- OLED TV topic
- SSD kibeszélő
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
ph A cég terméke ránézésre egy apró pendrive-nak tűnik, de valójában nem az.
-
TopSpin 2K25 teszt
gp Djokovic nélkül ugyan, de bő évtizedes kihagyást követően visszatért a TopSpin-széria – itt van minden Grand Slam, de vajon a játéknak mekkora esélye van a világelsői címre?
-
Európába érkezett a ChatGPT egyik legnagyobb ellenfele
it A Google-hátszelű Anthropic Európában is kiadja a Claude AI-chatbotot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyurman
tag
Szervusztok!
Nem találtam ilyen topicot. Ezért nyitottam.
Ez egy nagyon jó 3D-s CAD szerkesztő program.
Kinek mi a véleménye róla, és milyen problémátok merül fel vele? -
gyurman
tag
Srácok!
Találtam egy tuti programot, ami csinál belőle király 2D-s rajzot.
Ingyenes progi! Csak regisztrálni kell magad.
Valakit érdekel? -
gyurman
tag
Király videót is csinál.
Szerintetek flv-ben érdemes másnak eljutttatni? -
-
Racecam
MODERÁTOR
Azért ha már topicot nyitsz valaminek az a minimum, hogy egy ''tisztességes'' első hozzászólással szolgálsz az erre járóknak, hogy tulajdonképpen miről is van szó.
Leírás, link, stb..
u.i.: Lehet, hogy akkor jobban pörögne a topic és nem kellene állandóan neked felhozni...Com'è diverso il mondo visto da qui
-
gyurman
tag
[link]
Ki nem ábrándozott volna róla, hogy a lakását 3D-ben láthassa, vagy akár a városát?
Majd virtuálisan körbejárhassa.
Ez egy nagyszerű program, amivel könnyedén lehet rajzolni. A kép kiexportálása, kimentése elég körülményes, de minden megoldható.
Próbáld ki, és mutasd meg, mit alkottál. -
CounterBoci
senior tag
kérdezni jöttem volna ide, ha valaki ért hozzá pls jelezzen
[ Szerkesztve ]
-
gyurman
tag
válasz CounterBoci #8 üzenetére
Mit nem értesz? S merre laksz?
-
CounterBoci
senior tag
hi
jelenleg pesten, és nem akar működni a képlopás google earth-ből, hiába fut az is, azt írja nincs kapcsolat a ge-el. másik, kogy nem tudom feltölteni ge-re amit akarok, mert a sketchup .kmz-be ment, a ge-nek pedig .dae kiterjesztés kell. eddig nem találtam konvertálót, csak a google fórumán írnak ilyenről, de semmi használható.
-
gyurman
tag
válasz CounterBoci #10 üzenetére
Láttam régen ilyen tutorialt. Szerintem how to, vagy tudorial szavak mellé írd be a google Earth és a Sketchup szavakat.
Így meg nem tudom mondani hogyan megy, de láttam ilyen tutorial videót, még talán a hivatalos sketchup oldalon. -
Tottu
senior tag
Üdv!
Én tegnap találtam rá erre a kis progira és egyből meg is tetszett, hogy milyen egyszerűen lehet nagyszerű dolgokat csinálni.
A hivatalos honlapon található tutorial videókat kezdtem el nézegetni, azonban a 4. tutorialnál - 6:50-nél amikor átmásolja az oszlopot és a 2 oszlop közötti részt valahogyan kitölti még 3 egymástól egyenlő távolságra levő oszloppal. Nah erre lennék kíváncsi, hogy ezt hogyan csinálja?
Ha valaki rájön, vagy ha vki tudja, hogy hogyan kell megcsinálni akkor szívessen várom a megoldást!
[ Szerkesztve ]
"A legnagyobb hiba, amit az életben elkövethetsz, az a folyamatos rettegés attól, hogy hibázni fogsz.“ - Elbert Hubbard
-
harry
veterán
Hogy a bánatba van az, hogy a modellből töröltem minden színt (egy script pluginnel, illetve mindet kijelöl - default color), majd az In Model résznél a Purge unsused után is rengeteg fel van sorolva. Honnan veszi, hogy vannak még színek a modellben, ha egyszer minden defaulton van? Egyesével tudnám törölgetni, de valamiért irtó lassú a jobbgomb után, mire megjelenik a menü, és ezt nem akarom eljátszani minden színnel (nagy modellről van szó, ezért lassú).
Közben találtam valamit:
Több letöltött komponenssel dolgoztam, amik közül néhányat töröltem, ám mégis valahogy elvileg bent maradtak Ezt nem igazán írtam, de a Window/Components alatt szerepeltek. Itt is volt egy purge unused, majd ezután ki tudtam törölni az összes színt is.
Illetve egy szürke maradt, az nem tudom hogy jött össze, de annyira nem probléma.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Integra
titán
még nagyon az elején vagyok, nehéz vele jelenleg egy rohadt lakás alaprajzot is összehozni...
nem tudom a méreteket sem megadni, nem értem...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
duffbeer
őstag
Kár, hogy döglött a topic, én pont most kezdtem bele.
Foglalkoztam már Blenderrel, gondoltam belekóstolok a Sketchup-ba is.Kérdésem a következő:
Létezik olyan plugin, amivel a megtervezett motyót "hülyebiztos" formátumban tudom exportálni?
Olyanra gondolok, mint pl az RPS 3D PDF, amivel PDF-be tudom integrálni az ojjektumot, ahol aztán a laikus tudja forgatni, zoomolni meg ilyenek. Az említett progi nagyon jó lenne, szépen működik is, csak sajnos nem ingyenes, nekem pedig home felhasználásra kellene. Próbálkoztam a Web exporterrel, ahol egy html file segítségével akár mht-be tudom menteni, de az csak azt csinálja, hogy "körbefényképezi" a rajzot és amolyan képsorozatot hoz létre, amit csak jobbra-balra lehet forgatni zoom és minden egyéb nélkül, ráadásul max 600 pixel, ami egy komolyabb tervnél elhanyagolható felbontás...[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Vannak egyéb programok is hasonlóan a 3d pdf-hez. Nekem van vagy 4 ami forgatható pdf-et csinál és ha jól emlékszem talán egy olyan is van ami ingyenes, csak ugye feltünteti a logóját a pdf képen.
Amúgy van hivatalos honlapja az SU-nak és sztem ne itt szerencsétlenkedjünk tovább.
SketchUcation forum
Nagyon sok infót talál magának mindenki és kérdezni is lehet ugyanis van aki válaszoljon. A Magyar nem egy pörgős része a honlapnak, de ennél sokkal jobb. Aki még angolul is tud annak pedig kész kánaán.Üdv.
Ui: Remélem nem fog hiányozni a PH!-nak ez a pár user aki ide irkált
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
1.Mivel a munkahelyemen voltam, ahol nem nagyon nézik jó szemmel ha netezek(ezzel szembe mégis megpróbáltam vmennyire válaszolni neked), nem tudtam megnézni mi a neve a programnak.
2.Azért mutattam meg, hogy van HIVATALOS honlap, hogy talán oda volna érdemes írni nem pedig ide ahol évente születik egy hsz. ami persze kérdés, válasz meg semmi. A többi fórumot sem értem miért kell erőltetni ha van a programnak saját honlapja.
3. Nem tudom melyik volt az ingyenes 3D pdf készítő mert nem találtam meg a gépemen és ha jól emlékszem vmi plugin volt. Szerintem nem volt vmi jó azért sem tartottam meg.
4. A Simlab Composer 19k azt érdemes megvenni esetleg én is azon vagyok jelenleg, mert már az évek folyamán körbe jártam ezt a témát, amibe te is benne vagy jelenleg.Tudom ez sem elég nagy segítség.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
-
haromegesz14
aktív tag
Elég jó kis program, a 8-as ingyenes verziójával "varázsolgatok" mostanság, és egyre jobban tetszik a dolog, szabadidőm tekintetében még ezzel kapcsolatos tanfolyamra is elmennék. Mondjuk elég sok tutorial videó található vele kapcsolatban a neten, sok gyakorlást követően biztos elsajátítható a magasabb szintű kezelése. Mutathatnátok pár képet, amit saját magatok terveztetek meg benne, legyen az méretarányos vagy sem, hátha beindul a topic!
Én is szívesen osztanék meg szebb munkáim, ha lennének ( Saját kútfőből készült művem még nincs, csak tutorial alapján készítettek. )[ Szerkesztve ]
10 féle ember létezik, aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem!
-
mézi123
tag
Sziasztok.
Azt szeretném kérdezni ,hogy hogyan tudnám meghajlítani a hengeres objektmot. Ez egy ellenállás lába lenne ami derékszögbe lenne hajlítva. Csináltam egy kis videót miről is lenne szó :
http://proba555.hostoi.com/uploadscript/download.php?file=89a4fcb6f9795f61a14d47c2349298bd
-
haromegesz14
aktív tag
Videót nem néztem meg, de hátha sikerül segítenem
Rajzolsz egy derékszöget, és a kör felületét "ráhúzod" a követő eszközzel. ( Follow me tool )
Tutorial video, hátha jó lesz!10 féle ember létezik, aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem!
-
mézi123
tag
válasz haromegesz14 #22 üzenetére
Köszi a linket. Végülis megoldottam a dolgot. Viszont egy megoldott probléma mindjárt kettőt szül. De ha már itt vagyok, akkor megint lenne egy kérdésem. Vagyis kettő lesz. Első kérdés. Ha egy hengert készítek, akkor annak a felületét hogyan lehet simítani, hogy ne legyen olyan durva, ne legyen annyira szögletes? A másik pedig, nem tudom elmenteni, exportálni a munkafájlt WRL formátumba, holott lehetséges a program szerint. El kell mentenem (exportálnom) 3ds formátumba, majd azt át kell konvertálnom a Wings 3D programmal (speciel én ezt használom, mert ingyenes) WRL formátummá. Szóval jobb lenne a Wing3D, de annak sehogy nem megy a használata. Ja, még egy harmadik kérdés a Sketchup-hoz. Ha valamit méretarányosan készítek el, akkor miért nem tartja a méretet ha átviszem egy másik programba?
A képem látható alkatrész már exportált WRL formátum, amit bekerült a Diptrace PCB tervező program 3d WRL könytrárába. És itt már ilyen , így néz ki az ominózus alkatrész, sőt a méretaránnyal is gondok vannak, de ez megoldható annyira nem vészes.Viszont a hengeres testet kellene teljesen sima felületűvé alakítani.
http://kepfeltoltes.hu/120115/henger_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-
Mr.Csizmás
félisten
üdv,
valamilyen tutorial elérhető a sk-hoz? belevágnék
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
duffbeer
őstag
válasz Mr.Csizmás #25 üzenetére
-
mézi123
tag
Most megint lenne egy probléma. 1 milliméter átmérőnél kisebb kört szeretnék, de nem tudok készíteni. Olyan üzenetet kapok, hogy túl kicsi az átmérő… Miért? Ez a minimum kőr átmérő? Nekem kisebb átmérőre lenne szükségem mint 1 milliméter. Mit állítsak ha van rá lehetőség, esetleg van valami Plugin vagy valami javítást, hogy ezt a problémát kilehessen küszöbölni?
-
#59892992
törölt tag
Én is használom egy ideje a programot de ugye ezzel nem lehet embereket,karaktereket
modellezni vagy mégis?
Az lenne a kérdésem,hogy ilyen jellegű képet amit linkeltem lehet a sketchuppal
készíteni?És ennek a típusú képnek mi a a neve? Látványterv? Milyen programmal készítik az ilyeneket?[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
válasz #59892992 #29 üzenetére
Ha ingyenes kell, akkor csakis Blender. Használtam azt is, animációkat készítettem, meg intrókat, azzal tudsz ilyen képeket készíteni, de jó pár óra kell hozzá mire ide eljutsz!
Esetleg, ha a Sketchup már jobban megy, ismerkedj meg a Render Plus-al, azt nem használtam még, de élethű képeket lehet vele renderelni.
-
#59892992
törölt tag
A Blendert már próbáltam egyszer de számomra túl bonyolult nem tudom használni.
Ez a Render plus úgy müködik,mint egy beépülő modul? A házat amit már megszerkesztettem 3d-ben csak megnyomom hogy rendereljen és kész?
Esetleg nem ismersz a programmal kapcsolatban valamilyen rajongói oldalt ami csak ezzel foglalkozik,ismertetőt,képeket stb.-t tartalmaz és magyar nyelvű? Sajnos eddig még nem találtam ilyet.
Esetleg a Photoshop valamilyen verziójával pl.Extended nem lehet hasonló látványképet készíteni? -
shaft72
tag
válasz #59892992 #29 üzenetére
Sketchup pluginnal (V-Ray) lehet ilyesmit csinálni. Habár nagyon ki kell tanulnod a világítás, és a material editor részét, valamint sanszos, hogy utólag is kell ügyködnöd Photoshopban (pl. az ég miatt). De amúgy a V-Ray-jel teljesen becsületes, 3DS MAX színvonalat elérő rendereket lehet készíteni Sketchupos modellekből, csak legyen elég türelmed, textúrád, és persze számolási kapacitásod.
-
porpi007
tag
Sziasztok!
.step kiterjesztésű fájlt szeretnék exportálni/importálni. Tud erre valaki egy használható megoldást? Azt szeretném elkerülni, hogy egy külső programmal kelljen csinálni. Jó lenne ha sketchup-on belül történne mindez.
Előre is köszi!
Babi néni! Magáé a macska?
-
Slystyle
őstag
Sziasztok!
Új vagyok ebben a topikban, gondoltam megosztom veletek munkáimat.
Ezek mind Sketchup+Vray-vel lettek készítve. Igaz csak hobbi szinten használgatom a programot, de a jövőben szeretnék ilyen szférában munkát találni. Persze előtte egy mesterképzést szeretnék elvégezni, mely már 3DS Max-al foglalkozik.Amúgy ha textúrákat kerestek, akkor itt találtok bőven: [link]
Egyes textúrák nem teljesen jók Sketchup-hoz, mivel némely csak .mat fájlból áll, mikor leszeded, de a többségükben vannak képfájlok, amik a diffuse, bump, displacement és többi szerepét töltik be. -
Mr.Csizmás
félisten
hogy tudok rendeltetni sketchupból? nem kell nagy cucc, csak vázlatnak/illusztrációnak kellene.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Slystyle
őstag
válasz Mr.Csizmás #36 üzenetére
Mármint úgy érted, hogy renderelni? Ha igen, akkor ahhoz külön program kell, én pl Vray-t használok, de van számos más ilyen program is, mellyel fotó realisztikus képeket lehet készíteni.
-
Mr.Csizmás
félisten
köszi,
végülis a sima print is elég volt, mert vázlatrajz, és text-el hozzáraktam a szövegeléseket.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
PumpkinSeed
addikt
Olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e ezzel pl. pályarajzokat modellezni?
"Akinek elég bátorsága és türelme van ahhoz, hogy egész életében a sötétségbe nézzen, elsőként fogja meglátni benne a fény felvillanását." - Kán
-
mdk01
addikt
Arra van vkinek ötlete hogy tudok általános(jpg, png, bmp, stb) fájlokból skm(SU texture) kiterjesztésű fájlokat csinálni? Átkelllene vhogy konvertálni a texturáimat.
Illetve arra még nem sikerült rájönnöm hogy az skm-en kívül mit tud még megnyitni az SU.Tudom hogy lehet importálni, de a materials fülnél szeretném látni a textúráimat és ott elvileg csak skm-et tud megjeleníteni.
-
Slystyle
őstag
Import-tal használd, az a legegyszerűbb. Annyi, hogy mikor kiválasztod a kép fájlt, akkor kattints a "Use as texture"-re. Onnantól lehet majd látni a materials ablakban, persze csak az adott projektben.
Konvertálni nem tudom, hogy lehet-e vagy van-e olyan program ami átkonvertálja neked SU formátumba. Én is csak az import-ot használom vagy VRay-vel rakok az adott felületre textúrát.
-
Slystyle
őstag
Igen, ez jogos.
Találtam egy módot, de ez is csak egyenként fog menni, de az ilyesmit csak egyszer kell megcsinálni, utána már megy minden gördülékenyül. SU-ban tudod a material editor-nél .skm-ként menteni a kívánt textúrákat. Hogy ezek utána megmaradnak-e vagy sem, azt nem tudom.Lépések:
- Material Editor -> Create New Material gomb
- Pipáld be a Use texture image box-ot, ezután válaszd ki a kívánt képfájlt
- Az újonnan hozzáadott textúra az In model almenüben elérhető lesz
- Kattints az újonnan hozzáadott textúrára jobb klikkel majd Save as
- Ezután .skm-ként lesz elmentve a textúraTeljes könyvtárat is lehet menteni, ami persze tartalmazhat több száz textúrát is: Legördülő sáv melletti gomb és Save collection as opció. Természetesen a kívánt textúráknak benne kell lennie az In model könyvtárban.
-
mdk01
addikt
Na most ezt nem értem.
Megcsinálom úgy ahogy írtad.
-Create material
-megnyitom+pipa
-bent van az in model-ben
-jobb klikk saveSU-n belül(save ablak) mikor mentem el látom hogy ott a van a wood könyvtárban az új *.skm. Kimegyek intézőbe és nincs ott a könyvtárban.
Ok mégegyszer vissza az SU-n keresztül ott van és van az ikonon egy lakat.
Nem értem, de nem szivat meg.
Fogom SU save ablakon keresztül ctrl+C, ki az asztalra ctrl+v. Erre az asztalon megjelenik az *.skm.
Itt már ugye látom és intézőben simán tudom másolni vissza a materials könyvtárba.Kérdés:
Mielőtt nem raktam ki asztalra SU-n keresztül, miért nem láttam az intézőben és mi az a lakat szted?Köszi
[ Szerkesztve ]
-
mdk01
addikt
Közben foglalkoztam én is vele.
A lakat csak az SU-n belül látszik, gondolom egyfajta jelzés a fájlról hogy az egy SU-ban átalakított skm fájl és elképzelhető hogy csak SU-ban használható, más skm-et használó program nem ismerné fel.
A másik ami a tudomásomra jutott hogy ezek az skm fájlok valójában tömörített zip fájlok és átnevezve meglehet nyitni őket.
Van egy egyszerűbb mondja a SU-ba való importáláshoz, meg van egy plugin is amivel egyszerre több textúrát is belehet importálni az SU-ba, de ettől független még skm-et egyenként kell csinálni.Köszi
-
total90
veterán
Hi,
Ma kezdtem el használni a programot és lenne pár kérdésem:
-hogyan lehet méretre pontosan megadni pl. az alapterületet? Tehát pl. behúzom a négyzetet és megadhatom neki, hogy teszem azt 5x6 m legyen?
-a bútorokat, hogyan tudom méretezni? Szintén az érdekelne, hogy meg tudja adni méterben, vagy centiben.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Slystyle
őstag
Négyzetet én csak simán vonalakkal készítek el, nem pedig a négyzet eszközzel.
Attól függ mit értesz méretezés alatt. Ugyebár ennek két része lehet:
- Scale eszköz, azaz egy kész modellt nagyítasz fel az x-szeresére.
- Alap modellezési méretezés, azaz saját magad adod meg az értékeket egy választott mértékegységgel és ez alapján készíted el az adott modellt.
Én speciel mindenhez Architectural Design palettát használok, azaz minden milliméterben működik, de van több is, méter, inch stb. -
total90
veterán
A négyzetek méretezése megoldódott, ahogy megcsinálom a négyzetet csak a jobb alsó sarokban beírom a méretet...
A modellek méretezése viszont nem megy Arra gondolok itt pl., hogy az alap verzióban van egy ágy. Azt pl. nem lehet sehol méretezni. Egyedi ágyat azt OK, pl. itt:
De sokat nem lehet... vagy is nem tudom sehogy Csak amire alkalmazható a Scale, csak azt lehet?
[ Szerkesztve ]
Ha nincs jó, ló a szamár is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs