Gyártásba kerültek az Xbox 360 processzorai

A következő generációs Sony PlayStation 3 és Microsoft Xbox 360 játékkonzolok sokban különböznek, és vérre menő piaci versenynek néznek elébe, (legalább) egy dolog mégis közös bennük: többmagos processzoraik alapsejtjei az IBM Power mikroarchitektúrájára épülnek.

Hirdetés

A Nagy Kék tegnap jelentette be, hogy az Xbox 360 alapját képező processzorok tömeggyártása javában zajlik, mégpedig egyszerre két helyszínen: az IBM East Fishkill-i üzemében, illetve a Chartered Semiconductor szingapúri gyárában. A chippel az IBM és a Microsoft közötti megállapodás 2003-as aláírása után kevesebb mint 24 hónap alatt készültek el, így a konzol már a karácsonyi szezonban világszerte piacra kerülhet (Európában várhatóan december 2-án).

Az új Xbox processzora a 64 bites PowerPC architektúra egy változatára alapoz. Három magot tartalmaz, melyek mindegyike egyszerre két utasításszál végrehajtására képes, és 3,2 GHz-es órajelen dolgozik. Rendszerbusza összesen 21,6 GB/s sávszélességet biztosít, a megosztott másodszintű gyorsítótár mérete 1 MB. A 165 millió tranzisztorból álló chipet 90 nm-es SOI gyártástechnológiával állítják elő.

Bár az Apple átpártolása az Intelhez nem rengeti meg pénzügyileg az IBM-et, a döntés presztízsveszteséget jelentett a vállalatnak. Nem meglepő ennek fényében, hogy a játékkonzolok megjelenését arra is felhasználja, hogy saját chiptervező szolgáltatását népszerűsítse. A „First Time Right” kezdeményezés keretében ügyfeleinek nemcsak szakembergárdával és tervezőrendszerekkel szolgál, hanem az igények és lehetőségek elemzésével a konkrét döntésekben is segíti a megrendelőket, hogy – így az IBM – idő- és pénzpazarlás nélkül, első nekifutásra megtalálják a megfelelő, testre szabott megoldást.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés