Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #24382 üzenetére

    Ez mire vonatkozik akkor? OK nem tranzakciónként, hanem szinte naponta.
    A hirdetmény szövegét a vonatkozó üzletszabályon belül, kontextusában kell értelmezni.

    Amit most idéztél az 1.6.3.1-ből, ott is fontos a mondat folytatása:
    ... elektronikus úton Bankszámlakivonatot készít és küld - a Bank és az Üzletfél eltérő megállapodásának hiányában - minden olyan Banki Napon, amikor a hivatkozott Bankszámlán terhelés vagy jóváírás történt (azaz a Bankszámlán végrehajtott „mozgásonként”).
    Erről a megállapodásról szól az 1.6.3.2.:
    A Bank – az Üzletféllel történt megállapodás szerint – az Üzletfélnek postai úton küldi meg a számlakivonatokat, illetve Elektronikus Szolgáltatás útján rendelkezésére bocsátja.
    Amikor eredetileg szerződtél, akkor "megállapodtatok" a havi kivonatban. Akkor vagy később abban is, hogy a kivonatot elektronikus formában (pdf-ben) kapod. Ezt a megállapodást a mostani módosítás nem érinti. Ezért fogsz fogyasztóként mindent ugyanúgy kapni, mint eddig.
    Fontos még (bár ez nem módosul) az 1.6.3.3-at is figyelembe venni, mert ez is indokolja a korábbiak pontosítását.
    Az Üzletfél és a Bank között fennálló elektronikus kapcsolat esetén, az elektronikus úton szolgáltatott adat (a fentiek szerint is) a Bankszámlakivonatot helyettesíti, de az Üzletfél kérésére a Bank a nyomtatott Bankszámlakivonatot az Üzletfél rendelkezésére bocsátja.
    Ez azért lényeges, mert a CIB-nél (pl. Rafinál sem) az elektronikus kivonat nem hiteles. Ezért szerepel a pdf-kivonatban is ez a tájékoztatás:
    Ez a számlakivonat és a kapcsolódó számla - amennyiben a kivonaton szereplő díjakról számla kiállítására sor kerül - számítógépes úton, zárt rendszerben, a Bank informatikai rendszere által tartalmazott adatok alapján, emberi beavatkozás nélkül készült, ekként az ellenkező bizonyításáig aláírás nélkül is a Banktól származónak tekintendő.
    "Származó", de nem hiteles.
    A szabályzat szerint az elektronikus kivonattal tehát megtörténik a tájékoztatás, ez nem hiteles, de helyettesíti a hiteles kivonatot. Az ügyfélnek pedig joga van hiteles kivonatot (nyomtatva) kérnie utólag is. A hiteles kivonat a hivatalos tájékoztatás, de erről lemondhatsz. Ebben az esetben viszont elfogadod, hogy a "nem hiteles", elektronikus tájékoztatás elkészültétvel, eljuttatásával (app, internet és online bank) elkezd leketyegni a 13 hónapos reklamációs időszak.

Új hozzászólás Aktív témák