- Steam Deck
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
- Olcsó M.2-es SSD-hűtő érkezett az Arctic logójával
- TCL LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Projektor topic
- Hobby elektronika
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Befutott a MOD támogatás
gp Mostantól a konzolos kiadásokhoz is elérhetők a különböző rajongói módosítások.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Felskálázza a Nubia a Snapdragon 8 Gen 3 órajeleit
ma A Redmi Magic 9 Pro már télen felforrósodott, mi lesz nyáron a felturbózott 9S Próval?
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speedy007
őstag
válasz
ReFleXx #296826 üzenetére
HARDT OIL LITIO EP2 KENŐZSÍR én ilyet használok nekem ez be vált kormány csapágyat szereltem vele így golyó kosaras hajtó művet a gyerek kerékpárján.pedált,hajtó kart , monoblokkot is illetve a véső kalapácsba is ezt tettem illetve a sarokcsiszolóba is.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Be vált a 180mm-s rotor fejlesztés jóval jobb a fék hatás és jobban adagolható utánfutóval használat során mint a 160-s rotorral.
Más. Brigéciol 2000 használat esetén lánc és kazetta mosáskor kell figyelni valamire? Mennyi ideig szabad ázni hagyni illetve kell hígítani? -
Speedy007
őstag
válasz
chubby2o6 #296984 üzenetére
Ha tippelni kellene (lehet hogy hülyeséget mondok de a saját példámból indulok ki bár én nekem a nagyobb volt az olcsóbb megoldás ) nem akar nagyobb rotorokat tenni fel növelve pár grammal a tömeget illetve az "álmos könyv" szerint hajlamosabbak a hullámosodásra mint a kisebbek de mivel sokat túrázot csomaggal így kellhetet neki a jobb fékerő kisebb rotorral illetve könnyebb a kisebb rotoros kerékpárt kerékpár tárolóba tenni mint a nagyot ahova a kereket kell be dugni .
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Lacerta #296964 üzenetére
Köszönöm akkor ezt elcsesztem
, sebaj úgy is cserélni akartam a sort is nagyobbra így ebből adódóan a lánc is cserés lett volna. Akkor szerzek be D3-t de ha jól emlékszem legutóbb mikor használtam spray formában tej fehér zsíros valami maradt utána
.
Ennyit az ipari csapágyas váltó görgőkről valóban igazatok volt nem bírta sokáig 4 hónap után az egyik görgőben csapágy kuka lett be rágódott BBB BDP-09 így tehettem vissza a gyárit.
-
Speedy007
őstag
Racsni és kazetta ekkora különbség lenne? Lányomnak felújítottam egy "24-s 3*6-s kerékpárt de a legmeredekebb lejtőn se akar fel gyorsulni a kerékpár magától. Szó szerint állva hagyjuk őt a "28-s kerékpárokkal. Fékek nem fognak be kerekek szépen szabadon futnak. Vagy ha nincsen ekkora különbség akkor hol lehet keresni a hibát? Mert nekünk ez fura.
-
Speedy007
őstag
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #297084 üzenetére
Pont vannak itt topik lakók akik pár gramm miatt át építik a fél vagy az egész kerékpárt így 10-20 is jelenthet valakinek.Sokan nem tudják hogy (tisztelet a kivételnek) hogy a shimanon túl is van élet és megrekednek a shimano belépő kategóriás olcsóbb tárcsainál vagy esetleg más olcsóbbaknál nem egy ilyet látok pl. a környékemen. Azért is emeltem ki az "álmos könyv" részt mert én is csak olvastam hogy a nagyobb tárcsák hajlamosabbak a hullámosodásra de viszont nem csak a hő miatt hanem terep akadályok miatt is értem ezalatt ha nincsen más kerékpár tároló csak a kerék bedugós ott a kerékpár súlya azért szépen eltudja állítani a tárcsa egyenességét. De viszont nehezebben melegszenek el mint a kisebbek én ezért váltottam 180-ra mint sem hűtőbordás tarcsára és betétekre mert ahhoz új fék is dukálna mert a jelenlegi nem kompatibilis így abból szerintem még egy használt újszerű riverside 500-s kerékpár lazán ki jön . Így csak pedzegettem hogy szerintem mi lehet az ok hogy miért lehet olyan komoly fék a trekking biciklin a linkelt hirdetésben
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #297105 üzenetére
Én arra értettem vagy gondoltam hogy van a fék betétek között a rugó az nem fixen rögzíti a betéteket a helyén ha vízszintesen áll kézzel is lehet mozgatni a helyén jobbra-balra sasszegen vagy a csavaron, így ha a víz szintes tengelytől jelentősen eltér a kerékpár akkor a rugó is elmozdul és az a betét ami felül lesz az így rá ér a rotorra mivel a rugó nem tartja annyira már a helyén
-
Speedy007
őstag
válasz
Lacerta #297134 üzenetére
temun nézegettem fele annyiért csak azt nem tudom hogy 1x9/10/11-12 hajtáshoz jó lenne illetve ha igen akkor a Cues-hoz is alkalmas lenne e valamint csavart se találok a váltó görgőkhöz elvileg ugyanaz kell mint a Deore 4-5000-s valtóhoz de azt se lehet kapni na jó egy két helyen van de nem hiszem hogy onnan szállítással érdemes bajlódni pár csavar miatt M5 x 13.7mm Y3HM98080 cikkszámú
-
-
Speedy007
őstag
Csak egyenlőre kérdezni szeretnék információt gyűjteni. Van ugye egy deore LX 570-s váltó szettes és FC-M571-s 175-s hajtóműves kerékpárom amit a párom hajt. Mivel 27 sebességes és nem gyakorlott kerékpáros rendre bele zavarodik a helyes váltásba így a középső lánc tányért használja elől csak és állandóan keresztbe vált pedig hiába szólok hogy ne de ő azt mondja hogy így jó neki. Így abba gondolkodom hogy úgy is lassan esedékes lesz lánc és kazetta csere hogy át építeném 1*9-re azt is. Hajtóművet ilyenkor kell cserélnem vagy elég csak a 3 lánc tányért le csavarozni és egy Narrow Wide tányért fel tenni a helyére.? Illetve a hátsó váltó elfogja bírni ezt vagy cserélni kell azt is ?
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #297610 üzenetére
104bcd csak azt nem tudom hogy csak a legnagyobbra vonatkozik vagy az alsó kettőre is valamint ilyenkor hov kell szerelni az NW tányért hova kell szerelni középre külső vagy a belső oldalára
-
Speedy007
őstag
válasz
ZolkoW #297656 üzenetére
Köszönöm
, páromnak kell mert a jelenlegi fel állást is túl nehéz hajtani pláne ha olykor-olykor eltalálja a megfelelő fokozatot mind a kettő váltóval . Jelenleg ilyen setuppal van a kerékpár 22-32-42 ,11-32. Esetek többségében családdal kirándulunk lányom a leglassabb a "24-s kerékpárjával még lejtőn is. Bár az első 3 sebességet nem tudta használni maximum az első kettőt de azt is kínlódódan marok váltóval mert nem bírta forgatni bal kézzel így kap SHIMANO TOURNEY SL-TZ500-L frikciósat hüvelykujjal tologatósat hátha azzal jobban megy neki majd. 11-36-nál nagyobb nincs hagyományosból.
-
Speedy007
őstag
Volt az utolsó kérdésem óta egy kis időm kutakodni, a hátsó váltó cserés lesz mert 34T-s kazettával kompatibilis csak így ha 36-sat szeretnék akkor Alivio 3/4.000-s széria hátsó váltót kell vennem. Kérdésem lenne hogy azon integrált hajtóművek esetén amin 10/11-sebesség van feltűntetve jó lenne 9 sebességes rendszerhez is ? Octalink esetén nincsen egysebességes lánctányéros hajtómű 4szögtengelyes rendszerben van de az szerintem octalinkhez képest vissza lépés lenne, illetve alliról mennyire éri meg hajtóművet venni ? Van egy kereskedő ott aki Deore 4/5000-s széria árban adja integrált csapággyal a hajtóművet tetszőleges fogszámú lánc tányérral [link]
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #297941 üzenetére
és a 10/11 sebességhez mondott hajtóművek jó lennének a 9-s rendszerhez ?
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #297945 üzenetére
, akkor abba az irányba fogunk indulni. Bár nem tudom hogy mennyire igaz FH-M570 agy 10-s kazettával is kompatibilis állítólag de asszony ki kötése az volt hogy ne legyen nagyon különbség a régi és az új rendszer között
-
Speedy007
őstag
válasz
mauimagic #297972 üzenetére
Azzal kapcsolatban elnéztem egy dolgot és nem néztem utána
abban a hiszemben voltam valamiért hogy az első tányéroknak 3 különböző felfogatási pontjai vannak és ha belülre teszem lesz kiálló alkatrésza külső oldalon. De most néztem hogy a középső és külső tányér egypontra van rögzítve. 34/36-s kazetta esetén nem kisérletezgetnék szívesen mert pl. nem tudom már melyik váltó esetén külön fel volt tüntetve hogy mely váltók mely kazettákkal kompbatibilis értem ezalatt hogy a trekkinghez való maximum 34-l az MTB-hez 36-t írtak.
-
Speedy007
őstag
Hasonló builden gondolkodom én is asszony bringáján. Én 30-32-s első lánctányéron és hátul 11-36-s kazettával de a régi LX-570-s váltó nem lenne jó ehhez papíron mivel 34-s kazettával kompatibilis maximum (itt azt mondják hogy ha 34-s rá megy akkor a 36-nak is kellene) így venni kellene Alivio 3-4000-s szériás hátsó váltót vagy kísérletezgetni kell a 36-sal. Cues hajtást használok 1*10-t 40T-s első hajtóművel és 11-39-s kazettával (váltani akarok itt majd 48-ra). Lényeg hogy csak Linkglide cuccokal kompatibilis a rendszer váltó elől hátul és a váltókarok, lánc (itt van pár kivétel itt tudod részletekben menően megnézni hogy mi mivel kompatibilis). A hátsó agy lényegtelen bármilyen megteszi, én személy szerint kicsit túl gondolnám és nem a U4000-s hajtóművével terveznék mert ha jól emlékszem az 4szögtengelyes egy sebességes rendszer esetén én inkább a drágább u6000-s szériát venném ugyanúgy jó 9-s rendszerhez viszont integrált hajtómű már.
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #298121 üzenetére
Egyenlőre kísérletezgetni fogok valószínűleg, így csak lánc tányért cserélek elsőnek 32-re ha az nem jó akkor 30-ra könnyebb nagyobb láncból kisebbet csinálni mint fordítva ezért kellene a lánctányér csavar. Bár nem nagyon van szívem a viszonylag egységes szettet megbontani. De lehet az is hogy hagyom a fenébe és Riverside-t fogkapni MT 200-s fékkel (nem nagyon kerékpározik ő inkább olyan mint a többség csak akkor teker ha süt a nap vagy száraz jó idő van ) bár annak meg ő nem örül mert meg szerette a KTM-t főleg a színét a dinnye sárga.
-
Speedy007
őstag
-
Speedy007
őstag
Ehhez hasonlóm van nekem, a kérdésem az lenne hogy a pirossal be karikázott rész 5 talán 6 szögű a belső oldala és üreges kell ott lenni valamit zsírnak vagy fém a fémmel érintkezhet? Mióta a szögön próbáltam állítani 20°-ról 30°-ra és vissza azóta recseg vagy ropog az a rész és rohadtul idegesítő. Szét szedtem és az említett 5-6szögű rész sarkai elég szépen meg vannak kopva. Nem nem én mostam vagy szedtem ki belőle a kenő anyagot gyárilag így volt a rugón láttam még valami rózsaszínes zsír maradékot.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
flash- #298568 üzenetére
Szerintem trekking esetén sem hülyeség az 1x hajtás. Nálam volt mind trekking mind cross trekking esetén is utóbbi esetében váltottam 1*10-re annyira megszoktam már ha vissza kell ülnöm a trekkingre ahol 3*9 van már kényelmetlen nekem . Hétvégén volt lehetőségem olyan helyre tévedni rokon látogatás miatt ahol mind a kettő oldalon 10-15%-s hanem 20%-s hegy?emelkedő? volt nyakamon a gyerek utánfutó majd 60 kg össz tömeggel de így is simán kibírtam tekerni rajta 40T és 11-39-l bár nem tagadom hogy kissé hiányzott a 11-48T-s kazetta de anélkül simán ki lehetet volna menni hiány érzet nélkül .
Páromnak is meg az idősebbik lányomnak is az első váltással van gondja hogy nem tudja helyesen és normálisan használni, de ha szét nézel a helyi parkolóban boltoknál sok napi használós kerékpáron elől a középső lánctányérra van " gyógyulva" a lánc hátul meg 7 sebességes racsni esetén 4-5-s fogas keréken 6-s esetén meg a 3-4-sen van dombon meg emelkedőn inkább tolják .
-
Speedy007
őstag
válasz
kenguru99 #298822 üzenetére
Nálunk az összes fás sort ki írtották a 21s 2x2 sávosítása miatt Hatvanig de nálunk Nagybátonyban a részben fás parkot is megszüntették a városháza mellet 23s elkerülő út építése miatt cserébe 10-15km-ben belül igen 9 az az 9 körforgalom lett ami szintén megérne egy külön misét.
-
Speedy007
őstag
válasz
stickermajom #298837 üzenetére
Itt ilyen "úri huncutságokra" nincsen pénz van itt vagy volt itt egy nagyon szép kastély kert az már csak nyomokban hasonlít önmagára. Lényeg az hogy a legutóbbi vihar után ahol volt egy mini tornádó is olyan fák pusztultak el amik szélesebbek voltak mint egy két ajtós szekrény amik ha ápolva vagy gondozva lettek volna azzal nehezen bírt volna a vihar. Helyre állításra sincsen pénz az önkormányzatnak csak a rom eltakarításra van csak
-
Speedy007
őstag
Jó nyomon járok azzal hogy a A-Head-s kormány fej (stucni) lehet a hibás? A problémám az vele ha tekerek a kormány felől recsegés ropogás féle hang jön. De ha nem tekerek csak gurulok vagy elengedem a kormányt éppen csak hogy a test súlyom nehezedik rá (kb.70kg) akkor kussol. Be van zsírozva ahol kellene lenni zsírnak ki van takarítani a csavarok meg vannak húzva. Másra egyszerűen nem tudok gondolni tanácstalan vagyok mielőtt elkezdek kísérletezgetni a különböző kormány fejekkel hiába.
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #298939 üzenetére
Állítható, álló helyzetben ha jobbra balra rángatom a kormány libikóka stílusban akkor érezhető hogy mozog mint a minimálisan
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #298941 üzenetére
Lehet hogy az lesz. Amennyiben a helyi szervízben délután találok hasonló beállításút. De az a érdekes hogy 26 éves KTM-n gyári diós állítható kormány volt kussban volt, vettem Zoom fantázia nevűt ugyanolyat az is kussban van a párom kerékpárján pedig kosár van rajta kormányra szerelhető és tőlem legalább 20kg-val nezebb. Ki érti ezt
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #298941 üzenetére
Beszéltem a szervízzel ahonnan a kerékpár is lett vásárolva ők tanácstalanok plusz a KLS CRX 70-ből vannak be tárazva amivel nekem problémám van. Látni szeretnék hogy mi a probléma plusz a kormányt is leszeretnék cseréltetni mivel egységes legyen a kormány fejjel. Nézegettem 31.8mm befogóval 20°-s emelkedéssel nicsen csak 30°-sal találtam 90-95mm hosszban ritka mint a fehér holló emészhető áron (csepel van 80/100mm-s hosszal nem állítható a bikepro oldalán). Annyit ki sikerült derítenem ma még ha a jobb kezemmel elengedem a kormányt csendben van de ha balal akkor zajon továbbra is illetve a képen be karikázott rész zajong inkább de az is lehet hogy onnan jön ki a hang.
Ezeket találtam hasonló paraméterekkel:
- Spyral City
- XLC ST-T14
- CSEPEL A-HEAD KORMÁNYSZÁR
- BBB BHS-28 HighSix AH
- KTM Line Compact 820 -
Speedy007
őstag
Szét kaptam mérgemben a komplett kormány meglepve tapasztaltam hogy nyomokban tartalmaz zsír a kormány csapágy alul több volt mint felül.
Kérdés a golyóskosár hogy kell állnia lefelé vagy felfelé? Én úgy tudni vélem hogy a szabadon lévő golyóknak lefelé kell nézni a csapágy csésze felé,itt a képen látható módon volt be szerelve.Át küldtem ilyen zsírral mindenhol egyenlőre csendben van majd ha össze áll holnap többet tudok mondani.
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #299028 üzenetére
Eddig ilyen nem volt tényleg vele gond .1" menetes esetén sem pedig nem egy kerékpárt nyúztam el úgy, hasonló recsegő-ropogó hang volt 1" menetes esetén mikor Acor ipari csapágyas csapágyat tettem be és a felső csapágyat elfelejtettem be zsírozni
de az minden féle helyzetben szórta a műsort kivéve hajnalban és este mikor a levegő pára tartalma miatt kapott kenést. De ez csak bizonyos helyzetekben ricsajozott ezért sem gondolok hogy a szegényes zsírzás miatt lett volna és nem a kormánynál zajongna akkor hanem lejebb.
Ahhoz át kell szerelni a kormányt vagy a gyári alkatrészekkel lehet kombinálni a csapágyat? Gondolkodtam én is az ipari csapágyon de úgy voltam vele hogy míg nem problémázik addig nem foglalkozok vele. "KELLYS Crossforce Lady Lite - tapered HT, internal routing, integrated kickstand mount" ez van írva a váz tulajdonságra. HA tippelnem kellene fél integrált szerintem
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #299034 üzenetére
Uhhhh. Kormány rózsa is csere lesz? Ezt utáltam a KTM esetén hogy szét kellet bombázni mindent és le kellet mérni is hogy jó legyen az Acor ipari csapágyhoz főleg az alsó kónusz amihez a villanyakról fel kellet verni hogy le tudjam mérni itt már egy jóval drágább kerékpár esetén nem igazán mernék ilyet be válalni ha minden is cserés lesz/lenne.
Semmi cél szerszámom nincsen A-head-s rendszerhez, 1" meneteshez csináltam szénacél csőből meg lapos fejű csavarhúzó és kalapács kombinációja volt de a villanyakon látszik is ez sajnos egy kicsit.[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #299105 üzenetére
Acor kormány csapággyal én is szemezgettek no de nem azért mert olcsóbb mint az ipari csapágyas verzió hanem azért mert van kék színben is így jobbal passzolna a kerékpáromhoz, de ugye bár az Acor esetében cartridge csapágyazás van ami erősebb mint a golyó kosaras de viszont olyan csapágyat nem lehet állítólag külön kapni ha meg makkan valamelyik. Nekem kúpos műanyag vagy ahhoz hasonló kormány csapágy porvédő van rajta később töltök fel róla képet ide róla. Alsó kónusz miatt nem aggódom a másik Suntour teleszkópon is ami van a KTM-n elég széles volt a felfekvő felülete hogy a 27mm-s rá menjen szerintem itt se lesz bár az összes 10.000Ft körüli csapágyak esetén elég fog híjas,szegényes az adat tábla a webshopokban
-
Speedy007
őstag
Nem szeretném szét bombázni a kerékpárt mert napi használatban van és mire megérkezik az alkatrész akár egy hét is eltelhet mivel nem gyakori tapered félintegrált kormány csapágy. Ebike szerint külső méréssel is meglehet határozni a méreteket. Kérdés alul vagy felül kell mérni az átmérőt a homlokcsőn? Mert felül 52,5mm mértem kb. alul 62.6mm előbbi méretben nincsen félintegrált rendszer csak integrál viszont az utóbbi szerint van.
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #299197 üzenetére
Hát akkor marad a nyári szünet vagy a téli , akkor tudom majd hosszabb időre nélkülözni utóbbi esetében még hajtást is cserélek nagyobb kazettára és így láncra.
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #299203 üzenetére
Köszönöm a szét bombázást akartam szerettem volna elkerülni de úgy tűnik hogy nem úszom meg. Így a nyári 2 hetes szünetemben (miután a szlovákia túrát megejtettük a párommal) vagy a téli szünetben amikor kazettát és láncot kell majd cserélnem úgy is. De nem értem hogy miért nincsen feltüntetve ez a fajta belső méret a kerékpár gyári műszaki rajzán, minden rajta van csak pont ez nem.
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #299206 üzenetére
Kívülről mértem alul és felül ahogy írtam 62-63mm közötti értéket mértem felül 50mm körüli érték volt. Azon kívül már a csészéket kellene ki vernem a vázból hogy pontosabb értéket kapjak meg az alsó kónuszt fel kell verneni a villanyakról. Elnézést kérek ha esetleg elbeszélünk egymástól és értetlenkednék
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #299206 üzenetére
Sikerült bár az alsó kónuszt nem bírtam le szedni de ahogy néztem kb. lényegtelen is szerintem mert akkor hézag van közte és a villanyak között hogy a tolómérő vékonyabbik fele simán efér oda. Felül 44mm alul 55mm. Ebike szűrője kapásból ezt dobta be BBB BHP-55
ami borsos de legalább hasonló kialakítású mint a jelenlegi de cserébe lehet hozzá kapni csere darabokat a csapágyból
-
Speedy007
őstag
Tudom hogy elegetek van már a kormánycsapágy mizériámból 😅. Szerintetek melyik úton induljak el vagy válasszam. Tegnap kívül és belül le mértem a homlok csövet a külső méretek szerint 50/62mm-s külső felső és alsó átmérő szerint 44/56mm-s csapágy kellene de ha belső méreteket nézzük akkor 44/55-s (Lidl-s tolómérőm van ami xar így nem lennék meglepve a ± fél mm-t csalna) válasszam az 55-set vagy vegyem az 56-sat? Ebikenak is írtam de így leveztve de ők az 55mm-set írták kicsit ennek ellenére elbizonytalanodtam
. Tudom hogy ha van pénzed majomra akkor legyen banánra is de ha ebike-t és a bringaszakit ki veszzük a képletből ahol olcsóbb akkor egy 20.000Ft-s csapágyról beszélünk amit egy kicsit sokallok barátibnak tűnik 56mm-s méretben a SPYRAL SPEED TP a bikepronal kb. a feléért
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #299346 üzenetére
Azt hittem hogy felfelé kell már ilyenkor kerekíteni 😅
. Nem a felsővel vagyok dilemmában mivel az ebike méret táblazatából ki indulva külső át mérő esetén 49/50 esetén 44mm-s csésze kell én az alsóval vagyok gondban hogy 62mm-s külső átmérő esetén 55.95 belső átmérőnek kellene lennie de én 55.14mm-t mértem a táblázat szerint ez meg 61mm-s külső alsó értéket kellene mérni amit akárhogy mérek 62mm . Ezért vagyok bizonytalan
[ Szerkesztve ]