Megateszt: a GeForce3-tól a Radeon 9600-ig

UT2003

Az Unreal Tournament 2003 az egyik legnépszerűbb Direct3D-s játék, ezért nagyon kíváncsiak voltunk az eredményekre. Mivel itt már nem tesztprogramról van szó, nem legyinthetünk csak úgy az eredményekre. Lássuk először az Antidetector script nélkül elért eredményeket 2x-es Full Screen Anti-Aliasing (FSAA) mellett.

A grafikonon látható eredmények eléggé egyértelműek: az nVidia kártyái könnyedén verik az ATI kártyákat, talán kicsit furcsa, hogy a GeForce3 Ti200 és a GeForce FX5200 Ultra egy Radeon 9600-zal van egy szinten. Ezek még a Radeon 9500 64 MB-os kártyával elérteknél is majdnem 10 fps-sel jobb eredmények. A GeForce FX5200-zal és annak 64-bites változatával, illetve a Radeon 9200-zal és a Radeon 9100 64-bites változatával pedig már élvezhetetlen a játék.

Lássuk a 8x-os Anisotropic Filtering mellett elért eredményeket:

Itt egy kicsit változik a helyzet: A GeForce FX5600 Ultra vezet, második a Radeon 9600 Pro; a GeForce FX5200 Ultra veri még a GeForce4 Ti-t is, ami talán a - végre - továbbfejlesztett AF-eljárásnak köszönhető. A Radeon 9200 fölénye a Radeon 9500 64 MB-hoz képest meglepő, talán a kevesebb memóriával magyarázható, illetve itt látszik, hogy a Radeonok az Anisotropic Filtering használata mellett nagyon jól teljesítenek, még a 64-bites Radeon 9100 is veri a GeForce4 Ti-t. A sor végén a GeForce3 Ti200 és a GeForce FX5200 64-bites változata áll.

Most pedig lássuk az Antidetector scriptes eredményeket és a teljesítménycsökkenést, először 2x-es FSAA mellett.

Az nVidia kártyáinak teljesítménye óriásit esett: 31 és 57 százalék közötti változásokat lehet észlelni, ugyanakkor az ATI kártyák teljesítménye nem csökkent egy fikarcnyit sem. Szubjektív benyomásaink alapján az nVidia-féle FSAA implementáció sok sebből vérzik, azaz nem alaptalanok azok a pletykák, melyek szerint a képminőség rovására gyorsít az FX-eken az nVidia. Az eredményekből az is látszik, hogy a Catalyst meghajtó nem tartalmaz komoly "optimalizációkat" az Unreal játékhoz (vagy rossz a script...). Az nVidia kártyák fps-csökkenését nem tudjuk érdemi mélységben megmagyarázni, ehhez ismerni kellene a driverek felépítését, vagy extrém mennyiségű képminőség-tesztet végezni (ez utóbbira egy pár nap múlva megjelenő, külön cikkünkben vállalkozunk). A neten terjengő pletykák szerint ha a Detonator meghajtó az Unreal 2003 elindítását detektálja, akkor a Trilinear Filtering opciót kinyírja, hiába engedélyezzük.

Végül a 8x-os Anisotropic Filtering mellett elért eredmények az Antidetector script használatával:

Erre csak azt tudjuk mondani, amit eddig: az ATI kártyák teljesítménye nem csökkent, ellenben az nVidia kártyáké jelentősen, néhol kevesebb, mint felére.

Összegzésként: a mi szempontunkból a kártyák osztályzása roppant nehéz, mivel nem tudhatjuk, hogy melyik eredmények a valósak (feltehetően egyik sem, ez a spektrum két széle, a két véglet). Ha az Antidetect nélküli eredmények alapján hirdetnénk győztest, akkor az nVidia kártyák óriási fölénnyel vezetnének - ha viszont az Antidetect bekapcsolása melletti eredményeket vesszük figyelembe, akkor az ATI kártyák vezetnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés