Eszméletlenül sokoldalú játék lesz a Star Citizen?

A PC-s piac már sok dolgot megélt, de olyanra még nem emlékszünk, amikor egy adott játék fejlesztője minden létező technológiát be akart építeni az adott játékba. A Star Citizen fejlesztője ugyanakkor mind az AMD-vel, mind pedig az NVIDIA-val szerződést kötött. Ez logikátlannak tűnik, így utánakérdeztünk, hogy mégis mi volt ebben a koncepció. Megtudtuk, hogy a készítők mindkét tábornak jót akarnak, így úgy gondolták, hogy az elérhető hardvereket a végletekig támogatják.

Mind az AMD, mind pedig az NVIDIA rengeteg effektet épít majd a játékba, de ezek többsége szabványos, így alapvetően itt még nincs gond, hiszen a játékos csak sok lehetőséget kap. Hogy ez mennyire fontos azt nehéz megmondani, de arra még nem panaszkodott senki, hogy ugyanarra az effektre több implementáció van beépítve. Ezt egyébként a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat fejlesztette tökélyre, így a képkockára számolt AO effektre négy opció is volt.

A Star Citizen azonban rengeteg extrát rejt. Az AMD oldaláról számos compute shader effekt lesz beépítve, amelyekhez DirectX 11.1-es leképző szükséges, emellett a TrueAudio technológiát is támogatja a játék. Az NVIDIA ezeket nem éri el. A DirectX 11.1-et a Kepler architektúra hiányosságai miatt, míg a TrueAudio esetében szimplán hiányzik a rendszerből a szükséges hardveres blokk. Cserébe a vállalat beépíti a játékba a TXAA-t és a GPU-s PhysX-et. Utóbbi része nagyon érdekes a koncepciónak, ugyanis a CryEngine 3 rendelkezik egy saját, igencsak fejlett fizikai motorral, így a GPU-val gyorsított PhysX csak kiegészítő szerepet kap, a grafikai extrákra korlátozva képességeit.

A játékosnak gyakorlatilag választania kell, hogy mely specifikus effekteket és funkciókat akarja bekapcsolni, és ennek megfelelően kell vásárolni hardvert. Egyetlen nem hivatalos kerülőútnak az számít, ha a grafikáért egy új generációs Radeon felel, ami mellé még ma is lehet helyezni egy dedikált GeForce-ot a PhysX gyorsítására. Ezt a módot egyik gyártó sem támogatja, de van egy nem hivatalosan fejlesztett alkalmazás, ami lehetővé teszi a működést. Így gyakorlatilag lesz DirectX 11.1, GPU-s PhysX és TrueAudio, a TXAA-tól viszont ilyen konfiguráció mellett is búcsúzni kell.

A Star Citizenből lényegében már csak az AMD Mantle API-ja hiányzik, már ha a fejlesztők tényleg mindent támogatni szeretnének. Erre vonatkozó kérdésünkre nem kaptunk konkrét választ, legalábbis egy mosolygó szmájli bármit jelenthet. Könnyen lehet, hogy ez a kérdés csak most van napirenden.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés