Az NVIDIA bedobná a Tegrát a szerverpiacra

Az NVIDIA a mikroszerverek piacát korábban csak távolról figyelte, de látva, hogy előzetesen is mekkora igény alakult ki az ARMv8-as megoldásokra, Jen-Hsun Huang úgy gondolja, hogy értékes alternatíva lehetne a Tegra ezen a piacon. Egyelőre konkrétumok még nincsenek, de vannak olyan feladatok, amelyekben az NVIDIA versenyképes lehet a Tegra K1 64 bites verziójával is, azaz a két darab Denver processzormagot használó rendszerchippel.

A legkézenfekvőbb koncepció a 64 bites Tegra K1 GRID szerverekben való bevetése, így a rendszer képes lenne androidos játékokat streamelni az interneten keresztül. Ez tulajdonképpen nem különbözik az eddigi felhős koncepcióktól, tehát az alapok ugyanúgy működnének, csak nem PC-s, hanem mobil játékokat futtat a szerveren. Tulajdonképpen a Tegra K1-ben minden olyan részegység megvan, ami jelenleg is szükséges a nagyobb GRID szerverek működéséhez, csupán a rendszerchip teljesítménye marad el a komolyabb gépektől, viszont cserébe jóval kevesebbet is fogyaszt.

A 64 bites Tegra K1 egyébként nem pont szerverekbe fejlesztett lapka, de felhasználható erre a piacra és ennél fontosabb, hogy az NVIDIA is tapasztalatot gyűjtene arra az esetre, ha a Tegrát egy komolyabb fejlesztéssel ténylegesen bedobnák a mikroszerverekbe.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés