélkül, viszonylag nagyobb tempóban. Aszfaltos tekerés lesz természetesen, valami tanács esetleg amire figyelnem kellene?
-
Tendd
tag
Köszi mindenkinek aki tanácsot adott mit vigyek magammal a 100-as tekeréshez. Amire lehetőségem volt azt betartottam. Végül a 100km nem jött össze, mert egy hangyányit rövidebb volt a kiszemelt kör, de nem ez a lényeg. Sikerült megállás nélkül letekernek, az fontosabb nekem .
A táv 97,0 km lett, menetidő háztól-házig 3:09:07, átlagsebesség 30,7kmh. -
Tendd
tag
Legjobb ha kipróbálja mindkettőt, vagy ha marad annál az anyagnál amilyet eddig is használt, amennyiben nem volt vele problémája. Nekem gumi volt, de szivacsra váltottam és ez jobban bejön. Jobban csillapítja a rezgéseket és biztosabb a fogása számomra. Akkor váltottam amikor nyári melegben kesztyű nélkül tekertem és az izzadtságtól csúszkált rajta a tenyerem.
-
Tendd
tag
Segítsetek megoldani a problémám!
A harmadik belsőm lyukad ki ugyanolyan módon. Nem a futófelület oldalon, hanem az ellentétesen, a szelep felől. Kb 1500km megtétele alatt. Mi okozhat ilyen sérülést? Felni, felniszalag, külső gumi, gyártási hibás a belső gumi?
[kép1] [kép2] [kép3] [kép4] [kép5] [kép6]
Ahogyan a képeken bejelöltem, egy vágás fut végig szabályosan körbe. Van ahol nagyobb a mélyedés, van ahol nincs is. Egy ponton aztán elenged és kilyukad.
Az én tippem a felniszalag. -
Tendd
tag
válasz trialboj #69726 üzenetére
Könnyebb lenne tartani a megszokott tempódat, ha pedig ugyanannyi erőt fektetnél a tekerésbe mint eddig kb 3km/h-val gyorsulnál (30 helyett 33) egy slick gumival. Persze ezt befolyásolja, hogy milyen tulajdonságokkal bír a jelenlegi terepgumid aszfalton és milyen minőségű lenne az új slick. Próbáld ki szerintem, ismerősi körben hátha akad valakinek.
-
Tendd
tag
válasz Zola007 #69818 üzenetére
A gyári adat csalóka lehet! A héten cseréltem külső gumit a bringámon. Continental comfort contact 26x1,5. Ez általában 40-559, tehát 40mm széles szokott lenni. Itt viszont csak 37-559, ráadásul felszerelve és lemérve 32,5mm! a szélessége. Szabad szemmel is látszott, hogy ez sokkal vékonyabb lesz. Hozzáteszem szándékosan választottam, mert 32-559-et kerestem eredetileg, ami 26x1,3.
-
Tendd
tag
Gondolkodom, hogy a platform pedált spd-re cserélem, de szeretném ha utcai cipőben is használható lenne. Országúti cipőt nem akarok, maradjon lehetőség a gyaloglásra is ha úgy adódik, ezért mtb cipőket néztem. Ezeket a kiszemeltek: Shimano PD-M520 + taposó SPD vagy Author A-sport 25, és a hozzá tartozó cipő Shimano SH-M065 MTB.
A helyi boltban ezek elérhetőek vagy hoznak, de semmi extrát nem akarok. Cipőből azt javasolták, ha shimano, akkor 1 mérettel legyen nagyobb mint az utcai. Vélemény? -
Tendd
tag
válasz csibuka85 #70234 üzenetére
Én mindenképpen kipróbálnám a helyedben aszfalt gumival, maxra fújva. A kormány is mehetne lejjebb, hogy kisebb legyen a légellenállás. Az enyémet fordított stucnival, egyenes kormánnyal, hézagolók nélkül használom. Nem lenne annyival gyorsabb egy trekkingre váltás, mint azt gondolod. Ha a hátsó telót lockolni tudnád, akkor szinte különbség sem lenne.
-
Tendd
tag
Mindig egyedül tekerek, de a mai körömön kicsit meghajtottak. Feltűnt egy 5 fős versenybringás társaság mögöttem 1 percre, ami jó kis motivációt adott a haladáshoz. 15km-en keresztül tudtam tartani őket, aztán jött a kereszteződés, ahol elkaptak, de kb ennyi volt bennem. Az biztos, hogy nem mentek nyélen ellenben velem . Cipőt és a pedált viszont már holnap rendelem is, abban megerősített ez a menet. Maradtam a PD-M520-nél, remélem nem lesz vele gondom. Taposó után bízom benne, hogy hoz előrelépést ami a komfortot illeti.
-
Tendd
tag
Ha jól emlékszem Lasali írta, hogy tolómérővel ki lehet váltani a láncnyúlás mérőt. Szóval én bizonyos időközönként azóta szépen mérem. Azt írta 106,8 az új, 107,4-nél már cserés, de ez ugye messze nem 1%, hanem kb 0,6%. Kérdésem az, hogy mehetek gond nélkül 107,8-ig, ami ~1%?
-
Tendd
tag
válasz -=RelakS=- #71385 üzenetére
Nem, ez mm-ben van megadva. Ugyanúgy, mint a nyúlásmérő idomszert behelyezem a láncba és lemérem. Kb egyébként jó lehet az adat, mert most vagyok 3000-3500km között ezzel a lánccal, és most van 107,4mm-nél.
-
Tendd
tag
válasz -=RelakS=- #71454 üzenetére
10 csap közötti távolságot mérek, de nem a közepétől. Az 1. csap vége és a 10. csap eleje közti távolságot nézem. A láncba helyezve a tólómérőt, majd megfeszítve pontos értéket ad. (tulajdonképpen ez 10 csaptávolság mínusz egy csapszélesség )
-
Tendd
tag
válasz TomMusic #71972 üzenetére
Előfordul. Ha garanciális vidd vissza és válassz másik márkából, de mindenképpen másik típust.
korcsillio: Én még egy kulacstartót javasolnék, sokszor jól jön a két kulacs ha többet tekersz. Alap szerszámok, pót belső, meg egy mini pumpa sem árt. Az új bringát pedig használd egészséggel, jól néz ki!
[ Szerkesztve ]
-
Tendd
tag
válasz IMIIKE1998 #72450 üzenetére
A v-fék koptatja a felnit, ha már nagy a mélyedés cserélni kell. Függ a fékpofa minőségétől, keménységétől mennyire eszi meg a fékező felületet. Vidd el szaküzletbe, ott segítenek megállapítani mennyire vészes a helyzet. Egyébként ilyen bringa van a családban. Néha boltba járáshoz használom. Szerintem sportolásra alkalmatlan, pedig én csak egy belépő montit hajtok aszfalton, de összehasonlíthatatlan a kettő. Vége a nyárnak, most jönnek a kiárusítások, minden infót megkaptál már, vegyél valamit.