A 2009 eleji processzorhelyzet

Játékok

A játékok sebessége elsősorban a videokártya sebességétől függ, ezért egy processzortesztben nem szoktunk nagy hangsúlyt fektetni erre a kérdésre (még akkor sem, ha sokan csak erre kíváncsiak, csak utána kell nézni), és most be is mutatjuk, hogy miért. A játékok többsége egy szálon működik, fellelhető néhány unikum, amelyik akár négy magot is képes kihasználni, főleg a fizika számolásánál (pl. az UT3 vagy a Race Driver GRID), de a többség nem, ezért ezeknek alapvetően magas órajelre, illetve nagy és gyors cache-re van szükségük. De van-e értelme így megkülönböztetni a processzorokat VGA-limites beállítás mellett? Crysis alatt 800x600 medium beállítás mellett látszik a processzorok közti különbség, de ki játszik ilyen beállítások mellett? 1280x1024-ben – ami közelebb áll egy élvezhető beállításhoz – már alig van különbség, aztán ha rápillantunk a tuningolt órajelek mellett elért eredményekre, érthetővé válik, hogy miről beszélünk. Az UT3 motorja gyors, így elég nehéz 100%-ig VGA-limites szituációt előidézni, az 1280x1024-es beállítás nem is ilyen. A Race Driver GRID már komolyabb ebből a szempontból, de jól látszik, hogy az 1280x1024-es felbontás egy Radeon HD 4850-nel nem VGA-limites. A Lost Planet ellenben más tészta, az összes processzor 41-42 fps-t futott. Végül a World in Conflictot vizsgáltuk meg, túlhajtott órajelen ezúttal a CPU-limites beállítást teszteltük újra, alapvetően az Intel processzorai gyorsabbak, de minimálisak a különbségek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés