- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Milyen alaplapot vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nyomtató topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: Wi-Fi 7 mesh router az Acer receptje alapján
ph Az oldalán hullámmintázatot viselő, talpas konstrukció MLO segítségével igyekszik új szintre emelni a jelminőséget.
-
Ömlenek a fiatalok a Facebookra
it A Meta szerint az utóbbi három év során még nem érkezett ennyi fiatal felnőtt a Facebookra, mint most.
-
PROHARDVER!
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
Topikgazda
válasz wayne1 #12851 üzenetére
ha akarod, jelzed, ha akarod, akkor kivárod, amíg automatikusan visszautalják. legfeljebb 10 nap
egyébként én ezért használok hitelkártyát alapkártyának, mert nem a saját pénzem van ilyenkor függőben, hanem a banké. nagyobb (öt számjegyű) összegnél ennek ellenére én is szólok, ne pazarlódjon a hitelkeret, kisebbeknél kedvemtől függ
-
pictigjis
Topikgazda
válasz dredjudge84 #12853 üzenetére
nincs. olyan "virtuális" van, ami addig használható, amíg nem jön meg a fizikai, annak aktiválása után lényegében megszűnik. a kezdetek óta nem sikerült megvalósítani a valódi virtuáliskártya-támogatást
-
pictigjis
Topikgazda
-
pictigjis
Topikgazda
Curve will be temporarily unavailable between 01:00 and 03:00 on Sunday 4th September.
This scheduled maintenance affects: Transactions processing, Mobile apps (iOS and Android), In-app Curve functionality, and Mobile wallet and wearables (Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, etc).
remelhetoleg nem rontjak el azt is, ami mukodik, mert ez valami elesitesnek tunik...
-
pictigjis
Topikgazda
válasz logineres #12870 üzenetére
nem a curve-nel volt galiba, hanem a bolt terminalja szivatott meg. valoszinuleg ra is kerdezett a valtasra, de vagy te vagy a penztaros leokezta. a kartyad meg biztosan 5375 9000 uk bin, a terminal dcc-jenek aldozata lennel: a forintot a terminal szemet arfolyamon atvaltotta gbp-re, amit a curve vissza forintra (szinten szar mastercard-arfolyamon)
[ Szerkesztve ]
-
-
pictigjis
Topikgazda
-
pictigjis
Topikgazda
a hajnali statuszuzenetek alapjan a karbantartas rendben lefutott. kellett peksuti ma reggelre, ugyhogy mobillal fizettem, es sikeres volt. ennek alapvetoen nyilvan nem lenne hirerteke, de a curve-rol beszelunk, es hozzanyultak valamihez, szoval...
(es mintha gyorsabb is lett volna a fizetes, de lehet, ez csak veletlen, meg vasarnap reggel eleve alacsonyabb tranzakcioszammal dolgoznak a fizetesfeldolgozo rendszerek)
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #12888 üzenetére
mielott irtok a supportnak, lecci nezzetek mar meg, mi van az appban a konkret tranzakcio go back in time menujenel - ahogy az osszefoglalo is irja. ha ott mar latjatok a fully refunded szoveget, lecci ne irjatok a supportnak, mert felesleges levelezest generaltok ezzel
nincs olyan sablon amugy, amely valaha is olyat allitana, hogy a curve lehet a hibas, mindig masnal van a problema
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #12892 üzenetére
mert ha mar irtal es letrejott a support ticket, akkor erdemben kell valaszolni
sokszor volt mar tema, es direkt ezert van kiemelt helyen az osszefoglaloban: ha az elutasitott, de terhelt tranzakcional azonnal (vagy legkesobb 1-2 ora mulva) ...fully refunded... szoveg van a back in time-nal, az automatikusan, egybol vissza is van teritve
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #12894 üzenetére
legkesobb a 10. napon a 800 forintos tranzakciod is fully refunded lesz, ezzel a modszerrel tudod ellenorizni is, mikor indul el a visszaterites
viszont kommunikacios szempontbol nem lehet a support valaszanak resze, hogy nezegesse a user a back in time menut. hiszen az o oldalukrol abbol kell kiindulni, hogy egy ilyen bejelentes egyedi eset es nem lesz legkozelebb. barmi olyasmi, ami mast sugallna, elismerese lenne annak, hogy ilyen rendszeresen megeshet, ez pedig semmilyen modon nem kommunikalhato hivatalosan
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #12896 üzenetére
miert, mire mutatnak most a jelek? hidd el, vissza fogod kapni a penzed
ami az appban valo megjelenitest illeti, arra is megvan a sablon ugy 1-2 eve
Please note that we are aware of a display issue that shows these transactions as successful in the app. This has been flagged to our Product Team in order to get it fixed.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Grande Ale #12898 üzenetére
hát, ez elég fura. ha kijött egy számla a másik kasszásnál, hogy sikeres, akkor az sikeres is lett, szerintem duplán fizettél ebben az esetben
-
pictigjis
Topikgazda
válasz HoTDoG #12901 üzenetére
valószínűleg sima időtúllépési hiba van a háttérben, semmi blokkolási izé. a tranzakcióknak az a része még időkereten belül megtörténik, hogy a curve beterhelje a mögöttes kártyát, de mire a terminálnak visszaérne - a curve felől - az OK üzenet, addigra a terminál oldalán már megtörténhet az időtúllépés, és egyéb hiba miatt bukik a tranzakció
csak remélni tudom, hogy a vasárnap hajnali karbantartás azért volt, hogy kicsit gyorsuljon a tranzakciók feldolgozása. a mobilos, karkötős, órás stb. fizetések különösen veszélyeztetettek időtúllépés szempontjából
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
nekem viszont ugye volt azzal is a bedugás pont, hogy gyorsítja amúgy a tranzakciót, mert a chip tartalmaz egy csomó olyan adatot, amit mobilos fizetésnél egyenként ellenőrizni kell a háttérrendszerekben
pár mikroszekundum ide vagy oda, és már bukhat is a tranzakció, de az is igaz, hogy főleg az ősrégi terminálokon. nekem amúgy van összehasonlítási adatom (mobilos is), és ha a kh-s kártyával fizetek, érezhetően gyorsabban teljesülnek a tranzakciók
szerintem curve-ös fizetésnél sokaknak volt már olyan élménye, hogy a kasszás dörmögött az orra alatt, hogy "na, milyen lassú ma a rendszer"
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz ztoldy #12906 üzenetére
mindenkivel előfordul mostanában, csak olvass vissza legközelebb
és NEM, a bankodnak ilyenkor nem kell írni, semmi köze ehhez. minden dupla levonást a curve-vel kell rendezni (de mint egymilliószor kitárgyaltuk, legkésőbb 10 nap múlva automatikusan is korrigálódnak az ilyen tételek)
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
akinek nincs x csomagja, tenyleg ugrott mar az ar?
-
pictigjis
Topikgazda
válasz TrollBalint #12920 üzenetére
arrol mar volt kommunikacio, itt irtunk is rola korabban, hogy nem lesz kenyszertorles
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Grande Ale #12922 üzenetére
ez ilyen formában teljesen olyan, mintha egy különálló internetes fizetést hajtottál volna végre kártyaszámmal, lejárati idővel és biztonsági kóddal. ennek tényleg nem szabadott volna megtörténnie
-
pictigjis
Topikgazda
válasz zerodot #12858 üzenetére
úgy tűnik, igen, a hétvégi fee visszatért
a kép alapján amúgy sajnos úgy tűnik, kijavították azt a régi hibát, hogy kb. minden devizánál fél százalék volt a hétvégi felár a feltételekben szereplő másfél helyett. ennél a czk-eur váltásnál bizony repült a másfél százalék. (bár lehet, azért, mert czk-s vásárlást váltott eur-ra, általában fordítva szokott menni az ilyesmi, és talán abban az irányban még megvan a bug. de azért hivatalosan tényleg másfél százalékra kell készülni)
If the currency of the selected payment card and the transaction are both in GBP, USD or EUR, the rate will be increased by 0.5%. In any other case, that is if either the currency of your transaction or the currency of the selected Payment Card is any of our other supported currencies, the rate will be increased by up to 1.5%.
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Impair1980 #12936 üzenetére
NE kerj business kartyat!
-
pictigjis
Topikgazda
amúgy ez baromi érdekes, hogy tényleg vannak ilyen elátkozott terminálok. most a feleségem volt a kínaiban, ahol a múltkor háromszor fizettem ki a kaját, de előre szóltam neki, hogy egy decline után ne erőltesse jött is az elutasítás menetrend szerint. pedig van nekik két termináljuk is, de úgy tűnik, a szarabbat használják
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #12946 üzenetére
pedig de, terminalfuggo IS. azok is szamitastechnikai eszkozok, amiket rendszeresen frissiteni, karbantartani kene
ma volt osszesen 10+ vasarlasunk a kettonknek egyutt, mind hibamentesen. de ott ugyanugy elhasalt, ahol egy hete is, igy annal a terminalnal 3-bol semmi az utolso 3 probalkozas. ez nem csak a curve hibaja
amugy ha visszaolvasol, en magam is irtam, hogy mas kartyak alapvetoen gyorsabbak, nekem nem kell bizonygatni de a curve kicsit maskepp is mukodik, mint egy sima kartya
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Impair1980 #12950 üzenetére
pont azt, amit írtak: várj, mert magától meg fog oldódni
de néha tényleg azt érzem, feleslegesen szívatom magam az összefoglaló frissítésével, tiszta időpazarlás
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Impair1980 #12952 üzenetére
most nem pont miattad, de ezt eléggé meguntam. szóval most már belenyúltam kicsit az összefoglaló kódjába, jó ronda így, de talán a felesleges kérdések most már megelőzhetők lesznek...
-
pictigjis
Topikgazda
válasz Impair1980 #12958 üzenetére
az elmúlt időszakban fizikai kártyával is ugyanúgy többször elhasaltak a tranzakciók sajnos. amint a curve rendszerei belassulnak a fizetések feldolgozása során, jönnek a (legnagyobb eséllyel) időtúllépésből fakadó elutasítások. a megfigyelések alapján különösen régi típusú termináloknál
-
pictigjis
Topikgazda
válasz HoTDoG #12961 üzenetére
felesleges vitatkoznunk, legkésőbb a 10. napon elindult volna a visszatérítés, amit az appban a go back in time menüpontban is követhetsz. nem vártad ki, így a következtetésed is téves
soha nem fordult még elő olyan, amit írsz: a sikertelen tranzakció sikertelen tranzakció, aminek minden rendszerben nyoma van
amiről beszélsz, hogy "nem kaptak visszajelzést a kereskedőtől", az minden sablonlevélben benne van évek óta, hidd el. de ne csak nekem, a többieknek is
Úgyhogy ha pár nap után sem láttok "Decline" (elutasítva) jelzést a Curve alkalmazásban a tranzakció mellett, akkor nem fog magától megoldódni és a bankod sem fogja jóváírni.
ez meg félrevezetés, szóval lécci ilyeneket ne írj. ez a része az appnak, hogy mi declined és mi nem, mindig is ilyen volt, éppen nemrég tettem be az ezzel kapcsolatos (szintén több éves) sablont arról, hogy ezt a megjelenítési problémát jelezték a fejlesztőknek (csak sose javítják ki)
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz <Adamsky> #12965 üzenetére
pont ez a lényeg, hogy a terminál (a legnagyobb valószínűséggel) nem kap választ időben. a sikertelen fizetést maga a terminál generálja az "egyéb hiba" üzenettel, ami lényegében abból fakad(hat), hogy a terminálhoz nem ér vissza időkereten belül az információ arról, hogy minden OK
a curve-vel való fizetés lényegesen hosszabb folyamat, mint egy sima bankkártya esetén. a szerepek egyértelműek sima bankkártya esetén: van a kereskedői terminál, aminek nagyon leegyszerűsítve csak azt kell ellenőriznie, hogy a kártyához tartozó számlán van-e elég fedezet
ezzel szemben ha curve-vel fizetsz, több minden történik a háttérben. a kommunikációs lánc úgy épül fel, hogy első lépésben a curve-nek kell átvennie a kereskedői szerepet, vagyis létrejön a tranzakció közte és (mondjuk a példa kedvéért) a spar között. a spar szintén nagyon leegyszerűsítve a curve-től vonja le a pénzt, aki aztán tőled, de mindeközben gyakorlatilag ellenőriznie kell, hogy melyik kártyád van kiválasztva az appban, azon van-e elég fedezet, elfogadja-e a bankod a tranzakciót stb. közben be kell tenni az eredeti kereskedőnév elé a crv betűszót, gondoskodni kell az MCC-kód továbbításról, tényleg sokkal bonyolultabb és összetettebb folyamatról van szó. és ha mobillal vagy egyéb eszközzel fizetsz, a digitalizált kártyaszámok ellenőrzése és párosítása is szükséges. és így tovább, és így tovább. teljesen normális, hogy hosszabb ideig tart, csak az nem, hogy ha valamelyik rendszerük belassul, akkor tömegessé válnak az elutasított tranzakciók
-
pictigjis
Topikgazda
válasz dredjudge84 #12967 üzenetére
egyébként nekem is van egy olyan megfigyelésem, hogy az internetkapcsolat nagyon is fontos: az a spar, ahol sokszor belefutok elutasításba, nagyon szarul áll térerővel és mobilnettel, sokszor a myspar app sem indul el, hogy le tudjam csippantani a qr-kódomat
vagy másik példa: egy mélygarázsban lévő gokartpályán, ahol egyáltalán nem volt térerő, se mobillal, se érintéssel, se bedugva nem tudtunk curve-vel fizetni, mindet elutasította. szóval a curve akkor működik jól, ha minden feltétel egyszerre áll össze, ami kényelmetlen, de ez van
-
pictigjis
Topikgazda
aki mostanában várna kártyát: augusztus 24-én újragenerált kártya ma érkezett meg, kb. 2 hét volt tehát. az app szeptember 3-ra jelezte elég optimistán
szerk.: hm, egyelőre úgy tűnik, valami porszem csúszott a gépezetbe (nahát!). aktiváltam az újat, de kiírta, hogy sikertelen, ellenőrizzem a hálózati kapcsolatot - gyakori, ismert hiba. de az app újraindítása után láttam, hogy valójában megtörtént az aktiválás, mindenhol frissítettem is a kártyaadatokat, ahol kellett. mielőtt töröltem volna a régi kéket, ráfrissítettem az adataira, hogy tényleg likvidálva lett-e, de nem, még mindig élő kártyának tűnik az is. szóval most úgy tűnik, egyszerre két aktív fizikai kártya is hozzá van rendelve az accountomhoz, előre izgulok, milyen remek hibajelenségekhez vezet majd ez
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz pictigjis #12931 üzenetére
ebben nem lett igazam sajnos. a felesegem lidl-je fel oran at volt pending a back in time mezoben, de utana siman aktivra valtott, ezuttal nem indult el automatikusan a refund. szoval ez a "pending transactions cannot go back in time" valojaban barmelyik iranyba atbillenhet. es ez most ot szamjegyu volt...
[ Szerkesztve ]
-
pictigjis
Topikgazda
válasz zsola400 #12974 üzenetére
de nem is azt mondtam, hogy rossz terero = garantalt elutasitas, jo terero = tuti siker. nekunk is volt tobb elutasitasunk jo tereroben is, de ettol a megfigyeles igaz: nalunk azt mutatja sok szaz tranzakcio tapasztalata, hogy gyengen lefedett helyen nagyobb ESELY van ra. de nyilvan nem tortenik meg mindig
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Politika
- Nők, nőügyek (18+)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Google Pixel 6/7/8 topik
- További aktív témák...
- X1 Carbon Gen11 14" 3K OLED i7-1355U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iMac 2019 21.5" 4K (4096 2304) i3-8100 8GB/256GB SSD Radeon Pro 555X/2GB, Garanciával, üzletből
- MICROSOFT SURFACE PRO 5. Gen - 12.3" 3K IPS 99%srgb, i5-7200, 8/256, Magyar vil.bill. +SZLA +gar
- AOC 24G2 24" Frameless Gaming IPS Monitor, FHD 1080P, 1ms 144Hz, Freesync, HDMI/DP/VGA
- Logitech g920 váltóval + rezgő motor
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs