ATI Inside: Radeon 9100 IGP

Tesztek II.

Játékok

Quake 3: Arena alatt a teszteket elvégeztük 640 x 480-tól 1600 x 1200-as felbontásig, így képet kaphatunk a chipkészletek nyers erejéről, és az integrált grafikus magok erejéről is. Nem meglepő módon 640 x 480-ban (chipkészlet- és processzorlimitált felbontás) külső grafikus vezérlővel ismét az Intel lapkakészlet a befutó, de ahogy haladunk az egyre nagyobb felbontások felé, a különbség megszűnik. Azonban ha az integrált grafikus lapkák teljesítményét figyeljük, akkor az látható, hogy a Radeon 9100 IGP minden felbontásban majd 50-80%-kal gyorsabbnak bizonyul riválisánál. Érdekesség még, hogy a 9100 IGP egycsatornás memóriavezérlővel is gyorsabb minden felbontásban, mint az Intel lapkakészlet. A Quake 3-ban lefuttatott demónk a Pro-Q3tourney mapen játszódik, ami – tapasztalataink szerint – a legmegerőltetőbb pálya a VGA-k számára, így kijelenthető, hogy a játék Radeon 9100 IGP-vel játszható egészen 1024 x 768-as felbontásig – 1280 x 1024-ben már rezeg a léc. Az Intel lapkakészletével a felső határ 800 x 600.

Következő játékunk az Unreal Tournament 2003, mely már használ pixel shader 1.4-es effekteket is. Mielőtt azonban a lapkák valódi grafikai teljesítményére térnénk ki, lássuk a Botmatch tesztet, amelyről már tudjuk, hogy főként rendszerfüggő (processzor, memória-alrendszer). Ismét látható, hogy külső grafikus kártyával az Intel megoldása hajszálnyival gyorsabb, míg ha az integrált megoldásokat állítjuk egymással szembe, az ATI lapkája 640 x 480-as felbontás felett több mint kétszer gyorsabb ellenfelénél. A Botmatch rendszerfüggőségét jól reprezentálja, hogy a 9100 IGP eredményei kétcsatornás és egycsatornás módban sem különböznek jelentősen, hiszen a VGA helyett ebben a tesztben inkább a CPU dolgozik, illetve a különbség inkább a memória-sávszélességek közötti eltéréseknek tudható be.

Az UT2003 Flyby tesztjének esetében az Intel 865G csúfosan leszerepel, hiszen még 640 x 480-as felbontásban is csak jóindulattal nevezhető játszhatónak az általa kipumpált 35 fps. Az ATI Radeon 9100 IGP köszöni szépen, még 1024 x 768-as felbontásban is 46 fps-sel futtatja a játékot, ami azt jelenti, hogy akár még egy korszerűnek számító motorra épülő játékkal is játszhatunk.

Utolsó játékunk a Splinter Cell, melyben az Intel megoldása nem szenved olyan súlyos vereséget, mint azt az UT2003-ban láthattuk, azonban ezt a felüdülést nekünk is köszönheti, hiszen nem a pixel shader 1.1-es effektekkel telitűzdelt CaspianOilRefinery pályán mértük le a chipek tudását. Az azonban nem kétséges, hogy ebben a játékban is a 9100 IGP közel kétszer gyorsabb a 865G-nél.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Csupa szem videokártyák

    Ezúttal egy új videokártya-gyártó, a MAD VIEW – már hazánkban is kapható – ATI alapú termékeit mutatjuk be.

  • ATI Radeon 9550

    Az ATI RV350-es chipjére épülő Asus Radeon A9550 GE videokártyában egy jó árú, kiválóan tuningolható termékre bukkanunk.

  • ATI debüt: RS480 chipset AMD processzorokhoz

    Az ATI első AMD-chipsetje integrált DX9-grafikával, PCI Express támogatással: íme a Radeon Xpress 200!

Előzmények

Hirdetés