Új generációs konzoldizájnra pályázik az Imagination

A konzolpiac a bemutatott, hagyományosan ide sorolható termékek szempontjából ugyan szűkül, hiszen a kézikonzolok piaca ma már nem olyan életképes mint régen, de az eladások tekintetében egyetlen asztali generáció sem volt még olyan sikeres, mint a mostani, így érdemes a szegmenssel foglalkozni. Ráadásul egy konzoldizájn megnyerése a szűkölő termékkínálat miatt a jövőben egyre nagyobb volument jelenthet. Manapság az egész szegmensért lényegében az AMD és az Imagination küzd, de egyelőre csak az AMD-nek vannak sikerei az új gépek szempontjából. A többi vállalat viszont nem rendezkedett be a hagyományos konzolpiac igényeihez, vagyis nincsenek publikus dokumentációik az architektúráról, illetve a fejlesztőeszközök tekintetében sem kínálnak olyan lehetőségeket, amely lehetővé tenné az alacsony szintű optimalizálást.

A fentiek miatt ezért a piacért a jövőben is leginkább az AMD és az Imagination fog küzdeni, és utóbbi vállalatnál nagyon szeretnének egy konzoldizájnt nyerni. Ennek érdekében már konkrét tervekkel is rendelkeznek, de ez nem elég, így a jövőben készen licencelhető fizikai dizájnok is készülnek. Ez rendkívül leegyszerűsítené a többi gyártó belépését a hagyományosnak tekinthető konzolpiacra, mivel gyakorlatilag az Imagination minden részegységéből kínálna fizikai dizájnt a TSMC valamelyik modernebb gyártástechnológiájára. A költséghatékonyság miatt a 28 nm-es node a kézenfekvő, de ez részletkérdés, valószínűleg több node-ra is készülhetnek dizájnok.

Az Imagination iránya egyébként nem nevezhető rossznak. Az AMD ma valóban előrébb jár az integráció szempontjából, de két éven belül komoly kihívó lehet egy MISP64-es magokkal felszerelt, PowerVR Series8 vagy modernebb IGP-vel megtoldott, HSA-t is támogató Imagination rendszerchip, akár a Wizard architektúra sugárkövetésre kidolgozott extra képességeivel is. Az sem kizárt, hogy a Sony, a Microsoft és a Nintendo triumvirátusa mellett az Imagination olyan gyártók figyelmét szeretné felhívni erre a piacra, mint a Samsung. Bár utóbbi vállalat elsődlegesen nem érdekelt a hagyományos konzolokban, viszont a ténylegesen konzolokhoz kialakított fizikai dizájn licencelésének lehetősége már csábító lehet annyira, hogy egy próbát tegyenek. Ez akár a Samsungnak még úgy is megérné, hogy az okostévéikbe kerülne az adott lapka, ami gyakorlatilag automatikus terjedést jelentene. Leginkább ez az a terület, ami miatt az Imagination ennyire erőlteti ezt a lehetőséget, és ilyen formában tényleg hasznosítani lehetne az olyan egyedi képességeket, mint a sugárkövetés gyorsítása.

A fentiek mellett az egész konzolpiacnak is jót tenne az Imagination tényleges jelenléte, hiszen a következő körben az AMD nem nyerné el automatikusan az összes konzoldizájnt. Bár utóbbi a piac jellegét tekintve nem akkora probléma, de az innováció irányának lehetőségét behatárolja, hogy az egyes konzolok a hardver tekintve gyakorlatilag ugyanarra képesek, ami nem kedvez az egyedi ötletek kidolgozásának.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés