Hivatalosan is támogatják a DirectX 11.2-t a GCN-es Radeonok

A Heise.de három nappal korábban hírben közölte, hogy a GCN architektúrára épülő Radeonok nem támogatják teljesen a Windows 8.1-gyel érkező DirectX 11.2-es API-t. Ez az információ azonban nem igaz, így az AMD hivatalos közleményt adott ki, melynek kapcsán a cég kijelentette, hogy az összes GCN architektúrára épülő Radeon grafikus vezérlő képes kihasználni a DirectX 11.2 összes újítását, beleértve az opcionális Tiled Resources funkció legmagasabb, TIER_2 szintjét.

Korábban már többször is említettük a hírekben, hogy a GCN architektúrának a DirectX 11.2 kötelező és opcionális újításainak támogatása nem lehet gond, így csupán egy szoftverfrissítés szükséges hozzá, és az aktuális hardverek extra tudást kapnak. Az AMD azt is megerősítette, hogy a DirectX 11.2-höz tervezett végleges meghajtót a Windows 8.1 megjelenésével párhuzamosan adják majd ki, vagyis október közepén.

A médiában megjelent információk a DirectX 11.2 egyes funkcióinak támogatásának hiányáról tehát teljesen tévesek. Az egész egyébként valószínűleg abból indulhatott ki, hogy Layla Mah, a c't Magazin számára adott interjúban kijelentette, hogy a Microsoft a Tiled Resources TIER_2 szintjének shader feedback rutinját a várttól eltérőre tervezte, amivel az AMD előzetes driverei nem kompatibilisek. Layla Mah azonban kihangsúlyozta, hogy a GCN architektúra képes az új rutinnal is működni, de új meghajtó szükséges hozzá. Az továbbra is érthetetlen, hogy ebből az interjúból hogyan sikerült végül kihozni azt, hogy a Radeonok nem támogatják a DirectX 11.2-t, főleg annak tudatában, hogy a Tiled Resources egy opcionálisan elérhető rendszer, vagyis eleve nem követelmény a támogatása. Az AMD természetesen kénytelen volt felszólalni az ügyben és cáfolni a Heise.de által leírtakat.

Arról egyébként nincs adat, hogy a Microsoft miért épít a várttól eltérő shader feedback rutinra a Tiled Resources TIER_2 szintjében. Ennek alapja lehet, hogy az adott rutin jobban működik, vagy esetleg elképzelhető, hogy a később érkező konkurens hardverek nem tudják támogatni azt a rutint, amit a GCN architektúra, így amíg van idő változtatni, addig a Microsoft cselekedett. Utóbbi alapvetően érdeke a DirectX szabványnak, így az ilyen döntések üdvözlendők. Mivel a Tiled Resources opcionális funkció, így megengedett a késői módosítása is, hiszen csak később, egy-két év múlva lesz teljesen része az API-nak, de akkorra biztosítani kell a tökéletes kompatibilitást a különböző hardverek megoldásai között.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés