- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
szakall77
csendes tag
Üdv
Nem vagyok nagy fórumos de már reagálnék pár dologra hamár...
1. szerencsére nincsen szükségem több munkára ,ezért megtehetem hogy válogatok , ettől függetlenül akinek tudok segítek ( akkor is ha az esetleg anyagilag nem nyereséges )
2. álltalában 12 munkaórára kérek 20-25.000.- ez drága ?
3. T4: eltüntem 5 hónapra ? ember , bejelentkeztél utána nem hallottam rólad legalább két hónapig , egyszer megjelentél a kapuba hogy akkor most de rögtön , neharagudj DE nyár van , fesztivál időszak van ( álltalában a műhelyben rohadok reggel 8-tól éjszakákig ) ilyenkor nem vagyok pont. De ha hívtál gondolom feltünt hogy a telefon ki van kapcsolva ?
4. Audi : Garden gondolom ha te termelsz 10 tonna búzát és kifizetnek belőle 7-et akkor a maradék hármat nem fogod ugyanúgy gondozni igaz ? Amúgy hozzáteszem ennek elenére ha én álltalam csinált hiba van természetesen javítom csak a Zsolt még mindig nem szólt ! Mindig "csak" azok akik ...
Az meg hogy a sok átalakítás után mennyire sokkal jobb lett az autó azmeglátszik az eredményein......amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz kavics325i #37354 üzenetére
Egyébként amit szeretnél arról elmondtam hogy nem fog jól működni ! De ugye a költség keret...
...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
-
szakall77
csendes tag
válasz runner 125 #38070 üzenetére
Üdv
Szerintem ne ,a GFK-nak mindig van egy jellegzetes kongó hangja , akármit csinálsz vele.
Meglehet azt csinálni fából (MDF) is nagyon kicsi veszteséggel ( kicsit vastagabbak a falak )....amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz Tripperes #39695 üzenetére
Kicsit durván fogalmazol.
kb. 2002 óta használom esetenként a soudabandot ( Mészáros Gyurival szoktunk is rötyögve vitatkozni ki használta előbb ) és amit állítasz az ( a Te stílusodban fogalmazva ) faszság...
Minden anyag csak akkor működik ha jól használod ( minek fegyver annak aki lelövi magát ? ).
Egyébként meg "kéményszigetelésre" kicsit túlárazott...
2010-ben a Seat Leon ami Hummán a legtöbb hangzáspontot kapta soudabanddal volt szigetelve......amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
-
szakall77
csendes tag
válasz Tripperes #39707 üzenetére
Én meg tejboltban dolgoztam akkor értek a tehenekhez ?
Ne haragudj de pont a Zoliéknál finoman szólva sem csak "szakemberek" dolgoznak...
Arról nem is beszélve hogy egy autóhifi/hifi/visual stb. eladó minek a szakembere ? Mármint milyen szakmákhoz kell értenie ? És mihez ért ?
Ismered a termékek/márkák egy kis százalékát ,pont.
De kinyilatkoztatni ??? Én sem merek......amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz Tripperes #39716 üzenetére
Igen a szigetelésnek (??? csillapítás ) az a célja hogy mikor kopogtatod az ajtót akkor tompán koppanjon ( mondjuk 340 Hz-en ? vagy mennyin ? vagy hol kell csillapítania ? )
Egy csillapító anyagon fogásra milyen minőséget érzel ember ? súlyát ? vastagságát ? merevségét ? mit ?
és ha a Gold a legtutibb akkor minek van még legalább 10 féle STP ?Félre ne érts többségében STP-t használok én is , csak ez a magas ló... nagyon magas ...
...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz opeter70 #39719 üzenetére
Ha jó hangot szeretnél műgyantát ne engedj az autóba semmiféleképpen sem...
( jellegzetes elpusztíthatatlan hangja van/lesz ).
Egyszerűen MDF-ből kell csinálni egy negatív formát amit bonthatóan a lemezhez lehet rögzíteni ( pld. metrikus csavarokkal ). Ha több idő van akkor ugyanez alu lemezből... ( az MDF-nek jobb hangja van )...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz Tripperes #39744 üzenetére
Természetesen tudom hogy mire is árulják DE...
csak a példa kedvéért :
AS
http://muanyag.hu/termekek/alubutyl-1mmx10mx100mmSB
http://www.chpw.de/customer/web/indexhw.htm
( 100€-ért már jó ? )
http://www.chpw.de/customer/web/Produkte/hw/INSTALL/HRK250.JPG...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz Tripperes #39743 üzenetére
Értem. De azért mert nem sikerült Neked attól nem biztos hogy szar ( nagyon sok autó szaladgál vele ,teljesen elégedetten ) . ( ez kb. olyan hogy valamelyik fórumban olvastam valakitől , hogy Astra-ból nem kell kiolvasztani a viaszt az ajtóból hanem arra ment a csillapítás és hogy milyen jó lett.... ühmmm vagy a másik aki Golf III-ból nem vágta ki a porvédőt a hsz. mögött...)
Érezni köztük különbséget persze ,természetes , de azt senki sem tudja hogy a különbség mit jelent , mit okoz... vannak esetek ,autók és helyzetek amikor jobb de legalább olyan jó tud lenni.
Fejtsd ki légy szíves. Ez egy fórum legalább többen ( akik szívnak az inverz magassal , ami passzívban a csillapító tagnak köszönhetően meg van fogva ) megtudják a titkot hogy lehet megregulázni.
( első körben pld. AzX akivel nagyon sok szívás volt , és sose lett jó aktívban )...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
Azért a passzív az lehet fenomenális is , csak autóban nagyon-nagyon drága...
De azért az nem véletlen hogy szobában többségben van a passzív.DSP lehet jó meg nem jó is mint minden más... ( persze vannak jobb meg rosszabb DSP-k )
Ezekkel a drága sugárzókkal az a "baj" hogy teljes rendszert kívánnak ,ami azért húzós anyagilag...
...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
Üdv Mindenkinek.
Lehetőség adódott , hogy bár Magyarország nem tagja jelenleg az EMMA-nak , mégis indulhat pár autó az EB-n. Salzburgban lesz márciusban. Ha valakit érdekel akkor lehet jelentkezni.
...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz n.andras74 #39818 üzenetére
A-B tesztben sok varázslat eltűnik autóban
De azért egy Pio-Alpi-Clari-Kenwood összehasonlításnál ( behatárolt évjáratokkal ) nem elég a letakarás......amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz n.andras74 #39824 üzenetére
Persze minden befolyásol.
Csak arra gondoltam mikor valaki nagyon rápörög pld. a kábelezésre.
( meg mikor vita kerekedik hogy jó-e ha forrasztva van mert kihallik... jaaaa )Félreérthető voltam fontos a kábelezés persze , de autóba (szobába is) sokkal kevesebb pénzből nagyobb változások érhetőek el , és az a szint mikor már egy normál átlagos kábel lesz a szűk keresztmetszet az messze van...
[ Szerkesztve ]
...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz n.andras74 #39830 üzenetére
nevetni fogsz de ritka autónál volt már ilyen és persze nem is lett jó...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
Üdv
Engedelmetekkel olvasgattam kicsit visszafelé és írhatnékom lett...
Metalt visszaadni nehéz , az a rendszer ami nem vérzik el klasszikus zenén ,szereti a jazzt , Sepultura-n vagy Napalm Death-en simán összeomolik.
Celica-ba ha a gyári rácsot nem vágod le/ki akkor hiába van mögötte rendes sugárzó mindig fojtott lesz a hangja ( az optimális az lenne ha a kárpiton kívülre lenne hozva a hangszóró ).PF-Soudaband-STP stb. örök vita a PF ugyanaz az anyag amit a gyárak használnak , ezzel az a "baj" hogy 1-2 év alatt kiszárad és töredezik ( ekkor már nem csillapít olyan nagyot ha mindenféleképpen PF akkor arra kell rakni egy réteg Soudabandot hogy megtartsa az állagát ) az STP drágább de 5év múlva is olyan mint ahogy beraktam.
A conection rca-k szerelési anyagok kb. semmire sem valók ( milyen az mikor az akkusarun nem lehet meghúzni a csavart mert eltörik a spiáter? ) az hogy egy rca valójában milyen ,marha nehéz házi körülmények között tesztelni , mert az autó is hatással van a hangjára ( szobai teszt max. a karakter meghatározására alkalmas ) .
A KHS-321 egy jó kábel , de nagyon nem lineáris ( lop a tetejéből nem is keveset ,de ez a rendszerek 99%-ának jót tesz )
(Focal + Alpine mellé biztos jó helyen lop )Réz-alu táp , az alu ugyanolyan jó (is lehetne de nem az) : mechanikailag sérülékenyebb , könnyebben törik , áram hatására a - jól elkészített - csatlakozási pontok is melegszenek és maga a kábel is melegszik ( ez falban nem probléma , de egy autóban... sajátomba biztos nem raknék )
( ettől függetlenül van már olyan jó minőségű ,jól hamisított réz kábel ami igazából alu ).Hátra táp:
egy autó nagyrészt ponthegesztéssel van összerakva , ami igen igaz hogy egy anyaggá válik ,viszont megváltozik a rácsszerkezete ettől az áram sebessége is változik.
+ van egy uniós rendelet 2000-től az elektroszmogról ( mennél nagyobb áramot kergetsz a kasztniban körbe-körbe annál nagyobb a sofőrbe jutó, ami fáradtságot ,dekoncentráltságot okoz ) megfigyelhető hogy újabb ( főleg felső kategóriás autóknál ) vagy hátra is kerül aksi vagy kábelezve van a test is....amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
Üdv
Ha megnézed a képet akkor hol / hogy van az a sugárzó ? A levegőben teljesen , ez az igazi akusztikai rövid zár igazi élő példája
A gyári műanyagdobozba pedig felesleges bármit rakni , csak rosszabb lesz ( kicsi a térfogat , béna anyagból is van ).
Ha a kárpitot nem is akarod faragni akkor is alá kell építkezni ,hogy a lehetőségekhez képest a hangszóró első és hátsó része külön légtérben legyen.
https://www.facebook.com/gulacsigaleryhu-145369728846708/photos/?tab=album&album_id=1010445712339101...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz Gyumadár #56148 üzenetére
Elég sok van azért ami az "igazi". ( karekterbeli különbségek vannak , de nem kell variálni velük )
- Dynaudio MB
- uDimension ProX M6 + XT3
- uPrecision Z
- Morel Elate+
- Scan Speak
- Hybrid Audio
stb.
és amit eddig a legjobbnak hallottam:
- Accuton ( kerámia sorozat )...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz Gyumadár #56154 üzenetére
Az Element egy Lupo mondjuk a ProX pedig egy fullos A6.
Egy 100€ szett nem is lehet tökéletes.
Valaki régebben kiszámolta hogy mennyi a gyártási költségkerete valaminek ami kiskerben X.
kisker 120€
-30% nagyker 84€
-20% importör 67€
-20% europai központ 54€
-szállítás 50€
-15% gyár haszna 43€
- csomagolás 40€
- 15% fejlesztés/márkanév 34€lehet kihagytam valamit de ez kb. 10.000.- ft-nyi technika , annyiért pedig kiemelkedően jó.
( jól berakva , hozzá illő erősítővel boldogan együtt lehet vele élni nagyon hosszú távon és belépő
a hifi világába )...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz I'am Dony #56110 üzenetére
Üdv
Nem ennyire egyszerű.
Ami az alap:
Erősítő ( a D osztály szélessávban nem az igazi , én még nem hallottam azt a darabot ami elvarázsolta
volna a szívemet )
Ajtók megfelelő csillapításaA gyári fejen vonal kimenet nincsen , ezért vagy
-kapcsolószál generátoros jelszint csökkentő ( fenntartásokkal használható )
-olyan erősítő ami fogad nagy jelszintet ( és automata a remot-ja ) pld. HXA 45 ( és fölfelé )
http://www.chpw.de/customer/web/indexex.htm
http://www.chpw.de/customer/web/Produkte/ex/amplifier/HXA_45.jpg
( figyelni kell vele , mert csak az újabb fajtákban van az auto rem )
egyébként bevált , szerethető , nyitott hangja van , érzékeny a kábelezésre
-külső DSP alkalmazása ( szerintem erre nem fogsz szánni )Ezek után jön ,hogy mégis csak kellene valamilyen mélyhangú segédhangszóró , mert menet közben
hiányozni fog a teste a zenének. De az egy következő lépés ( érdemes úgy kábelezni , hogy erre felkészülni )....amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz I'am Dony #56163 üzenetére
Biztos igazuk van...
Jó a kapcsolása , ár/érték aránya kiváló ( hangminőség szempontjából is ) , az eddig beszerelt 30+db-ból nulla meghibásodás történt, a hangja túlmutat az árán ( kábelezésre érzékeny )
ugyanez a kapcsolás van ( esetlegesen kisebb módosításokkal ) legalább 10 márkanév alatt de mindegyik
drágább.
( nem tudom megjósolni hogy ezzel a szettel mi fog történni 100%-osan , de akár még jó is lehet )Elég kicsi lesz az a doboz, milyen sub-ot tervezel bele ? Jobban jársz hosszú távon , ha külön erősítőről
hajtod meg, ( ebben az esetben az első szett egy 4 csatissal lehetne BiAmp )....amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz Reneolus #56164 üzenetére
Igen.
Fogod a gyári váltót , lekötöd róla a magasat.
És a magas pozitív kábelébe raksz egy bipoláris kondenzátort
http://www.diyaudioandvideo.com/Tables/ButterworthCrossover/1stOrder/
Ennek előnye a kevés de jó alkatrész.
Hátránya hogy kevésbé precíz ( de mondjuk egy "A" osztályú erősítő is kevésbé precíz
mégis sokkal szerethetőbb...)( természetesen egy 12-18-24dB/oktávos váltó lehet nagyon nagyon jó , de mondjuk Mundorf alkatrészekből
összerakni , akár 50.000.- +++ )
(ui.2.: általában majdnem minden szett gyenge pontja a GYÁRI hangváltó )[ Szerkesztve ]
...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz Warloo93 #56167 üzenetére
A kérdésre így a válasz igen.
( de egy jó váltóval a passzív kellemesebb hangú -szerintem- )Milyen ?
DSP és DSP között ég és föld a különbség. Ha 4 utat tud aktívban akkor az időkor ?Mondjuk a Morel Elate szettek hangváltója elég jó , de mivel az fix , egy aktív eszközzel jobban
autóra lehet szabni ( az ideális világban , az aktívan kikísérletezett értékekből kiindulva készülne
egy jó passzív váltó , de ez irreálisan drága az átlag rendszerek értékéhez + időközben kezdenek
megjelenni a piacon olyan DSP-k amiknek a hangja bőven több mint elegendő )...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz I'am Dony #56168 üzenetére
Tapasztalati úton , előítéletem volt ( feltételezve a fejről való hajtást , gondoltam hogy árérzékeny vagy , és abba nem fér bele egy 12.000.-es jelszint csökkentő ).
Ettől függetlenül EGY (db) jó eszköznek jobb hangja lesz , mint két különbözőnek , nem kell + kábel , biztosító stb.
A doboz mérete nagyon szigorúan a hangszórótól függ ( teljes értékű rendszerelem , hiába van bármely jó sugárzód ,szar / nem hozzá illesztett dobozban , nem fog jól szólni ).
Mélyhang esetén inkább több mint kevesebb ( az hogy mi mennyire mit nyom el , beállítható , ha
viszont hiányod van azt nem tudod a semmiből pótolni )....amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz I'am Dony #56859 üzenetére
Autóban a 12Voltal van a probléma, az erősítőben mindenképpen feszültséget szükséges növelni, ezért a nagyobb teljesítményű erősítőhöz nagyobb táp, ezáltal stabilabb működés társul. A régebbi erősítők azért tudnak stabilabbak lenni mert a tápjuk nem patika mérlegen van mérve. Egy átlagos 16-os szettnek 30-50wattnál többre nem lenne szüksége.( természetesen vannak olyan Watt temetőnek tekinthető sugárzók amiknek 100 Watt + is szükséges lehet).Ezen kivűl a kapcsolások között is jelentős különbségek vannak. Hiába van két, mérve 50Wattos erősítő azok mégsem egyenlők egymással, nem mindegy pld. hogyan kezeli a hangszóró elenirányú mozgásakor keletkező feszültséget.
...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
Ha szabad. A Pf 830 egyezik a VW csoport által régebben használt anyaggal, ennek "jó" tulajdonsága hogy idővel kiszáradt és elkezd töredezni. Tetőre biztos nem raknám, már csak a tömege miatt sem ( bizonyos körülmények esetén, be tud "huppanni" tőle a nagy merevítetlen lemez felület). És ha rezgésmentesíteni akarok valamit akkor mi hoz jobb eredményt: egy puha vagy egy kemény anyag? Tömegtől függetlenül minden anyagnak van egy saját rezonancia frekvenciája, a csillapító anyagokkal ezt a frekvenciát lehet "tologatni, nem zavaró sávba" helyezni. Nem véletlen ( természetesen a márkanévnek van szorzó hatása)hogy a szándékosan erre tervezett anyagok jelentősen drágábbak és lényegesen puhábbak. Ha olcsóbb kivitelezés a cél arra is van bevált anyag de a Pf a bödöge hang csillapítására van tervezve és arra jó is.
...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
Az egyszerűbb LED-es
termékek sporolási okokból "szaggatva" vannak meghajtva és mikor félrecsúszik a meghajtási frekvencia
(gyakori jelenség) akkor egyszerűbb esetben a rádiót zavarja rosszabb esetben a CanBus rendszert. (szemed sarkából látod hogy vibrál akkor az gagyi)....amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
Az a baj az ilyen ajánlásokkal hogy nem ismeritek a típusokat ( nem rosszándékból) . Ebben a konkrét esetben a fejegység beszerelése erős problémákba ütközik.
Az ajtóban a gyári hangszóróhelyek használhatatlanok.
Úgyhogy az előre kitűzött keret talán a beszerelésre és kábelekre elég. És ennek otthon nekiállni elég reménytelen, mert már ott elvérzik a történet hogy nem tudsz áramot adni az erőnek mert letilt a töltés tőle...amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
válasz PiciPeti #60243 üzenetére
Szerintem felesleges, akik ilyen autókkal rendelkeznek, nem állnak neki szerelni otthon ( márcsak azért sem mert nem lehet otthon kivitelezni ).
És kb. hetente változik, márkánként, tipusonként. Jelenleg az autógyárak kísérleteznek, még nem tudják szerintem ők sem hogy hogyan tovább. A kapható kiegészítők 1-1 frissítés után már nem kompatibilisek adott autóval......amig a föld kerek...
-
szakall77
csendes tag
Te sem ismered az új típusokat, Audi,BMW,Mercedes,Volvo stb. ( általában a prémium kategória), nincs bennük mit kicserélni, mert még hely sincs a műszerfalban.
A márkásokból meg csak a tömegesen eladottakhoz van megoldás, de az is eseti (vagy megy vagy nem), 1-1 frissítés után gyakori hogy inkább nem....amig a föld kerek...
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.