Játékosok álma: Samsung 913N

Megjelenítés

Mivel X850 XT grafikus kártyánkon nincsen analóg jelkapu (átalakítóval meg nem az igazi), ezért PCI-os Matrox Mystique G220, ATI Radeon 7000 és alaplapi (Intel Extreme Graphics) videokártyákkal ellenőriztük a képminőséget. A 15 perces bemelegedési idő leteltével a Quake 3 Arenával és szintetikus TFT tesztünk 1.05-ös változatával vizsgáltuk a kép jellemzőit.


TFT teszt v1.05

A monitor automatikusan elvégzi a megfelelő beállításokat, nem kell külön gombokat nyomogatni ehhez. Az eredmény minden esetben tökéletes volt (felbontásváltásnál is automatikus az önbeállás, és itt is hibátlan eredményeket kaptunk). A 60/80 fényerő/kontraszt aránya bizonyult a szemnek kényelmesnek, a szín-tónust pedig hagytuk normál értéken. Ha már itt tartunk: bár a színhőmérsékletet kelvinfokonként nem állíthatjuk, ám lehetőségünk van a tónus állítása mellett a színcsatornák értékeinek állítására. Itt is elidőztünk jóideig, ám a végén maradt az 50/50/50 RGB beállítás, valamint a MagicBright funkció custom értéke. Hoppá, mi is tulajdonképpen ez a MagicBright? Nos, ez nem más, mint az adott alkalmazási körnek megfelelő, automatikus fényerő- és kontrasztállítás. Kipróbáltuk, és a monitorba gyárilag beégetett értékek valóban használhatóak, és jól megfelelnek az adott alkalmazásnak. Ám a MagicBright, mint funkció, igazából nem más, mint egy kényelmi funkció, hogy az adott értékeket ne kézzel, egyenként kelljen belőni, hanem gombnyomásra, egyszerre tegye ezt meg helyettünk a gép. Az OSD informatív, könnyen átlátható:

A lényeget a végére hagytuk, ahol fény derül arra, milyen is valójában egy 8 ms-es TFT-vel kvékezni - a TFT teszt által kapott eredmények a 913N-ben alkalmazott panel típusból ismert gyengék ellenére meglepően jóra sikeredtek. A szürke gradiens átmenetektől mentes volt, a szürkék mindenhol színsemlegesen rajzolódtak, a színek élénkek és teltek voltak. A teljes képernyős fekete is kellemes sötétséggel töltöte ki a képet:

A háttérvilágítás a panel széleinél gyakorlatilag nem látható, egyedül a kép közepe környékén volt minimálisan világosabb, mint a széleken. Mivel bemutató darabot kaptunk, ezért nem volt meglepő, hogy a monitor már egy kicsit meggyötört állapotban került hozzánk; ez látszott is a képen:

Próbáltunk screenshotot csinálni a TFT teszt utánhúzásmérő szekciójáról, de annyira rossz minőségű képeket sikerült csak lőni (digitális kameránk CMOS érzékelője erősen interferált a TFT panellel), hogy egyáltalán nem lett volna látványos azokat bemutatni. Szavakba öntve: nagyon kevés utánhúzás látszott, de az igazi megmérettetés a Quake 3 q3dm17 és q3dm6 pályáin történt. Szinte CRT monitorhoz illő képet kaptunk. Gyors forgolódás és ugra-bugra sem tudta a pixeleket kifárasztani. Szabad szemmel nem volt észlelhető a pixelek tehetetlenségéből adódó blur effekt.

Felbontásváltásnál azt tapasztaltuk, hogy a natív képméret (1280 x 1024) mellett a 800 x 600 méret nyújtott még jó minőségű képet. Az 1024 x 768, illetve az 1152 x 864 képpontos felbontásoknál a szöveg olvasása igencsak szemet fárasztó volt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Tolvajképző: a Thief mesterséges intelligenciája

    Az akciójátékok egyik újabb alműfaját, a lopakodós játékok stílusát megteremtő Thief sorozat működését mutatjuk be.

  • Mivel játsszunk?

    A heti újdonságok mellett megfizethető játékos konfigokat válogattunk, és átnéztük a headsetek piacát is.

  • Játékos monitorok

    Egy Samsung és egy ViewSonic modellt vizsgáltunk azon tanakodva, van-e még létjogosultsága a TN panelnak.

Előzmények

Hirdetés