Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz Meridian #13847 üzenetére

    Szia!

    Diósdon van a Volver, én ajánlom őket. Volvokra specializálódtak, nálam nem volt probléma, eléggé értették a dolgukat és szvsz korrekt munkát végeztek.

  • Meridian

    senior tag

    válasz Meridian #13847 üzenetére

    NA, megjavult végre az autóm... ez a rejtélyes egy idő után leáll egy vagy két henger végül megoldódott... Előbb gyertyacsere (hmm... még az erdeti gyertyák voltak benne, de még jónak tűntek...), majd mivel a kábelek teljesen rendben voltak (érintésre puha, gumiszerű szigeteléssel, semmi repedés, vajsima felülettel, amúgy franciák gyártották - de az autó meg Hollandiában rakódott össze 1998-ban), így a gyújtótekercseket is kicseréltük (a tekercsek Sagem márkájúak voltak - gondolom ez is francia, a francia motor miatt).
    Ez utóbbiak közül (kettő van, két-két iker kábellel, az a kéthengerenként egy-egy tekercs). Bosch éppen nem volt (az NGK-t nem ismertem) így Magnetti Marrelliből lett kettő darab beszerezve. Egy az egyben ugyanúgy néztek ki az újak, mint a régiek, a Sagem-ek, az egyik fehér csatlakozójú, a másik fekete. (utólag olvastam, elég neves autóalkatrész gyártó... most japán tulajdon, de persze olasz gyártó, a Fiat-hoz kötődött)

    Mivel könnyen hozzáférhető volt ezzel már külön szervízbe nem mentem, hanem apámmal együtt egy 30 perces piszkálódással leszedtük a régieket, és újra cseréltük. A probléma megoldódott.

    Így visszagondolva már többször mondtam apámnak (akinek vannak szerszámai, meg végzettsége szerint hajógépész, így képben van sok mindennel) kellene cserélni a gyertyákat csak nekem nincs hozzá szerszámom, meg merszem se, mivel nem ez a szakmám. Bár így most már nem egy nagy kunszt gyertyát cserélni (legalábbis ennél a motornál). Sem pedig a gyújtótekercseket, igaz elektromos tápkábel az elég faramuci módon van rögzítve, egy rugalmasan ráfeszülő fémdrótkerettel. Az iker gyújtókábeleknek is megvan a pici trükkje hogyan cuppan le, mert egyébként nem egy lerázkódós fajta a csatlakozási módja.

    Szóval volt korábban egy olyan érzésem, mikor állóhelyzetből indultam el (pl piros lámpa, vagy körforgalomból lassabb menetből gyorsabb menettel kihajtva), mintha pillanatokra meg-megrándult a motor, de csak ritkán... olyan volt, mintha nem fogott volna a kuplung és az megcsúszott volna. De mivel ritkán volt és nem mindig így nem foglalkoztam vele. Igazság szerint ha nagyon ilyenje lett volna akkor valami jelző lámpának jeleznie kellett volna hogy nincs gyújtás vagy akármi. De fel sem villant eddig semmi. Aztán most ugye a DSA lámpa felkapcsolt, a motor meg átment "hörgősbe". És igen az utóbbi egy hónapban ezek a meg-megrándulások többször és határozottabban fordultak elő. Szóval aki ilyet tapasztal, az azonnal cseréljen gyertyát, és ha nem múlik el akkor 100% hogy a tekercsekkel is baj lesz. A kábelek szigetelésének hibájáról is néztem videót erről, az is hasonló, de az sokkal határozottabban produkálja ezt a hibát, és leginkább akkor amikor nagyobb fordulatra megy fel a motor. De az én esetemben ez 1500-2500 között történt a meg-megrándulás. Nem felette.

    A javítás után most határozottabban erősebbnek tűnik a motor is, egy szűk kanyart kettesbe viszakapcsolva szoktam bevenni, de most véletlenül hármasban maradva is bevettem (annyira hozzá van nőve a seggemhez ez az autó, hogy minden rezdülését megérzem a motornak... :) és ösztönösen nem kapcsoltam vissza mert a motor nem adta jelét annak, hogy kisebb áttételt kérne - csak utólag gondoltam bele, hogy jé hármasban történt a manőver)

Új hozzászólás Aktív témák