- Riasztó topik
- Megjött a Corsair One szériás asztali gépeinek legfrissebb generációja
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Raspberry Pi
- Milyen egeret válasszak?
- Az AI-ra helyezi a fókuszt az Apple M4 SoC
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
Hirdetés
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
ph A gyártó pozicionálható kijelzővel szállított üdvöskéjét variálható világítással vagy anélkül egyaránt választhatjuk.
-
Új MatePad tabletet mutatott be a Huawei
ma HarmonyOS 14.2 fut rajta és van opcionális PaperMatte Edition papírszerű kijelzővel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.
Mindig is elhúzott az autó jobbra .
Gumikat cseréltem többféleképpen , most új gumik vannak rajta ,de nem változott semmi.
Féltengelycsuklók cserélve ,zsírozva vannak (külső,belső).
Lengőkar és kormány gömbfejek hibátlanok (hozzáteszem nagyon könnyű a kormány és nincs holtjáték)
Lengőkar gumi-szilenteket átnéztem ,ami szar volt cseréltem.
Kerékcsapágyakat szoktam ellenőrizni ,ha a legkisebb játékot észlelem már utána is húzok (persze ez ritkán szükséges)
Fékek : -hátul a nyáron cseréltem munkahengereket ,fékpofákat (dobok jók voltak)
-elöl bal oldalon folyamatosan fogott picit a fék (ennek ellenére jobbra húz!) , kicseréltem mindkét oldalon a féktárcsákat ,fékbetéteket ,gumifékcsövet és mostmár a fékbefogás is megszűnt.Na mindezek ellenér nem változott a félrehúzás mértéke ! ...keréknyomásokat mostanában 2,2-re szoktam állítani mind a 4-nél .
Az első gumik arányosan kopnak le ,a hátsóknak mindkét guminál ugyanazon felén van a kopás(tehát egyiknek belül a másiknak kívül).
Szerintem kapott egy ütést a hátsó futómű ami elmozdította az eredeti helyzetéből...A diagnosztika jó dolog ezt elismerem ,de elől nem állíthatók a futóművek ,,hátul is csak minimálisat . Tehát mit várhatnák a méréstől ?..nekem nincs szükségem egy papírra amin leírják hogy valóban elhúz a kocsi jobbra ,...
Ja szóval ott tartottunk hogy ;
1. A guminyomások 2,2 bárra vannak állítva .SKODA FORMAN
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #7753 üzenetére
Én nem a papír miatt járok mérésre, hanem, azért, h jó legyen a futómű. Az elejében csak kerékösszetartást lehet állíteni, hátul lehet tologatni jobbra-balra, előre-hátra.
2. Ha semmiképpen nem akarod szakemberre bízni, akkor egy egyszerű mérést végezz el. Mérd meg a kerékcsapágy közepe és a küszöb távolságát(természetesen a hátsó futóművön), ha nem egyenlő a 2 oldalon, akkor elmászott a futómű, vagy egyik oldalon ki van ütve a szilent. Felemelni, elkötni a telókat és mozgatni, ha nem mozog, akkor szilent jó. Belőni a futóművet, h egyforma értékek legyenek a küszöbtől, és imádkozni, h a küszöbök egyenesek.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7746 üzenetére
Persze, tudom én, nem is úgy vettem az autót, hogy "húbazeszéthajtom" Hanem vigyázni is akarok rá. Van egy szerelő ismerős, aki benne van a szakmában egy ideje, Ő szerintem még mondana praktikákat nekem. Meg hát ami érdekel, az úgy is ragadni fog, egyszer elmondja és mutatja is mit hogy kell csinálni, onnantól én általában szoktam rá emlékezni és tudom is reprodukálni. Szerintetek egy ilyet érdemes venni a kocsiba?
Szerk.: Egyébként enyhébb időben nincs baj az autóval, mindkét esetben kicsit csípős idő volt már. Ismerősöm szerint elképzelhető, hogy az olaj nem túl jó minőségű vagy már elég darabos és nem tudja magába szívni. Nem pont így magyarázta, de valami ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz 30z.Samu #7759 üzenetére
Ilyenre gondoltam, csövet elvágni és betoldani. Nyilacskára vigyázni ami a folyás irányát jelöli.
-
rob210
nagyúr
válasz 30z.Samu #7759 üzenetére
Nem akarlak savazni, de most nagyon felnevettem, ne haragudj.
Ez nagy nyomású kamion szűrő.
Ezt nem is tudod hova tenni a kocsidon. (max. a csomagtartóba)Neked olyan kell amit a kolléga linkelt.
Elvágod a benzincsövet a karbi előtt és két aba bilincsel beteszed a karbi elé ezt.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Karbi elé nem ajánlom, főleg ne a 120-asban. Még az AC elé, de a tank után kell tenni.Szívni bír rajta, de nyomni már nem nagyon. A 120-as ban nem forog a fölös benya a rendszerben, a karbitól nincs visszavezető ág, mint a faviban, meg a többi újabb skodriban.
Az AC ott sokkal gyengébb, és minden újabb ellenállást a rendszerben rángatással hálál meg.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
Jól van, mondtam a legelején, hogy nem értek hozzá. De próbálkozom... Meg egyébként is ezt dobta ki a Google.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
Így van, amit egyszer megmutatnak és érdekel is, úgy is megjegyzem és tudni fogom utána. Tudom, hogy nem leszek egyik napról a másikra autószerelő, de igyekszem kívülről-belülről megismerni a kocsim. Néztek sokan, hogy ilyen technikát vettem, de nagyon feelinges vezetni. Egyébként szerintetek mindenképp kell a mostani üzemanyag szűrő helyett másik, vagy elég ezt takarítani? Az eladóval beszéltem tegnap, valamit mondott hogy csak le kell csavarni, kifújkálni, visszatenni stb. Csak azt nem mondta el hogy ezt hol találom. Akkor lehet, hogy Ő is arról beszélt, amiről most írtatok.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
-
Atyus77
csendes tag
Elől a kerékösszetartást gömbcsukló cserekor állítottam 0 mm-re nyáron ,az elvileg jó (2 +/- 2mm a gyári adat) .Könnyű kormányozni és egyenletesen kopnak az első gumik.
Lesz egy kis időm akkor úgy fogok eljárni ahogy mondod. (Kasztnihoz mérni nembiztos hogy a legpontosabb eredményt fogja mutatni , ..tudom ,semmitől többet .. ..)
Köszi Mágus.
SKODA FORMAN
-
rob210
nagyúr
-
30z.Samu
félisten
De, beindul, csak menet közben megáll egy idő után. Mármint elindulok az autóval, utána kivillan a kis kanna és csókolom. Annyit kérdeznék, hogy szerintetek milyen olajat érdemes beletenni? Többen mondták, hogy elég neki a Botond olaj is. De ilyenekre gondolok, hogy pl 10W-40?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Atuska75
tag
válasz Atyus77 #7772 üzenetére
A kasznin vannak mérési pontok, ha a váznyúlvány nem volt sérülve akkor azok pontosak. De az után-futást nem küszöbhöz kell mérni hanem az első kerék agyközepéhez. Nem véletlenül kell elvinni futóműveshez, mivel te az életben nem fogod az első kereket full egyenesbe állítani. Így ha otthon méred akkor minden esélyed meg van rá hogy, nem fogsz valós értékeket kapni.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz 30z.Samu #7774 üzenetére
Jó barát arra a motorra nagyon rá kéne nézni valakinek aki ért is hozzá mert ha az olajnyomás lámpád kivillan akkor ott nagyobb baj is lehet. Egyébként ha csak azt vesszük alapul amit először mondtál hogy "hidegben beindítod és elmész vele párszáz métert és leáll" akkor az valószínű párásodás. De nekem nagyon nem tetszik az az olajlámpa, mivel az akkor jelez ha nem megfelelő az olajnyomás. Egyébiránt ha autót veszel akkor minden esetben az olaj, olajszűrő, levegőszűrő kéne hogy az első dolgod legyen.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz 30z.Samu #7774 üzenetére
Véleményem az, hogy a 4l/3000 Ft alatt vásárolható "olajak" valójában csak melléktermékek, vagy regenerált fosok. Én legszívesebben ezt ajánlanám bele. Ár/érték aránya nagyon jó!
Szűrőben pedig a nagyobban elméletileg több szűrőanyag van. Bár a Favoritokban és a Feliciákban kisebb méretű a szűrő, tehát abból egy jó minőségű is jó lehet!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz 30z.Samu #7780 üzenetére
Egyébként aki azt mondja, hogy Skodába jó a bármilyen "szar" olaj is, annak azt üzenem, hogy soha ne egyen minőségi kaját, csak kizárólag teszkós FOST! ... juj, ezt most felhúzott.
Egy motorra igen is vigyázni kell, és minden gondosságot meghálál hosszú távon!
Ez persze nem neked szólt barátom, csak már kiakadok attól a nézettől, hogy jó az a skodába...
Retro
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7782 üzenetére
"Ez persze nem neked szólt barátom, csak már kiakadok attól a nézettől, hogy jó az a skodába... "
Tudom, hogy nem nekem szól, legalábbis reméltem. De lehet, hogy azért mondták, mert régebben is azt öntöttek bele. Legalábbis kollegám azt mondta, hogy Ő annak idején azt használta. A Botondnál írják is, hogy öregebb autókhoz ajánlják. Persze logikus, hogy minél jobb a minősége az olajnak, annál jobb a motornak.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Retro DJ
aktív tag
válasz 30z.Samu #7783 üzenetére
Én a Faviba Q8 Excell 5W-40-es olajat raktam, kérdezte a szerelő, hogy miért pocsékolom el ezt a jó olajat. Akkor néztem rá egy csúnyát, és megértett többet nem kérdezte, hogy miért hordom hozzá a drágább alkatrészeket.
Sok év alatt egyet megtanultam, ha tehetem drágább alkatrészt rakok a szekérbe, mert hosszú távon az fizetődik ki. Nem az idegeskedés, meg a lerottyanás, szerelő után rohangálás...
Visszatérve az olajra, hiszem azt, hogy van köze abba, amikor nyáron Mágus mester "megcsodálta" a selymesen járó alapjáratot... akkor nem kicsit dagadt a mellem...
Retro
-
30z.Samu
félisten
válasz Retro DJ #7784 üzenetére
Hát igen, szokták mondani, hogy az olcsó drága. Egyébként amit ajánlottál az csak egy ezressel drágább, mint a Botond, annyit meg simán megér nekem hogy az autóm hosszabb távon is működjön rendesen. Az előző tulaj Molt tett bele.
Mágus: Neked is 120-as van?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
vecsepapa
csendes tag
válasz Retro DJ #7784 üzenetére
Ezzel én is maximálisan egyetértek 1-2 ezer forint nem fog földhöz vágni, inkább a minőségi és hosszútávon meghálálja a jószág. Inkább most 2000 rel drágább mint tacskós olaj és a motorgenerál, az kicsit drágább játék Ugyanis láttam én már olyat hogy papa beletöltette a tacskós olajat a wartyogóba, 2 hónap múlva meg csapágyas lett a motor. Ezek után lehet mérlegelni...
5w40 nem túl vékony a skodrinak? nem csipegeti?
Én nemrég cseréltem olajat total quartz 7000 10w40 et tettem bele."1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #7779 üzenetére
A 120-asba még inkább a 15w40-es olaj kéne mert már a motor is elég kopott lehet, de abból is mindenképp valami jó minőségűt. Az 10w40 túl híg neki.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Atuska75 #7789 üzenetére
Mester! A 10W-40 és a 15W-40 meleg oldali viszkozitásában mennyi különbség van? Szerintem SEMMI, csak hidegben jobban ken majd. Ettől nem kellene jobban ennie! Ha ezt eszi már régen baj van!
Nekem is azt mondták, hogy enni fogja az 5W-s olajat... őőőő és nem eszi (csak az olajdekninél könnyezik, de igyekszem megoldani).
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz 30z.Samu #7791 üzenetére
Az olajaknál az első számjegy a hideg oldali viszkozitást jelenti, a második a meleg oldalit. Általában az első annál jobb minél kisebb, a másodikat pedig az autó gyártó javaslata alapján kell megválasztani, hiszen üzem közben az lesz a mérvadó!
Vannak 0W-s olajok is, de az már tényleg úri mulatság.
Aztán azt döntesz ami neked jól esik!
Retro
-
30z.Samu
félisten
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz 30z.Samu #7797 üzenetére
10w 40 teljesen megfelelő olaj. Mobil 1, Xado, Castrol,Total. A márka rajtad áll, csak valami neves márka legyen, ne Cinol, vagy valami kínai rettenet, esetleg Teccó gazdaságos.
Nincs 120-asom, de először nagyapám 105S -ével mentem egy kört 7 évesen. Azóta is szeretem a skodrikat. Elég sok 120-ast megszereltem már.
Egy favoritot gyakorlatilag ujjá építettem, van némi típus ismeretem a régebbiek között is.[ Szerkesztve ]
-
vecsepapa
csendes tag
válasz 30z.Samu #7797 üzenetére
10W40 az tökéletesen jó lesz. A márkát meg eldöntöd te mondjuk a q8 amit retro írt az egy jó márka a total amit én vettem személy szerint meg vagyok elégedve vele. előtte agip extra volt benne arról nem tudok nyilatkozni mert elfosta magát a karteltömítésem és az idő előtt elfogyott
Sokan elvannak ájulva a castrol olajaktól én mondjuk csak 2t ben próbáltam a robogómba de nem estem tőle hasra jobban kokszolt mint egy motul pl. 4t ben nem tudom."1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
30z.Samu
félisten
Rendben, köszönöm szépen! És az olajhoz akkor új szűrő is dukál, igaz?
Sic Parvis Magna
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Riasztó topik
- Gyúrósok ide!
- Motoros topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Politika
- Megjött a Corsair One szériás asztali gépeinek legfrissebb generációja
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen