Hirdetés
-
Computex 2024: Térhangzás bárhol, bármihez a Creative új fej- és fülhallgatóival
ma Zen Hybrid SXFI, Zen Air SXFI és Zen Hybrid Pro SXFI néven új audio termékekkel bővíti kínálatát a Creative Technology.
-
Stray - Az év végén Switch-re is elérhető lesz a macskás kaland
gp Pontos megjelenési dátumot egyelőre nem kaptunk, valamikor az ünnepi időszakban érkezik az új kiadás.
-
RISC-V alaplap a Framework Laptop 13 notebookhoz
ph A szabadon szerelhető, bővíthető noteszgépbe a DeepComputing jóvoltából kerülhet a nyílt platform.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #160770 üzenetére
Jó, azért a "szabadon"-ba belekötnék, nem véletlenül van olyan nyakatekerten megcsinálva a Stache középcsapágyának környéke
Én már nem tudom követni, minek mije hány fok, de gondolom a lapos nyeregvázcsőre igaz, amit írsz, mert túlságosan hátra kerül a súlypont..Juteszembe: a 66 fokos fejcső miatt (erre az egy adatra emlékszem, meg hogy 640 hosszú a TT) olyan dilemmába szaladtam, amire nem számítottam. Ezt nem írtam még? Hiába tök nagy esése van a felsőcsőnek, a fékkar még így is beleverne, ha nem riser kormányt tettem volna fel, 20mm hézagolóval.... Lehet, hogy ez másoknak egyáltalán nem is szempont, de én nem szeretnék úgy járni, hogy eltaknyolok, keresztbe áll az első kerék, meg még a vázamat is kukázhatom.. végülis élhető magasságban van így is, de azért egy centivel lehet, hogy lejjebb pakoltam volna, ha ez nincs. Meg én eléggé lefelé álló fékkarokkal megyek, mert úgy kényelmes.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz RetepNyaraB #160784 üzenetére
Mi is volt a kiindulás? 18-as (belső szélesség,ugye?) felni, trekkingre kéne szélesebb külső? Nekem annó a 47es már nem fért el, amit akkor sajnáltam, de most a gravelen 42 széles van, és egész jó középút. ha belefér szélesebb (nem olyan egyszerű megmérni, de azért ha alapos vagy, sikerülhet) , akkor frankó lehet. A minta is sokat számít,ugye.. 18as felnire ezek simán felmennek, de tényleg az a trend,hogy már gravelekre is tesznek 25ös felnit. nekem 20-as van. Elég sok mtb is gurul 21es, meg keskenyebb felnivel, és 2.0-2.25" gumikkal.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Massmurderer #160838 üzenetére
Én inkább távol tartom a kenőanyagot a bowdentől, a csiszolt drót úgyis úgy csúszik a teflonos házban, mint az istennyila, és szárazon nem gyűjti a port.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Pttypang #160864 üzenetére
ha megnézed, ehhez árulnak háromféle méretű kereket. A sima 27.5-öst mondjuk nem értem, mivel az tényleg kisebb. Jó, annyival nem, szóval nyilván működik az is, de 1 centivel, vagy többel lejjebb kerül minden. Az viszont bevett dolog más gyártóknál is, hogy egy 29x2,4 és egy 27,5x2,8 vagy 3,0 kerék csereszabatos. Virslibb gumival meg gondolom egy sima 27-esbe is belefér a 29-es kerék. Pl. 26-os alu ősmontiba próbáltam már bele 29"x35mm-es görgőzős kereket, és működött
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #160980 üzenetére
Ma kipróbáltam az olajcsepegtetős módszert a bowdenre, ezúttal az olajozott istennyilához hasonlítom majd a kábeleket! :D
A két féké úgyis végig zárt házban megy, és a koskormány miatt erősen törnek is..
Közben felkerült hátra is a BB7, de menettapasztalat csak ezután lesz. Ha kimerészkedek ebben a szélben..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Azteeek #161001 üzenetére
nehéz rá válaszolni, ha száguldozni szeretnél, kevés lehet, ha túrázni, akkor simán jó, szóval a bringástól is függ, az elvárásoktól is, a konkrét úttól is :)
Ma csupa erdei úton mentem a 42-es aprómintással, és frankó volt, meg volt vagy 25-30km aszfalt is.
Egyik nap feleségemmel tekertünk, jó sok km-t konkrétan friss sóderban, arról nem fotóztam :)
Féltem tőle, de végülis nem volt akkora vész.
Ráadásul jó esélykiegyenlítésre ;) Míg párom az életéért küzd a montijával, addig én is megtalálom a kihívást a vékonygumissal.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Teasüti #161050 üzenetére
Furcsállom,hogy senki nem írta, de egy próbát megér a ("B" -úgy emlékszem, így hivatkoznak rá, de nem tudom, honnan jön) csavar hosszabbra cserélése, mjndig ezzel szokták kezdeni,ha olyan sort raknak fel, amit hivatalosan nem tud a hátsó váltó kezelni,de azért tesznek egy próbát. Persze ha tudnia kéne, az más, de akkor is ezt próbálnám először. Távol álljon tőlem, hogy házibarkácsra buzdítsalak ( ), de ha a hosszabb csavar vége már rossz szögben érne oda a váltófülhöz, és így nem a kis ficakban támaszt, akkor szoktak anyát tekerni a végére :)
Aztán ha ennyi megoldja, lehet agyalni rendes megoldáson is. Amúgy nem tudom, melyik keréken van elöl a lánc a képeden, de a legnagyobb-legnagyobb kombinációban már ne legyen sok tartalék, csak épp annyi, hogy fel tudja rakni a láncot a lánckerékre.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Massmurderer #161052 üzenetére
Szerintem erre gondolsz, ez univerzális, és nem is emeli ki a síkból. Ez való az extrémebb esetekben, 40-42 fogszámnál, amikor egy olyan váltóval használná valaki, ami csak 32-ig jó. [link]
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Nemrég nézegettem, merjek-e venni drága, pl. szilikonos ESI szalagot, de nagyon eldurvultak az árak az euró miatt, így inkább maradt a jó kis BBB, az sem olcsó, de elvileg ugyanaz, ami decásban már nagyon bevált egyszer. Na nem mintha passzolna a fehér a biciklimhez, de mindig eszembe jut, hogy ezeket vajon milyen takarítani, eddig minden, ami nem fekete, nálam vonzotta a koszt, mint a mágnes.
Mondom ezt egy matt fehér biciklivel, amin fehér nyereg van...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Teasüti #161165 üzenetére
Tudom, már többször volt kérdés, de a Reverb nem pont ellenjavallt? Ezzel szemben a Brand-X-ről talán még nem hallottam rosszat, a KS-ről egy kicsivel többet, de a Reverbet és a Crank Brotherst ebből mintha csak szidnák . Aztán bocs, ha rosszul emlékszem - mondjuk Reverb állandóan van az aprón, ez is egy intő jel lehet.
Nekem is Brand-X van, de túl sok km még nincs benne . Eddig működik, egyszerű volt beépíteni is (rejtett bowdenes).Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz dbala #161239 üzenetére
M500-tól már nem nagyon nyúlsz mellé.. bár pont a 8000-essel vegyesek a tapasztalatok, nekem nem volt, úgyhogy csak a 785-ösről tudom írni, hogy az szerintem eléggé okés. A 8100 viszont állítólag mégjobb lett. Ezért abban bízom, hogy a 7100 is
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #161258 üzenetére
De ez csak új járgányokra lesz érvényes, az apróból még klasszikusabb 29erek jönnek elő
Meg is ijedtem az 54 centis felsőcső hossztól, a 190 centihez, de valószínűleg nem vízszintesen mérte. (Lorcsi, vízszintesen mérd, és csőközéptől csőközépig! )Egyik nap -hogy, hogy nem..- ránéztem az egyik kedvenc gyártóm honlapjára, mondom mi a 2020-as felhozatal.... hogy amikor majd megint a két bicóból akarok csinálni egyet, akkor mégis milyen lehetőségek lesznek, persze nem 2020-ban . Szóval náluk (Niner) például nincs akkora trendkövetés, 68 fokos fejcsőszög, ami épp egy köztes érték, 120-as rugóút, a méretemben bizony továbbra is kelleni fog a 100-as stucni. Aztán agyalhatok majd, hogy legyen könnyű, vagy legyen benne dropper? A jelenlegi agyammal biztos olyat vennék, ami boostos, és mindkét kerékméretet tudja, így egy vázzal letudom a két felhasználást, de addig még ezer dolog megváltoztatja az álláspontomat, mint tudjuk . Egyébként nem mondom, hogy az XC masinák is örököljék a 65 fokos szöget, de a nagyon ejtett felsőcső+merevített nyeregvázcső szerintem átszivároghatna jobban.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz flash- #161293 üzenetére
ezek közül én vagy asz SD5-öt, vagy a Shimanót venném. Nem emlékszem, hogy SD5, vagy SD7, de valamelyik ősidők óta van otthon, igaz, egy ideje nem az én biciklimen.
Karból ez nagyon tuti, ha belefér az árba: [link]
A piros tekerő nélküli változat sem rossz, de a bowdenhúzás állítása szerintem a legnagyobb frankóság bowdenes fékek esetén.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #161367 üzenetére
tőben kell elvágni, akkor nem bánt senkit. Én is kicseréltem az összes ilyet kötegelőre, az (kivéve a nagyon olcsó vackokat, abból is van selejtes) nem enged el, az biztos. Ilyen bepattintósat már láttam erdei ösvényen a földön
szerk: mondjuk ilyennel (villamos emberek előnyben) [link]
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #161368 üzenetére
Ami kicsit ijesztő rajt elsőre, az az acél villa, és a négyszöges hajtás, szóval azért látszanak a kompromisszumok. Egyenes kormányos a cél? Meridák, Trek-ek szoktak velem szembejönni az apróban, meg biztos más is - mármint annyira nem ismerem ezeket, de ha árban belefér, egy karbon villa és integrált hajtómű már feljebbi szint lenne, de nyilván lehet élni ezek nélkül is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HEAHEA #161544 üzenetére
A hajoldozás szerint kaméleon, a pozícióm szerint bika, de van egy Fizik nyergem, amiről nem tudom elképzelni, hogy a világon bárkinek kényelmes lehetne
Pedig amúgy szimpi a megközelítés, és azt tapasztalom, hogy nyeregnél tényleg talán az első paraméter ez a testhelyzet-dolog, még a szélesség is utána jön. (jó, ez hülyeségnek hangzik, de valószínűleg vagy az összes nyergem nagyjából jó szélességű volt, vagy mind rossz...)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz arcitec #161549 üzenetére
biztos létező dolog amit írsz, de az esetek többségében sokkal prózaibb ok szokott előfordulni. A középrésznél sokan örülnének 2-3000 km-es futásteljesítménynek - de ha nyöszörög, az korántsem jelenti, hogy cserés, sokkal valószínűbb, hogy ki kell szedni, pucolni a meneteket, és zsírral újból összerakni, és ennyi. Nekem a nyeregcsövem csinálja rendszeresen, olyankor ugyanez a szisztéma. De a középcsapágyamra is jellemző, ha a forgása rendben van, akkor nem nyúlok még a csapágykinyomóért
más: írjátok itt a komplett bringaárakat, és kezdem úgy érezni, hogy bár csábító tud lenni egy összeg, amit odaírnak, összehasonlítva azzal, amit él elköltök egy bringa összerakása közben alkatrészenként, de asszem, én maradok ennél az útnál
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HugóBoss #161554 üzenetére
[link]
Erre lehet, hogy van egy egyezményesebb is, de Cube-éknál ezt találtam. Nekem úgy rémlik, a 61 cm-es ugratások (24 inch?) több gyártónál is a 3-as kategóriába tartoztak, ez jellemzően egy MTB XC kategóriát fed, ami ennél durvább, az pedig a 4-es, 5-ös.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #161606 üzenetére
nekem nem tűnik extrán kopottnak, viszont a kistányér nincs fordítva? és azon fura,hogy van rövidebb fog, hiszen arra nem kell felváltani sehonnan..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
wow, 150 fontért... [link] ha nem lenne még a kategóriában bicóm, most biz vennék.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #161633 üzenetére
az első kerekem egyik oldaláról levakartam, eddig jutottam lelkesedésben, ez is tovább tartott,mint összerakni az egész biciklit. ha megint erős leszek, levakarom a hátsó kerék bal oldalát is..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #161649 üzenetére
mi szegecselt? ott láthatóak a csavarok ;)
(lassú voltam)bardi: igen, úgy nézem, ez valós, bár nálam nem is szempont, ezért nem is figyeltem.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz STC Speed #161795 üzenetére
aszfaltra? terepre szerintem borzasztó sok, max 2.0. Függ persze a gumi szélességétől is, én ilyesmi súllyal a 2.25-öseket 1.8 környékén, a 2.6-osokat meg 1.3-1.6 között próbálgatom. mondjuk az utóbbi a frissebb adat, és akkor már inkább voltam 80kg alatt. tubeless.
szerk: azóta eljutottam a szélességig, ahhoz nem tűnik durvának a 2.0 fölötti sem, főleg aszfalton..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #161806 üzenetére
egyszer próbáltam lógatósan, de az egysebis lánc volt, szóval nem tudom összehasonlítani a többivel. szerintem muszáj lógatni, csepegtetés nem juttatja be a belső helyekre. ráadásul teljesen át kell melegednie a láncnak is a hígfolyós lötyiben, különben vastagon rajra marad,nem csorog le. (úgy tudom, paraffinolajjal is higítják, nem tiszta viasz, de én méhviasz+paraffin elegyét használtam,mert eleve volt ilyen cuccom) Az eredmény így is elég hasonló volt a Squirt waxhoz, csak első használatig jobban egyben (mereven) tartotta a láncot a viasz.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #161814 üzenetére
nekem van jó pár göncöm onnan, zoknitól a kabátig, és a legtöbb dologgal elégedett vagyok. Mondjuk inkább az olcsóbbtól a középkategóriáig veszegetek, a drágákat már nem.
Az olcsók sem rosszak, megérik az árukat, de 1 v. 2 kategóriával feljebb lehet hogy még jobb az ár/érték mutató. Pl. aláöltözőből kifejezetten szeretem a kb 4 ezres szintűt, meg őszi mezből amit 6 ezresért adtak.. kabát, bringás zokni, ezek is jók. Zselés naci is bejön. A méretezés néha furcsa, van amiből XL-es kell, van, amiből M-es a méretem náluk..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Maximum1 #161987 üzenetére
Mindegyik fogad
Csak nem mindegyikbe megy bele 2.0-2.1-es gumi
Én pont ma léptem át a 3000 km-t a London Roaddal, eközben montival szűk 1000-et mentem. Pedig elvileg jobban szeretem a mtb-t
A gravel szerintem az, ami a trekking szeretne lenni, csak jobb. Pontosabban amire a trekkinget (+"cross-trekkinget") szokták venni, arra sok esetben inkább a gravel való. Aszfalton valahogy sokkal jobban adja magát a vállszélességű kormány, nekem a szarvak nem helyettesítették ezt egyenes kormányon. Meg pont akkor döntöttem el, hogy tényleg kell egy gravel, legalább kipróbálni, amikor meglett a montim, és rájöttem, hogy mennyire kompromisszumos aszfalton (én nem vagyok 6030D, hogy országúti versenyt nyerjek vele ) . Pedig előtte azt tervezgettem, hogy majd két kerékszett váltogatásával megoldom.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz nrg.960 #162083 üzenetére
Azt hiszem, nálam azért nem lett ez az út (ami egyébként hihetetlenül adja magát ), mert 622-es kerekeket akartam, és egy 35-ös gumma ugyan bemegy a 26"-os vázba is, de csak tárcsafékkel, az meg ezeken nem szokott adott lenni. Ja, meg másik komoly szempont volt, hogy a London Roadnak szerintem tök jó a színe
Kanti fékből egyébként van, ami állítólag tök komoly, az ára mindenesetre tényleg az: [link]
Szerk: meg a középcsapi magasságtól féltem, hogy hátha túl sokat módosul (emiatt a kicsi-rövid 29er vázak estek ki). Mi is volt még? a villa. Az lehetőleg hozzá tartozó legyen ugye, de ez retró 26osnál adott, meg még a fitnessbringáknál. Az országúti hajtómű nem szokott elférni még retró montinál sem, azt hiszem, legalábbis az én (kevésbé retró) acélvázamban nem fért el az egytányéros sem. De nálad meg ez úgysem szempont.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz nrg.960 #162088 üzenetére
Ja! a bowdenhúzástól nem mindig kell félni, én pont hogy szeretem, ha V fékhez is canti húzást, vagy ahhoz közelit tudok beállítani, a nagyobb fékerő miatt. Pl. előre rövidebb húzás, hátra kicsit hosszabb, ott úgyis több veszik el a hosszabb kábelen.
A kategórián belül (V-V, oúti-oúti, stb) a karok közt sem egyformák a bowdenhúzások, van 3 országúti fékkar garnitúrám, mind más húzással, a két véglet között nagyjából kétszeres aránnyal. A mostani a kettő között van, és elég nehéz volt hozzá beállítani a montis BB7-eket, mert éppcsak elég drótot húznak, cserébe fognak mint állat. Úgy te is járhatsz ez alapján, hogy a hátsó V-hez nem húz eleget, ha a legkisebb 8-as van a felniben, nehéz olyan közel állítani, de előre szinte biztos hogy könnyebb bejátszani országúti karhoz is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz nrg.960 #162100 üzenetére
én kifejezetten országútis hajtókart szerettem volna, a kinézet, meg a keskenyebb kúfaktor miatt is. Már megjött a hajtókar, mielőtt eladtam az On-One vázam, de véletlenül sem ment bele, a tányér belevert a láncvillába .
A rendes A-head nyak nem volt még az acél montik idejében? Mindegy, gondolom működik az átalakítós is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #162121 üzenetére
lehet, hogy félreértek valamit, de az ilyen jellegű edzéseket én szinte csak görgőn tudom elképzelni. Egy haverom épp most végzett egy Zwift edzéssel, utána kiment terepre, és valami ~7 perces rekordidején még 20 másodpercet hozott. (jujj, most megnéztem, nekem egy régi adat van erről a szegmensről, 11:44-gyel ) Na mindegy, a lényeg, hogy ő görgőn tolta, persze egy rakás cucc be volt üzemelve neki, mert nem minden működött mindennel, ezért több eszközzel tudta csak összehozni. Wattmérője mintha lett volna kölcsön az elején "kalibrálni", de ha jól értettem, az sem muszáj. De a kontrollálható körülmények szerintem kellenek hozzá, és kint tekerve azért elég sok nem ilyen körülmény van..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz metrion #162150 üzenetére
Itt még biztos szükség lesz paraméterekre, ha engem kérdezel
Minimum a szélesség-elképzelés.. kerékméret is fontos, mert nem biztos, hogy 26-osban és 29-esben is létezik, amire gondolna a segítőkész válaszadó.
Én nem vagyok egy szakértő, túl sok típust sem próbáltam, de ilyen Racing Ralph, meg Thunder Burt, Cross King, Race King, amik beugranak - ugye kinek mit jelent a vegyes használat.(#162151) cdl: Ha már a Postánál van, őket is meg lehet kérdezni, hátha.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #162250 üzenetére
Már többször írtam itt, én a nyereg szögére vagyok legérzékenyebb, de azért az előre-hátra mozgás is sokat számít. Eközben a stucni hosszán már 30mm-t növeltem, és kevésbé érzem :)
A nyeregszög tenyleg durva, legutóbb (van az az elöl-hátul csavaros billegős beállítású rögzítés, elég elterjedt, a legjobb benne hogy fokozatmentes) tekertem a hátsó csavaron kb fél fordulatot, ez kb. szemmel nem látható hátrébb billenést eredményezett. mentem vele pártíz km-t, majd visszaállítottam inkább . Eszembe is jutott, ha a bolt előtt lelakatolt bringához odalopódzna valaki egy imbusszal,hogy elállítsa, lehet hogy nagyobb bosszúságot okozna, mintha lelopja valamimet .
(ez csak aszfaltra érvényes, montival, hegyen sosem egy pózban ülök végig)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Én spec leugró láncot csak videón láttam eddig hátrafelé tekeréstől (Sram meg Sunrace 11s van itthon), illetve egyszer feleségem bicóján, de azt is elöl ejtette le, és ennek hatására felraktam neki inkább egy N-W lánckereket, azóta nem történt.
Országútisoknál lehet, hogy nagyobb az igény a finom lépcsőkre, nálam azért baromi ritka, hogy hiányolok két fokozat közül egyet. A csajok bringái 1x9-esek, bár ott kicsit kisebb az átfogás is, tehát nem annyira nagyok ott sem a lépcsők. A 10-es-12-es kiskerék között pl. megérzem a 20%-ot, de arra sem nagyon mondanám, hogy túl nagy, talán néha. De az összes ilyen rendszernél az átfogás ugye adott, és az első lánckereket akkorára választja az ember, amekkora tetszik, tehát lehet vagy az alja, vagy a teteje kevés, de ha mindkettő, akkor vagy nem jó a fogszám elöl, vagy tényleg kevés az átfogás
10-42 rulez, amekkora kompromisszumot ez nekem jelent, annál egy első váltó sokkal nagyobbat jelentene[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #162390 üzenetére
Jó hogy írod, azért is mindig ellenérzésem volt az első váltóval szemben, mert a terhelt szakaszon taszigálja a láncot. A hátsó az szép okosan átvezeti, elöl meg ez a nyers erő..
Én annak is örülök, hogy a hátsó kerék nem hordja rá semmi mechanikára a sarat adott esetben, és semmi ilyen vas nem képez akadályt, amin gyűlhetne a trutyi.
Hátra tekerésnél videón olyanokat láttam, hogy a legnagyobb tányérról esik le a lánc az eggyel kisebbre, ha jól emlékszem, mindkét nagy gyártó termékével mutattak ilyet, de én még nem tapasztaltam. És ugye a Sramnak országúti szettje is van 1x-es, és savazták is, amikor valaki versenyen láncleesés miatt szívott vele, ami nekem máig felfoghatatlan, hogy bírt előfordulni egyáltalán.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Toobee #162400 üzenetére
az I-spec témáról írhatnátok, sosem vonzott igazán, meg most is úgy látom, hogy én elég távol pakolom egymástól a két bilincset, ráadásul Sh fék+Sram váltókar, de hátha valami olyan tutiság a közös bilincs, ami nélkül fél életet élek!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #162408 üzenetére
Ez megvan, csak rákeresve is olyan képeket látok, amik alapján szerintem nem lehet úgy beállítani egymáshoz képest a két kart, ahogy most használom
(#162404) Because : a BB7-et csak MTB változatban használom (mondjuk gravel bicón éppen), de gondolom ez is jó, a kormányodnak a 42 centis változatát szintén használtam nemrég, de egy hagyományosabb (nem flared) példányra cseréltem, nekem túlságosan kiállt. Amúgy jó nehéz (380g), de ha a forma beválik, akkor max ez lehet a baj vele.
Tektro fékkar is volt, pontosabban TRP, és a kevésbé aeró. Erre nem tudok mit mondani, nekem a compact kormányon kevésbé sikerült úgy beállítanom, hogy kényelmes legyen. [link] Persze nem emiatt cseréltem, hanem mert fékváltókar lett helyette
(ha igazán próbálkoztam volna, lehet, hogy küzdök még vele, de az az érzésem most a Rival után, hogy ezeket a régebbi vágású fékkarokat még nem a compact kormányokra tervezték)
Az 50 millis kormányszárra majd mondják mások, hogy instabil lesz a kossal, nekem 60-assal volt fent, de immunis lehetek az ilyesmire, vagy legalábbis nem volt problémám vele.
Gondolom egyenes kormány helyére megy, azért ilyen rövid.
Smart Samből nekem csak a régi volt, Jjeahh mindig meglep, hogy a Nobby Nichez hasonlítja, nekem képről nagyon más koncepciónak tűnik a kettő, de én a Rapid Robot sem tartom rossz guminak, szóval ebben egyáltalán nem egyezik az ízlésünkBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Because #162411 üzenetére
Néha nem értem a srácokat, egy ideje nincs is a honlapon a London váz (sem az új, sem a régi), talán egy alu gravel vázuk elérhető, aztán karbonok meg titán jön. Most épp az új montis vasakat pörgetik.
más, mismatchmakerhez: nem mondom, hogy végletekig kiforrott az elrendezésem, de zavarni szokott,ha a normál kormányfogásnál belelóg a képbe a váltókar, de azért persze messze se legyen, ja és kézre legyen a nagy karnál a sok fokozat egyszerre is. Egyébként nemrég csodálkoztam rá,hogy talán X01-től már szabadon forgatható a nagy kar, lehet hogy az tetszene, bár ezzel a fixszel sincs bajom, jobban hiányzik a kis kerék irányába több kattintás. Az meg vicces,amikor zötyögős terepen előfordul,hogy véletlenül kettőt kattintok a nehezebb irányba, direkt nem sikerülne olyan gyorsan, és számtalanszor előfordult már :)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786