Nehéz volt Blu-ray lemezre helyezni a PlayStation 4 egyik kezdőcímét

A PlayStation 4 megjelenésével egyre több fejlesztő hint el apróbb, de annál érdekesebb technikai részleteket. A Killzone: Shadow Fall készítői amúgy is nagyon nyitottan beszélnek a játékukról, amiről korábban már megírtuk, hogy igen tetemes memóriahasználattal rendelkezik, de ennél is érdekesebb a Eurogamer interjúja, melyből kiderült, hogy az említett játék a korábbi generációs adattárolási struktúrával 290 GB-ot foglalt volna. Ezt elsősorban úgy kell értelmezni, hogy a fejlesztők a PlayStation 3 esetében jellemzően kihasználták a Blu-ray méretét, és bizonyos tartalmakat többször is elhelyeztek a korongra, hogy azok folyamatos betöltése kedvező legyen. Ezt a rendszert a Sony is nagyon kedvelte, hiszen rendkívül hasznosnak bizonyult a megfelelő játékélmény biztosítása során, így komplett fejlesztőkörnyezet is volt rá, vagyis rengeteg fejlesztő kihasználta a Blu-ray extra kapacitását.

A Guerrilla Games a PlayStation 4-hez tervezett Killzone: Shadow Fall adattárolási struktúráját is így próbálta felépíteni, de viszonylag hamar rájöttek, hogy ez nem fog működni, mivel egy ponton a generált adattartalom 180 GB volt, és ez még nem tartalmazta a teljes játékot, ami a fejlesztők szerint nagyjából 290 GB-ot tett volna ki ezzel a módszerrel. A PlayStation 4 esetében tehát annyira jó minőségű tartalmakat lehet használni, hogy a régi trükkök már nem működnek, mivel a textúrák és modellek mérete sokkal nagyobb, mint a korábbi generációban. A Guerrilla Games alapvetően átdolgozta az adattárolási struktúrát, amibe a Sony is besegített, és elnézve a problémát ezen minden fejlesztő át fogja majd rágni magát.

Végül a Killzone: Shadow Fall ráfért egy Blu-ray lemezre, hiszen kicsivel 40 GB alatt maradt a mérete. Ezt főleg úgy érték el, hogy a tartalmakat nem helyezték el többször a lemezen. Szerencsére ez a játékot nem befolyásolta, így a Killzone: Shadow Fall gyakorlatilag töltőképernyő nélkül végigjátszható, mindössze az egyes indításokkor kell elviselni úgy 30 másodperces töltést, de utána gyakorlatilag csak a szórakozásé a főszerep. A digitális verzió esetében is igen fontos újítás, hogy a letöltés megkezdése után a rendszer elsődlegesen a fontos állományokat szerzi be. Nagyjából 7,5 GB letöltése után már játszhatóvá válik a játék, a többi 32 GB-nyi adatot pedig a PlayStation 4 a háttérben elhelyezi a HDD-re.

A Killzone: Shadow Fall esete egyébként mindenképp rávilágít arra, hogy az új generációs konzolok elsődleges korlátja a Blu-ray lemez tárkapacitása lesz. Ez manapság amúgy is általános nézet ugyanis a fejlesztők korábban is kifejtették aggodalmaikat, hogy az új generációs konzolok technikai képességei radikális minőségnövelést tesznek lehetővé. A jobb minőségű tartalmakhoz viszont hatékonyabb tömörítési rendszereket kellene kidolgozni, különben egy-egy igazán új generációs játék mérete könnyen túllépi majd a 100 GB-ot. Valószínű, hogy a probléma egy ideig kezelhető, de később még a lemezes játékokhoz is szükség lesz extra tartalmak letöltésére, vagy esetleg több Blu-ray lemez bevetésére, de ezt nem kedvelik majd a fejlesztők, mert a konzolgyártók nem játékonként, hanem lemezenként számítják fel a licencdíjakat.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés