- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Új hozzászólás Aktív témák
-
simondr
senior tag
Sziasztok! Keresek mai átvétellel pendrive-ot. 8GB+
Akinek van eladó kérem írjon!
Köszi! -
Magnum_
nagyúr
Egy esetleges koncepciovaltas miatt erdekelne valakit a CsodaDell4 esetleg?
Dell E7270, i5, 16gb, 256ssd, fHD touch, magyar vil.bill, full karcmentes, reljesen refurbizalt, akku is uj, touchpaden west fele 3M folia, vadiuj tok hozza, gyari tolto.
I humbly and respectfully decline™
-
radi8tor
MODERÁTOR
Politikamentesen: ez nettó baromság
Arról van fogalmuk mennyivel nő a légszennyezettség ha egy adott útszakaszon tovább araszolnak az autók? Ez aztán a zöldítő gondolat.
És még azt hittem az lesz a legrosszabb hogy a nagykörúton elvesznek 1 sávot a forgalomból.A járvány miatt most elég KG-nek elfogadnia ezt az előterjesztést, mert nem üzemel normál módon a városháza.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
-
félisten
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FoxiestFox #120508 üzenetére
Székhelyszolgáltatás után új biznisz lesz a lakhelyszolgáltatás...
#nincsbennetarcsi
-
Mr.Csizmás
félisten
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Mr.Csizmás #120516 üzenetére
Szóval az a fejlesztés hogy visszafejlődünk. Végül is működik ez, csak a lényegen nem változtat.
⭐ Stella
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz radi8tor #120517 üzenetére
jobb helyeken már alapból így épült az infrastruktúra, hogy a (bel)város szélén parkolóházakban lerakod a vasat, és mész tovább tömegközlekedéssel. csak nálunk ez kimaradt, ami nem karigeri meg taplós bűne, hanem az egész 30 évé országosan a gengszterváltás óta.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
macilaci78
nagyúr
válasz radi8tor #120505 üzenetére
Eddig az volt a kifogás a parkolásra, hogy a megengedett 50 km/h fölött van, nem biztonságos. Na, így lenne bőven hely a Hungárián, Vácin, Szerémin, vagy akár a budai rakparton!
Egy zseni ez a Karácsony, nem csoda, hogy megszavaztuk!
Amúgyis dugóban nem mindegy, hogy mennyi helyett araszolgatunk?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
darvinya
titán
válasz Mr.Csizmás #120516 üzenetére
Ahogy írja fórumtárs nettó baromság.
Egyszerűen azért, mert ameddig főbb útvonal és irodaházak, stb. belvárosban van, 0 minőségű tömegközlekedéssel.
Addig ezek az intézkedésekkel, minden téren csak ront a helyzeten.
Bevezethető a dugódíj, mint virtuális határ/rendszer, de az sem lesz hatással semmire.És, akkor a csavar, ha tényleg működne, akkor városi ingatlanok árai zuhanna.
Mert bár élhető lesz, viszont irodaházak, stb. elköltöznének.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
macilaci78
nagyúr
válasz Nikaré #120521 üzenetére
Nem tudnak mit kezdeni a régi irodaházakkal, szállodákkal. Nagyon sok ingatlan van kihasználatlanul. Szóval költözni éppen lenne hova.
Egy gondolat Gergelyünk ötletéhez: az 50 km/h-nál nagyobb sebességet megengedő városú utak kivétel nélkül kijelölt főútvonalak, és mint ilyen elzárt a kerékpáros forgalom elől a KRESZ szerint. Szóval az ilyen úton a kerékpáros csak akkor van veszélynek kitéve, ha szabálytalanul közlekedik.
Kijelölt főútvonal amúgy van 50 km/h-s sebességú útszakaszon is a városban.darvinya: azért Budapest tömegközlekedés terén felkészültebb, mint kerékpáros közlekedés szempontjából. Nagyon sok kijelölt, vagy akár kiépített kerékpárút van, ami egyszerűen kényelmetlen a kerékpáros közlekedésre: rossz minőségű, tagolt, repedezett, felgyűrődött aszfalt, rossz ütemben váltó lámpák, szintkülönbségek az átkelőknél, kétirányú forgalomhoz keskeny sávok, gondozatlan növényzet a széleken.
Ehhez csak adalék a gyalogosok és az autósok morálja, ne meg a kerékpárosoké.
Aki pedig kitalálta, hogy kerékpárutat fessünk fel egy többsávos út sávjai közt cikázva, azt felnégyelném. A Fehérvári út elején, vagy a Petőfi híd budai oldalán mi gyönyörűség az!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
emiki6
veterán
válasz macilaci78 #120524 üzenetére
A kerékpáros útvonalak tervezésekor szerintem sose volt szempont, hogy a biciklisnek jó legyen. Vagy csak szimplán olyan emberek tervezik, akik sosem tekernek és még rosszindulatúak is. Mondjuk az autós közlekedést is olyanok tervezik akik vagy alkalmatlanok vagy közük nincs Budapesthez, na meg a hatékonyságról és ésszerűségről sose hallottak.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz emiki6 #120525 üzenetére
nagyon sok helyen vannak öreg vörösdiplomások, akiknek van papírjuk ahhoz hogy tervezhessenek, de az 1960-as évek moszkváján tanultak. lásd a gödöllői vasútállomás felújítása...ott is agyrém, milyen vágányképpel és biztosítóberendezéssel lett újratervezve, kb az a szint, mint gerendából asztallábat csinálni...
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
macilaci78
nagyúr
válasz emiki6 #120525 üzenetére
A kerékpáros útvonalakat nem tervezik. Anno volt Budapestnek egy meglévő közlekedési infrastruktúrája gyalogosokkal, közúti közlekedéssel, kötött pályás tömegközlekedéssel és erre a legtöbb helyen ráfestettek sárgával. Van egy-két kiépített kerékpárút ott, ahol elfért: töltés mellett, vagy szélesebb padkán, de ezek nagyrészén gyalogosok is vannak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
updog
senior tag
IKEA Skarsta (kézzel) állítható magasságú asztalt keresek megvételre, vagy olyasvalakit akinek van foglalt időpontja IKEA kiszállításra és hozzá tudná csapni a megrendeléshez.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
darvinya
titán
válasz macilaci78 #120524 üzenetére
Volt jó tömegközlekedés.(1, 7, stb. busz, rengeteg villamos perem kerületből csomópontig)
Azzal, hogy e csodás 4 hernyó meg lett, mindent leépítettek, és körzet centralizálták.
Kerékpárútról meg tudom, hogy milyen, 13 év alatt volt szerencsém megízlelni és tapasztalni városi kerékpárútat.
Nevetséges, hogy 2000 előtt jobb volt közlekedni biciklivel perem kerületből városba és bent, mint most, amikor külön ember beszíííívvja firkálgattya a kijelölt terep akadálypályát.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
macilaci78
nagyúr
válasz darvinya #120529 üzenetére
A 4-es metró egy ballépés a jelenlegi formájában. Azért kellett megvariálni az érintkező vonalakat, hogy legyen forgalma a metrónak, mert kellett igazolni a pályázaton eltapsolt lóvé létjogosultságát.
Az közröhej, hogy az Újbuda Központ és a Móricz két külön megálló. Ha a peronokra lemenő lépcsők összefelé tartanák szétfele helyett, lehetne közös peron meghagyva a jelenlegi utcai kijáratokat.2000 óta nőtt a város, terjeszkedett, az az intenzitású és mennyiségű forgalom, amit akkor megszoktál, most 5-10 km-rel kijjebb került.
Budapestnek pedig több belvárosa van, kerületenként külön-külön, akár több is. Amik korábban önálló települések voltak, csak beolvadtak Budapestbe, meghagyták az intézményeiket, a lakosok szokása, igénye sem sokat változott etéren. De az is vicces, hogy a budafoki anyósomék az érdi, diósdi éttermeket jobban ismerik, mint a budapestieket, mert közelebb van, az ételek és a kiszolgálás minősége pedig ugyanúgy megüti a szintet. Hogy épp nem a Vigadó mellett van, vagy nem látszik a panorámás teraszról a Gellért hegy, az nem mindenkinél negatívum.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
darvinya
titán
válasz macilaci78 #120530 üzenetére
Én utaztam azon a villamoson, ami Nagytétényi vasútállomástól Móriczig közleledett.
És akkor még körbe ment a villamos ott.
Igaz, hogy többen költöztek Bp-re és körzetébe, de ez magában nem lenne gond, ha infrastruktúrát nem belvárosra koncentrálták volna.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Spet
addikt
válasz macilaci78 #120530 üzenetére
Az közröhej, hogy az Újbuda Központ és a Móricz két külön megálló. Ha a peronokra lemenő lépcsők összefelé tartanák szétfele helyett, lehetne közös peron meghagyva a jelenlegi utcai kijáratokat.
Ha nagyon elgondolkodnál rajta, akkor nagy eséllyel rájönnél, hogy milyen balgaságot is mondtál ezzel.
Kb ezt ki is jelenthetnéd a Kálvin és a Fővám térre is.
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
-
macilaci78
nagyúr
A Váli utcai lejáróból (, ahol amúgy egy mozgólépcső is van) a vásárcsarnok sarkánál lévő lejáró kb 250 méter, míg az általad említett két megálló kijáratai közt kb 400 méter van. (Kb 150 méter a Móricz aluljáró Váli utca és McDonalds kijáratai közt a távolság.)
A jelenlegi kijáratokat meghagyva a két legközelebbi közé kéne tenni a peront. A Móriczon összefutó utak alatti rész mozgólépcső nélkül egy sima aluljáró lenne, amilyen mondjuk az Örsnél is van. A vásárcsarnoknál lévő mozgólépcsőt a kereszteződés másik oldalára rakva a 4-es megállójától kb azonos távra lenne, a 17-es megállóhoz, plázához, rendelőhöz, piachoz viszont közelebb.
Akárhogy töröm a fejem, nem értem, miért balgább megoldás ez, mint a jelenlegi. Kisegítenél?
A Kálvinon ott az M3 vonala, logikusan adja magát az a megálló. A Szent Gellért tér is adja magát az egyetemi épületek miatt. A Fővámtér mindkét metróállomás felől megközelíthető ugyanazzal a villamossal, ami a metróállomásoknál is megáll. De ha szerinted logikus olyan sűrűn állomásokat rakni egy metróvonalra, mint egy villamosvonalra, akkor én kérek elnézést. Ahogyan szét tudták cseszni Délbuda közlekedését az M4 égisze alatt, ugyanúgy lehetett volna terelni az utasforgalmat is a Fővámtérről a Szent Gellért tér, vagy a Kálvin tér felé.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Spet
addikt
válasz macilaci78 #120534 üzenetére
Móriczon ott van a megálló közelében 2 darab gimnázium, illetve az Editus egyetem is melyek gyalog kényelmesebben megközelítik mint a Újbuda központ megállót.
E mellett több olyan busz is megáll a Móricz Zsigmond téren, mely igencsak elkerüli szintén a központot.
A 17-es 61-es villamos sem haladt át a Móriczon, csak a metró megnyitása után, pedig még előtte elkészült az összekötő szakasz (ha emlékeim nem csalnak).
A Móriczon összefutó utak alatti rész mozgólépcső nélkül egy sima aluljáró lenne Végül is igen fárasztó lenne annyit lépcsőzni a metróhoz. Felső szinteken meg sehol nincs mozgólépcső. Előtte sem kellett aluljáró, hogy körbemenjen a téren az ember.
Ahogyan szét tudták cseszni Dél-Buda közlekedését az M4 égisze alatt Eléggé túlzsúfolt volt a Dél Budai tömegközlekedés. Jómagam első körben 4 darab buszjárattal jutottam el, ugyanoda, aztán lecsökken 3-ra, majd most már van 2 darab, amelyek nem fedik le egymást útvonalát 90%-ban. Szétcseszés? Nem, pénzügyi logika.
Kálvinon ott az M3 vonala, logikusan adja magát az a megálló Puff áttudott szállni a szerencsétlen a piros 7/107-ről a Ferenciek terénél (busz sáv miatt tudod haladni mindkettő), vagy a Corvinnál a villamosról. Ha már villamos: Azt miért nem fikázod, hogy minek a 4-es és 6-os különböző végállomása (80-as évek óta), amikor légvonalban ugyanakkora távolságra van egymástól, mint az érintett két darab 4-es metró megálló?
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
-
darvinya
titán
4-esnek nem ott lett volna vége, ugyanúgy a 6-osnak, ami körforglamú lett volna Moszkva tér-től Moszkva térig.
56-os ment metró megnyitása előtt Budafok-tól 2.ker.-be.
Legtöbb busz, csak metró miatt helyezték át Kosztolányi térről, mert itt nincs metró megálló.
Emiatt is szünt meg 86-os busz.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
macilaci78
nagyúr
Nem mondtam, hogy a Móricz lejáróit szüntessük meg, csak hogy az egyik mozgólépcsőt, a másikat pedig fordítsuk meg.
Felső szinteken meg sehol nincs mozgólépcső. - Van lift. Körbemenni meg mindenhol lehet, az Örsön is, csak kerülővel.
Eléggé túlzsúfolt volt a Dél Budai tömegközlekedés. - Igény kérdése. Eddig volt 3-4 lehetőség eljutni ugyanoda, most választhatok, hogy az Allee-tól megyek közvetlen fű-fa-bokor járattal 40-45 perc menetidővel oda, ahova Kelenfoldről 25 perces menetidővel, mindkét busz félóránként megy. Ha az egyiket lekésem, a metróval a másikat is. Szerintem ez a sűrű ellentéte.
pénzügyi logika - ahogy írtam is, meg kellett indokolni az EU-nak az eltapsolt milliárdok hasznosságát.
Azt sem értem, hogy mi értelme van a 4-esnek a hatos mellett arra a 2 megállóra, de ahogy írtad, akkoriban csinálták, amikor én még azt se tudtam, mi a villamos.
Budafok, Budatétény önálló kis egység volt Budapesten belül, ami nagyon sok helyi lakost maximálisan kiszolgált, ideértve a túlzsúfolt tömegközlekedését. Most a legtöbb tömegközelekedési csomópontot behúztak Kelenföldre, de ugye a pályaudvar két végén vannak buszállomások, mert valakik azt hitték, hogy ez a kerület is alvó kerület, ahonnan csak a világ közepére van uticél és onnan vissza.
Persze ennek az lett a hozománya, hogy a fiatalok nem maradnak meg ezekben a városrészekben, mert a munkahely mellett a szórakozás sem könnyen megközelíthető. Az éjszakai járatok térképe, gyakorisága nagyon szépen mutatja.
Feleségem anyja és nagynénje közt korábban volt közvetlen busz, most egy átszállás kell és 7 plusz megálló. Gyorsabb lesétálni a távot.De ez lehet, csak nekem visszás, Szegedről költöztem fel, ahol iskolaidő elején és végén a buszok 10-15 percente jártak, a körutak 5-10 perc sétatávra voltak egymástól és amúgy a belvárosból majdnem minden irányban 1 óra sétatávra volt a várostábla.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tibbike01
őstag
Sziasztok,
Mit gondoltok Kossuthfalváról-Erzsébetfalváról, konkrétan az üveges utca és környékéről? Élhető? Van ott egy szép lakás, aminek gondolkozunk a megvásárlásán.
-
sutszi
veterán
válasz radi8tor #120505 üzenetére
Akadjon egy fa a küllői közé... Ez egy idióta... Szebbet mondani nem lehet. Nincs semmiféle ilyen irányú tudása amivel alá lehet támasztani az ötletét. Más, nála okosabb emberekkel sem vitatta meg az álmát... Ha ezt behozza akkor kérek egy özönvizet. Mert annyi hülyeség mint ami mostanában van már a szürreális kifejezésbe sem fér bele...ki kell találni újat.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
félisten
Ismertek a városban olyan notiszervizt, ami képes elvégezni egy RAM slot cseréjét? Van donoralaplapom, arról kéne áttenni.
-
MasterMark
titán
-
félisten
válasz MasterMark #120543 üzenetére
Egy slot, ami két memóriát fogad. A felső nem működik, a sloton belüli szálszakadás okozza. Sajnos a típusra jellemző a probléma.
-
Spet
addikt
válasz macilaci78 #120537 üzenetére
Ha ez nem elég járat Budafokra/Budatétényre, akkor nem tudom mi kellhet még oda.
Eladó Seiko 7016-5000 Seiko Monaco
-
Mercutio_
félisten
-
radi8tor
MODERÁTOR
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...