Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Phvhun

    őstag

    válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére

    Ha kisebb a keresztmetszet, és azonos az anyag, és az erő, akkor nagyobb lesz az elhajlás.
    Angolul tanulok, ezért a szakszavakkal magyarul gondban vagyok.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére

    Én a keresztmetszet szó érdekes használatát furcsállom egy mérnök tanonctól. :P
    Én először rögtön a felni szelvényének keresztmetszetére asszociáltam, mert hogy ez evidens egy gépésznek.
    Még soha senki nem metszett el még elképzelés szintjén sem egy kereket a síkjában. :P
    Annak nem látom értelmét.

    Meg éppen háromszoros a szorzó, ez hogy jött ki? :)
    Én direkt nem vagdalózom számokkal, elegendő csak nagyságrendileg elgondolni.

    (#631) Phvhun
    Ez melyik egyetem? Csak kíváncsiságból. Mifelénk szakmai angolt szokás tanulni kiegészítésképp, nálatok akkor meg szakmai magyart kéne tanítani? ;]
    Mondjuk a view és a cross section az angolban is két össze nem téveszthető fogalom.
    Nem kekeckedek veled, tényleg kíváncsi vagyok.

    (#623) Phvhun
    Amiket a képen látunk (nem szó szerint, hanem már belegondolva, hogy te ebben a nézet síkban akarsz metszeni?), azok nézetek, nem metszetek, főleg nem keresztmetszetek.

    A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége.
    A felnié igen, de a keréké már nem annyira. Gondolj egy a felnin és az agyon két ellentétes irányú forgatónyomatékot!
    Mi fog történni? A tárcsa szvsz vajmi keveset jelent ebben a rendszerben, a küllők okozta torzulás nagyságrendileg nagyobb következményekkel jár.

    A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
    Csak ugyanarra a terhelésre. Nem te mondtad, hogy a tárcsa és a felnifék esetén eltérő szorítóerők dolgoznak?
    Jah meg mérnöktanoncként kell legyen némi belelátásod az anyagismeretbe is, és csak azt ne mondd, hogy ugyanabból az anyagból és -minőségből készülnek a felnik és tárcsák! ;)
    Elég megvizsgálni már két feltérő típusú felnit is -> nem hinném hogy egy fékező felületes felnit ugyanúgy terveznek, mint egy tárcsafékes felnit, elvégre más igénybevételeknek kell megfelelniük.

    A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
    A szálirányt az anyag szálirányára érted? Bár nem tudom milyen eljárással gyártják a féktárcsákat, de nagy valószínűséggel ha a küllők száliránya nem egységes, akkor a tárcsa száliránya sem folytonos.

    Nem kell konyhanyelven fogalmaznod. :)

    Gondolom akkor abban egyetértünk, hogy a tárcsafékes kerekek blokkolt tárcsa mellett is elfordulnak egy minimálisat.
    És részemről innen indult az egész, hogy véleményem szerint amelyik kerék nem így viselkedik (nem torzul látványosan), azon a küllők túl feszesek lehetnek (nem jelenthetem ki tapasztalat nélkül, hogy ez vmi törvény lenne, mert nem tudom, hogy nem-e így a helyes és az én kerekeim lazák).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák