Kifulladóban a gamermánia?

A notebookok piacán legalábbis vannak erre utaló jelek, az eladások lassabban nőnek a vártnál.

A notebookpiac stagnálása kapcsán többször is elhangzott már, hogy gyakorlatilag a „gamer” szegmens az, amely hátán viszi az iparágat. Ennek fényében mindenképpen rossz hír, hogy 2018-ra ezen a területen csak egy számjegyes növekedést várnak az elemzők azután, hogy a korábban becsült 5,5 millió eladott példány helyett csak 5 millió ilyen készülék talált gazdára a tavalyi évben, annak ellenére is, hogy egyre több cég egyre nagyobb erőforrásokat csoportosít át erre a szegmensre.


[+]

Korábban, így például 2016-ban még a legtöbben megelégedtek azzal, hogy az ASUS- és MSI-féle alapmodelleket másolták vagy másoltatták az ODM partnerekkel, addig 2017-re már saját fejlesztésekbe fogtak, így tett például a HP és a Dell is – mindketten nagy energiát öltek abba, hogy a 900-1100 dolláros szegmensben megfelelő kínálatot építsenek fel, miközben az ASUS és az MSI az 1300-1800 dolláros kategóriára koncentrált.

Mindezzel a két tajvani gyártó a világ nagy részén, így Európában továbbra is meg tudta őrizni elsőbbségét, míg Kínában, ahol az olcsóbb gépek a kelendőbbek, a második, harmadik helyen tanyáznak, és inkább a közép- és felső kategóriát célozzák, a belépőszintet meghagyva a Lenovónak és a Haiernek.

Előzmények

Hirdetés