- Három oldalról üveggel határolt minitorony huppant le az Antec tervezőasztaláról
- 240 Hz-et tud az MSI legfrissebb, szuper-ultraszéles gaming monitora
- Sarkköri terepbe olvadó kabátot öltött a Gigabyte Mini-ITX-es AMD alaplapja
- Számításokat is végző HBM memóriára szavazna a Samsung
- Mostantól biztosan nem kaphat modernebb AI lapkákat Kína a TSMC-től
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- CPU léghűtés kibeszélő
- Házimozi haladó szinten
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- Házimozi és Hifi kábelezés!
- Sarkköri terepbe olvadó kabátot öltött a Gigabyte Mini-ITX-es AMD alaplapja
- Azonnali informatikai kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Godefroy
senior tag
Vajon használni is fogják a játékok?
Arra sosem emlékezünk ami nem jut eszünkbe...
-
Reinkz
senior tag
Nem hiszem hogy jelenleg sok játék kihasználná hiszen win8as gép kell hozzá + radeonos hát a felhasználók zöme ezzel a kombóval nem rendelkezik
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy miket használnak a DX11.1-ből azt pontosan nem tudom, de a BF4, a Grid 2, illetve a TW: Rome 2 támogatja. A Star Trek Online már ma támogatja.
Valszeg gyors átállás lesz a sztenderd fícsőrökre. Az MS is meg akarja nyomni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ViiiiktorOC
senior tag
De jó! Végre, rég vártam már eme cikket! nagyon rég!
Köszönöm!LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary
-
haypro
senior tag
Akkor most a GTX600-as széria tulajdonosai b*szhatják az AMD 7000 szériájával szemben...?!
,,I look at the world, and i notice it's turning, while my guitar gently weeps"
-
Neovenator
senior tag
Ismét beindult a jópár éve bevett gyakorlat, ha nem fogy jól egy oprendszer önmagától, kezdjünk sajtóhadjáratba az aktuális DirectX generáció és az arra épülő játékok méltatásával. Szerencsére a legtöbb embernek rövid az emlékezete, a Windows 7-nél pedig nem kellett különösebben ehhez a taktikához folyamodni az egészséges eladási mutatók emeléséhez, úgyhogy most sokak számára megint úgy hathat a cikk, mintha tényleg szólna is valamiről. Hál' istennek...
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
-
vinibali
őstag
nagyon összeszedett cikk. ezért volt nagy csend egy ideje?
nekem maga az új verzió - új hardver párosítás nem tetszik. aki fejleszt, tudna mesélni az OGL-hez képest lévő eltérésekre? melyiket jobb programozni stbBIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
pakriksz
őstag
akkor fog terjedni, ha a ilyen szintű képességeket fognak támogatni a konzolok, tehát a köv generációnál.
Egyébként a teljesítményt gyönyörűen el tudják sikálni az "okos" programozók. Jó paradox játék az LA noire, ami multithreading támogatással egy 4 magos procin LASSABB mint egy szálra korlátozva. Directx 11-es renderre állítva 10.1-es hardveren pedig megint csak lassabb mint full dx9-re állítva
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Indy69
aktív tag
Erőltetik ezt aDX11,1 csak hogy vegyél új vga meg Win8at .Amúgy mint olvastam biztos jó de csak árnyalatnyi a különbség.
-
helkis
veterán
vissza a jövőbe? tehát a D3D_FEATURE_LEVEL_9_3 = DirectX 9b?
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A b és a c között van valahol az a szint. Inkább a b-hez közelítve.
(#14) kpal: Egyelőre a DX12 távoli nagyon. DX 11.x továbbfejlesztésre van kilátás, hogy a PC-s shader modellt felokosítsák az új konzolok szintjére.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Akula
őstag
jó kis írás
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
WayneGace
őstag
-
parampa
aktív tag
állítólag a 12.1.9 -es lesz a zigazi. abbó is a gamma.
-
adamka16
őstag
Ahogy játszogatok mostanság, sok kihagyás után nézem a játékokat mit tudnak dx 11-ben, hááát... nem vagyok elájulva a látottaktól. Persze szép grafika, max részletességen, de semmi. Ilyen effekteket még a crisys első részében is láttam pedig az nem most volt. (pl: FC3, Crisys 3)
-
bitblueduck
senior tag
Pont akkora problémát okoz majd, mint a 8800GT-m esetén a dx10.1 hiánya. volt úgy 3 játék ami támogatta rendesen, nem csak a logóval a dobozon, a battleforge meg a nevetséges stormrise ami rémlik. így ezt az api level-t átugorva jöhetett egyből a dx11 hd5850-en nálam. Épeszű kiadó valószínűleg nem fog dx11.1+ only játékot megjelentetni még sokáig.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Rubinhood
csendes tag
Csak elkepzelni tudom, hogy ha annak idejen a microsoft a directx letrehozasaval (az OpenGL elleneben...) nem forgacsolja szerteszet az akkor gyerekcipoben jaro grafikus kartya piac mernokeinek az energiajat, akkor most hol tartanank.
Szerintem az fog majd egy nagy lenduletet adni ennek a teruletnek, amikor a hardver eleg gyors lesz a sugarkoveteses kepalkotashoz, es ezernyi apro nyakatekert trukk meg javito effekt helyett a programozok vegre a feladat lenyegere koncentralhatnak.
U.i. az en DXDIAG-om valamiert nem ir ki "Feature levels:" sort. A 32- es a 64-bites sem.
[ Szerkesztve ]
-
Vico87
tag
"a kiterjesztések visszahozásáért pedig jár a piros pont"
Szerintem lóf****! Ennél bénább döntést szerintem nem lehet hozni. Pont az a nagy jóság 10.0-11.0 vonalon, hogy teljesen egységes, nincs hardverfüggő kiterjesztés. Az OpenGL is addig volt használható, amíg átlátható volt azzal a néhány kiterjesztéssel, aztán elszabadult a pokol (amit az újabb verziókkal azért erősen mérsékeltek).
-
Pikari
addikt
na lássuk:
Ha maradt volna az FP32-es precizitás, mint követelmény, akkor a piacon fellelhető ultramobil grafikus vezérlők egy része nem felelne meg az elvárásoknak.
ha már float, 32 bitnél kisebbet támogatni baromság, in my opinion
A Microsoft az egységesség miatt új formátumokat vezetett be, így mostantól a fejlesztőknek nem kell konkrétan meghatározni a feldolgozás precizitását, de ki kell jelölniük egy minimumszintet.
már alig várom, hogy a shadow mapok bizonyos driverekkel hirtelen felindulásból fél méteres z hibákat okozzanak, mint a kétezres évek első harmadában
A lebegőpontos adattípusok szempontjából 10 bit (min10float) vagy 16 bit (min16float) lehet a minimum.
nem is értem, hogy miféle idióta találta ki ezeket egyáltalán
rest of the article:
ilyenkor azért örülök, hogy szoftveres renderelésben utazok már - ez az api is az elődjeihez méltóan használhatatlan, túlbonyolított, alapvető dolgok százezreit nem támogató, inkohézív, inkompatibilis, valóságtól elrugaszkodott, a fejlesztők, a gyártók, és a végfelhasználók igényeit kielégíteni képtelen túlhypeolt romhalmazA Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Glenda
addikt
Egyrészt meghajlok a tudásod előtt, úgy látom ilyennel foglalkozol, én csak az utóbbi időben kezdtem DX-szel játszani, kicsit meg is tudlak érteni, a C#-ban is néha találkozni olyannal, amit én máshogy csinálnék, de olyan szintű szakembereket, akik a MS-nál ezeket a technológiákat tervezik leidiótázni...
Sok mindent lehet a Microsoftra mondani, de pont a fejlesztők támogatás az a dolog, amiben a legerősebbek.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
#00137984
törölt tag
PC-re a fejlesztések megálltak vagy lelassultak. A lemaradás inkább a játékokra és szoftveres háttérre igaz. A DirectX 2010 közepén kiadott változata található minden új játékban. Az 1-1.5 éves hardveren a jól optimalizált játékok elfutnak HD-ben. A Windows 7 mint op. rendszer néhány generációt átélne, de a MS máshogy gondolja. DX11.1 mint továbblépési szint Win 8-ra készült el. A Konzolháború mégjobban ki fog éleződni.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Windowsban 16 bites (High Color) és 32 bites (True Color) az elterjedt. Fotózásnál a 24, 32 bit a leggyakoribb, de 36, 42, 48 bitre is készülhetnek képek. A nagyobb színárnyalattal készített képek természetesebbek. A min10float szerintem mára kevésnek tünhet. A DVD lemezen található filmek 8 bit-re voltak kódolva. A lejátszók hivatottak ezt feljavítani 10, 12, 14 bit-re. A BD formátum 12 (RGB 36) és 16 (RGB 48) bit-re képes. Ezekkel a technikákkal kompatibilitást kell biztosítani.
[ Szerkesztve ]
-
kisfurko
senior tag
ha már float, 32 bitnél kisebbet támogatni baromság, in my opinion
Már miért lenne baromság? Olyan rosszul nézett ki az, amit a 9700-es ATI produkált?nem is értem, hogy miféle idióta találta ki ezeket egyáltalán
Kevesebb bittel való számolás kevesebb energiafogyasztást jelent. Mobil eszköznél ez nem elhanyagolható dolog.használhatatlan, túlbonyolított, alapvető dolgok százezreit nem támogató, inkohézív, inkompatibilis, valóságtól elrugaszkodott, a fejlesztők, a gyártók, és a végfelhasználók igényeit kielégíteni képtelen túlhypeolt romhalmaz
Ezeket alá is tudod támasztani? Kíváncsi lennék. -
nubreed
veterán
válasz #00137984 #29 üzenetére
A cikkben le van írva, hogy:
"Az új API alapvető előrelépés a fejlesztőknek. A Windows 8-on írt DirectX 11.1-gyel kompatibilis alkalmazás tökéletesen működőképes lesz Windows 7 operációs rendszeren is, így a felhasználóknak sem kötelező a váltás."
Tehát a váltás elvileg nem kötelező Windows 8-ra, annak akinek jelenleg Windows 7 van, de ha a DX 11.1 minden fícsörjét ki akarja élvezni valaki a végletekig akkor váltson?
Majd meglátjuk mi lesz de ha tényleg igaz az amit idéztem a cikkből, totál felesleges váltani Windows 8-ra. A gyakorlatban ez annyit fog maximum jelenteni szerintem, hogy "picit szebb max a grafika dx11.1 alatt mint 11 alatt" így nagyon egyszerűen megfogalmazva. Szvsz elleszek még pár évig a Windows 7-el.We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
nubreed
veterán
válasz #00137984 #35 üzenetére
Elvileg igen, azokon a monitorokon, amikben van egy 10 bit-es LUT és a videokártya is támogatja, de addig amíg a kommersz monitorok túlnyomó többsége 6bit+aftrc-s addig te ebből semmi nem látsz.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
#00137984
törölt tag
Ezt még átgondoljuk, ha valami effect vagy jelentős játéktechnikai elem lassabban, vagy sehogy sem akar müködni a Windows 7-es gépünkön. A TressFX még egy kezdeti újítás, amit kiterjesztve a környezetre nagyon gépigényes lehet. CrossFireX, SLI vagy Windows 8 felhasználók elönyben, vagy mindkettő egyszerre a gépben.
[ Szerkesztve ]
-
bitblueduck
senior tag
válasz #00137984 #30 üzenetére
Úristen ha ezt Pikari elolvassa agyvérzést kap
színmélység nem egyenlő a lebegőpontos precizitással.An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Ez is egy nagyon jó cikk lett, még jó párszor végig kell olvasni az biztos
By.: Johnny
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
duke
aktív tag
válasz Rubinhood #24 üzenetére
En is ezen gondolkodtam, hogy itt vannak ezek a nagy teljesitmenyu tobb szaz watt fogyasztasu video kartyak, nem kene ezeket inkabb valodi 3D modellezesre hasznalni, a pixelekkel valo buveszkedes helyett ?
Lehet hogy tevedek, de szerintem a mai kartyak mar kozel kepesek volnanak ray tracingre, fizikai modellezesre. -
aktív tag
Kösz....jó cikk
tökjó.2009-ben kizárt csaló tag után kaptam 1 feketét:(
-
Pikari
addikt
Már miért lenne baromság? Olyan rosszul nézett ki az, amit a 9700-es ATI produkált?
jaKevesebb bittel való számolás kevesebb energiafogyasztást jelent. Mobil eszköznél ez nem elhanyagolható dolog.
ja, kb 0,1%-al
Ezeket alá is tudod támasztani? Kíváncsi lennék.
természetesen. számold ki, hogy hány kódsorba telik megírni benne egy soft távolság és felbontás-independens árnyékolást, egy fénytörést refractionnal, hdr-el, animáció-támogatással, mondjuk úgy, hogy játszhatóan menjen vele legalább 100 millió polygon, legalább kezdetnek mondjuk 100 ezer fényforrásra (ami értelemszerűen nem világítja be mind az egész pályát, csak helszíneket), amelyen mind tetszőlegesen dinamikusak (ez nem jelenti azt, hogy mind mozog, hanem azt, hogy bármikor tetszőlegesen mozoghatnak az enginedben), mindezt körültekintően úgy, hogy képes legyen a kódod leskálázni az előző évtized első harmadában megjelent hardverekhez oly módon, hogy ezeken a hardveren is el tudd indítani úgy, hogy meg is mozduljon néha a képaztán számold ki, hogy mennyi kódsorba kerül ugyanez mondjuk egy saját szoftveres renderereddel (nyilván csak feltételezve azt, hogy meg tudsz egy ilyet írni)
majd hasonlítsd össze a két produktum végeredményét teljesítményben, minőségben, kompatibilitásban, és hasonlítsd össze a belefektetett időt, és energiát (vagy közvetlenül szólva: pénzt) mindkét esetben
és lepődj meg nagyon.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
#00137984
törölt tag
válasz bitblueduck #38 üzenetére
Elnézést kérek, ha valamit félreértelmeztem vagy már továbbgondoltam, de nem jól fejeztem ki magam. A Wikipediát nem olvastam el, angol nyelv meg nem erősségem. Adatmintavételi sürüségről volt leírás a dupla vagy négyszeres lebegőpontos formátumban. Bár szerintem, ha nem is szorosan, de van (lehet) ősszefüggés a témában.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #06658560 #46 üzenetére
Kép, video vagy audio, játéktechnikai elem, mindegyiket meg kell jeleníteni, hallható hanggá alakítani. A mintavételezési pontok, a bitráta emelésével a reprodukált adat nagyobb valószínűséggel az eredetihez közeli minőséget vagy nagyobb sebességet érhetünk el. A DirectX felület nem kizárólag játékra értelmezhető. Kép, hang, beviteli eszközök. Évek óta elavult, és a DirectX 12 megérkezéséig nem várható komoly fejlődés.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #06658560 #48 üzenetére
Négyszeres pontosságú FP32 bit-es számítással számolva durván meghaladjuk a mostani kor követelményét. A Blu-Ray maximum 16 biten 48 bites szinmélységre képes. A Windowsban az FP32 bit kb. 100 bites színmélységnek felel meg, amit az FP32 bit precizitással még kiszámolhat. A BD ezért is került leszállóágba. A játékok komolyabb számítási teljesítménnyel, de ott is adatcsomagokkal dolgoznak. A HD7000-es széria is dupla pontossággal képes csak számolni a mostani követelményeknek megfelelve.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
A mostani kártyák is kevesek a Ray Tracing számításokra, de sajnos nem ez a legelmaradottabb komponense a képletnek. A pixelekkel és a bitekkel való kombinálás... A 64 bites operációs rendszerek, szoftverek, hardverek is kevésnek bizonyulnak egy játék felhasználású szinten megvalósított valós idejű rendereléshez. 96 bites Windows 32bit floating point mintavételezéssel folyamatos játékteljesítményt nyújtana.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SAPPHIRE NITRO+ RX 580 OC 8GB GDDR5
- PNY RTX 4080 16GB GDDR6X TF VERTO Edition - Új, 2 év garancia - Eladó!
- Gainward RTX 2060 Super Ghost 8GB használt videókártya eladó garanciával! AKCIÓs
- NVIDIA RTX 3060 Ti Founders Edition 8GB használt videókártya eladó garanciával!
- Palit RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 használt videókártya eladó garanciával!
- Asus ROG Strix Geforce GTX 1050TI 4 Gb videokártya
- MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit FRISSEN PASZTÁZVA, TAKARÍTVA,TESZTELVE!!
- Gigabyte GeForce RTX 2060 SUPER WINDFORCE 8G
- ASUS CERBERUS GEFORCE GTX 1070 Ti 8GB GDDDR5
- ASUS GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit FRISSEN PASZTÁZVA, TAKARÍTVA,TESZTELVE!!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest