Megateszt: a GeForce4-től a Radeon 9800-ig

Tesztkonfiguráció

Tesztkonfiguráció:

 

  • Videokártyák:

    • Built by ATI Radeon 8500 64 MB (275/275 MHz)

    • Sapphire ATI Radeon 9700 128 MB (275/270 MHz)

    • Club3D ATI Radeon 9500 Pro 128 MB (275/270 MHz)

    • Sapphire ATI Radeon 9500 128 MB (275/270 MHz)

    • Gecube ATI Radeon 9800 Pro @ 9800 (325/290 MHz)

    • MAD VIEW ATI Radeon 9800 SE 128 MB (380/340 MHz)

    • MAD VIEW ATI Radeon 9600 XT 128 MB (500/300 MHz)

    • MAD VIEW ATI Radeon 9600 XT @ 9600 Pro 128 MB (400/300 MHz)

    • ASUS GeForce4 Ti4200-8x 128 MB (250/256 MHz)

    • ABIT GeForce FX 5800 DOTH 128 MB (400/400 MHz)

    • Inno3D GeForce FX 5600 Ultra 128 MB (400/400 MHz)

    • Inno3D GeForce FX 5600 Ultra @ 5600 (325/275 MHz)

    • Gigabyte GeForce FX 5900XT 128 MB (390/350 MHz)

    • Gigabyte GeForce FX 5700 Ultra 128 MB (475/450 MHz)

    • Gigabyte GeForce FX 5700 Ultra @ 5700 (425/275 MHz)

    • S3 Deltachrome S8 256 MB (300/300 MHz)

     

  • Processzor: AMD Athlon 64 3400+ (2,2 GHz)

  • Alaplap: MSI K8T Neo-FIS2R

  • Memória: 2 x 256 MB PC3500 Corsair XMS CMX256A-3500C2 - CL 2-2-2-5

  • Merevlemez: Seagate Barracuda ATA IV 60 GB

  • OS és szoftverek

    • Windows XP Professional Service Pack 1

    • DirectX 9.0b SE

    • VIA Hyperion v4.51

    • ATI Catalyst 4.3

    • NVIDIA Forceware 56.64

    • S3 Graphics 6.14.10.1632

  • Játékok

    • ID Software - Quake III Arena

    • ID Software - Wolfenstein: Enemy Territory

    • Activision - Call of Duty

    • EPIC Games - Unreal Tournament 2003

    • Disney Interactive - Tron 2.0

    • Microsoft/Bungee Studios - Halo Combat Evolved

    • JoWooD Productions - Chaser

    • EA Sports - Forma 1 Challenge '99-02

    • THQ - Moto GP 2

    • Electronic Arts - Need for Speed Underground

    • UBISoft - Lock On: Modern Air Combat

    • Eidos - Tomb Raider Angel of Darkness

    • Ubi Soft - Tom Clancy's Splinter Cell

    • SIERRA - Homeworld 2

    • UBISoft - Far Cry Beta Demo 2

    • Codemasters - Colin McRae Rally 04 Demo

    • EPIC Games - Unreal Tournament 2004 Demo

    • reklats

Minden játék esetében a grafikai beállításokat maximumra állítottuk, ahol nem, ott ezt külön jeleztük. Az egyes meghajtóprogramokon belül a képminőségi beállításokat a legszebbre kapcsoltuk, később csak az FSAA-val és az anizotropikus szűréssel foglalkoztunk. Egy-két kivételtől eltekintve minden játék esetében saját magunk által felvett demókat és replayeket használtunk fel a kártyák tudásának leméréséhez, így minimálisra csökkentve a meghajtóprogramok optimalizációját.

A felbontásokat úgy lőttük be, hogy egy Radeon 9600 XT-vel élvezhetően fusson a játék, ami minden játék esetében 1024 x 768-as vagy 1280 x 1024-as felbontást jelentett 32 bites színmélységgel. Ezen kívül a kártyákat lemértük ugyanazon felbontásban 4x élsimítással és 8x-os anizotropikus szűréssel is, hogy lássuk az egyes kártyák teljesítménycsökkenését is. Az ATI Radeon 8500, a GeForce4 Ti4200 és a DeltaChrome esetében ezek a beállítások nem 4x-es, hanem 2x-es élsimítást jelentenek, egyrészt mert ezek a kártyák még az előző generáció képviselői, másrészt pedig a DeltaChrome drivere maximálisan 2x-es élsimítás beállítását teszi lehetővé.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés