Hirdetés
-
Új ajánlat a TeamGrouptól a gyors USB kulcsot keresőknek
ph Az X1 Max meghajtó kis méretet, Type-A és Type-C csatlakozót, illetve USB 3.2 Gen2 sebességet kínál.
-
Star Wars Jedi: Survivor - Egyre közelebbi a PS4 és Xbox One verziók érkezése?
gp Kíváncsian várjuk, hogy végül megkapjuk-e az előző generációs változatokat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Egyébként most nekimentem a MacOS terminálos ExifTool-lal és ebben ezek szúrnak szemet.
X-T5 HEIF esetén:
Color space: sRGB
Video Full Range Flag: 1
Color Primaries: BT.709
Transfer Characteristics: sRGB or sYCC
Matrix Coefficients: BT.470 System B, G (historical)X-T5 Jpeg esetén:
Color space: sRGB
Összes többi felsorolt tag viszont hiányzik belőlePersze az nem jelent semmit, hogy a Jpeg-ből hiányoznak ezek az elemek, viszont a HEIF egy kissé szokatlan módon írja le, hogy mit akar, ráadásul belehibázik. Színtérnek leírja az sRGB-t, de az alapszínek (color primaries) esetén már BT.709-et ad meg, ami ugyanazokat az alapszíneket használja, mint az sRGB, csak eltérő transzfer karakszterisztikával, hogy aztán amikor a transzfer karakterisztikát kelljen definiálni, akkor újfent visszaálljon sRGB-re. Kicsit kutyulmány, de amúgy helyes. A probléma itt is (mint videónál) a mátrixegyüttható lesz, ami BT.470 (ez a jó öreg katódsugaras TV készülékekre kidolgozott PAL szabvánnyal jár kéz a kézben, mellesleg alapszínekben egyezik a BT.601-el, de a BT.709 és sRGB-vel nem). Ennek csak a színekre kell hatással lennie (nálam Windowson ellenőrizve volt is, ha nincs, akkor a megjelenítő figyelmen kívül hagyja). Érdekes kísérlet lenne, ha egy EXIF szerkesztővel a mátrixegyütthatót csak simán kicserélnénk BT.709-re, akkor már jók-e a színek.
Az viszont továbbra is nyitott kérdés, hogy miért csapja le az alját/tetejét MacOS-en. Nem máshova esnek a highlight/shadows értékek mintha hiba lenne a transzfer karakterisztikában, hanem konkrétan clippingel. Még Mazsi mondta korábban, hogy Limited RGB Range szerepel az EXIF-ben, ha ezt inkorrektül prezentálja Full RGB Range-ben, akkor ilyen előfordulhat. Az ExifTool szerint a "Full Range Flag" érték 1-es, ami bánat tudja mit jelent, ehhez a HEIF/HEIC dokumentációba kéne beletúrni, de nekem az lenne logikus, hogy az 1-es azt jelenti, hogy Full Range RGB, míg a 0-ás jelentené a Limited Range RGB-t.
Még egy érdekesség, hogy nálam a Photoshop nem hajlandó megnyitni a fájlt, akkor sem ha .HIF-ből .heic-re konvertálom (Sony HEIF fájloknál ez a trükk). Az iPhone-om HEIF fotóit simán megeszi.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #37944 üzenetére
Ez ugyanaz a HEIF fájl?
Jézusatyaúristen, ha nekem ennyire mást olvas ki egy másik EXIF olvasóval, akkor nem tudom mi van ennyire durván összekavarodva. Ugye nálam és nálad a color primaries és a matrix coefficients sorok tartalma lényegében fel van cserélve. Ha ezek ennyire összekavarodhatnak, akkor gyakorlatilag a szoftverek azt olvasnak ki, amit tudnak és úgy interpretálnak, ahogy tudnak. Ennyi erővel érme feldobással is eldönthetné...
Majd megnézem melyik PS verzióm van, igazából amint van egy stabil verzió, mindig leállítom az update-et és csak akkor eresztem rá, ha nagyon kell. De az iPhone 14 Pro Max HEIF fájlokat simán eszi, ezt nem vette be. RAW esetén érteném, ha túl régi a PS verzióm, na de HEIF-nél? Na majd megnézem ezt is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz taranis #37948 üzenetére
Felmerül bennem, hogy ha az EXIF szerint BT.601-nek megfelelő matrix coefficients értéket kell értelmeznie, akkor helyes megjelenítés pont az eltérő színek lennének. Mármint a képnézegető nem tehet róla, ha hülyeségre kérik.
Nálad amúgy az EXIF-ből mit olvas ki Windowson matrix coefficients, color space és a color range kapcsán? Mert Mazsinál és nálam (ExifTool) teljesen mást, ami azért fura. Olyan még lehet, hogy bizonyos EXIF olvasók valamit nem olvasnak ki, de pont az ellenkezőjét az kicsit fura nekem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Alapesetben nem kell, hogy látványos különbség legyen, viszont hatékonyabb tömörítési eljárás, ami kisebb fájlméreteket jelent még úgy is, hogy közben 8-ról 10 bitre ugrunk (létezik 8 bites HEIF is) és ez az ugrás (akárcsak videó esetén), kicsit nagyobb rugalmasságot ad az utólagos szerkesztésben. Hát ha van gyártó, aminél ennek abszolút van értelme, akkor az a Fujifilm.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nincs ilyen, hogy alapból ilyen vagy olyan, ha nincs benne a 10 bitet jelző tag a fájlban, akkor az encoder 8 bitre számít, de ez csak részletkérdés. A Fujifilm nagyon helyesen kihasználja a sokkal modernebb és hatékonyabb tömörítés előnyeit, hogy 10 bitre növelje a színmélységet, ami jobb képminőséget és nagyobb fokú szerkeszthetőséget ad a Jpeg-hez képest még így is kisebb fájlmérettel.
Persze most szopunk valami oknál fogva (jó kérdés hol a hiba), de ez nem a HEIF hibája.
Igazság szerint a HEIF-nek csak előnye van, minden mainstream operációs rendszer (MacOS, iOS, Android) natívan kezeli már, kivéve a Windowst, ahol egy ingyenes Microsoft plugin letöltésével megvan a kompatibilitás. Utóbbi miatt van az, hogy emberek 2024-ben is még megkérdőjelezik a HEIF létjogosultságát, mert sokan nem is tudják, hogy csak egy ingyenes, teljesen hivatalos Microsoft plugin választja el őket attól, hogy az emailben kapott HEIF fájloktól ne kelljen agyvérzést kapni. Hogy miért tölteti le az emberekkel (már aki tud róla) azt a szaros plugint azt ne kérdezd, minden más oprendszeren megoldották már. Sőt Androidon is egyre jobban terjed, csak nem ez szokott a kamera default lenni (videónál egyre több telefonban van HEVC kapcsoló, leánykori nevén H265).
Szóval a legnagyobb ellenségünk a HEIF elterjedésében jelenleg a Microsoft idiótasága.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz taranis #37957 üzenetére
Pontosítok: Nem hülyeségre kéri a szoftvereket, csak nem jut eszembe egyetlen praktikus előny sem a BT.601 együtthatómátrix használata mellett, cserébe értelmezési/interpretációs problémák előfordulását kockáztatja.
Az rendben van, hogy a Fujifilm moshatja kezeit, hogy ő szólt róla mit akar, csak közben ez olyan, mintha arra kérnéd a párod, hogy sózza meg a rotyogó babgulyást, de mindenképpen azzal a sóval, amit 20 éve a legfelső polc hátuljára elsüllyesztettetek, kétszer intenzívebb a normálnál és bár elvileg tudnia kéne róla, hogy azt máshogy kell adagolni, mint a normált, de a feladattal csak a belehibázás lehetősége növekszik. Ha ott a pulton a hagyományos konyhai só, amit már ismersz és szemre is beadagolsz, akkor ennek a kérésnek nincs praktikus előnye.
(De ha tudsz ilyen előnyről, akkor szólj, videós színmenedzsment/kódolás témában egészen biztosan pengébb vagy nálam).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #37986 üzenetére
Igen, erről értekeztem én is az X-T3 és a Sigma objektívek relációjában is. Vannak vázak, ahol rögtön tökig nyomod a gombot és éles lesz (ilyen volt a Panasonicom is, cserébe ezt csak AF-S módban tudta), itt mindig meg kell várni amíg befogja a célt és utána már rajta tartja.
Szarakodósnak hangzik, de nem az, csak kicsit rá kell érezni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz makosp #37992 üzenetére
Csak akkor ha a Shutter AE be van kapcsolva, mivel nem a félig lenyomott állapot aktiválja az ISO kijelzést, hanem az AE lock, szóval az AE Lock gombra is ki fogja írni. Mivel nálam a Shutter AE ki van kapcsolva, ezért nálam csak AE Lock gomb tudja aktiválni az ISO kijelzést, ami bosszantó, ha egyébként nincs szándékomban zárolni.
Számomra ez az egyik legidegesítőbb dolog a Fuji vázakban, mert azt köszönöm megjegyzem, hogy mire állítottam be az AutoISO-t, de arra nagyobb szükségem lenne, hogy élőben frissüljön az aktuális ISO érték kijelzése.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #37995 üzenetére
Még évekkel ezelőtt bedobtam ezt Redditre is, ahol rögtön jöttek megmagyarázni, hogy azért nem írja ki, mert AutoISO mellett ez nem egy fix érték, én meg a fejemet ököllel ütve próbáltam lenyugodni és higgadtan elmagyarázni, hogy pont ez a lényeg, ezért kéne, hogy frissüljön, mint más gyártóknál és különben is, automata záridőnél a zársebesség sem fix érték, mégis élőben frissül, szóval itt kicsit megbicsaklik a logika.
Mindenesetre jó látlelet az átlagos vásárlóról és miért nem kell sietni ilyenek gatyába rázásával a modern fogyasztói társadalomban.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Kameleon5 #38018 üzenetére
Ha a front/back fókusz hibát akarod kiküszöbölni, arra bármilyen MILC jó, bármilyen AF rendszerrel, mivel a probléma megszűnt azzal, hogy a szenzor síkjába került az AF érzékelés és nem egy külön szenzoron van.
A "fókusz hibák" amikről írtak itt páran, jellemzően követő AF (AF-C) módban jelentkeznek és ahogy nálam is, másnál is kiderült, hogy abból jött leginkább, hogy vagy nem ismertük ki még eléggé az algoritmust (várd meg míg az AF megtalálja a célt, utána már ügyesen rajta marad), vagy néhány régi objektív nem igazán ügyes ebben. De az AF-C is paraméterezhető (vannak presetek vagy kézzel tudod állítani a sebességét és "ragadósságát"), ennek a célja, hogy akarod-e, hogy a témád előtt átmozgó objektumokra átélezzen vagy sem vagy a téma is mozoghat kiszámíthatatlanul vagy lineárisan.
De én is azt mondom, hogy ha tényleg nagyon harapós AF teljesítmény kell, akkor Sony, ráadásul tud pár olyan dolgot, amit a Fuji nem (pl: objektum követés vagy az Eye-AF akkor is a portréalanyon marad, ha takarásba kerül és visszatér).
Ez nem azt jelenti, hogy a Fujifilm AF rendszere rossz, de kevésbé amatőrbarát. DSLR-ről érkezve viszont még ez is űrtechnika. Csak van nála fejlettebb.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Kameleon5 #38023 üzenetére
Semmi sem rosszabb annál, mint amikor egy rakás családi fotó áll a fiókban, mert "majd meg lesznek szerkesztve", de sosem lesznek.
A Fujifilm ilyen szempontból hatalmas előny, fogsz egy neked tetsző filmszimulációt, kicsit még ráhangolsz ízlés szerint (például a Classic Chrome egy kicsit ráemelt kontraszttal nagyon nyami) és ezeket úgy adod körbe a rokonságban, ahogy kiestek a gépből.
Tavaly háromszor utaztam barátokkal és mindháromszor már a hazaúton a telefonomon leválogattam a fotókat és egyet-egyet még picit szerkesztettem mobilos Lightroomban, aztán mehettek a megosztott albumba.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Kameleon5 #38041 üzenetére
A Sigma 56mm f/1.4-re vess egy pillantást majd (írtam róla többször a topikban), én nagyon szeretem, relatíve olcsó és a teljesítményéhez képest kompakt. Nem érzem mellette az upgrade igényt a Fuji XF 56mm f/1.2-re (jobb a közelpontja is, nálam számít).
A Sigma 30mm f/1.4 viszont nagyobb, nem kifejezetten kompakt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz randras_83 #38046 üzenetére
Én nem bántanám a Viltroxokat, mert most minden Fujira elérhető objektív tök jól be van árazva oda, amit tudnak, gyári, nem gyári esetében pont olyan árbeli távolságban vannak egymástól, amit teljesen korrektnek érzek, amik meg közel azonos árban is futnak, lesz köztük olyan különbözőség, amik miatt egyéni mérlegelés miatt egyik vagy másik lesz a nyerőbb.
Én is gondolkodtam a Sigma 30mm f/1.4 utódján, de mindig a Fuji 33mm f/1.4-hez lyukadok ki, az lenne az egyetlen ami nem oldalra, hanem előre lépés. De kétszer annyiba is kerül.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38076 üzenetére
Van amúgy oka annak, hogy nem tárhelyet vásárolsz és inkább időt töltenél a konvertálással? Én compressed RAW-t használok, egyetlen hátránya nekem, hogy nincs előnézeti kép a képnézegetőben (de van mellette Jpeg, szóval nem akkora érvágás).
A Samsung T7-esből 2 TB kerül valami 60 ezer körüli pénzbe, lehet dugdosni MacBookba, iPadbe és van annyira gyors, hogy kedvem sincs róla a belső meghajtóra másolni semmit a feldolgozáshoz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38080 üzenetére
A többi váz compressed RAW fájljait sem kezeli. Én akkor annyival vagyok beljebb, hogy nem használom a Photost, csak a Findert* és nekem tökéletesen elég a Jpegeket pörgetni és ha valamiből kell RAW-t előszedni, akkor a Lightroom már gond nélkül lekezeli.
*A Finder sem kezeli, csak ott ez kevésbé gond.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38084 üzenetére
Akkor tényleg a DNG-be konvertálás maradhat utolsó mentsvárként. Szerintem kezdj el vele kísérletezni és ha nem találsz benne minőségi problémát, akkor ne törődj semmi mással.
Szerintem többet ér egy rendszerezett, feldolgozott, megszerkesztett fotóalbum, mint akár csak egy kicsike minőségromlás (ami ráadásul elméleti, az is lehet, hogy nincs).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38102 üzenetére
Ott sanszosan az Apple oldaláról van probléma. Esetleg próbáld valamilyen Exif szerkesztővel átállítani a gép típusát sima X-T30-ra, ha így már megnyitja őket, akkor igazolja, hogy az Apple szarik a dologra (és lehet egyszerűbb erre scriptet írni, mint DNG-be konvertálgatni).
Ugye anno talán madgie kísérletezte ezt ki, hogy az Adobe szoftvereket így verte át és engedett olyan filmszimet alkalmazni, amik az adott típushoz egyébként nem voltak elérhetők.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz gery2123 #38119 üzenetére
Igen, mivel az EU-n kívülről jön. De ha a hivatalos Aliexpress shopból veszed, automatikusan rászámolja a fizetésnél és itthon már nem kell szarakodni vele. Viszont nem lesz érdemben olcsóbb, mint hazai boltból.
Árukereső 79.990-re listázza, de a Fotoplusnál 74.890 Ft éppen.[ Szerkesztve ]
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Ontopik: Bemutatkozott az X100VI !
40mpx és IBIS, nem történt nagy meglepetés, de szerintem tök sokat fejlődött ezektől az iksz-száz.
Nem mondom, hogy beruháznék rá, az X-E5-öt jobban várom, de attól még kívánatos darab. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz taranis #38133 üzenetére
Ezek annyira új vázak, még az anyaméh melege is rajtuk van. Az X-T3 már túl öreg volt, hogy megkapjon egy olyan filmszimet is, amihez éppen aktuálisan forgalmazott vázak kellenek (és nem csak azt, de azokat a beállítási lehetőségeket sem, amikkel finomabban beállíthatók a receptek, hiába azonos X-Trans generációk).
És láss csodát: A legfrissebb lineup-nál régebbi vázak nem is kapnak semmit.
Ez szerintem már nem az a Kaizen, mint régen, csak a jelenlegi termékportfólió támogatása.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #38137 üzenetére
De még nincs T6, hogy a T5-öt ki kelljen hagyni az új filmszimből. Amikor meg lett T4, akkor értelemszerűen a T3 már nem volt többé aktuális modell.
Amúgy nekem a filmszimek visszatartása helyett inkább az fáj, hogy nem kapta meg azokat a Jpeg beállításokat, amiket az újabb vázak már igen és több lehetőség van egyedibb receptek kidolgozására.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Hivatalos Fujifilm X100VI hazai előrendelői ár: 739 890 Ft
Az én ízlésemnek ez baromi drága, de a Fujifilm jól ráérzett, hogy még mindig akkora a hype, hogy lehet árat emelni. Pedig eddig sem volt olcsó kütyü.Kevésbé fájna amúgy, ha az X-E4 kezelőszerveit nem herélik ki. Remélem az X-E5 visszahozza az X-E3 stílusú kezelőszerveket, marad a dönthető LCD és kap IBIS-t, meg a 26 megapixeles gyorsabbik szenzort és én azt örömmel megmarkolnám 400 körül.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #38139 üzenetére
Ha már T3 videó: Nekem az is fáj, hogy F-Log alatt nem tud LUT preview-t, ahhoz már a T4 kell, de a T4-et nem szeretem a pörgő-forgó LCD képernyő miatt, fotónál borzasztóan felidegesít, míg a T5 meg egyértelműen inkább fotós váz.
Egy X-T5s kéne nekem az X-H2s szenzorával. Jó-jó a 40 megapixel, de nem ilyen rolling shutter mellett.
#38141 madgie: Pedig az X-E4 is 400 körül ment, sőt az X-T3 vásárlásakor majdnem lecsaptam egy használt egy hónapos példányra 340-ért, amire még bőven volt gari. De nem bántam meg a T3-at, filmszim/recept képességeket nem nézve egy sokkal fejlettebb váz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz makosp #38157 üzenetére
A használt 170 ezres objektívre semmi garid nem lesz, míg a kintről rendelt újra, meg lesz 1 év, legrosszabb esetben visszaküldöd nekik (kb 20 euróért tudsz rendelni nemzetközi szállítást).
Amúgy meg kérdezd meg a Fotó Paradicsomot (ők a hivatalos márkaszerviz), hogy elfogadják-e azt a számlát, amit az E-Infin ad. Ne lepődj meg, ha nem, de egy próbát megér.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38159 üzenetére
Hát ez erősen szubjektív mi számít tragikusnak. Tegnap írtad, hogy vannak akik ennyiért vesznek minden évben új mobiltelefont, szerintem azok is agyrém módon drágák* és persze aki így áll hozzá anyagilag, annak ez nem egy őrült összeg egy kütyüért, amit ideális esetben az ember a következő 4-5 évben használni szándékozik. De közben a dolláros listaár is emelkedett (pedig a gyártást átrakták Kínába), forintunk is szar, inkább csak okot keresünk arra, hogy azt mondhassuk nem is annyira vészes.
*Pedig nekem is iPhone 14 Pro Max van, ami gyakorlatilag ugyanez az árkategória, csak én akkor vettem használtan, mikor kijött a 15-ös széria és emberek 350-ért szabadultak a még 2 évig garis példányaiktól, ráadásul én nem szoktam minden évben új telefont venni. Sőt, ennyit sem szoktam telefonra költeni, de annak már vége, amikor 160-ért dobálták utánad a "flagship killer" Android telefonokat.
-
Stauffenberg
nagyúr
Régen hatalmas rajongója voltam az ekv. 35mm-nek, de az ember változik és ma már sokkal inkább az ekv. 50mm a mindenes. Pont ezért tettem le évekkel ezelőtt arról, hogy legyen X100-am, pontosabban ha egy vagyonba kerül, akkor kössz nem.
Pedig nekem már egy PDAF-es és WiFis modell bőven elég lenne, de még azok is ingerküszöb felett mennek a hype miatt. Egy X100T is elég lenne nekem, de most is 300 ezerhez közelít még az áruk. El tudom engedni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38182 üzenetére
Nagy márkákkal dolgozva, nagy kampányokhoz, az szemmel látható pénz itthon is. De amúgy ezeknek az embereknek 2-3 éven belül nem lesz munkája, mert az AI legenerálja a tárgyfotót. Sőt, elnézve a Sora modellt, már a reklámfilmet is.
Az IKEA katalógusnak már évekkel ezelőtt is 90%-át már renderelt képek alkották. Az AI csak gyorsít ezen az átálláson. Lesznek területek ahol megmarad a fotózásra való igény, például ahol presztízs értéke van a modell nevének is, de a nevenincs modellekkel futószalagon gyártott divatfotótól a tárgyfotón át az enteriőrig itt komoly krízis lesz. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38187 üzenetére
Az nem fogja megakadályozni, hogy márkák inkább fillérekből generáljanak AI anyagot. Ez most olyan, mint a mechanikus óráknál az 1970-es években kibontakozó kvarc válság, sokan elhullottak és ma megint van egy niche piaca ezeknek az óráknak, de volt is itt 20 év nélkülözés, azok élték túl, akik nem eresztették szélnek a speciális szaktudással rendelkező dolgozókat. Kérdés persze, hogy ez az új reneszánsz meddig tart még ki.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38189 üzenetére
Ezeket a lufikat nagyon is valós gazdasági/társadalmi változások fújták fel, pontosabban a nyomukban érkező aranyláz. Hiába pukkadt ki a lufi, nem ment sehova az interneten vállalkozás, csak a befektetők elkezdték jobban megszűrni mire adnak pénzt, szóval csak az aranylázszerű pénzégetés múlt el, nem a kiváltó oka.
Én rendkívül kritikus vagyok azzal szemben, hogy erre kellene használni az AI-t. Vagy ahogy egy barátom fogalmazott:
"A kibaszott Excel még mindig dátummá alakít egy számsort, pedig a tököm sem kérte rá és órákig lapátolom benne az adatokat, de nem ezt veszi el tőlem az AI, hanem azt a kreatív munkát, amit legalább szeretni is lehetett." -
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #38180 üzenetére
Szerintem ez annyira ízlés dolga, aztán meg ki-hogyan fejezi ki a kis érzéseit, az már érzelmi intelligencia kérdése.
Engem nem zavar, ha valaki a Fuji színeket humbugnak tartja, ilyet én is hallottam már, mikor azt mondja az ismerősöm, hogy "nézd azt a lilát, nem is olyan, mint a valóságban" és közben elmegy a lényeg mellett, hogy nem is akar olyan lenni.
Amúgy nekem a Panasonic színek hiányoznak, eddig náluk tetszett legjobban a neutrális színvilág, egy kis kontrasztot emelve egészen ízes tudott lenni (de rühelltem, hogy csak RAW-ban lehet gondolkozni, mert a Jpeg egy hulladék és nem is színekben az, hanem zéró tűréshatára van szerkesztésben). Fujinál sajnos egyetlen ilyen profil sincs. Akkor már inkább beleállok abba, hogy ne is legyen neutrális.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38198 üzenetére
Én ezzel tökre egyet tudok érteni, de nekem az hiányzik, hogy legalább egyetlen filmszim legyen, ami jól vissza tud adni egy természetes színvilágot. Az ember alapvetően olyan színeknél tudja gyorsan leszűrni, hogy valami nem stimmel, amik a természetben gyakran előfordulnak (égbolt kékje, természet zöldje, bőrszín). Gyakorlatilag tök mindegy, hogy ezeken kívül a többi szín hova esik.
Nekem a Fujinál a fő problémám, hogy az égbolt kékjében mindegyik profil elhasal, de a Classic Chrome legalább ízesen csinálja, nem véletlenül azt használom a mai napig 90%-ban (a maradék 10% meg Acros). Persze ezen a Reala Ace változtathat, de nem teszteltem és X-T3-ra egyébként sincs.
Én azért szerettem a Panasoniccal dolgozni, mert ha nekiálltam kézzel össze-vissza színezni az anyagot, akkor egy baromi jó kiindulási pont volt. A zöldek, kékek és a bőrtónusok mindig
jókszámomra tetszetősek voltak, utána már csak döntés kérdése merre tekered a dolgokat. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #38200 üzenetére
Egy nem neutrális színprofil is simán lehet jó kiindulási alap, ha azt a hangulatot hozza, amire vágysz, ebben a lugosi által említett véleménynek teljesen helyt adok. A Classic Chome határozottan nem neutrális és én nagyon szeretem.
A Panasonic menürendszerben is nagyon jó! Amíg nem volt, azt hittem a Fujifilm Q-menüje az etalon, de rá kellett jönnöm, hogy a Panasonic sokkal-sokkal jobban megcsinálta. Meg amúgy amit ott nagyon szerettem, hogy fotó közben is van zebra, nem csak videónál.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem még a Fuji sem tudja, hogy az X-E4 vagy az X-T30 II kapjon utódot (esélyes, hogy az egyiknek mennie kell) és ha elnézem a trendeket a piacon, hogyan kopnak ki szépen lassan a távmérős stílusú gépek, nem lennék meglepve, ha neked lenne végül igazad. Ott van az X-Pro és X100 vonal, könnyen lehet mondani, hogy legyen elég ennyi.
Én sajnálnám, mert egy IBIS-es X-E5 nekem eléggé adná (főleg ha visszakerül rá az a tárcsa, amit az X-E3 után elvettek). Úgy érzem az X-T30 szerű gép nekem nem eléggé kompakt másodváz az X-T3 (vagy majdan az X-T5) mellé.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz dabgergo #38247 üzenetére
Össze van rendesen kapcsolódva a telefonnal és azon a Wi-Fi hálózaton van a telefon, amit a fényképezőgép szór?
Nálam csak annyiban van automatizálva, hogy a gépen kiválasztott fotókat küldi át, de muszáj ilyenkor a telefonon kézzel indítani a csatlakozást (iPhone-on biztosan, Androidon egy fokkal automatizáltabb volt anno).
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezüst X-E3-as gépek mennek 170k körül, veszel rá egy aránylag kompakt 23mm f2 WR-t és ugyanaz a látószög/fényerő, de utcai portréhoz inkább mondanám, hogy egy 30-33-35mm körüli fixet érdemes venni, abból meg van fosásig válogatni való és még mindig vehetsz hozzá zoomot is.
Az X100-at vagy másodgépnek tudom elképzelni vagy főgépként akkor ha már bőven túl vagy a kísérletező korszakodon és tudod, hogy egy látószöggel meglősz mindent ami fontos neked. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz dabgergo #38277 üzenetére
Mennyi ideig volt akku nélkül? Már nem emlékszem, hogy ebben a topikban vagy tök másik fórumon, de írta valaki, hogy akku nélkül szokta tárolni a gépet és ilyenkor sajnos előfordulhat, hogy a belső elem, ami csak azért felel, hogy a belső óra/beállítások megőrződjenek, az egyszerűen lemerül.
De ha csak simán egy perces akku cserével ezt csinálta, akkor biztosan halott a belső elem és nem pusztán a kapacitása csökkent.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz benedekco #38283 üzenetére
Nem megerősített info, csak a Redditet bújva az jön le, hogy nincs alaplapi elem, hanem egy kapacitor (magyarosabb nevén kondenzátor) tárolja a töltöttséget. Ha ezzel valami gond van, akkor az egész alaplapot cseréli a szerviz, az meg tényleg rohadt drága.
Nem tudom foglalkozik-e itthon bárki ilyesmivel fényképezőgépek vonatkozásában is, de egy kondit kicserélni egy alaplapon kezdő villanyász gyakorlati feladat és nem is drága művelet. Inkább az a kérdés szét tud-e úgy szedni egy szaki egy fényképezőgépet, hogy nem tép el semmit és intakt marad az időjárásálló szigetelés (legtöbbször ebből újat kell felhelyezni szétszedés esetén).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz randras_83 #38292 üzenetére
+1
Én is megkérdezném a Fotó Paradicsomot a javítás költségéről.
Ez a hiba elég komoly mértékben csökkenti a gép használati értékét, hiszen még ha mobil appból vissza is tölti az ember a beállításokat, előtte újra kell párosítani, egy sima akku cseréből simán egy 5-10 perces nyűglődés lesz.
Nálam nincs ez a hiba (kopp-kopp), de használt váz vásárlásakor érdemes ezt ellenőrizni (én anno nem tettem meg, én is csak új tanulságként vésem fel magamnak).
-
Stauffenberg
nagyúr
Nálam a MacOS elkezdte megnyitni a Compressed RAW fájlokat, de úgy érzem nem megy tökéletesen neki.
Jpeg:
Compressed RAW:
-
Stauffenberg
nagyúr
Bizony! Neo-Kertészizmusnak neveztem el és ezennel egy új stílust alapítottam, jöhettek a workshopomba tanulni!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #38309 üzenetére
Tudtommal egyik Fuji uncompressed RAW sincs támogatva, meg én külön kezelem a RAW ás Jpeg fájlokat, csak akkor nyúlok a RAW-hoz, ha muszáj. Szóval nem tudom mióta van az, hogy még ha csak így hibásan is, de megnyitja őket a Finder.
Még egyelőre Venturán vagyok, nem frissítettem újabb MacOS-re.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!