Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dexter68

    addikt

    válasz Met #350 üzenetére

    Sztem nem kellene semmit mondanod, hiszen nem Te csináltad az ominózus cuccot, aminek nem jó a színe. Azt úgy kaptad, nem? Ha adnak mellé valami digitproofot, hogy ilyen kéne legyen nyomásban, akkor lehetne reklamálni. De ez a ökkántok és managerek dolga lenne, amiről általában gőzük sincs, így érvelni sem szoktak tudni.

    Hát az, hogy mi jelenik meg a monitoron és mi nyomásban, még kalibrált monitor esetén sem garantált, hogy ugyanaz, mert az egyik additív módon hozza létre a színt, a másik szubtraktív módon. Ráadásul pont a narancsok, kékek neuralgikus pontjai a színképzésnek, mert amíg egy monitor 16 millió színt képes megjeleníteni, addig az offszet CMYK 5 ezer árnyalat megjelenítésére képes. Ezért, ha valaki nem tudatosan tervezi a színeket, az csodálkozhat nagyokat.
    Nyomdaiparban meg az nem egy érv, hogy „a monitoron nem így néz ki”.

    Mellesleg pont ezért hagytam ott Corelkét, mert abban volt (nem tudom, van-e még) annó egy kikapcsolhatatlan UCR/GCR szolgáltatás (ráadásul rossz!) és totál elkúrta a színeket. Volt is valahol egy proofom, ahol lehetett látni, hog ugyanaz az anyag illustrator.eps-ből mennyivel élénkebb.

    [ Szerkesztve ]

    Arculat tervezés | Weboldal készítés | Nyomdai anyagok | Illusztrációk, grafikák, festmények | http://www.artcharacter.hu

Új hozzászólás Aktív témák