Új szintre emeli a mobil Radeonok teljesítményét az AMD

A mobil Radeonok újításai

A GCN architektúrára épülő mobil Radeonok általános újításokat is bevetnek, így a HD 7700M, 7800M és 7900M sorozat támogatja a DirectX 11.1-et, az OpenGL 4.2-t, az OpenCL 1.2-t, valamint a DirectCompute 5.0-t. Ezenkívül mindegyik újdonság kezeli a Partially Resident Textures (PRT) eljárást, az Eyefinity új funkcióit, a HD3D-t, az UVD 3.0-s motor mellett pedig a rendszerek része a VCE is.

Az energiatakarékos működésre extra figyelmet szentelt az AMD. Bevezetésre került ugyanis egy power gating szolgáltatás, mely alacsonyabb terhelés mellett próbál spórolni az energiával. Ezt a rendszer úgy éri el, hogy a lapka képes lekapcsolni az inaktív CU-kat, ha nincs szükség mindre, illetve abban az esetben, ha a kijelzőn statikus tartalom van – például a Windows munkaasztala, illetve pár megnyitott ablak. Természetesen az asztali termékcsaládból ismert ZeroCore technológia most is jelen van, így kikapcsolt kijelző mellett a dedikált GPU szinte alig fogyaszt.


[+]

Újdonság még az Enduro technológia. Alapvetően egy szoftveres, úgynevezett muxless átkapcsolásról van szó, ami támogatja az AMD Vision APU-kat, illetve az Intel IGP-vel rendelkező processzorait. Ebből a szempontból a rendszer nem különbözik az korábbi PowerXpress 4.0-tól, vagy az NVIDIA Optimustól, de teljesen AMD-s platform mellett az IGP és a dGPU közös drivert használ, így az Enduro bizonyos mértékig hardveres szolgáltatás is.

A hagyományos muxless átkapcsolás alapvetően jól működik, ha a driver adatbázisában ott a játék, vagy egy kevésbé megterhelő program profilja. Teljesen nyilvánvaló, hogy a megterhelő 3D-s játékot a felhasználó a dedikált GPU-n szeretné futtatni, míg mondjuk egy szövegszerkesztőt az IGP-n. Egyes alkalmazások esetében azonban nem ilyen kézenfekvő ez a kérdés. Ide tartoznak a webböngészők, mely programok esetében a megnyitáskor szintén el kell dönteni, hogy min fog majd futni. Ha egyszerű weboldalak betöltése a cél, akkor az IGP a nyerő, de manapság már meglehetősen komplex képességeket kínál a Flash, így például az Unreal Engine 3-nak is létezik portja a nemrég megjelent Adobe Flash 11.2-es felületre. A megterhelő Flash-animációk lejátszásánál pedig megjön az igény a dedikált GPU használatára, de ehhez ki kell lépni a böngészőből, át kell állítani a driver adatbázisában az adott program kiosztását, majd újra el kell indítani azt immáron a dedikált GPU-n. Az Enduro teljesen AMD-s platform mellett ezt a folyamatot feleslegessé teszi, ugyanis a közös driver egyszerűen felismeri a megterhelő Flash-animációt és kiosztja a számítást a dedikált GPU-nak. A terhelés megszűnésével a dedikált GPU természetesen újra lekapcsol. Ez valamivel kényelmesebb megoldás a muxless átkapcsolásra, noha ezen a területen a legjobb megoldást továbbra is a teljesen hardveres átkapcsolást biztosító Dual Graphics képzi, de ez csak bizonyos konfigurációkban érhető el.


[+]

A hírek szerint a gyártók az elkövetkező hetekben jelentik be az AMD Radeon HD 7700M, 7800M és 7900M sorozatú termékekre épülő mobil gépeket. Az új megoldások fejlettségét illetően nem lesz ok a panaszra, de rossz hír, hogy mindez az árcédulán is meg fog látszódni.

Abu85

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés