- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
Na én is végig mértem a gépeket a cuccal, nagyjából jók voltak a becsléseim.
Alpinestars 13kg csomagtartóval, na ez kiváncsi vagyok csomagtartó nélkül mennyit ad.
Fondriest 10.4 taposó pedállal, pedál nélkül olyan 10 lehet.
Albuch kotter vintage monti 13.1kg - 400g M520 szóval 12.7kg (buzi nehéz double fighterrel, monti gumikkal hozná a vintage montikra jellemző 12.5-öt)
Hugom mátráját nem tudtam megmérni, nincs rajta biztos pont
Wilier outi 8.8 pedállal, M520 nélkül olyan 8.4 szóval kb. jó volt a 8 és 9 között tipp. -
ivana
Ármester
válasz ZolkoW #148479 üzenetére
&(#148483) -=RelakS=-: A shimano váltók úgy vannak kitalálva, hogy ha jól állítod be az alsó végállást (pont ne súrolja a láncot hátul a legnagyobb cogon), akkor már csak meg kell feszítened a bowdent és kész vagy. Ha finom hangolni kell ez után akkor általában megérett a bowden a csere.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #148526 üzenetére
Magának valószínűleg ő sem így csinálja, ez direkt ilyen szájbarágós videó. Kis tapasztalattal simán be lehet ezeket lőni jól pillanatok alatt. (Mondjuk ilyen ultra gagyi váltó esetén nem biztos, de egy középkategória esetén már igen.)
(#148580) -=RelakS=- Kb. 5-el ment a gyerek, az autós csak simán vak. Arról nem is beszélve, hogy nagyon nem így kanyarodunk balra kocsival.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #148626 üzenetére
A ledes axa bőven elég mindenhova. Én sokat használtam dinamós lámpát izzóval, az teljesen megbízhatatlan dolog, néha működik, néha nem. A hátsó állandóan kiég. Jóval nagyobb áramot vesz fel egy izzó mint a ledes, leddel tolva is bőven van fény, izzóval nulla.
Arról nem is beszélve, hogy a ledes axa kb. még 5 percig maxon világít hátul és az első sem alszik el ha megállsz.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #148777 üzenetére
Az spd is clipless. Clipless vagyis nem klipszes minden patent pedál. A klipsz az a régi pedálokon található keret, ezért is vicces néha, amikor a patent pedált klipszesnek hívják.
Mondjuk szvsz a magyar patentpedál elnevezés elég pontos és szerencsésebb, mint az angol, ahol az A-head is threadless, meg vannak hasonló csodák.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #148951 üzenetére
A felső görgő játéka direkt van, manapság kisebb, de nem nulla. A frikciós rendszerekben mindenképpen szükséges ahhoz, hogy értelmesen lehessen váltani. Indexelt rendszerekben, ha kicsi, akkor könnyebben elmászik, de gyorsabb a váltás, ha nagy akkor nehezen mászik el, de lassú. Manapság ez csökkent, de nem lett nulla (legalábbis campa, shimano esetén, sramom sose volt)
robee19: A hideg nagyon csúnya dolgokat tud művelni, ha izom fájdalom szinte biztos, hogy a hideg a gond. Öltözz fel.
Paxker315: Én nyomtam régebben utcai ruhában télen (manapság átöltözök, így nem használok sárhányót). Az acél (esetleg alu) rendes nehéz pálcás az egyetlen megoldás szvsz. Ez még 10 centis hóban is vállalható.
-
ivana
Ármester
válasz itouchfan #149459 üzenetére
Az RSX az STX outi megfelelője. Viszonylag megbízható, csak nagyon öregek már a fékváltók, szerelni meg nem lehet. Ha nincs széthajtva akkor jó.
(#149462) Somatom Alig van különbség sebességre egy régi acél és egy mostani karbon között. Főleg városi sebessségek (30 alatt).
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #149689 üzenetére
Nem olyan rég cseréltem egy hasonló sort, új lánccal ugrott a 3 középső cogon. Nem annyira nagyon kopott, valószínűleg a tányért még nem ette meg, de azért nem is jó. Szinte biztos, hogy le van nyúlva az a lánc.
-
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #149747 üzenetére
Szereltél már gördeszkát? Na kb. annyira nehézkes a dolog. Nyilván lehet csinálni profi módon mindenféle akármivel, de ahogy a kormánycsapágyat is ki lehet szedni lapos csavarhúzóval, ez is megy favágóbb módon is, a régi csapágyat simán ki lehet ütni, az újhoz, meg egy menetes szár + két anya és alátét. (A kettő közül a kormánycsapágy ezerszer neccesebb.) Ha nem szimmetrikusan ütöd, akkor főleg a csapágy látja kárát, de ha annak úgyis mindegy...
20 ezer az pofátlanság kategória, 1500 Ft kb. két csapágy a csúcs márkákból. 4db campa csapágy első agyba szokott lenni olyan 6000 körül, de tök hülyeség azt venni, kb. olyan, mint a bringa specifikus gépzsír. A csere nagyon max. 20 perc, gyorsabb, mint a golyókkal szórakozni.
Alapvetően semmi bajom a kónuszos rendszerrel, iparis agy csak wilierben van, de szvsz az a jövő. Valaha a campa gyártotta a legjobb kónuszos agyakat, nem véletlenül tértek át iparisra.
(#149758) RexpecT A decathlonban 8 ezerért elég korrekt műhelypumpát kapsz. Pótbelsőt vegyél CST-t, 3 ezret tök felesleges költeni rá. Montiba annyira nem számít a könnyű belső néhány grammja, a vékonyság cserébe viszont nem szerencsés.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz nexus6 #149798 üzenetére
valaki ajánlotta hogy a gyengébb agyat, fogassort cseréljem deore xtre Na ez pl. hülyeség, a sor max. könnyebb lesz, de gyorsabban kopik. Amúgy is sorból a sunrace tökéleteseket gyár olcsóbban. Mi ez a szerkezet pontosan? Képet tudsz felrakni? Montira nehézkes outi rendszer rakni, kapásból a hajtás offos.
-
ivana
Ármester
válasz ZolkoW #149872 üzenetére
Egy vintage monti váz 2.5kg-nél már nehéznek számít, bőven vannak 1800g-osak is. Igaz ezek 26-os vázak, viszont cserébe slopping az max. nagyon minimális van.
(#149876) ZolkoW Ilyenkor nem a súly maga a fő kérdés, hanem a csőszett. A reynolds 853 egy rendes csőszett, a másik az sima noname cromo.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #149912 üzenetére
Ezek a modern acélvázak nem javíthatók könnyen, ez nem a Józsi bácsi megheggeszti a sufniban szint.
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #149914 üzenetére
Onnantól, hogy cromo gázabb simán megvarni, mintha alu lenne. Ott a megoldás a csőcsere. A muffolt váz legritkábban reped illesztésnél (ahol viszont forrasztva van).
Hasagymeg: értelmes minőség esetén a rozsda nem gond, egy rendes szénacél sem szokott átrohadni, a cromo főleg nem, nyilván száraz helyen érdemes tartani.
Nekem sok acél gépem van, meg szeretem is hajtani ezeket. De ezt a modern acél buzulást nem értem, az alu korszak legelején jobbak voltak az acélnál.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #150017 üzenetére
Ennek így nem sok értelme van, amúgy maga a koncepció érdekes és gondolkoztam már egy építésén, de az egész lényege az, hogy két sebesség van, nem ugyan akkora a két racsni. Amúgy nem kell hozzá sok minden:
- váltós váz
- menetes agy
- egy kukázott váltó kanala
- két menetes racsni
- egy kónuszos angol menetes középrész bal csészéje (ez a távtartó)
- két lánc -
ivana
Ármester
válasz Tomi_Sci #150024 üzenetére
Próbáltam az 500-ast is, az sokkal szűkebb, ez jobban illik rám, pont jó vállban. Ez szokott lenni a bajom a mezekkel is, a drágább mezük egész egyszerűen szűkebb felül, viszont túl hosszú. Még az olcsóbbat is problémás levenni néha, simán meghúzom a csuklyám mire lehámozom, igaz az 500-as asszem cipzáros. Pedig nem vagyok valami kigyúrt állat.
Szerk.: jobban megnézve nem vagyok benne biztos, hogy ez a verzió volt. Lehet az eggyel régebbi. Mezből biztosan olyan volt még csak, ezek az újak nem.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Khelben #150032 üzenetére
1. Első körben a hajtás állapota kérdéses, ha kopott az simán lehet 20-30 ezres tétel egy rendesebb outinál. (lánc, sor, tányérok)
2. Vázat repedés után átnézni, közép és fejcsapágy környéke kritikus pont. A villát is meg kell nézni, de jóval kevésbé kritikus, mint a váz.
3. A kormány, a hajtás és a kerekek hangtalanul, finoman forogjanak. Ez nem annyira kritikus, a csapágy csere azért belefér. Felni ne legyen elfékezve (ritka, általában ekkor már nagyon gatya a gép)
4. A váltás működjön jól menet közben (simán van, hogy állva jónak tűnik, de kopott a kar és dobálja menet közben). Ha régi campa akkor minden váltásnál hangosan kattognia kell, ha nem akkor rugó cserés (de ez kb. 3000Ft). -
ivana
Ármester
Ha koskormányos lenne, akkor drágább lenne szvsz.
100-ért nagyon öreg outik vannak. Ez amíg campa nem igazán jelent gondot, de shimanonál sem para. A váz szinte biztos, hogy jobb ennél.
Egy 520-as gond nélkül használható már szerintem. Ebben mondjuk egyet értek.
Belefér a 28-as gumi is. Ebbe szerintem a 40-es is, pont ezért tartom kicsit libakergetőnek.
Egy esős időben is használható, széles gumikkal felszerelhető gép kell. Erre vintage monti 20 ezerért aztán öröm és boldogság.
Szvsz ha outi kell egy ilyen nem igazán outi, ha meg városba kell arra van jobb gombokért. Patkófék, ezer ujjas fékkar
-
ivana
Ármester
Ha outid alapból van az mondjuk más, de szvsz akkor sem szerencsés ez a hosszú benyúlású patkófék, eszembe nem jutna ilyennel túrázni. Csomagos túrára főleg nem. Van amúgy vintage trekking is, az kb. ugyan az, mint a vintage monti, csak 28-as, mondjuk emiatt kb. 2-szer drágább. Na az kb. ez, csak kanti fékes, még dobsz rá egy integrált hajtást aztán go, még mindig fele árban vagy, mint ezzel. A montik ugyan ezt tudják (mai szemmel 26-os trekkingek), csak olcsóbban.
(#150107) Khelben Ha a 32-es belefér akkor valami mintás 32-es gumi.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #150131 üzenetére
Azért az a cikk egy vicc, a videózós ember kb. 5-10-el megy, a bringás se megy 30-al, az sokkal több. Az autós meg ott cseszi el, hogy megáll, és utána indul el.
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
Ezt a láncot mindenképpen dobd ki, a racsni maradhat. (elég sok hasonló lánccal találkoztam, ez többet nem fog soha rendesen működni) Nem tudom mivel kented le, de szerintem az okozta, ha megnézed a váltó csavarjai és a tengelyanya is szépek, szóval nem általános az probléma. Szerintem a lánckenőanyag lehet az ok. Az is érdekes, hogy a bowden sem rohadt péppé.
-
ivana
Ármester
válasz samujózsi #150397 üzenetére
A rozsdementes acél jóval gyengébb, mint a rendes szénacél, ahogy Hasagymeg is mondta nem véletlen vannak a szerszámok szénacélból.
Acél esetén a legjobb felület kezelés a krómozás, a jobb láncok krómozottak.
Lánckerékből van alu és titán is, a lánctányérok jobb hajtásokon kb. 20-30 éve alumíniumból vannak.
Új hozzászólás Aktív témák
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs