Megateszt: a GeForce4-től a Radeon 9800-ig

F1, MotoGP2, NFSU, LOMAC

Direct3D – versenyszimulátorok

Forma 1 Challenge '99-02

Első versenyautós játékunkban az ATI-kártyák sorrendjében van egy-két furcsaság. A Radeon 9800 SE gyorsabb a Radeon 9600 XT-nél, míg a 9600 Pro gyorsabb a 9500 Prónál is, igaz, elhanyagolható mértékben. A középkategóriában a GeForce FX 5700 Ultra a leggyorsabb kártya, az NVIDIA-kártyák közül pedig az FX 5900XT.

Az élsimítás bekapcsolásának hatására az NVIDIA-kártyák az élre törnek, és azonos kategórián belül mindenhol gyorsabbak a rivális ATI-kártyáknál.

MotoGP2

A MotoGP2 pixel és vertex shadereket is szép számmal használ, ámbár ezek még "csak" 1.1-esek. Ebben a játékban bármennyire is úgy tűnik, hogy CPU-limitált felbontásba futottunk, nem ez az igazság. A MotoGP2-ben 60 fps-es framelimiter van, ezért fordulhatott elő, hogy 60 fps környékén tanyázik több videokártya is. Itt a GeForce4 kiemelkedően jó szereplése dicséretre méltó, emellett ne felejtsük el, hogy ebben a játékban még a GeForce FX 5600 is viszonylag jól szerepel.

Az élsimítás bekapcsolása után különösebb meglepetés nem ért minket, talán a GeForce FX 5800 és a Radeon 9700 azonos teljesítménye lehet kissé meglepő. Ezekkel a beállításokkal a játszhatóság küszöbe a Radeon 9600 Pro lett.

Need for Speed Underground

Az NFSU a kiadása után azonnal nagyon nagy népszerűségre tett szert, a teszt szempontjából lényeges grafika nagyon szép lett. Itt az ATI-kártyák mintha gyorsabbak lennének a konkurens termékeknél. Meglepetésként ért minket a Radeon 9500 és a DeltaChrome S8 jó szereplése. Érdekes továbbá, hogy a játékban azokon a részeken, amikor az fps-számláló 50 fps fölé ugrik, a játék is begyorsul, így az autó irányíthatatlanná válik, mintha ez egy bug lenne.

Korábbi cikkünkből tanultunk, és most az élsimítás bekapcsolásakor a "light trails" és a "motion blur" opciókat a játékon belül kikapcsoltuk. Meglepetésként ért a GeForce4 rosszabb szereplése, illetve a GeForce FX 5800 Radeon 9600 XT-vel egyező teljesítménye árulkodó jel a csúcskártyához mérten gyenge architektúrális felépítésre.

Lock On: Modern Air Combat

A Direct3D-re épülő LOMAC már erőteljesen használja a DirectX 8-as (1.4) pixel shadereket is, például a repülő hajtóművéből kiáramló forró levegő érzékeltetésére. A játék maximális grafikai beállításokkal még egy Radeon 9800-at is megdolgoztat, ezért mi medium beállítással visszajátszottunk egy replayt, közben pedig FRAPS-szel mértük az fps-eket. Élsimítás és anizotropikus szűrés nélkül ebben a játékban egyértelműen az ATI-kártyái a nyerők, azonban kissé meglepőnek tűnik a GeForce FX 5800 szereplése az FX 5900XT-vel szemben.

A szűrők bekapcsolása után "helyreállt a rend", legalábbis ami az NVIDIA-kártyákat illeti. A Radeon 9500 Pro nagyon jó szereplését érdemes figyelni, ebben a játékban ez a kártya a GeForce FX 5800-zal egy szinten teljesít annak ellenére, hogy az ATI kártyája középkategóriás. Szűrőkkel még a 9600 XT is utoléri. A GeForce FX 5600 Ultra csúfos szereplése folytatódik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés