Hirdetés
Hirdetés
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #159558 üzenetére
Én vallom - motorosként, aki 95%-ban hangtompítóval közlekedik -, hogy minden a motoroson múlik. Soha nem kerültem még olyan helyzetbe, hogy a kipufogóval kellett volna felhívni magamra a figyelmet. Meg kell tanulni közlekedni és olvasni a forgalmat. Meg úgy kell mozogni és helyezkedni az úton, hogy lássanak. Mondjuk ezzel a véleményemmel szerintem egyedül vagyok, de én pl. azt sem szeretem, mikor a többiek reflektorral közlekednek. Szerintem óriási hiba, mert egy pontszerű vakító fényről senki nem mondja meg, hogy milyen messze van vagy milyen gyorsan közelít. A kipuf hangjára se volt soha szükségem, szerintem aki kitalálta, h "loud pipes save lifes" az inkább menjen vegyen pár leckét!
Néma motorral is ugyanúgy tudnék állatkodni, nem probléma.
Nekem kell figyelni a többiekre, ennyi.Autóban ülve meg soha senkire nem húztam még rá a kormányt. Engem megtanítottak elfordítani a fejem. Tudom ezt sokan nem teszik.
Disclaimer:
Advanced training után vagyok, ahol az oktatónak nem igazán volt mit tanítania 13 év forgalmi tapasztalat után (autó, motor, bicikli). Mentünk egy kört a városban, figyelte mit csinálok, majd aláírta a tanusítványomat.
Én ezzel a tapasztalattal durván vissza is élek, mert úgy megyek mint egy állat. De tudom hol veszélytelen és hol nem tanácsos.
Szóval úgy mondom mindezt, hogy mellette nem vagyok postás motoros.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bardi #159580 üzenetére
Micsoda? Ehhez a mutatványhoz a motorosnak minimum kétszer gyorsabban kell mennie.
Én eleinte próbálkoztam ilyesmivel, h az egész sort előzöm egyszerre. De nagyon hamar leszoktam róla, az első komolyabb satuzás után.
Azóta egyesével előzők, felzárkózva a jobb (bal) tükör elé várva az alkalmat.
Minden értelmes kolléga így csinálja. A donorok száguldoznak csak eszetlenül, aztán csodálkoznak ha vki kijön eléjük.Amúgy kocsiban én a nyitott kipufogót se hallom, mert nálam meg szól a zene. Nem üvölt, de egy kellemes hangerő is már elnyom minden külső zajt.
Nem mondom, h soha nem lepett meg motoros. De soha nem volt necces a helyzet. Én is hagyok időt "olvasni engem".Egyetlen dolgot nem csinálok csak autósként: nem nézek előre kisívű kikanyarodáskor, csak visszafelé a sávban. Ha nekem tiszta, akkor lendületből megyek.
Ilyenkor ha szembe jön nekem egy motoros az rábaszott. De ő a hülye, ha kereszteződésben szembe sávba megy, szóval így járt. Nem tudok két felé nézni kettesben kigurulva.
Egyetlen egyszer volt ebből necces helyzet, de remélem azon elgondolkozott a haver mit csinált rosszul.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Milyen szerszámok kellenek egy hidrós fék újjáépítéséhez?
M765-ös nyergeket szeretném megtartani, viszont lecserélném az ósdi 765 Dual Control fékváltókarokat vmi szupi egy ujjas fékkarra.
Tudnátok ajánlani ilyet? Vmi korhű használt is megteszi. Ahogy nézem a saját fékkarja az kétujjas. Akkortájt nem volt egy ujjas féke a Shimano-nak?
A csere oka főleg, hogy az egyik kart eltörtem a bilincsnél és epoxival raktam vissza a kormányra. Szóval új kormányrúd is lesz majd... -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #159675 üzenetére
Ha csak kart cserélek és marad a cső és féknyereg a helyén, akkor megúszhatom ennyivel? Hollandiszerű csavar kicsavar, cső kihúz, kar lecserél, cső bedug, csavar visszacsavar, légtelenít, örül. AZ egészhez kellett egy villáskulcs, egy doboz sör és légtelenítő készlet.
Vagy van vmi generációs különbség szerelésben a br-m765 és a modern fékek között? Gondolok itt arra, hogy bármit vehetek vagy csak hozzávaló fékkart tudok?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Lett egy régi Speci vázam egy békebeli Fox R taggal.
Szeretnék elvégezni rajta egy full szervizt. Néztem videót. Odáig rendben, h a légkamrát szétszedik és tömítéseket cserélnek. De mi van a becsúszóval? Nyilván a csillapítás abban lesz, de ahhoz nem nyúlnak. Abban nem kell olajat cserélni, meg szimmeringet? Vagy ezekben patron van és örökélet +1 nap? -
Teasüti
nagyúr
Szép estét!
Fox tagokhoz van letölthető service manual vhol?
2004-es Float R érdekelne, alkatrész cikkszámokkal esetleg ha ezek publikusak. Vagy egy service kit vhonnan. -
Teasüti
nagyúr
QR tengellyel mennyire lehet vadulni?
Ejtőpapucsos villa és váz ha kapja az ívet egy bike park-ban, vagy egy technikás lejtőn, akkor van bármi amit egy átütőtengely elbír de egy QR nem?
Feltételezve, h minden más alkatrész bírja. -
Teasüti
nagyúr
válasz tacto #160217 üzenetére
Bringás történelemmel nem vagyok annyira képben, nem tudom a DH pontosan mikor változott át "lájtos XC lejtőzésből" "kitöröm a nyakam a sziklán és gyökerek közt" száguldássá. Mert azért a kettőt egy világ választja el és ez a klasszikus MTB 1988-as verziója. Az már majdnem 90'.
Engem mondjuk inkább a trail bringázás vonz. De 150 mm rugóúttal ha odatévednék egy technikás lejtőre, akkor mit várhatok egy 2005-ös AM/Enduro géptől ami manapság veteránnak számít már?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bardi #160288 üzenetére
Ha túlvagy az első pár eldőlésen, akkor elvileg már nem kéne váratlanul érnie. Évek óta spd-zem. Az első két hetet leszámítva soha nem dőltem el. Se mászáskor, se sehogy. Lefelé a merev vázassal viszont mentem már olyat, hogy a platform pedál már lerázott volna magáról.
Én most féloldalas pedálban gondolkodom, mert szeretnék egykerekezni, meg bunny hop-ot tanulgatni. Na azt nem tudom megtanulni spd-vel. Ott nekem sincs önbizalmam.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Az normális ha a teló letapad némi állás után?
Ilyenkor az első megindulás nehézkes, de utána már finoman jár.
Most csináltam rajta lower leg szervizt és így is letapad frissen zsírzott porlehúzóval együtt is. -
Teasüti
nagyúr
válasz Zsohi #160422 üzenetére
Szóval normális. Köszi!
TF Tuned szimmering lenne hozzá max, de kétszer annyiba kerül mint az RS.
2010 Revelation U-Turn, ehhez nincsenek upgrade-ek.Más:
Légnyomást ti mire állítjátok a villában és a tagban normál tekeréshez, valamint trail-hez? Elsősorban "flowy trail" érdekelne, de egy-két technikás lejtő is befigyelhet.
Ha a villát 20-25% SAG-re állítom, akkor táblázat szerint már pehelysúlyra ajánlott és az első zúzósabb lejtőn felkoppan. Ha táblázat szerint állítom be testsúlyomra, akkor még eltűnik a SAG. Viszont a 150-es villát így se nehéz felkoppantani. Egy nagyobb kő nagyobb sebességen már okozott ilyet. Plusz ha jönnek az ugratók, akkor oda milyen beállítás ajánlott?A tagon legalább a SAG-gel nincs baj. Ahhoz nincs táblázatom, azt csak szemmértékre állítom egy 25% SAG-re. Ez gondolom normál tekeréshez tök jó, de egy bringaparkban kell ennél keményebb?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezek az SPD-platform adapterek jók vmire?
Szeretnék egy platform pedált, trükköket próbálgatni és azt nem jó becsatolt lábbal.
De túrázáskor meg jó azért az az spd.
Illetve van PD 520-asom azzal a műanyag "foot rest"-tel, az is elég lehet a feladatra? Amúgy PD 530 van jelenleg a gépen, vagy adapterezem, vagy nézek vmi legalja platform pedált helyette és cserélgetem őket. -
Teasüti
nagyúr
Köszönöm!
Akkor kipróbálom először a PD-M520-at a műanyag adapterrel, aztán ha más nem nézek egy platform pedált és max cserélgetem őket. -
Teasüti
nagyúr
Tudtok vmi olyan kémiai fegyvert, ami feloldja a teló szárában lévő falra tapadt zsírt? Vmi amit oda befújok, alul meg kifolyik a zsír és lehetőleg fémtiszta felületet hagy maga után víz nélkül. Meg persze nem bántja a perselyeket, szimmeringet, stb.
Természetesen nem csak telóhoz, hanem mondjuk kerékagy tisztításhoz, stb.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #160608 üzenetére
Wd40 nem hagy maga után fémtiszta felületet.
Féktisztító az túl illékony és nem lehet nagy felületre alkalmazni. Csak közvetlen közelre lehet fújni vele hatékonyan. Valamint olyan gyorsan elpárolog, hogy kb csak a flakonban lévő légnyomás fújja le az amúgy fellazított koszt.
Én olyan vastag zsírrétegről beszélek, amit letörölni se egyszerű. Végighúzgáltam párszor egy rongyot a telóban, tiszta zsír lett a rongy és még mindig van egy filmréteg benne. A rózsaszín Muc-off meg se mozdította. Másom hirtelen nem volt kéznél.
Nem létezik vmi olyan agresszív de műanyagra biztonságos vegyszer, amit ha beleöntök egy tégely kenőzsírba akkor abból az "levest" csinál?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz maximilian4 #160616 üzenetére
Úgy vettem észre most inkább a high pivot felfüggesztés lesz az új trend a következő években. Single low pivot inkább a DH vonalon volt népszerű, nem?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #160617 üzenetére
Azért kérdeztem, mert nem értek a vegyszerekhez. Vizet azért nem használnék szívesen, mert belátható időn belül az nem szárad ki. Azért meg nem hagynám szétborítva a telót napokig száradni egy fél órás szerviz kedvéért.
Idegen olajszármazékot meg azért nem hagynék benne (WD-40), mert ugye megy bele a gyártó saját kenőanyaga. A kettő meg mennyire kompatibilis egymással, passz. Erről kinek mi a véleménye?Szimmeringet még ki tudnám venni, de a persely az fix és nem is cserélhető. Ha az megsérül akkor kuka a teló.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #160662 üzenetére
Köszi neked is és a többieknek!
Rendeltem isopropyl-t.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nicolai-ban mi kerül ennyibe? Még az élei sincsenek lesorjázva így ránézésre.
Van egy bája ennek a fémtiszta, nyers, forgácsolt külsőnek ezekkel az indokolatlanul nagy varratokkal. De azért ezt egy közepes iparosmunkának hívnám, ami meg se ütné az ezer dollárt kisebb darabszámban se.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zsohi #160673 üzenetére
Hát nem tudom. Engem egyáltalán nem mozgat meg 3 alu cső összehegesztése. Ez utoljára az acélvázak idején volt elfogadható. Manapság szerintem a hydroforming az elvárható minimum, ha a dizájn kicsit is játszik. Az látszik, hogy fémforgácsolt alkatrészei vannak, amik nem olcsó dolgok - főleg német munkabérből (de úgyis kiszervezik vmi olcsó keleti cégnek, ők meg max összerakják). De a váz egy faék egyszerű háromszög csini kis varratokkal. Nekem bejönnek rajta a kidolgozott részletek, de ezt szakmabelieken kívül ki értékeli igazán? Főleg egy szép letisztult karbon vázzal szemben?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz robee19 #160702 üzenetére
Relatív. A mostani időkben a közönséges alkoholos konyhai fertőtlenítőszer is 3-4 font körül megy a Tesco-ban. Már ha van a polcon... És az jó ha van fél liter és pár százalék jó esetben.
Egyszeri vásárló vagyok. Nem fogok nyomozni utána. Ha a munkabéremet nézem, amit utánajárással töltenék, akkor a 14 font hirtelen nem is drága. -
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Ma majdnem teljesen összeállt a fully-m.
2005 Speci FSR Enduro Comp-ra építkezem.
Észrevettem, hogy az egyik csapágy kotyog kicsit a kerék mozgatására. Gondolom a lengőkarban ipari csapágyak vannak. Szóval a kotyogás az nagyon-nagyon rossz hír? Váz sérülés lehet a dologban?
Nem néztem még bele, mára befejeztem a projektet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Levegős tag első 1-2 mm-e meginduláskor kissé érdes, mintha homok lenne benne. Utána már simán mozog. Ez mire utal? És megoldja-e egy felújító készlet?
Valamint a szörcsögés az normális?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #160852 üzenetére
Egy levegős tagnak is kussban kell lenni, mint a villának? Volt ősrégi RS rugós tagom jó régen. Az abban lévő csillapítás is szörcsögött.
Nem szuszogásnak mondanám, hanem szörcsögésnek, mint ahogy a levest szippantod fel a kanálról.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #160872 üzenetére
2005 Fox Float R.
Emlékeitek szerint akkortájt szörcsögteg a tagok gyárilag?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #160899 üzenetére
Na, leszervizeltem a tagot és elkussolt. Megszűnt az érdes megindulás is. Úgy néz ki akkor a full szerviz még várhat. Az elég drága dolog, szóval kicsit ki lesz tolva.
Jaj, akkoriban még egy Neuzer fully-val nyomtam, RS taggal. Az is szörcsögött, mint az állat. Városi szaladgálósnak tökéletes volt.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #160943 üzenetére
Zsírozva volt, olaj nem is volt benne. Ránézésre a Sram Butter-re hasonlított.
De zsírból se sokat kellett kitörölnöm belőle, épp csak megkenték a tömítéseket oszt kalap kabát!
Most egy adag Fox Fluid figyel a pozitív és negatív kamrában; mindjárt szebben mozog![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #160949 üzenetére
Jah. Holnap ránézek a forgáspontokra, meg kivizsgálom a kotyogást. Bekötöm a váltókat, lánc fel és elvileg lehet tekerni.
Egyedül a kerékagyak érettek meg még a zsírzásra, de azzal ráérek bíbelődni. De utálom azt beállítani. Az a legnehezebb feladat számomra, eltalálni a csapágyhézagot. Főleg alátétek nélkül...Kérdések:
A-head 1 1/8 fejcsapágy feszességét hogy kell beállítani? Jobban mondva honnan tudom, h megfelelő a hézag? Úgy csináltam, hogy elkezdtem összehúzni amíg nem éreztem semmi játékot a villanyaknál előre-hátra mozgatva a bringát behúzott fékkel. Majd erre még rátekertem egy negyed-fél fordulatot. Először láttam ilyen régi fejcsapágyat, ezen még egy műanyag compression ring van a felső kosárnál. Az xc vázam már félintegrált volt, az azért bizalomgerjesztőbb ennél. Viszont semmit nem érzek a kormányzáson tökmindegy milyen feszesre húzom.Másik:
A hátsó fékcső kicsit rövid. Alsó vezetésű ez a váz, míg az előző a felsőcsövön vezette el a csövet.
Lehet kapni fékcsövet készre szerelve, vagy ezt csak DIY lehet cserélni?
Ez akkor lehet szervizes téma lenne, nem akarnék szerszámokat venni egy munka erejéig. -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #160955 üzenetére
Hát egyik végén ott a banjo, másik végén meg az ami a fékkarba megy bele. Nekem úgy tűnik ezek fix szerelékek, mint egy motor fékcső.
-
Teasüti
nagyúr
Elkészült ma a vas. Holnap viszem, adok neki egy kicsit!
Kerékagyak vannak még vissza, meg a forgáspontok. A hátsó traktus sajnos kicsit kotyog, az szerviz lesz majd. Ha vége a karanténnak...
Új váltó bovdent kapott (nyilván, vázcserénél), hát öröm vele váltani! Vajsimán és könnyedén jár megint.Egy dolog zavar csupán, ami kérdőjeles.
A hátsó váltó felrakásakor van a váltópapucson egy kis fog, amire egy állítócsavar jön a váltó felől. Ezzel lehetne beállítani a váltó függőleges távolságát a lánckerék sortól. A gondom az, h tökig becsavarva is túl közel van. A legnagyobb lánckeréknél szinte összeérnek a kerekek a felső váltókerékkel. Tökig betekerve is épp csak simán jár a lánc, kicsit fellazítva már döcögős. Bocs a pongyola megnevezésekért, már elfelejtettem a zsargont.
Szóval ezzel mit lehet kezdeni? -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Begbiebike #161049 üzenetére
Nem hinném. Nem tudom pontosan mekkora kell, de a láncvilla cirka 1"-el hosszabb is ezen, mint az xc vázon. Találtam gyári váltófület, ugyanott van rajta a bütyök. Semmire nem mennék egy cserével.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #161053 üzenetére
Érdekes. Először látok ilyen adaptert. Viszont ez a síkból is kiemeli annyival, amilyen vastag az adapter. Az nem gond?
M760-as amúgy a váltó. Tudtommal hasonló évjárat, mint a váz, ami meg 04/05.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #161055 üzenetére
Rugócsere mint olyan, létező megoldás?
A váltófül felöli oldal szerelhetőnek tűnik. Egy seeger gyűrűt láttam ott, nyilván bontható. A kanál viszont szegecselve van azt hiszem, vagy legalábbis nem egyértelmű ránézésre hogyan jön ki a csapszeg.9-es sor.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #161063 üzenetére
Éppen csak használható így még.
Valószínűleg igazad lesz, nem tud már visszahúzni ütközésig a rúgó. Ha ki lehetne feszíteni még jobban egy 10-20 fokot, akkor még fasza lenne. -
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #161065 üzenetére
Mint egy V-fék vázszemén?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Massmurderer #161069 üzenetére
Szupi, köszönöm!
A kettes rugóról lenne szó. Ez beszerezhető külön?
Nincs hozzá valahol cikkszám?Amúgy ránéztem a hátuljára, a lemezen csak egy furat van. Amit még seeger gyűrűnek néztem az meg csak egy tengelybiztosító gyűrű, amit hirtelen nem is tudom hogy lehet lehúzni róla így a lemez peremén belül.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen