Hirdetés
Hirdetés
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
E61 blog 2. rész
lo [Előző rész]Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem...
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #236 üzenetére
Nem fura, csak pont a technologiavaltas elejet nezed, csak uj autokra, egy gazdasagi allapota miatt kedvezotlen orszagban. Amugy ketlem hogy az elektromos autok lennenek kb. kizarolagosan ilyen "rovid" ido mulva, mar csak a "megszokas" lendulete miatt is. 15 eves autok boven vannak a magyar utakon, mar csak emiatt lassabb kivezetodese lesz mint a nyomogombos telefonoknak (amik azert ha elhanyagolhato, de lathato mertekben jelen vannak me'g).
Az viszont valoszinu, hogy rovidtavu kozlekedesre szant elektromos eszkozok szama igen meg fog ugorni, csak sok lesz az egyszemelyes megoldas ill. tomegkozl. eszkoz.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Dániel.Illés #257 üzenetére
A mai arak mellett, hacsak nem arrol van szo hogy minden masban nagyon hozzad nott az auto, szinte biztos hogy nem eri meg. Az atalakitas, foleg a jogi resszel egyutt, siman lehet tobb mint egy hasonlo kaliberu hasznalt auto ara. Ezert nem meglepo, ha az atalakitast mar nem annyira muvelik, mint evekkel ezelott.
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #272 üzenetére
valoszinuleg azert nem hoztak amiert macera az eu bevezetes: egyszeruen nem volt kelloen biztonsagos, ezert itt nem lehet eladni, ott meg igen
En nem banom hogy nem szaladgalhatnak az utakon szappantarto szintu autok.Amugy meg ha ez jon ennyiert, es tenyleg kaphato lesz nem csak atlagos karosanyag-kibocsatas csokkentesere par peldany, akkor az tuti nagyot tarolna. Jelenleg a hasznalt 2011-es kezdetu ion es tarsai mennek eros 3M korul, a miev szerintem mar uti a 3.5-et, szoval ennyiert elegge lenyomna az arakat.
-
axioma
veterán
válasz Feketelaszlo #274 üzenetére
Automeretre: az en autoim (eleje 2008-tol): kispolszki, fiat cinquecento, suzuki alto, peugeot ion - es nem is akarnek nagyobbat. Igaz, nem ezzel jarunk nyaralni.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #282 üzenetére
1. fekezes utani sebesseg szamit az utkozesnel, nem az eredeti - azert remelem senki nem megy annyira vakon, hogy egy kicsit sem fekez egy utkozes elott, meg a szembejovo sem
2. nullara osszetort autokbol is siman kiszallnak zuzodasokkal ma mar - nem csak az auto merete mint passziv vedelem jatszik, hanem az aktiv is -
axioma
veterán
Gratulalok, ha ettol jobban erzed magad . Gondolom a lakasod is 200+m2, mert abban tudsz jol elbujni a csalad tobbi resze elol, kell a magany es csend mindenkinek kulon-kulon...
Szegyenkezes? En 46 eves vagyok, trabanttal is jott szembe az ifa, ezerszer rosszabb muszaki tulajdonsagokkal, es 60-as varoson beluli korlatozassal.
Nem mindenki jarhat sokmillios autoval, ha a jelenlegim tobbe is van 2M-nal. A kispolszkit egeszen konkretan fedett biciklikent hasznaltuk (amikor a gyerekek az idojaras miatt nem tudtam bringazva suliba kiserni), ritkan ment ki a lakohely 10km-es korzetebol. Az alternativa az lett volna, hogy jarda nelkuli utcakban kell megbiznom abban hogy nem jonnenk belenk - sotetben sem - mint gyalogos (a suliig levo 1.5 km-en ket 10-minuszos gyerekkel) majd utana melohelyre alternativ modon.[ Szerkesztve ]
-
-
axioma
veterán
De, ijesztgetsz, es feleslegesen. Ennel valoszinubb hogy elcsapnak a zebran amikor gyalogoskent kozlekedek. Plane hogy 2x350m hosszon vagyok varoson kivuli szakaszon.
Ha nem hagyod abba, majd a modik eldontik, hogy kell-e ez a tartalom ide. Nekem ez a megvilagosodasom. (Az meg kulon durva hogy azzal ervelsz hogy nagyobb kocsi kell es behozol egy nagyobb, 4.2 meter es 1.1t feletti auto halalos balesetet.) -
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #288 üzenetére
Marpedig a fizikaban igaza van. Hasonlo autok frontalis utkozese az erok szempontjabol a nem deformalodo fix falnak utkozessel egyenerteku. Ugyanugy az utkozesi pontig kell lelassulnia a megfigyelt autonak.
Ha a masik egy 30t-s jarmu az ellenoldal a megfigyelt meg tovabbra is 1 max. 1.5, akkor nyilvan mas a helyzet, de az meg viszonylag ritka hogy azok gyorshajtsanak vagy kiszamithatatlanul mozogjanak (me'g defekt vagy ilyesmi eseten is lassan valtozik a mozgas iranya es sebessege is). -
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #312 üzenetére
A levezetesbol mindossze az kovetkezik, hogy ezen tolteseket nem a mai meglevo halozatbol kozvetlenul kene megtenni.
Az otthoni toltesnel eleve semmi ertelme, a 230-as fali dugaljassal (10A-esek) is tolt orankent 12 km korul. 16A-ral meg 20km (legegyszerubb fali tolto).
Amugy nem is ertem en ezt a hipergyorstoltes-maniat, nem mindenre ugyanaz az eszkoz a legjobb, ennyi. Kamiont jo ideig nem fognak arambol taplalni (jo, tudom, troli-szeru probalkozas van, annal a RoLa is eletkepesebb). -
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #314 üzenetére
Ez mindossze azt jelenti, hogy rossz a cel. Mar ha a 36 powerwall (legyen az barmennyi kapacitasban) az egy epeszu mennyisegrol szol, nem tobbezer km-nyi aramrol. Itt szoktak elszallni a szamitasok... mindenki ugy szamol mintha a mostani benzines allomasokat kene villamos energiaval kivaltani, pedig ez csak szalmababnak jo.
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #316 üzenetére
Koszi, nem voltam kepben a powerwall-lal, uj infok, igy mar ertem. Bar a rohanast tovabbra sem
PHEV-vel az a baj, ami a mostani kamu hibrid zold rendszamosokkal: nem tudod ellenorizni, hogy elektromosan hasznaljak-e, vagy csak siman toltik a benzinkutnal (az amperankat igy hasznalta aki behozta az orszagba, igaz csak kb. 1 honapot). Nem segit az sem, hogy a toltoallomasoknal nem olcsobb az aram km-e, mint a benzine. Szerintem igy osszessegeben (amig autobuzi a tarsadalom) siman novekedne is a co2-terheles.
A tarolo egyelore szerintem nem indokolt, majd akkor lesz ha az utcabol kifele kene mennie aramnak barmikor a helyi tultermeles miatt (addig azert amig elfogy par haznyira, addig jobb felhasznalni mint tarolni). Ez nem ma lesz... [a teto ilyen beszabalyozasaval nem ertek egyet, de azzal igen, hogy x kWh/ev termelesre kepes felulet legyen megjelolve, az x lehet fuggvenye valaminek: aktualis epulet merete vagy max. oda telepitheto vagy akarmi]. -
axioma
veterán
En nem beszeltem arrol, hogy at kell alakitani a toltesrendszert, csak annyit jegyeztem meg, hogy ha ez nem birja el ES kell a 10 perces toltes, akkor az meg nem feltetlen jelenti hogy el kell vetni, hanem csak hogy mas atalakitas is kell hozza. En bizom a tarsadalom innovacios erejeben, es ezert zsigerbol nem szeretem a mai allapotokbol a jovore vonatkozoan kovetkezteto kinyilatkoztatasokat.
Ma, a mai e-autok hasznalata, akarmilyen merteku tovabbi fustos lecserelessel (de a jelenlegi elosztasban, tehat csak szemelyautok, a tobbseg napi szinten de keves km-re hasznalva) csaladi hazas kornyezetben teljesen normalisan toltheto lenne a meglevo infrastrukturaval, legfeljebb jogi/szolgaltatoi valtoztatasokkal (jobb idobeli eloszlasert). Panelkornyezetben mar lehet gond, es nem is az a kerdes hogy kiepitheto-e a megfelelo mennyisegu tolto (ez csak gazdasagi kerdes, ha a leszabalyozast is belevesszuk a kepletbe), de kerdes, hogy milyen aron tudnak ott nekik aramot szolgaltatni, es annyiert megeri-e cserelni elektromosra.
A megugro energiaigeny csokkenti a benzin/dizel eloallitasi igenyt, szoval szabadulnak fel potencialok, sot erdemes az el nem fustolt benzin osszes karosanyagat ES az eloallitasahoz hasznalt anyagok kornyezetszennyezeset is beleszamolni (pl. a benzint/gazolajat szallitjak, gazolajat evo tartalykocsiban...) Szoval nem vagyok biztos benne, hogy olyan rossz lenne az egyenleg, mintha kiragadjuk csak az e-auto akkujanak eloallitasat, mint szoktak. -
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #327 üzenetére
[nem a tesla cikk kapcsan, az nekem tul rovid bulvar velemenyt alkotni]
Az elektromos auto biztositasanak mi koze az akkuhoz? Nekem csak kgfb-m van ertelemszeruen (eletkora miatt), de szerintem a casco se tartalmazna az akku eloregedesere a biztositast. [Mondjuk nem is feltetlen lenne logikus, mas autokat is kukaznak hamarabb, mint ahogy a meghajtorendszer nullazna magat.]
Amugy a prius I. akkuit csak csereltek fiatalabb prius II akkucellakra, de a mai elektromos autokhoz ez nem is erdekes, mert abban me'g NiMH akkuk vannak, a mostaniak meg mar litiumosak. -
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #330 üzenetére
En asszisztaltam prius akku ki- es visszaszereleset. Elegge nehez elkepzelni, hogy az akku serulne egy balesetben, nem olyan helyen es nem olyan hozzaferhetoen van. [Ha akkora a baleset akkor mar biztos nem az autom ertekenek elvesztese hanem az embereletek fognak szamitani.] De teny, a biztosito bele kell szamolja, de inkabb erzem ezt a rosszul megjosolhato igy "prudens mukodes" miatt tul magasra vett valoszinusegi szamok miatt, mint a csereles miatt (pillanatok alatt gazdasagi totalkar mar kb. barmelyik 5+ eves auto! akkor meg a jelenlegi piaci erteke szamit, nem hogy mennyiert cserelnek ezt-azt).
En egyebkent korrekt biztositos ugyintezest me'g nem lattam. KGFB-n egy alig serult lada-ra, erteke kb. 1.4M (hatulrol kicsit belecsusztam) elszamoltak 260e-et, de ugy hogy elotte 4 honapig me'g jarkalt vele az illeto, es utana irtak be irrealis aron irrealis mennyisegu alkatreszt (van amit uj bmw-s szakszervizes alkatresz arral csereltek pl.). Siman bejelentettem csalasnak, de valoszinuleg vajazva volt a dolog mert eloszor nem adtak ki a szamlareszleteket, masodszor meg azt mondtak hogy hiheto. Na ezeket en tuti nem etetem mar elvbol sem, ha nem muszaj.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ez az ami hemzseg a tulzasoktol, ajanlanam figyelmebe az [link] oldalt...
Idonkent valaki bedobja, en meg megallapitom, hogy az illeto nem potencialis e-autos Mas erdemi informaciot nem tartalmaz, minthogy a fustos motorok tervezoje nem szeretne elveszteni a munkajat, szaktudasat. -
axioma
veterán
Kezdjuk ott, hogy aki szandekos csusztatast tesz a szamitasaiba, azt nem tudom komolyan venni (bocs, matematikus vagyok). Ket nagyon durva dologra emlekszem ezugyben: 1. skandinav (tan norveg) e-autozast szamol kibocsatasilag a nemet szeneromuves aramosszetetellel 2. az utcaban nem kene havat lapatolni ha minden hazban lenne egy e-auto es azt ejjel toltenek [a lakasok koraesti aramfelhasznalasa alatt megoldhato az autok feltoltese - nyilvan megfelelo eloszlas eseten, ami meg CSAK akarat kerdese, muszakilag mukodne]
biker: +1 es koszi.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Off, de szerintem ma mar nem a hoszivattyu kene a cel legyen, hanem a passziv haz (hoigenyben). Persze ha nem zoldmezos, akkor nehez. Ha viszont passziv, akkor a vizes futesrendszer egyszeruen ertelmezhetetlen, vagy infrapanel/biokalyha, vagy legfutes az amugy si betervezett szelloztetorendszerbe.
Az hogy a hosziv akkor jo ha kicsi a visszatero, nem egeszen igy ertelmezendo... ez igy netto pazarlas, fixen az utcat futi, de az o dolga.
15 eve kotelezo volt a tartalekfutes, szoval azert kellett volna elvileg kemeny, de jo hogy par helyen mar akkor atment (nalunk a rendelkezesre allo elektromos kapacitasrol adtak ki valami papirt a gazfutes melle, mint letezo tartalek megoldas a futesre - de pl. vegyes kazanra kemeny is eleg volt a kazan meglete, futesrendszerbe kotese nelkul is).
Amugy a kiindulasi videoban az az allitas, hogy az elektromos elosztorendszer foldkabelei izzananak, ami sok sebbol verzo kep. De ugy latszik, van aki elhiszi, hogy ez - most a rendszer vedelmet teljesen kiiktatva is akar - lehetseges lenne, ha nem is szo szerinti izzasban de hoolvasztasi melegedesben. Ez szerintem a nep hulyitese, az amugy sem acelos matematikai/fizikai tudasanak tovabb rombolasa. Ez karosabb hatas, mint az hogy az e-autok ellen beszel.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Nagyon off, de az infra akkor pazarlo ha azt hasznalod a (me'rt) homersekletre, es csak forintban az alternativakhoz kepest, aramban betolt energia es a hazon beluli hasznosulas szempontjabol tisztan 100%. Ha ho_erzetet_ akarsz (es azt ugye jellemzoen nem allandora), akkor mar mas a helyzet. Az a bajom a hoszivattyukkal hogy nem allnak le 1 alatti COP-nal sem... es pont akkor van a nagyobb energiabeviteli igeny, es ugyesen kozmetikazva atlagos cop-t mondanak futesi idoszakra, nem pedig a teljes bevitt energiara (construma info).
A tartalekfutes akkor jogszabalyi eloiras volt, mar tudtommal megszunt, kar rugozni rajta. Akkor eletszeru volt, marmint az igenye (hogy eloirjak) is, nem voltak ilyen hetnel hosszabb kihulesi idok... es akkor a katasztrofavedelemnek kellett volna egy gazkimaradasnal minden gazfuteses hazban elot elszallasolni tudni, ezt ertheto hogy nem vallaltak be. Aramra ugyanez. Amikor puhult a szabaly akkor lett eleg a vegyes kemeny (ami nyilvan nem kell hogy belelt legyen, az csak a turbos gazkazanoknak logikus muszaki feltetele). -
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #341 üzenetére
Szerintem fontos lenne a nyirbalast elobb a kamu phev-k kiszuresevel kezdeni... ha jol tudom mar volt ra valami terv, hogy ha a motor 2 literes legalabb, akkor ne lehessen zold rendszamos meg ne kapja az azzal jaro kedvezmenyeket. De csak beszeltek rola, kozben meg ram is ferden neznek pedig az enyemen nincs kipufogo, hogy csak a kedvezmenyekert zold.
-
axioma
veterán
Keves az uj hozzaszolas, de szerintem eleg sokan figyelgetjuk.
i3-tol mindig is irigyeltem a rex-et mint otletet... lehetne alap.
Tesla meg eleve kulon tetelMas, tipustarsaknak:
Talaltam nemet forumban tempomat tippet az ionhoz, ha bevallaljak a szervizben akkor irok majd reszleteket. Nyilvan azert erdekes mert nem a 140e-es megoldas.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ismerosnek, bar neki van mindenfele viragbolti bmw szoftvere es mindent beallitott maganak, rex-es i3-a van, regebbi, de csak a "hulye szoftveres"-eket hallottam tole (logikatlan UI), mast nem. Mar persze varosi autokent... palyan megy de tudjuk hogy nem oda valo. En a kozepen felnyilo ajtopart foleg keret nelkul - felteszem ettol zorog - nem ertem, de azt nagyon.
A rex azert kene nekem, hogy ha kozbejon valami - multkor pl. csak en voltam kocsival es rosszul lett vki a tarsasagban, haza kellett vinni -, es igy a tervezes ellenere fole csuszik a km-igeny az en 70-80-amnak, akkor hazaerjek. Meg olyan is volt hogy valamiert nem ment a toltes mikor azt hittem igen. Nyilvan toltot mindig talaltam vagy kocsi maradt otthon es taxi, de mennyivel jobb ilyenkor par deci benzinre tamaszkodni. Es en a rex-est is full elektromosnak tartom me'g (hatotavnovelt de az). -
axioma
veterán
válasz jozsi252 #352 üzenetére
Szerencsere nincs [aktiv] fb accountom, de nekem a magyar onmagat osszefogonak tekinto weboldalbol is elegem lett miutan informaciokat biral felul, es bar reklamokkal megalapozza magat, nem a kozosseget segito cikkeket frissiti, hanem konnyen masolhato uj cikkeket dobja be.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Amiket korabban olvastam annyira draga volt, 5+ de inkabb 10 eve az atalakito berakasa 1,5M technikailag, utana meg nem keves papirmunka, hogy biztosra veszem hogy joval dragabb mint venni egy elektromost vagy hibridet. [Nem is tunik logikatlannak, hogy ne lehessen barmit kozuti forgalomba engedni.]
-
axioma
veterán
Kerdes, hogy mi lenne ezzel a celod? Van egy olyan konkret donorod, ami sokat jelent valamiert es olyan allapotu, csak nem szereted hogy fustol es pont o"t szeretned csak arambol?
Vagy csak azt gondolod, atalakitassal olcsobban jutsz e-autohoz. Utobbi biztos nem igaz, hiszen hasznalt (gondolom a donor is az) elektromos autot mar kapsz 3-4M kozott nem csak miniautot. Es azok arra lettek tervezve is, nem csak "valahogy" megoldva, ami nem mindegy (foleg fogyasztasban, azaz hatotavban). De az ion-c zero vonal inkabb csak 2.5 (most eppen, igaz ennel szezonban meg gyengulo forintnal tobb lesz) -
axioma
veterán
Hat a punto pedig pont az i-miev es klonjai meret, ami megvan 2.5 korul mar. Viszont ennyire keves km-rel az olcso uzemeltetes nem hozza vissza az arat, nem eri meg anyagi szempontbol cserelni. [Nekem alto->ion ugy jon ki 3 evre, hogy 17km a munkahely kb. naponta, es fizetni kene havi 15e-et parkolasert is, meg en meg olcsobban vettem az iont.]
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
Leaf hosszabb is, nem stimmel a garazsunkhoz meg utalnam parkolni
Ja edzettek vagyunk, swift 1.0 volt hasznalva 5 fore - igaz a lanyok azota nottek me'g keveset# 397 Parkolas: mert legtobbszor parhuzamosnal nem birom latni hogy hova mi fer be... amikor az Amperaval megyek inkabb keresek merolegest Bocs, egyeni hulyeseg. Bar a parkoloradar segit, igazabol az egyik bmw-ben latott, felulrol fotonak kinezo nezettel tudnam valoban biztonsaggal megcsinalni.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Ezekiell #427 üzenetére
Szkeptikus vagyok. Nem tudom hogy hova szamoltak ezt fel, a napkollektor-tamogatas es a napelemes ingyenhitel is CO2-kvota elkoltes.
Amugy meg a fustosok igy is nyafognak hogy tul sok a zoldrendszamos ingyenelo, tehat akar ellenerv is lehet a kozvelemeny velemenye (valljuk be, irrealis is, hogy 40M-s lakas/haz kap 2.5M-t gyereknevelesi feltetellel egyutt, itt meg egy 11M-s auto semmi egyeb kotelezettseg...)
Esetleg az lehet me'g mogotte hogy az irrealis dragara novelt mobiliti-nek igy lesz majd fizeto vendege. Bar a kerdoivjuk alapjan nagyon el vannak tevedve... -
axioma
veterán
Bocs, nem lenezesnek szantam. Nem meglepo modon az elmult kb. 30 ev (huhh, olyan regi a jogsim?) eleg nagy reszeben fustolgott amit vezettem, mikor mar megjelent akkor is, mert az en hasznalati modomhoz akkor nem erte meg (es a zsebem se engedte meg), csak a nyalam csorgott utana.
Amiket Feketelaszlo mond, azok lehet hogy helyesek, de el nem tudom kepzelni valos tarsalgasban a hasznalatukat. Akkor mar jobb a kipufogos, az is serto? Bar az egy valos zoldre is illik, ad absurdum az i3 mini motorjahoz is van gondolom kipufogo?
Nem vagyok en sotetzold, adott helyzetben jo az elektromos auto, en eleve csak a megfizetheto (tamogatasnyinal nem nagyon dragabb) hasznaltakhoz e'rek fel, nyaralni kell valami ami ennel tobbet tud. -
axioma
veterán
válasz Ezekiell #433 üzenetére
Ez hogyan erinti a mar kiadottakat? Es mikortol ervenyes modositas? Az osszes Prius elveszti? A Mitsu outlander?
Eleg erdekes mert pl. az Amperabol az a 2012-14 korosztaly nem tud (legalabbis ma mar) 50 km-t de pl. a mienk telen is, nem kijelzesben, hanem hazaerkezesig mert km-ben. Akkor ennel az autonal mi alapjan dontenek?
Megjegyzem azzal egyetertek, hogy amelyiknel csak disznek van a plugin lehetosege a zold elonyeiert, arrol a zoldet vegyek le. De regebben arrol volt szo hogy a benzinmotor meretet korlatozzak, az sokkal logikusabban hangozna, jobban jelzi a vegyes hasznalatnak a valoszinuseget mar maganal az autovalasztasnal ez az adat. -
-
axioma
veterán
válasz Ezekiell #438 üzenetére
Ebben nincs a zold rendszamra vonatkozoan semmi 50-es hatar, az csak az elvileg jobb, de jelenleg semmi elonyt nem jelento besorolasert kell. Tehat jelenleg amelyik auto uj koraban papiron tudja a 25km-t az minden mas korlatozas nelkul megkapja [5P-vel].
A szigoritast minimum 2 eve mondjak, akkor kezdtem el nezegetni az elektromos autokat es mar akkor mondtak, hogy elveszik a kamubol zoldrendszamosoktol... sajnos nem lett belole semmi es attol tartok sajnos nem is lesz.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
En is a kocsiban hordom a halozati toltot. Az a ve'sz-ve'sz megoldas, 230-as konnektor barhol van. Megjegyzem, punkosd vasarnap [igaz mint kiderult nem volt a toltes megoldas de ezt nem lehetett akkor tudni] ez volt az egyetlen lehetoseg amit aka'r automentovel meg tudtunk oldani, mert benne volt a kocsiban. Az akkor nemregiben fizetosse valt e-mobis nkm-et felhivni se tudtam (most azt hagyjuk, hogy a toltooszlopon kivul kiderithetetlen az elvileg 24 oras szamuk, me'g az appban sincs benne), es amikor joval kesobb sikerult beszelni veluk, akkor is csak szettartak a kezuket, hogy bocs, most epp nem tudok kartyat beallitani, tehat majd kedden probalkozzak, addig ne akarjak tolteni. Minden mas tolto a kornyeken sorompo mogott, pirosbetuson lezarva.
Nekunk mondjuk mindket kocsi type-I, de lett a falon 16A-es tolto, es van kulonbseg a toltesi idoben, a 230-as tolto mindket kocsinal max. 10A (2011,2013). Mondjuk ez a tolto 100e plusz sima villanyszerelo 1-2 oras bere volt csak (mast is csinalt aznap de kb. ennyi volt a tolto miatt). Es az is igaz, hogy eleg ritkan szamit, meg a hibriddel attol me'g lehet tovabbmenni, szoval nem is annyira kritikus, es ejszakara mindig eloszedjuk a 230-as toltoket az belul van a garazsban, a tolto a gyorsmegoldas a kulso falon ha napkozben kell. Mondjuk toltokabelt letekergetni nem kell ha csak ingazas, nem tekerjuk fel, ugyis a leheto legkozelebb van nekik dedikalt konnektor (meressel stb.) -
axioma
veterán
Miert is lehet gond a Zoe toltese, engem is erdekel, volt olyan terv hogy lecserelem arra az iont hogy legyen 5 szemelyes auto (na meg a biztosabb hatotav miatt).
Viszont az meg tapasztalat, hogy a 230V 10A hagyomanyos konnektorbol is valami 13-15km/ora toltesi sebesseg kijon, 2x40km eseten is fel ejszaka alatt megvan, me'g fali tolto se kell (a fali tolto nalunk csak 16A mert type-I autok de az onmagaban masfelszeres sebesseg, me'g mindig 1 fazison).
i3-bol rex-es az buli annak, ahol max. kisgyerek kerul hatra, de amugy katasztrofa a forditva nyilo hatso ajto... -
axioma
veterán
Papiron az, nekem eleg (ritkan kis tavra, csak rendor ne szorakozzon hogy szabalytalan).
Legalabbis hahu is azt mondja meg a multkor meg is neztunk egyet mikor ugyanott vartunk a szerviz nyitasra, pont azert hogy nem latok hatso kilincset, hogyan nyilik. Hatul 3 szemely, 3 ov.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Csucs az volt hogy a Fiat 126-hoz (a nem lengyel, de tkp. "kispolszki") atiraskor olyan forgalmit adtak (maguktol, nem tudom miert, itthonrol vettuk masik maganembertol) hogy 5 szemelyes, berakattuk a plusz ovet, es ennyi. Mivel akkor 10 ev alatti gyerekekkel neha plusz baratno kellett beferni, legalabb nem volt gond.
Amugy mint uj termek nyilvan leginkabb marketingkerdes, hogy 4 ules de mind tagas, vagy 5 uleses, melyik adja el jobban az adott tipust... esetleg valamennyi biztonsagi kerdes van benne az ovon kivul is utasvedelemnel. -
axioma
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elektromos autók - motorok
- Milyen légtisztítót vegyek?
- Autós topik
- Viccrovat
- Nintendo Switch
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen