Mostantól jobban bánik a magas szintű shader nyelvekkel a Vulkan API

A Khronos Group által kiadott, 1.1.125-ös specifikáció elhozta a SPIR-V 1.4 támogatását.

A Vulkan API, másfél éve kiadott 1.1-es verziójához képest a Khronos Group lassacskán adagolja a fejlesztéseket, de ezúttal kiadtak egy igazán fontos verziót. Az 1.1.125-es specifikáció bevezeti a SPIR-V 1.4 támogatását, méghozzá a VK_KHR_spirv_1_4 kiterjesztés által.

Ennek a verziószámok növekedésén túl egy nagyon fontos haszna van, ugyanis a GLSL melletti, alternatív, magas szintű shader nyelvek egyszerűbben fordíthatók SPIR-V-re. Ez leginkább a HLSL miatt fontos, ugyanis a legtöbb fejlesztő forráskódja ilyen nyelven van írva, és ma már egyre kedvezőbbek a lehetőségek ezek SPIR-V-re való fordítására, de a reprezentációs szint tekintetében is szükség volt a módosításra.

Az 1.1.125-ös specifikáció a fentiek által segíthet a Vulkan API terjedésében, hiszen jobban kezeli az egyik legnagyobb gátnak számító problémát.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés