- Amazon Kindle
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gege71.hu
addikt
''Azért egy 50ezres csónakot''...Ez volt az elsők közt amit a kajakos fejébe flash-eltek anno..jól bele a ROM-jába nem CSÓNAK hanem HAJÓ mint ahogy nem is evezője van a kajaknak hanem LAPÁT-ja.
Én is kajakoztam vagy 6 évet..de jó is volt..SZENTENDRÉN, meg Békáson a BKV Előre-ben. Pár hete én is foglalkoztam a dologgal és van is egyesület Szentendrén, de hajót egyenlőre nem találtam(igaz sokat nem is jártam utána). A lapátom még megvan (jó kis első generációs, méretemre csináltatott hófehér WING lapát).
Na szal hogy a legelső hsz-hez is kötődjön picit: tippnek adták meg hajóbeszerzés ürügyén, hogy a római parton nézzek szét, ott ugyanis most jópár vízitelepet építenek le (gondolom a sok ratyi pénzmosó lakóparképítés miatt) és ott adják el a hajókat.
Egyébiránt ha 30 k környékén tud vki K1-et azt érdeklődve hallgatom/hallgatnám. -
gege71.hu
addikt
Lakásba szvsz te azt be nem viszed..mármint egy K1-et...Bár nem tudom milyen a pecó de pl már egy lépcsőforduló vagy szűkebb kanyar meghiúsíthatja a dolgot.
ja a Dunán pedig nincs korlátozva a kajakozás. (persze vannak kivételek, mint hajóállomás kötélzete stb környékén/közé fölé nem ildomos odaveretni, meg még egy két ilyen szabály, de pl Békástól Visegrádig minden zugot ismertünk és bejártunk...''NO LIMIT''
[Szerkesztve] -
gege71.hu
addikt
Itt még érdemes körülnézni.
Még a Storcz Boti is bótol vmi méregdrága(igaz fullprofi alig használt) cuccot:
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
gege71.hu
addikt
Jó lenne ha linkelnél is vmi képet / infot erről az OASSOU micsodáról.
Az, hogy nem teljesen fedett nem túl bíztató. Nem ismerem mindenesetre.
A kavics, hogy árt e?..hmm az éles nagyobb darabokra ha ész nélkül kicsapat az ember egy partszakaszon egyértelműen árt a hajó egészségének.
Ártalmas továbá (feltáve ha van kormányszerkezete a hajónak) a víz alatt megsunnyadó belógó faág/rönk vagy sekélyebb vízben egy b***ott nagy kő amely felett a hajótest még mondjuk elsiklik, de a kormánylapát hátul már jól bele bír akadni amitől jobb esetben csak kicsit elgörbül, rosszabb esetben kiszakad a helyéről vagy letörik.
Karbantartás:
Ugyebár nem árt tisztán tartani a cuccot, a vizet lehetőleg minden használat után ki kell önteni(ha került bele), a beülőnél a kormányrúdnál ülésnél szárazra törölni.
Időnként nem árt a kormányszerkezetet megigazítani, meghúzni a bovdeneket, bezsírozni azt ill ot ahol átbúvik, felfekszik stb.
Borulékonyság:
Full kezdőként mondjuk egy K1-gyel garantált a csobbanás (többször is),
Ha esetleg vmi kormánynélküli eszkimókajakról vagy egy robosztusabb portyakajakról van szó akkor kisebb az esély a borulásra, de a kezdők rendszerint ezzel is nagy sikerrel befordulnak.
Későbbiekben is akad bőven esély a fürdésre ha már megy is az evezés. PL lapáttal élével húzás=garantált csobb
Vízibusz elhaladtával ha nem fordul az ember orral vagy legalább farral a hullámokra kb merőlegesen, de legalábbis mindenképpkerülve, hogy azok oldalbakapják a hajót akkor az is nagy eséllyel borít, pláne ha esetleg ilyenkor a bepánikolva még sebessége sincs kis kajakunknak.
Aranyszabály, hogy a kajakban ülve a lapátba kapaszkudunk... azzal támasztunk(lapjával...nem élével ) billenés esetén NEM A BEÜLŐ PEREMÉBE markolászunk!!! ill ha igen, főleg pánikosan csinálva azt akkor megint csak TUTI a CSOBB.
BORULÁSKOR első dolog a hajó visszafordítása...(különben a beülőnél beömlő víz hatására búcsút mondhatunk szépreményű vízijármúvünknek. (Még ha van is légtartály a hajóban akkor is elsüllyedhet, kellő mennyiségú víz és idő kérdése...láttam én már K1-et elsüllyedni.
Visszafordítás után lapát berak, úszás kifele hajóstul..nem otthagyni azt mint eb a szaharát
Vérprofik megpróbálhatnak a vízzel kissé megbuggyantott K1-be visszamászni a hátsó dekk felől felkúszva...kurva nehéz mutatvány..ujraborulásra nagy az esély
[Szerkesztve]
szerk aláltam ezrről az oassou-ról képet...hát vazz ez valami borzadály..kajaknak még csak véletlenül sem nevezném
[Szerkesztve] -
gege71.hu
addikt
Ha tud vki használt nem lepukkant állapotú K1-et kb Csepeli szintűt az keressen fel plíz..
Adataimnál minden elérhetőségem. -
gege71.hu
addikt
válasz zsofi_kayak #45 üzenetére
Squirel ha jobban megnézed több mint 1 éve írta azt a hozzászólást..persze nem kizárt, hogy még ma is keres
Nézd meg az adatainál az elérhetőségeit és esetleg dobj neki egy mailt . -
gege71.hu
addikt
Folyón egyik legfontosabb szabály : kint a part szélén evezz. Nyilván felfele egyértelmü, lefele jövet viszont sokaknak az a remek ötletük támad, hogy majd a sodrás hozza őket.
A Dunán kajakoztam a legtöbbet, ált Szentendrétől Északra kb Visegrádig, hétköznap Tahi-ig max Dunabogdányig.. Na mármost felfelé megvolt a megfelelő partmenti nyomvonal amin verettünk, Ez javarész legideálisabban a bal partvonal volt. Egyszerű oka volt, a legkisebb sodrással szembe menni.
Lefele viszont mindig középen(pontosabban a sodorvonalon) jöttünk, és minden kajakos - kenus így tesz lefelémenet a folyón.
Persze lefele középen beborulni nem túl kellemes dolog, de haladósabb ott jönni.
A hajókra meg csak figyelni kell, nincs azokkal probléma. Az úton ha bringázik az ember ott sem jellemző, hogy egy IFA aká teker -
gege71.hu
addikt
1. Nem, nem csak stégről lehet vele elindulni, egy kevésbé köves esetleg túl süllyedős partszakasz helyett pl egy viszonylag laposabb szakaszon kb térdig bemész vele a vízbe, ott már nem ér le az alja esetleg kormánya sem. Beszállsz és HUSS.
2.Ha hosszú és szép keskeny, áramvonalas, akkor logikusan gyorsabb, viszont labilisabb is, azon túl némi mértékben függ az anyagától ill, hogy mennyire polírozott/finom/sima a hajótest felülete, de ez elenyészőbb tényező.
Más:
Nem tudom mi lett anno a vége a dolognak, de emlékszem régebben csináltak vmi spéci K-1-et vmi trükkös kevlár anyagból aminek a testén végig sűrűn hosszanti mikrobarázdák voltak amikben ''megültek'' a mikro-légbuborékok és a hajó így kvázi egy légpárnán/légbuborékfüzérsoron siklott némileg javítva a ''vízellenállásán''.Ammennyire rémlik hivatalosan, versenyszinten és nemzetközileg be lett tiltva. -
gege71.hu
addikt
Most hívott egy srác, másik fórumról ahol kerestem kajakot. Van ehy fél éves K-1, fehér csepelihez hasonló felépítésű. bpesten a Római parton van/megnézhető.
Ha vkit érdekel priviben átadom a srác telszámát + a címet.
70K-ra tartja. -
gege71.hu
addikt
válasz gege71.hu #70 üzenetére
Lehet megvenném, ha nem most lenne-sajnos-aktuális a kocsim vizsgáztatása + negyedéves kötelező+casco kombó...na meg egy pár napos nyaralási is becsúszott családilag...ott sem jellemző, hogy nem tapsolná az ember a pízt ELFELE JÓL
Amúgy egy jóformán vadi új hajóért nem sok az a 70K...szvsz -
gege71.hu
addikt
Ha már kajakos topik még 1x had hívjam fel a figyelmet:
NEM evező hanem LAPÁT
Nem csónak/ladik/teknő/..hanem HAJÓ.
A tejeszacskót mi is használtuk, jó az, ínhüvelygyulladást megelőzendő. A kézfej ugyanis vmennyire mindig vizesedik evezés közben és hűvös őszi eddzésen mocskosul le tud hűlni, ezért a lapátra-''görcsölődés''.
A spiccdek meg alap...anélkül még egy 1xű eszkimóforduló sem kivitelezhető -
gege71.hu
addikt
Nekem az Dózsánál(Árpád fejedelem útnál a mi a gyalogosfelüljárúnál van), még úgy 88 89 körül méretre 2000 HUF-ért csinálták a Wing-emet, alunyeles.
Akkoriban a karbonnyeles volt kb 3000-4000HUF.
Na most ehhez számítsd az azóta eltelt idő inflációját....szvsz kb 15-20K lehet ma egy lapát. ja és nem mind1, hogy jobbos vagy balos ill hány fokban van elforgatva egymáshoz képest a lapát két tolla. Bár általában olyan forgatású lesz az ember amilyen lapátot először életében kézbe vesz és azt szokja meg. De jobbkezeseknek jobbos bal kezeseknek balkezes forgatású lapát a jó...amennyire tudom.
Anno a BKV Előrében mikor mi Szentendreiek eddző híján egy idényt ott eddzettünk csodálkoztunk el, hogy ott szinte mindenki balos forgatású lapáttal tolta. Mi meg 1 kivételével mind jobbosak voltunk.
el is neveztük őket Bal Kezes Vállalkozásnak (BKV) -
gege71.hu
addikt
Azért nem olyan vészes megcsinálni a fordulót, főleg ha a lapát nálad marad boruláskor. Igaz ideálisan úgy tanulja meg az ember ha beborul, fejjel a meder felé van a hajúban(lábbal feszítve, hogy ki ne essen és kicsit elgondolkozik a dolog fizikáján. Aztán lapáttal egy íves húzá fej lelett(ill alatt) és supp. már kinn is vagy.
Ha lapát nincs akkor fej hátraszeg a dekkre, és két nyújtott karral egy határozott íves mozdulat a mellkas előtt. Ehhez kell türelem mire rájön az ember a technikára...
1 évet kajakpólóztam, ott egy egész 7vége volt mire betanították Lapáttal könnyebb, de meccsen van hogy az elkeveredik...a kar viszont nálunk van..elvileg -
gege71.hu
addikt
#74
Azért szerintem nézd meg. Ez K-1 és van kormánya. Itt a nyár hamar beletanulsz és egy ilyennel evezni ha már vmennyire megy sokal nagyobb élmény.
A Római-parton van a vízitelep ahol meg tudod nézni. Kiballagsz... iszol egy sört..ilyenkor van ott néhány kimérés ....közben megnézed a cuccot.
Ha érdekel holnap megadom az elérhetőséget(irodában hagytam a cetlit). Lehet szerdán vagy csütörtökön én is megnézem este 6 után. Ha gondolod kijöhetsz velem. Budafokon dolgozom(6-ig) és Szentendrére menet útba esik, ha gondolod a részleteket priviben ledumálhatjuk. Adataimnál minden
üdv
gege
ui ja a hitel miatt tudom, hogy új kell, de vmi rokonnak nem kell vmi 70k körüli cetelem által is támogatott bolt holmija amit amúgy is megvesz? Papíron azt veszed(rokon fizeti amúgy is magának) te meg megveszed a hajót ..csak egy 5let
[Szerkesztve] -
gege71.hu
addikt
válasz nofreenick #93 üzenetére
Alapból könnyebb egy eszkimókajakkal vagy kajakpólós kajakkal megcsinálni, de K-1gyel is simán meg lehet csinálni egy jó vízhatlan spicdekkel. A nyáron remélem hozzájutok végre 1 jó K1-hez azzal megcsinálom..ha kell lefotóztatom majd a mutatványt
-
gege71.hu
addikt
válasz nofreenick #95 üzenetére
Az még odébb van de remélem 1 hónapon belül meglesz
-
gege71.hu
addikt
Akikre emlékszem határozottan az a Millinger Zoli, A Beé Pisti, az Ödön, a Bebők...hmm ki is még...hirtelen ennyi. Mi kb 88-ban voltunk ott egy nyáron, mivel akkor nem volt eddzőnk Szentendrén és ''áthallgattunk'' a BKV tanszékre . (Kőrösi fivérek, Péli Sanyi, és én Gerlai Zoli)
[Szerkesztve] -
gege71.hu
addikt
Ajánlottak a múlt 7en egy klasszikus sötétkék Csepeli K-1-et 50K-ért. Az MTK egyik vízitelepén megtekinthető/megvehető. (Népszigeten van az Újpesti-öbölnél).
Szvsz reális az ár és meg is venném ha lenne most rá lovettám, de persze most, hogy végre sikerült találnom nincs rá keretem, ezért ha vkit érdekel :
Fruzsinszky(i?) Istvánt keresse a 06-30-996-6451 számon. -
gege71.hu
addikt
Na múlt szombat óta végre tudok evezni, vettem egy csepeli K-1-et. Végre! Több mint 10 év után az első pár km elég fura volt. Szombaton csak szerény 6 km-t mertem csapatni. Másnap már egy tízest , ma meg már 15-öt (Szentendre -Tahi alsó fele oda-vissza). Isteni érzés ennyi év után. Nem is tudom miért hagytam abba...és döbbenet, hogy az izmokban és az idegrendszerben hogy el van tárolva a mozgás. A kezdeti alkalmi illegés billegés után beéllt a váll a hát és a karok mozgása mint egy gép. 5 év azért ezt beleverte úgy látszik.
Ha még lesz jobb idő és beszerzek egy vízhatlen spitzdekket megcsinálom az eszkimófordulót is és felvetetem...ígértem már korábban a totyikban.
Na jóccaka... -
gege71.hu
addikt
Érdemes bookmark-olni minden kajakosnak ezt: Bővebben: link
Van még itt pH!-s aki kajakozik? -
gege71.hu
addikt
Kb November elejéig még nyugodtan vízre lehet szállni.
Érdemes venni egy spitzdekket (hullámkötényt).
Az atomtámadás ellen nem, de hideg és víz ellen véd.
Ilyen ni:
Bővebben: link -
gege71.hu
addikt
Lement a Dunai árvíz itt a szép idő..tessék vízre szállni fiatalo!!! Holnap asszem leporolom a K1-emet és husss..
[Szerkesztve] -
gege71.hu
addikt
Mér van az, hogy akiket vizisís baszomnagy motorcsónakkal látok a Szentendrei Dunán az mind vagy fuxos fél-gyúrósdagadt kopasz tetkós pöcs, vagy szottyadtöreg szintén fuxos egy egy fiatal szőke pipivel(aki nyilván a jó humoráért és a belső értékei miatt van vele )
A kérdés költői..nyilván.
Amúgy a 7végén lezavartam 48 km-t az említett Dunaszakaszon K1-gyel (30km+18km/szo.-vas.).
Lehet kérem csapatni fiatalok
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...