Hirdetés
-
Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
it 1,2 millió fiók tranzakciós adatait kéri az ausztrál hatóság, szeretnék rendbe tenni az adóügyeket.
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
ma A tandem OLED panel előremutató, ám drága, az olcsóbb iPadek lehetnek népszerűek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz zolpat #15449 üzenetére
Szia.
Én erről a stift-furat kiverődésről régebben írtam itt.Emiatt,legalább max. + - 10°kilengése volt a rotornak álló helyzetben.
Szintén a fúrószár volt a megoldás.A tengelyfuratba túlfedéssel ütöttem be.De elötte a csap egyik végét méretre kellett csiszolni,kb. 4mm. hosszan,azért,hogy beférjen a körmös karika furatába. Így teljesen és véglegesen megszünt a holtjáték itt. Illetve csak annyi van,amennyi a karika-csap közti illesztés megkívánja. Kell is ennyi,hisz forgáskor azért valamennyit csavarodik a kötés,nem szabad fixen összekötni az elemeket.(összehegeszteni)
Ilyen formában már többé nem tud ez a csapszeg elnyíródni és a furata sem oválisra tágulni.
Ugyanezt a dolgot meg lehet csinálni a tengely alsó kis fogaskerék stiftjével is.
Üdv. -
zolpat
csendes újonc
Üdv Vil!
Igen,szinte ugyanazt a megoldást választottam énis a stift kiverődésére mint te..annyi különbséggel,hogy mivel ugye a tengelyen levő furat nagyobb mint a körmöskeréken,így még maradt egy kis holtjátéka a keréknek(2-3mm,de előtte volt vagy 7-8mm)..5mm-es fúróval próbáltam először a kis kerék furatait kitágítani,mert majdnem 5mm volt a tengelyen levő furat is,de meddő próbálkozás volt az edzett anyagot megfúrni itthoni barkács módszerrel
Aztán ráhagytam a furkálást,találtam egy 4,2-es törött fúrószárat,az a tengely furatába lazán belement,a körmöskerék lyukait meg kitágítottam láncfűrész reszelővel,(az se volt kis meló,az edzett anyag itt is visszaköszönt..) így aztán végülis összeállt egy kissé felújított elosztófej...Amúgy nekem a másik kerék,a kis körmöskerék párja ami a kis foglalatban van a vezérműfedélen,na az egyáltalán nincs kikopva,legalábbis szinte nem is éreztem nála holtjátékot...
Tegnap volt egy hűtőcserém,akkor már kapott egy új hőgombát,meg egy új hőfokjeladót is,meg persze termosztátot is.A régi hűtőm nagyon trutyis volt(hiába mostam én,vastagon bele volt gyógyulva a vízkő meg egyéb szmötyi..de mivel letört az egyik csonkja,így nem volt kérdéses a cseréje..Mindjárt lejjebb is ment a vízhőfok óramutató vagy fél centivel Meglepődtem a vent.hőgombán ami benne volt,82-68 fokos volt,ment is elég sokat a venti,de szerintem hülyeség ha már 68 fokos víznél bekapcsolt a ventillátor...most 92-82-eset tettem bele,meg se nyikkan a venti,meg most már alig-alig éri el a teli fehér mezőt a mutató a visszajelzőn..mégis nagyon jó a fűtésem.
Holnap kipufogót szerelek,elszakadt az egyik tartógumim(kicserélem mind a hármat)meg kifúj a tűzkarikánál,illetve hátul az összeeresztésnél...tűzkarika csere,ill.hátul a bilincs pereméből kivágok egy kicsit,mert nem lehet eléggé összehúzni az a baj...
Meg van még egy érthetetlen gondom,nyáron kuplungoztam,teljes szettet kapott(kinyomó-szerkezet-tárcsa),váltó felőli főtengely szimering is cserélve lett,meg a nyelestengelyé is,és mégis látom hogy a kis takarónyílásnál(ami a váltó+motor találkozásánál van felcsavarozva)csöpög az olaj,nem vészesen,de reggelre mindig van egy pici plecsni a motor alatt..Nem az olajkartelnál csöpög mert ellenőriztem,meg az most kapott új tömítést..
A kérdésijöhetett volna az új főtengely szimering a helyéről???Vagy a nyelestengelyé??
Dehát szimeringek nem szoktak csak úgy kipotyogni ilyen helyekről,meg aztán már raktam be egy párat már,eddig sose volt semmi gondom...Viszont a nyelestengelyemnek volt már lógása,esetleg ott már nem fogná meg a lógás miatt az olajat ha megmelegszik???
Szóval eszem sincs hogy hol meg miért jöhet az olaj,de biztos most azért nem fogom lehúzni a váltót megint...
Üdv.Z -
-
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15453 üzenetére
Köszi Isti! Na mostmár ezt is tudom,akkor valószinű ott csesztem el,hogy teljesen a régi helyére tettem a szimeringet...
Na majd talán jövő nyáron orvoslom,mert akkor akarom majd cserélni a fogaskoszorút is a lendkeréken,meg lehet a lendkereket is síkoltatom,mert kuplung cserénél észrevettem hogy picit hullámosra van kopva valamiért...bár sejtem,a kuplungszerkezet egyik csavarja bele volt szakadva a lendkerékbe így gondolom egy kicsit féloldalasan emelt csak ki..Tudom most tavasszal kellett volna ezeket megcsinálnom,de akkor SOS-be kellett az autó és egy délelőtt gyorsan rádobtam a másik kuplungot,meg szimering csere,aztán azóta így van...
Üdv.Z -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
tudom, talán nem itt kéne feltennem a kérdést, hanem az "újabb" fórumon, de azért mégis, hátha.
Fábiákból, az 1.4-es "régi" (örök) skoda motorosból van a 60 és a 68 lóerős modell.
135, és 136-os motorkódokkal.
A két motor között csak a hengerfej a különbség? ( emelt kompresszió )
Nagyon szemezek egy fabiával, de ő a 60 lóerős. -
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #15456 üzenetére
Szerintem MÁGUS a megmondója, de a Favinál a kompresszió a dugó sík illetve poharas kialakítása okán változik, gondolom ott is valamint hengerenként vagy vagy egy központi befecskendezés van. Nézz utána mert lehet hogy hülyeség csak találgatok.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
tsiga18
tag
Sziasztok!
Ereszti az olajat a kocsim az olajteknőnél. A nyáron volt vezérléscsere, akkor parafa tömítés került oda. Kicsit visszaolvasva a fórumot, az alábbi tanácsot találtam:
Mágus2 - #9430 hozzászólás:
"a parafa helyett van vastag szenes papír, azzal, meg egy kis pasztával, örök élet vagy 10 000km, mert utána megint meg kell húzni a csavarokat."
Link is volt ott: ezvoltTudtok ilyen tömítésnek beszerzési forrását ajánlani? Unix-on nincs feltüntetve hogy parafa-e vagy sem a tömítés.
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15459 üzenetére
Akkor első körben húzzak utána a csavaroknak és ne szedjem le a teknőt?
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15461 üzenetére
Megpróbálom meghúzni először, köszi a segítséget
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #15456 üzenetére
Feliciában nem gondolkozol már? Nekem volt szerencsém vezetni is már 68 lovas Fabia-t, és nem ment úgy mint a Felicia, plusz szűkösebb is. Ahogy látom, a Favorit-Felicia kompatibilis alkatrészek, az 1.4 Fabia motorra már nem nagyon érvényesek, mint pl. önindító, generátor, stb. Volvo-t szeretnék, de nem találok megfelelőt, úgyhogy egy Forman, vagy Felicia kombi lehet még be fog valamikor csúszni.
Nálam az egy télre vett Favoritom még 1 telet biztosan szolgálni fog, pár dolgot meg kell csináltatnom rajta. Hengerfej tömítés csere, a víz belefolyik az olajba, két első sárvédőt cserélni, hátsó szélvédő fűtést megcsináltatni, ezek után remélhetőleg nem lesz vele gond. -
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #15463 üzenetére
Halihó, de természetesen - mivel lényegesen olcsóbb - abban is gondolkozok. Egyelőre csak nézelődök, és két munka között a használtautós figyelő leveleket böngészem.
Állítok be feliciát is.
( közben jó lenne már azt a nyavalyás twingót eladni végre... életemben nem szívtam még ekkorát egy rossz tippel autón )
Pedig most működik. ( de ez a most egy illékony pillanat, úgy érzem )
Szívből gyűlölöm. És hogy akkor miért adtam el a feliciát? ;-D Utólag mindig okos az ember. Mea culpa.[ Szerkesztve ]
-
zolpat
csendes újonc
Nos a Favi hengerfejezése elhalasztva,mert mióta kicseréltem a hűtőt+termosztátot,megszűntek a gyanús trutyis-lerakódások az olajbeöntő sapkában..szép tiszta,pedig már 7-800 km-t megtettem vele a hűtőcsere óta.
Nem mondom hogy a hűtővizem nem fogyogat,de a fenti táv alatt 3-4mm-t ha lement a szint a kiegyenlítőben.Ezt még rátudom fogni hogy valahol esetleg még kicsit szivárog a rendszer,a hőfokom is megfelelő,szinte el sem mozdul a mutató,akár városban közlekedem vagy hosszútávon...Gyertyákat kivéve,megtekerve a motort sem jött ki semmi gyanús a gyertya nyílásokon...
Most a szívósori tömítésnél vettem észre hogy falsot szív,hullámzik az alapjáratom,féktisztítót fújva a szívósorhoz gyanúsan felpörög a járgány,úgyhogy ott van a bibi...de először is húzok a csavarokon,lehet hogy csak kilazult egy-kettő.. (anno a csepp Kadettemnél jártam úgy hogy az alsó csavarokat a szívósoron gyakorlatilag kézzel le tudtam tekerni,úgy ki voltak lazulva)
Hanem itt nem tudom hogy hozzájuk férek-e a karbi lebontása nélkül??? Ahogy nézegettem,lehet hogy nem úszom meg a karbi leszerelését...de most kölcsön adtam a hosszú szárú krovámat,majd ha visszakapom,akkor megnézem hogy odaférek-e vele a csavarokhoz..
Üdv.Z -
vil59
tag
válasz zolpat #15465 üzenetére
Szia.
Nagy ritkán én is leellenőrzöm a szívósor,kipufofósor összes anyáit.Sima csillagkulccsal hozzáfértem mindegyikhez. Nem kell levarázsolni emiatt a karbit. Természetesen az alsó anyákat nem télikabátban kell megkeresni
Sok évvel ezelőtt az összeset meghúztam,azóta egyik sem lazúlt meg.
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
zolpat
csendes újonc
Kösz Vil!
Nos tényleg elég volt a csillag-villás kulcs,a kipuf.sor középső(belső) anyáihoz azért mire hozzáfértem elmondtam egy-két miatyánkot...
Egy fokkal jobb lett,de sajna csak le kell majd a karbit szednem,mert a gumitalpnál is szív falsot..a fene egye meg..szerencsére van itthon új gumitalp,bár sajna Vika...de ettől azért csak jobb mint ami fent van..
Tavasszal kuplungoztam a verdát,a főtengely szimeringet lehet elba..tam,mert picit szivárog az olaj,lehet nagyon beütöttem,aztán elrepedt a szimering ház,nem tudom.. Mivel a lendkerék mögött olajos,így csak a főtengely szimeringre gondolok.. (a váltó alján a kis levehető nyílásnál ellenőriztem)
Illetve elég hülye klattyogó hang jön a váltó felől,benyomom a kuplungot elhallgat,ha ráengedem a kuplungot megint kezdi,és ezt csak melegen csinálja..menet közbe eddig nem tűnt fel,gondolom elnyomta a motorzaj
Minden kuplung cucc új benne,kinyomó-tárcsa-szerkezet... mondjuk valami nevenincs kuplung került bele mert sebtibe kellett,csak nehogy megbosszulja magát a tavaszi gyors szerelés!!??
Üdv.Z -
vil59
tag
válasz zolpat #15467 üzenetére
Mikor megvettem anno a formanom,úgy hoztam hazáig,hogy 2000 volt az alapjárata.Gumitalp volt a karbi alatt és a tűzfal felé eső oldala szénné volt égve a kipuff.csonktól feláramló hőtöl.
Szerintem ne vegyél oda új gumit,én sem azt tettem oda.Ki lehet váltani fém lappal+kétoldali tömítés.
A Skoda Patikában vettem. Örökös darab.
- A súrlódó hang,ha kuplung be,elhalgat, valószínűleg nyelestengely csapágy.Vigyázni kell,nekem azt mondták szervízben,ezt külön nem cserélik,hanem váltó csere... Ma azt azért már mégse ! -
vil59
tag
válasz bringasisti #15469 üzenetére
Igen, én is beidegeltem magam rajta. Azt mondták,csak külön,egy csapágyért nem bontják meg a váltót,mert visszatételkor bonyolult újra kihézagolni. Amúgy meg a szerelés 40,+anyag. Egy másik helyen,35 a váltó le, vissza 35+anyag.De nem vállalták el,mivel van csereváltójuk az udvar hátuljában...Addig menjek vele, amig "szét nem hullik".
Mondtam,akkor kimegyek Szlovákiába,keresek valakit,lehet csukott szemmel kicseréli..
Nem adom a váltómat,mert minden más tökéletes rajta. 80-nál 2000-t forog...[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Nekem van egy ilyen váltóm elfekvőben, abban is a nyelestengely csapágya lefetyel. Szét kellene kapni tudományos jelleggel és megnézni, mennyire macera cserélni. Max kidobom, ha nem sikerül. Lehetne tanulni belőle, csak időt kell találnom rá. Jön a tél, befűtök és majd körbefotózom a kísérletet.
Inkább én is vettem egy keveset futott váltót, mert akkro nem volt idő megbontani, mikor csereérett lett.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
Nekem már mondták azt is,nem biztos,hogy nyelestengely csapágy.
Az történik,hogy alapjáraton,álló helyzetben,ha kuplung be,csend van.Kuplung fel,akkor folyamatos súrlódás hallatszik és ha kis lejtőn állok,elindul a kocsi.
Szinkrongyűrüt,vagy rossz kiemelést is említettek. De a váltás könnyen kapcsolható,recsegés sincs.
Szóval,ez van.. -
vil59
tag
válasz Mágus2 #15478 üzenetére
Köszönöm a meglátásodat és a véleményedet !
Még annyit fűznék hozzá a problémámhoz,hogy-csak hidegben,míg be nem melegszik-, beteszem egyesbe,indulok és az első egy-két méteren hangos recsegő hang jön a motortérből.Ha kettesből indulok,nagyobb gázzal,akkor is ez a jelenség.Hátra menetben is. De mindig csak álló helyzetből indulva.
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
Egy ilyen nyelestengely csapágy csere ha kint a váltó és meg van tisztítva van vagy félórás munka.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #15480 üzenetére
Komolyan mondom,annak örülnék, ha valami hírtelen baja lenne a váltónak és amiatt le kellene venni,mert akkor végre sor kerűlhetne ennek a cseréjére is. Lehet megnyúzom egy kicsit...
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
Ezeket a kocsikat a helyén kell kezelni. 27 év az már nők esetében is tisztes kornak számít. Helyváltoztatásra kell használni, nem szabad ütni vágni. Viszont költeni se szabad rájuk. Az hogy hidegen két percig zörög azt nem szabad meghallani. Ugyanis a gond ott kezdődik hogy a szerviz elmondja hogy milyen hatalmas munka a javítás, mint ahogy elhangzott hogy hézagolni kell ezért megvágja a kuncsaftot, viszont kérdezem hogy mit kell hézagolni mikor a csapágy ami cserére szorul Max 0.02 tűréssel van gyártva, vagyis mindent vissza kell tenni ahova eredetileg rakták. A difit kell hézagolni ha másik kupkerék megy bele. Itt a kérdés hogy sima csapágylehúzó elég vagy célszerszám szükséges?
BENEFON DELTA--------N8
-
zolpat
csendes újonc
Üdv!
Hát srácok énis nagyon kíváncsi lennék a munkafolyamatra,ami a nyelestengely csapágyat illeti..Mert szerintem nekem is az lefetyel..A kuplungom akármilyen hitvány is,de 3-4e km van benne,azért még annak bőven bírnia kell!Ráadásul mikor a nyelestengely szimeringet cseréltem,már kézzel mozgatva is volt néhány mm lógása a tengelynek!Ha Mágus kolléga nekiáll széthúzni a váltót,és teszi ezt fényképekkel illusztrálva,akkor szerintem néhányan örök hálával tartoznánk neki..
Amúgy én minden nyűgjével együtt szeretem a Favoritot..Kb.1 éve vettem potom 30e-ért,3hó műszakival..
Elgurultam vele a vizsgabázisra,megkérdeztem hogy mit cseréljek rajta hogy átmenjen? Kuplung(műszaki nélkül is cserélni kellet már,nagyon csúszott)féltengely porvédők,első leng.csill.szilentek+porvédők+toronycsapágy,fékeket egy kicsit megjáratni(sokáig állt a verda),kipuf.tűzkarika(kifújt),bal hátsó ajtó kilincs(csak belülről nyílt),hátsó ködlámpám nem működött(kontakthiba),mivel vonóhorgos így kértek egy visszajelzőt a műszerfalra(bekötöttem),egy polírozást kértek még meg egy alapos alvázmosást,és át is ment műszakin.Ez volt márciusban.Még így is jóval 100e alatt voltam mindennel együtt,és volt egy friss műszakis autóm.
Azóta persze jöttek(jönnek)más munkák is,vezérműlánc csere,szelepszárszimering,szelephézag állítás,komplett gyújtáselosztó csere,hűtőcsere stb-stb...Szóval igazából ha akarnám,minden napra tudnék rajta mindig valami munkát találni..
De tudjátok mit??Az autó sose állt egy napnál többet üzemképtelenül!!Minden munkával,amibe belefogtam vele kapcsolatban,aznap végeztem!Másnap reggel simán elvitt a melóhelyre és haza is hozott..50km-re járok vele,az oda-vissza 100,teszem ezt(ha sűrű a beosztás a melóhelyen)minden másnap,ha lazább akkor 4naponta(24órában dolgozom)..Minden alkatrészt lehet hozzá kapni,nagyon egyszerű szerelni,szinte nem is tudnék olyan dolgot ami egy nap alatt nem végezhető el rajta!(talán a komplett motorfelújítást meg esetleg egyéb olyan dolog ami gépműhelyt-esztergálást kíván).. A szerelőket kerülöm,ha tényleg nem beállítás,esztergálás,vagy valami műszeres bisz-basz miatt lenne rájuk szükség,akkor ez így is marad
Szóval igen,nem új autó,nem is a legszebb-legkényelmesebb,csörög-zörög-nyiszorog,de még mindig indul-megy-megáll,fűtés van benne. Lehet én vagyok"igénytelen",de nálam az autó fogalmát,még mindig ezek a fenti szempontok határozzák meg! Sose volt új autóm,és ahogy állnak a dolgok,szerintem mostanában nem is lesz..
Sőt a jövőbeni terveim szerint,ha úgy alakul jövőre veszek még egy Favoritot vagy Formant,egy jobb állapotút mint "Hófehérke",megjegyzem ez szerintem sose volt hófehér,sőt már inkább átment szürkésbe
Aztán Ő meg megmarad donornak,ha sikerül lepapíroznom,ebben a csodálatos bürökratikus világban...
Üdv.Z -
vil59
tag
válasz bringasisti #15482 üzenetére
Hát,még csak 24 éves a "nő".Teljesen igazad van,nem szabad dühből vezetni.A megnyúzatást meg majd összekötöm egy kipuff koromkiégetéssel. -- Kecske is jó lakik,káposzta is megmarad--.
Úgyhogy,maradok nyugiban... -
zolpat
csendes újonc
Üdv.Kézi szivatóra való átalakítás pontos menetét leírná nekem valaki? Mert szerintem behalt a bimetálom is,újonnan meg kicsit drága
Szépen indul hidegen,megvan a szivatós emelt fordulat is,de amint hozzáérek a gázpedálhoz,lefullad,melegen már semmi gond,gondolom akkor már a normál alapjárattal ketyeg.. Egyenlőre most úgy csinálom,hogy addig a pedállal tartom emelt fordulaton,míg be nem melegszik,vagy egyáltalán nem érek a pedálhoz míg nem látom a vízhőfokon,hogy most már meleg a motor..de ugye így rögtön nem merek vele elindulni,mert azért városban sokat kell a gázpedállal játszani(túráztatni),amíg be nem melegszik,van mikor nem is jön össze és leáll kereszteződésben vagy lámpánál...
Itt viszont olvastam hogy a Favorit nem szereti a kézi szivatót!Viszont az új bimetálért meg nem akarok tizenezreket adni,egy használt karbi is a szivatórésszel valószinű zsákbamacska,mert azért valljuk be nem mai vasak már ezek a Favik...úgyhogy annak is vagy jó vagy nem a bimetálja...
Ezért kérném a véleményeteket hogy mit csináljak?? Sajnos most a hidegebb reggeleken jönnek elő ezek"szívatós"dolgok...
Üdv.Z -
vil59
tag
válasz zolpat #15485 üzenetére
Szia.
Nem kell lehúzni a két vízcső csatlakozást a bimetál házról,csak a két rögzítő csavart tekered ki,ami fogja a házat.-miután levetted a légszűrő dobot. -Körűlnéznék a bimetál csiga kőrnyékén,jobbra,a karbiba továbbító tengelyen lévő visszahúzó rugókra.
Hol áll a lépcsőstárcsa beindítás elött és mikor a gázpedál érintésre lefullad. Hogy áll ilyenkor a felső levegőbeáramlás szabályzó kocka alakú fémlamella ?
Üdv. -
zolpat
csendes újonc
Szia Vil!
Vagy ma délután de legkésőbb holnap megnézem az általad leírt dolgokat,mármint hogy hol áll a lamella meg a lépcsőstárcsa az említett szituban...Viszont nem tudom a bimetálos részt le merjem-e húzni a karbiról,mert ha nem tudom visszatenni,akkor szívás van... Van itthon egy régi Renault R19-es szivatóbowden,ha nem javul,akkor vészmegoldásként utolsó-utáni megoldásként max. ráaplikálom valahogy...
Üdv.Z -
zolpat
csendes újonc
Na srácok,akkor amit láttam a karbi környékén levett légszűrőháznál.... Délután visszahűlt a motor,tehát hidegindítási körülmények adottak voltak:
-a szívató most nem tudom hogy nyári vagy téli üzemmódon volt-e,mert a szívatóházon hátul levő jelen volt(ha szembeállunk a motorral),ez egy bemarás,de előtte van egy másik jel is,az meg kiemelkedik a ház síkjából..
-lépcsőstárcsa felülről a második fogon volt(előtte gázpedál tövig benyom)már ha a legfelső fokot fognak számoljuk...így ebben az állásban a pillangószelep éppen csak nyitva volt,kb.3mm.
-utána levettem a szivató részét,a spirálrugóval nincs gond,viszont alatta kétoldalt láttam 2db ici-pici rugót(kb.mint egy golyóstoll rugója),na azok összekapcsolnak valami két fehér műanyag pöcköt,vagyis csak az egyik,mert a másik rugónak az egyik vége szabadon lóg a levegőbe..
Karbit ígyis-úgyis le kell szednem,mert talpat cserélek meg akkor már kicserélem a szívó-kipuf sor tömítését is,meg vannak az új tömítések is..sőt a karbit is ki akarom pucolni,mert eléggé dzsuvás belülről..
Mikor megvettem az autót,állították hogy fel lett újítva a karbi,hát én ahogy elnéztem,fel lett a bánatos lófsz újítva nem ez!!! Közel egy év alatt nem szabad így kinéznie egy karburátor belsejének mint ez!!
Na mindegy,ez most rám vár,igazából megvan itthon már mindenem hozzá,membránok tömítések stb..
Hanem akkor ha a végére érek majd,na akkor jön az érdekes rész,hogy a fent említett dolgokon hogyan változtassak,lépcsőstárcsa beállítása,szívatót melyik jelre tegyem,a kis biz-basz rugót a szívatóban hogyan rakjam össze stb...
Üdv.Z -
bringasisti
Topikgazda
válasz zolpat #15490 üzenetére
"golyóstoll rugója" nem megy oda egy elektromos vezeték? Még mielőtt szétkapod azt nézd meg hogy a piros nyíllal jelölt ajtócska mikor milyen pozícióban van indítás előtt ha a gázra lépsz, indítás után egészen üzem meleg állapotig folyamatosan figyelve.[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15491 üzenetére
Kösz Isti!
Húú bakker,ajtócska??? Nem is figyeltem,viszont az elektromos vezeték stimmel,az ott van!!
Majd holnap leellenőrzöm,azt az ajtócskát gondolom visszarakott szívatónál tudom ellenőrizni és nem leszedett állapotban??
Illetve a kis giolyóstoll rugót gondolom operáljam vissza a helyére úgy mint a másik oldalon van a másik??
Z. -
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15493 üzenetére
Ja hogy te ajtócskának a karburátorban levő pillangószelepet gondoltad?? Én meg a piros nyilat néztem a képen,de akkor az a vezetéket jelöli...
Akkor azt mondod hogy a fűtőszálamnak befellegzett??
Alakítsam át mégis kézi szívatóra??
Z. -
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15496 üzenetére
Köszi,így már világos,akkor rossz képet néztem,bocsi
Viszont nem tudom hogy lehet-e külön fűtőszálat kapni,vagyis ha csak arra gondoltál,mert én csakis komplett szivatórészt találtam eddig mindenhol jóval 10e felett pl: http://www.zsombishop.hu/szivato-bimetal-favorit-skoda-p-3154.htmlNa majd holnap kisérletezgetek vele egy kicsit...
Z. -
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15499 üzenetére
Isti,köszi az elérhetőségeket,elmentettem őket. Most úgy néz ki hogy megoldódott a probléma..
Tegnap műtétre került sor:
-kicseréltem a szívó-kipuf. sor tömítést(tettem rá nagyon vékonyan grafitos zsírt,láttam hogy előtte FBS volt,de az elfogyott róla,csak a maradványait találtam meg)
-a kipuf.dupla karikás tömítését is cseréltem újra,ahol rácsatlakozik a kipuf.sorra
-karbit leszedtem,kitakarítottam csili-vilire(brigéciol+mosóbenzin)
-karbiban nem szedtem szét semmit a fúvókák meg minden biz-basz maradt a helyén,csak átmostam őket meg kifújkáltam sűrített levegővel
-karbi kapott egy új gumitalpat(sajna Vika,de remélem legalább a telet kihúzza,aztán majd szerzek egy normálisat a Skoda patikából)
-karbin kicseréltem a papírtömítést,a gyorsító ill.a dúsító membránt,vákumcsöveket átfújtam stb-stb...
-szívató részt leszedtem a karbiról+kitakarítottam(egy csomó vízkő volt a házba,gyakorlatilag úgy hogy nem tudtam átfújni rajta)
-ha már ott jártam az eddig meg nem bontott vízcsöveket is vízkőtlenítettem,hát mit mondjak volt bennük bőven.Aztán ment vissza minden szépen a helyére,felpumpáltam az AC-t,(még nyáron szereztem rá egy 120-as AC-t,valahogy az nekem szimpatikusabb mint a másik összepréselt)Van itthon új AC membránom is,de halljátok,hogy az milyen hitvány pelenka anyagból van,nem semmi+ráadásul nem is teljesen kör alakú,látszik hogy sima ollóval lett kivágva,aztán ahogy sikerült....összehasonlítottam a 120-as gyári membránjával,és inkább a gyárit hagytam benne!
AC felpumpálás után pöccre indult a gép,jól pörgött a szívatós alapjárat is,utána szépen beállt a normál alapjáratra is,csak maradjon is így..
Bár nekem kicsit sok a szívatós alapjárat,jóval 2000 felett pörög,szerintem elég lenne neki az 1600 körüli is...
A keverék csavarom a karbin csak másfél fordulatra van kitekerve,így kb..120-130 körül megy a gép..mondjuk ez nekem elég,mert 80-90-nel járok..
A gyertyáim világos szürkések,nem tudom ez nem a szegény keveréket jelzi???
Viszont ha kintebb tekerném a keverék csavart,akkor szerintem többet is zabálna,így hosszútávon 6 lityivel elvagyok,de nyáron volt 5,5-5,8 is.
Úgyhogy egyenlőre minden beállítást hagytam úgy ahogy volt,ha esetleg valakinek van valami tippje ezek után hogy még valamin finomítsak-e,azt nagyon megköszönöm!
Üdv.Z
Új hozzászólás Aktív témák
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest