- Projektor topic
- Computex 2024: Kingston mindenhol
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Riasztó topik
- Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
- Computex 2024: új Dark Rock hűtők és RGB-s házak a be quiet!-től
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: Kingston mindenhol
ph A mesterséges intelligencia futtatásához sok RAM kell – és ez nem kerüli el a Kingston figyelmét sem.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #227228 üzenetére
Miért is kellene a vágás miatt leengedni az olajat? Felszerelt állapotban megbontod a fékkarnál ( fékkar kb. vízszintesen álljon ), méretre vágod, roppantógyűrűt ráhúzod, tüskét beleütöd, fékkarba visszadugod, csavart meghúzod, porvédőt visszahúzod, tölcsért rácsavarod, kis olajat beletöltve fékkart pumpálod, amíg el nem fogynak a buborékok, és már kész is vagy. Kb. negyedórás művelet.
-
chubby2o6
senior tag
-
chubby2o6
senior tag
Toobee fórumtárs bevállalósságán felbátorodva ma rendeltem egy ilyet [link] , egészen pontosan ezt: Így ránézésre jól mutat , majd kiderül, milyen valójában. Okt.28-ra ígérték a szállítást, szal nem mostanában fogom kipróbálni. Azt már most lehet tudni, hogy a középcsapágy mögé szerelhető kitámasztót bukom .( A láncvillára/támvillára szerelhetővel én is úgy vagyok, hogy akkor inkább boruljon fel.)
Karbonvázhoz minden kenegetéshez karbonpaszta kell? Pl. a kormánycsapágyak alá meg a középcsapágyház menetére? -
chubby2o6
senior tag
válasz Because #227613 üzenetére
Igen, én maradtam a kis kerekeknél. Nekem nem hiányzik egyáltalán a nagyobb, nem tenne hozzá semmit az élményhez. Majd egyszer, ha megint nulláról építek egy bringát, az már valszeg 29"-os lesz, de egyelőre ez még tökéletesen megfelel az igényeimnek.
#227616Toobee Köszi Igazából nem sok választásom volt, ha 26-os merevfarú vázat akarsz, minden út ( és minden link ) az Alira vezet. A mostani aluvázam is onnan van [link] , 2018-ban vettem ( már akkor sem tudtam máshonnan olyat beszerezni, ami mindenben megfelelt ). Mai napig tökéletes, nem hajlik, nem nyeklik sehol, mondjuk nem hardcore-ban nyomom, semmi ugri-bugri, az én felhasználásomat még egy alis váznak is bírnia kell .
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #227619 üzenetére
Hát nyilván nekem .
-
chubby2o6
senior tag
válasz FeRRaR1 #227625 üzenetére
Ááá, tudod, hogy csak viccelünk, nincs gáz, ha narancssárga hát narancssárga. Az is csak egy szín, mint bármelyik más.
( Gondolom, a kövi Békemenetre azért hazaugrasz, hátha tekerhettek egyet a bayerzsótival.)
Más: Kicikínai barátom rámírt, sajna a szürke elfogyott , szóval fekete-kék lesz: Legalábbis remélem, mert még nem válaszolt.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #227659 üzenetére
Alapból nem tetszik a böszme nagy 29"-os kerék, az meg szerintem mindegy, hogy 26" vagy 27,5", mindkettő halálra van ítélve hosszútávon. Nekem a nagyobb kerék nem tenne hozzá semmit, azt meg kb.lesz@rom, hogy most az a divat .
Négy és fél éve vettem/használom a mostani kerékszettet, soha nem volt gondom vele, csapágyai rendben, minimális nyolcas sincs, nincs miért megválnom tőle. Tárolni már nem nagyon tudnám ( így is van már egy WTB kerékszett az ágyneműtartóban ), eladni meg csak kótyavetye áron lehetne, pont a mérete miatt. Amíg kapok hozzá gumit, addig biztosan marad.
Ugyanígy vagyok a 3x9-el is. Elavult, nem divatos, nem menő, de nekem teljesen elég. Egy 1x12 többet venne el, mint amit adna. Hátul lenn hárommal több, amit nem használok, elöl meg eggyel kevesebb, amit néha használnék (48T). 9s láncot még simán kapok hozzá, sort [link] a héten vettem ( a mostani még simán bírja, ráérek jövőre cserélni ), van egy új 36T meg egy alig használt 48T a régi hajtóművemen ( szintén az ágyneműtartóban ), szóval pár évig még a hajtás is bírja.
Lehet, hogy egyszer építek egy 29er-t 1x hajtással, de valszeg azt is csak arra és annyit használnám, mint a mostanit, arra meg ez is tökéletes, legalábbis nekem. -
chubby2o6
senior tag
A belső bowdenezésű vázhoz kell valami speciális cucc? Vagy ugyanolyan bowdenház sapka kell, mint a külsőshöz?
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #227686 üzenetére
És mitől függ, ill. mi határozza meg, hogy végigfut-e a ház is a vázon belül, nem csak a bowden?
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #227719 üzenetére
Köszi, akor majd kiderül, ha megjön a váz.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #227740 üzenetére
Szerintem itt találsz [link]
-
chubby2o6
senior tag
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #227770 üzenetére
Szia, ígértem a képeket a kerekekről:
WTB FX28, a szám nem a méretét jelöli, 26"-os. Agyak Bikepositive, tárcsák Avid, a hátsó felejtős, az első még biztos bírja egy jó ideig. Agyakra nem ártana ránézni, 6 év alatt egyszer volt szétszedve/zsírozva, meg lehet, egy kis centrírozás sem ártana, bár komoly nyolcas tutira nincs egyikben sem.
Ha a mérete ellenére kell, ingyé a tied, csak a szállítást oldd meg valahogy. ( Azért nem árultam sehol, mert nem tudnék annyit kérni érte, hogy megérje a postával szarakodni.) -
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #228128 üzenetére
Ha bowdent cserélsz, akkor a házat miért nem? Nem a konkrét problémával kapcsolatban kérdezem, hanem úgy általában.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #228132 üzenetére
Hát, biztos nem a nem cserélt ház a ludas most, csak furcsa volt, hogy nem együtt lett cserélve. Én egy kihúzott ( esetleg kiszőrösödött végű ) bowden házába biztos nem tenném be az újat, de lehet, hogy ez csak az én dilim.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #228136 üzenetére
Azért ne gyújtsd fel, kár lenne érte. Meg szerintem nem is égne valami jól, csak ráolvadna a ház a bowdenre, oszt' még szarabb lenne a váltás.
-
chubby2o6
senior tag
válasz balintbaba #228141 üzenetére
Nem biztos, de azt írta, rendben van a végállás, gondolom, ezt a kört már megfutotta.
-
chubby2o6
senior tag
-
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #228153 üzenetére
Ja, ez ilyen. Vagy sikerül elsőre, akkor tényleg hamar megvan, vagy nem sikerül elsőre, olyankor nekiesik az ember a végállásállító csavaroknak, össze-vissza tekergeti őket, meg a bowdenfeszítő csavart is, k.anyázik kicsit ( sokat ), de a végén úgyis sikerül, csak kicsit tovább tart a művelet . Volt már így is, úgy is.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #228163 üzenetére
Ez nálam sem szempont. Ezzel az erővel az összes szezonlámpás faszkalapnak villogtathatnék.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Intruder A 6 #228169 üzenetére
Én ilyet [link] vettem.
Nyomikulcsom nekem sincs, még nem döntöttem el, hogy ahhoz a 3 db csavarhoz kell-e egyáltalán.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #228171 üzenetére
Ááá, én annyira nem veszem véresen komolyan . Aluvázam van, mindent kézzel, érzésre húzok, soha nem volt gond semmivel. Nyilván meg lehet húzni mindent az ajánlott nyomatékra, de alu cuccoknál ( kormány, stucni, nyeregcsőbilincs, nyeregpálca, stb. ) nincs akkora jelentősége, mint a karbonnál. Ha csak meghúzom, nem eszetlenül megtépem, olyan nagyot nem lehet hibázni. Ja, nekem gyorszáram van, azt nem is nagyon tudnám nyomatékra húzni . Rendeltem nemrég egy karbonvázat, na annál van a 3 csavar ( nyeregcsőbilincs, hátsó féktest ), amihez esetleg kellene ( bár nem vagyok biztos benne, hogy a féktest hátsó csavarjához hozzáférnék-e egyáltalán a nyomikulccsal).
-
chubby2o6
senior tag
válasz -=RelakS=- #228213 üzenetére
-
chubby2o6
senior tag
válasz Crucio #228332 üzenetére
Defektet vadiúj bringán vadiúj gumival is kaphatsz, nem ezen múlik. Ha nem defektvédett gumi, igazából bármi kiszúrhatja. Vegyél rá olyat, amiben van védelem, vagy tegyél a külső és belső közé defektgátló szalagot. Mindkettő dob egy kicsit a súlyán, cserébe ritkább lesz a defekt.
Szerintem semmi baja nincs a lánckerekeknek, csak a nagytányér fogairól már lekopott a festés. Ha a hajtás/váltás rendben van, szépen fut rajta a lánc, akkor ne törődj vele, hogy néz ki. -
chubby2o6
senior tag
válasz -=RelakS=- #228335 üzenetére
Lehet, hogy bennem van a hiba, de hiába nagyítok bele, nálam nincs karika. Vagy csak képletesen írtad? Mert már vagy húszszor átnéztem négyzetcentiméterenként, de rohadtul nem látom a karikákat .
-
chubby2o6
senior tag
válasz -=RelakS=- #228341 üzenetére
Battyátok meg, azóta a kib....tt karikákat kerestem
Csak a "kép" linkek alatti képeken, na, azokon tényleg nincs -
chubby2o6
senior tag
válasz -=RelakS=- #228345 üzenetére
-
chubby2o6
senior tag
válasz zeus_2k14 #228386 üzenetére
Nekem az egyik egy Elite Customrace Plus [link] , ez van az alsócsövön, a másik egy Elite Cannibal [link] , ebből oldalról is ki lehet venni a kulacsot, ez van a nyeregvázcsövön. Mindkettő bevált, jól tartják a kulacsokat ( [link] [link] ), bár durva terepen nem szoktam csapatni, szóval nem tudom, hogy az ugri-bugrit bírnák-e.
( Egyébként jók ezek a kulacsok, könnyűek, inni is jobb belőlük, mint az eddig használt BBB kulacsaimból, viszont elég vékonyka anyagból vannak, nem tudom, mennyire lesz tartós.)
Közben megtaláltam az enyémet is [link] . A Cannibal is fekete-piros.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
Mivel hamarosan meg kell válnom szeretett kitámasztómtól , kénytelen voltam megoldani, hogy legalább itthon ne boruljon majd fel a bringa. Nézegettem a bótiakat, de nem nagyon találtam olyat, ami minden szempontból megfelelne, szóval csináltam egyet: És ilyen, mikor "dolgozik": Stabilan tartja a bringát, és ami a lényeg, hogy "keresztben" nem foglal sok helyet. A gyáriak talpa olyan széles, hogy nem férne el ott, ahol tárolom a bringát. ( Merthogy nyilván nem a tévé meg a szekrény előtt szoktam tartani , csak a fotó miatt tettem oda.)
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #228623 üzenetére
A váltógörgőnek nem kell pörögnie, a tiedben a felső valszeg kerámia csapágyas, az tuti nem fog pörögni.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #228636 üzenetére
Imbuszkulcsod biztos van, a bal hajtókart azzal tudod leszedni. Ha a hajtókar-felhúzóhoz nincs szerszámod, megpróbálhatod a gumileszedő sima végével vagy rosszabb esetben egy kanál nyelével kitekerni, általában nincs megtépve, vagy legalábbis nem lenne szabad. A lánctányér csavarokhoz általában imbusz, vagy imbusz + lánctányér csavar szerszám kell [link] , utóbbi kis találékonysággal helyettesíthető. Ha szerencséd van, mindkét oldalán meg tudod fogni imbuszkulccsal. Arra vigyázz, hogy a hajtóműveddel kompatibilis lánctányért vegyél, elég sokféle van, legjobb az FC-Mxxx alapján rákeresni.
A bal hajtókarban először a két imbuszcsavart lazítds meg, mert csak utána tudod a felhúzót kitekerni.[ Szerkesztve ]