Hirdetés

Intel Sandy Bridge teszt

Integrált GPU

A processzorok teljesítményének kimérése után szakítottunk időt az integrált GPU-k sebességének a feltérképezésére is. Itt elég nagyok voltak az elvárások az interneten a megjelenés előtt kiszivárogtatott tesztek láttán, és nem is csalódtunk. Egészen jó kis partit sikerült összehoznunk, a belépőszintű megoldásokat is sikerült letesztelnünk. A két CPU mellett kipróbáltuk a Core i5-650-et is, amelyben az előző generációs Intel HD Graphics "dübörög", ennek órajelét azonban 733 MHz-ről 900 MHz-re emeltük; illetve az AMD 890GX-et, amit ezidáig a legjobb integrált GPU-ként jellemeztünk; továbbá lemértük a Radeon HD 5450 mellett a GeForce 210-et is, ezeket elsősorban HTPC-kbe, kis irodai gépekbe veszik, amelyeknél a 3D-s teljesítmény nem éppen lényeges szempont. A 12 számolóegységes Sandy Bridge GPU majdhogynem kiütött mindenkit, és itt elgondolkodtunk azon, hogy az AMD most vajon mit gondolhat, mert ugyan ők is készülnek a CPU-ba integrált GPU-val, de kb. féléves lemaradásban vannak ezen a fronton (a Llanora gondolunk), és még az sem biztos, hogy ebben a mezőnyben kiemelkedőt tudnak majd produkálni.

Az új Intel GPU az öt letesztelt játékban játszható szintet produkált még 1680x1050-es felbontásban is, nyilván itt most nem a STALKER-ről vagy a Metro 2033-ról van szó, de az úgynevezett kocajátékosok vagy online játékosok többsége simán megelégszik ezzel a szinttel. A legjobban azon lepődtünk meg, hogy a külső, diszkrét VGA-k is lemaradtak, ami igencsak fájó pont lehet az AMD, illetve az NVIDIA számára, hiszen ez a szegmens ugyan darabonkénti leosztásban nem termel sok profitot, viszont rengeteget adnak el belőle, márpedig az eredmények láttán ez ebben a formában olyan, mintha az Intel belenyúlt volna a másik két cég zsebébe...

Készítettünk a játékokról néhány képmentést, hogy látszódjon, ha hibás a játék, illetve hogy fel lehessen mérni, hogy az adott teljesítmény mellett milyen képminőséget várhatunk az Intel GPU-jától. Szerintünk nem volt semmi gond a játékokkal, minden elindult, ahogy kellett, képi hibákat nem láttunk, tehát a meghajtóprogram terén az Intel igyekszik beérni a riválisokat.

Nem szóltunk még a fogyasztásról, ami egy kisebb PC esetében sokszor fontos szempont lehet. A Sandy Bridge-re alapozó processzorok itt is kitűnően szerepeltek, üresjáratban 30 watt alatt teljesítettek, amire egyik másik konfiguráció sem volt képes, és itt most vegyük azt is figyelembe, hogy emellé milyen CPU-erő párosul. A Phenom II X4 925-ös itt kilóg a sorból mert nem éppen ilyen kis gépekbe való, de viszonyításképpen ezt a gépet is ábrázoltuk. Itt a két új CPU Core i5-650-es konfighoz való viszonya az érdekes: az előző generációs kétmagos, CPU és GPU fronton is jóval lassabb gép többet eszik...

A filmnézést egyébként a Media Player Classic Home Cinemával teszteltük (egy 720p-s H.264-es filmet játszottunk le), aminek a Sandy Bridge GPU-jával egyelőre némi kompatibilitási problémája van, ugyanis DXVA, tehát GPU-meghajtásos módban szétesett a kép. A DXVA kikapcsolásával amellett, hogy elmúltak a képi hibák, még a fogyasztás is csökkent filmnézés közben, 42 wattról kb. 36 wattra.

A új processzorok egyik újítása az Intel Quick Sync Video néven emlegetett dedikált dekódoló, ami a videók konvertálásában segédkezik. Az Inteltől kaptunk egy olyan Mediashow Espressót, ami már támogatja ezt a funkciót, és kipróbáltuk. Itt egészen meghökkentő eredményeket kaptunk, ugyanis mint kiderült, a dedikált kódolóval való tömörítés alig lassabb, mintha CPU-val kódolnánk (itt most egy Core i5-2500K-ról beszélünk). További pozitívum, hogy ilyenkor a CPU-t terhelhetjük bármi mással (kivéve játék), ugyanis ezt a kódolást ténylegesen a GPU végzi, tehát a CPU kihasználtsága alig pár százalék. Ezt azért kell kiemelni, mert az AMD a GPU-s kódoláshoz a CPU-t is használja, tehát a CPU terhelése igen magas, 80% feletti még így is, hogy egy négymagosról beszélünk, vagyis az AMD-féle GPU-kódolás valójában GPU+CPU-kódolás. A rövidke kis tesztelgetésből kiderült az is, hogy a Phenom II X4 mennyivel lassabb, mint az új Core processzorok, és hogy a CUDA-s kódolás iszonyat lassú szinte minden máshoz képest (de a HD Graphics első generációját még így is veri).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés