- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ASUS ROG Ally
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gaming notebook topik
- DUNE médialejátszók topicja
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vadernagyúr
senior tag
2GB Vrammal rendelkező kártyát megéri még venni manapság?
-
stratova
veterán
Annak a tömeges terjedése odébb van még egy kicsit, legalábbis olcs. GDDR5-nél olcsóbb és DDR3-nál mégis gyorsabb megoldást GDDR5M jelentene (VGA-ra és SO-DIMM modulként), ha a Hynix-en kívül méltóztatna bármelyik másik nagyobb gyártó foglalkozni vele. Egy GTX 970 mellé 256 bites buszra már sovány lehet. Talán Jobban egy fokkal feküdne neki az R9 280 384 bit vagy R9 270 256 bit GPU teljesítmény/memóriabusz párosítás ill. leginkább mobil GPU-k ahol jelenleg sem járnak nagyon magas órajelen a RAM-ok mint asztali vonalon.
Náluk ezek lennének elérhetők
Graphics memory:DDR3 1,8-2,2 Gbps
Package: FBGA 96 ball 8banksGDDR5M 3,2-4,0 Gbps
Package: FBGA 96 ball 8banksGDDR5 4,0-7,0 Gbps
Package: FBGA 170 ball 16banksDe pár dián már feltünt 1,35V-os 5,0 Gbps GDDR5M is HBM mellett.
-
kenwood
veterán
egyebkent az is kerdes,hogy mennyivel dragabb a gddr eloallitasa,mint a sima ddr rame ?
ha hasonlo arban vannak,akkor jojjon el a 128 gb memos kartyak ideje.ha lehet valasztani,hogy egy kartyara keruljon fel meg 10-100 dollarnyi plusz alkatresz,vagy az eves szinten 100-200 ezer doclsit kereso fejlesztok csapatai szopjanak honapokat az optimalizalassal (minden jatekban),akkor eleg sokan az elobbire fognak szavaznak.
-
mzso
veterán
Jé a Monolith még csinál játékokat. Inkább maradtak volna a NOLF-nál jó lenne egy (jó) NOLF3.
Pénzük úgy látom viszont nincs ha még mindig azt a motort tákolják amin a 12 éve megjelent NOLF2 fut. -
Dr. Akula
félisten
"jóval egyszerűbb a grafikai beállítások menüjében felhívni a felhasználók figyelmét az extrém igényekre, és ezzel új VGA vásárlására buzdítani a piacot"
...és ezt támogatják a videokártya gyártók is.
-
Zorel
senior tag
Az Ultra HD textúra pack-al tényleg van VRAM igénye:
-
kornel244
csendes tag
Hol van leírva hogy konzolon ultra a garafon megy a játék?? Sehol....
-
8zabi
őstag
már lehet tesztelni a virágbolti verziót, valaki megnézhetné tényleg ennyire rossz-e a helyzet
-
Jack@l
veterán
-
attak79
tag
Köszönet a cikkért.
Én csak azt nem értem,miért kell ezt a fostalicska játékmotort használni,amikor van helyette szebb-jobb. Mi ebben az üzlet,amikor normális esetben,némileg normálisabb gépigény mellett esetleg a PC-sek szélesebb táborához is eljuthatna? -
#00137984
törölt tag
Ha ezt a VRAM 4-8GB emelést meglépik a gyártók, akkor a 384bit-es memóriavezérlőt is alkalmazniuk kell, de ezt is optimalizálni kell ehez, mert nem mindegy hogyan látják el adatokkal (párhuzamos feladatok, VRAM-ban tárolt adatok, texturák mennyisége és hozzáférhetősége), mert hamar teljesitményvesztés következhet be. A rendszer minden elemére nagy terhelés jut, ezért erős CPU kell oda. Fogyasztásra is érdemes lehet figyelni, mert könnyen elkelhet majd egy erőmű egy ilyen Gamer géphez.
-
#00137984
törölt tag
Technikai részről megközelitve jó-jó ez a 4-6-8 GB VRAM, de ez jobb memóriavezérlőt is kiván magának, mert a 256bit-es kevés lesz ide. Jőnnek majd a 384bit és 512bit VGA-k elérhetetlen áron. A rendszer többi elemét is fejlesztened kell ezért (erős CPU és gyors RAM). Ez keveseknek lesz kiváltság, mert a középkategóriában nehezen képzelek el megfizethető áron ilyen VGA-t.
-
Bandi79
aktív tag
Annyival volna praktikusabb, hogy veszel x gigásat, aztán ha kiadnak egy olyan játékot, amihez több vram kell, kibővíted + pénzért, nem kell komplett VGA-t cserélned.
A mostani helyzet kb olyan, mintha lennének alaplapok 4-8-16-stb giga "ráforrasztott" rammal, aztán ha bővíteni akarsz, akkor cseréld ki az egészet... Szerintem abszurd. Nem beszélve arról, hogy például egy 8 gigás 290X mennyivel (irreálisan) drágább egy 4 gigásnál... Extra profit...
-
-
#00137984
törölt tag
Nem is olyan sokat visszatekintve feldereng egy Call of Duty Ghosts játék memóriakezelése kapcsán felzuduló tömegek zugolodása. A COD-nak ezt patch-ben javitották, mégis a játékot lehúzták ez végett, pedig szerintem nem is volt rossz a single mind technikai és játékélményben egyaránt, nem úgy mint pl. a Battlefield 4-ben (single gyenge, MANTLE játék még mindig nem tökéletes). Videókártyán a 2GB VRAM elég volt az Assassins Creed Black Flag, Far Cry 3 és Tomb Raider esetében, akkor ezt a készitők elég bátran bevállalták... ezeknél a játékoknál jelentősen szebbnek és legalább kétszer gyorsabbnak kéne lennie, de nem fog egyik kitételnek sem megfelelni.
-
Jack@l
veterán
válasz
sayinpety #68 üzenetére
Biztosan hatalmas probléma a memória töredezettség pc-n, nem látom értelmét vesződni vele elhanyagolható teljesítménybeli előnyért. Memória van dögivel, proci is van bőven rá, hogy a háttérben felszabadítsa a dolgokat. Ilyen szintű optimalizálást beágyazott rendszerekben, realtime os-ekben szoktak végezni, oda kell is a pirinyó erőforrás miatt...
-
sayinpety
tag
22 eve nem elek Magyarorszagon. Magyar tudasom megkopott. Mar nem tudok jol mondatot ragozni, elnezest erte. Csak ez a forum a kapcsolatom a nyelvel.
Egyaltalan nem mindegy a memoriat hogyan ered el. A PCn az OS pazarlo es lassu munkat vegez. Ha nem dolgoztal meg consolelal azt hiheted a malloc() ingyenes, nem az. A malloc() lassu. PCn nincs mas lehetoseg, de a console engedi a memoria explicite elereset. Lefoglalod elore es az OS nem ferhet hozza. Korszeru megoldas, mert a memoria biztosan fragmentalt lesz. A blokkok merete eltero. Felszabadithatsz nem hasznalt blokkokat, am ha nem fer be a helyukre az uj blokk, akkor nem optimalis a memoria hasznalata. Idovel sok lesz a nem hasznalt memoria terulet, ahova nem lehet mit betolteni. A console mas. En elore lefoglalom az osszes memoriat. A teruletet a program vezerli. A blokkokat betoltom, am ha kifogyott a hely, akkor a nem hasznalt blokkokat nem csak felszabaditom, ossze is tolom. Az OS a lefoglalt teruletbe nem irhat ezert pointer korrekciot vegzek. Elengedhetetlen a blokkok eltolasa utan. Gyors es takarekos optimalizalas.
A texture streaming concept mas mint a betelt memoria problema. A streaming celja, hogy elore be legyen toltve a texture. Ha elfogy a video memoria utolag kell az adatbetoltes. Sokkal rosszabb az eredmeny.
Console mas. Ha elfogy a memoria kilep a program. Nem fogja betolteni az adatot vagy texturet. Az engine dolga a gondoskodni az adatok manageleserol. Fix hardwarerel elvarhato az optimalizalas. -
7time
senior tag
Szerinted mivel lenne olcsóbb mint ha rá van forrasztva, semmivel, sőt drágábban jönne ki mert egyrészt a foglalatért is kellene fizetni másrészt a memóriákat drágább tokozással kellene legyártani és a külön értékesítés is pénzbe kerülne, de mivel jóval magasabban ülnének a tokozás miatt teljesen át kellene tervezni a hűtésüket is.
-
Jack@l
veterán
Konzolra is pc-n fejlesztenek...
Nem vonnám káétségbe a szavait, ha nem összevissza maszlagnak tűnne. Az ilyen 2 gigával 6 gigát megoldunk konzolon meg egyenesen hülyeség. Lehet megoldják, jóval szarabb minőségű textúrákkal...
Ha tényleg 4-6 gigányi textúrát betolnának a ps4-es játékokba, nem lenne mosott szar az összes fő karaktereken kívüli anyag. Loha meg lelőtte már a poént. míg pc ramból tud strteamelni ha netán elfogy a vram, konzolon kerreg ugyanaz vinyóról... -
stratova
veterán
Stimm. Egy-egy ilyen textúrát szerkesztettem át én is, de akkoriban nem érdekelt hogyan működik. Gondoltam rákeresek a jelentőségére, működési elvére. Nem vonom kétségbe, hogy pl. Te esetleg nálam lényegesen jobban ismered PC-n vagy akár konzolon egy játékmotor működési hátterét. De ha pl. csak PC-re programozol nem biztos, hogy érdemes szakmai halandzsának titulálni azt, amit esetleg más a konzollal kapcsolatban ír, mert esetleg arra fejleszt.
-
7time
senior tag
Mindenesetre érdekes, hogy mindig a ph-s main szöveget fújja és éppen akkor bukkan fel mikor a konzolokat kell "megvédeni"...
Ahogyan te is mindig akkor amikor az AMD-t vagy a konzolokat kell szapulni és ugyanolyan makogás mest látszólag fogalmad nincs a konzolok működési elvéről vagy az API-ról, talán csak nem savanyú a szőlő mert nem az Nvidia gyártja a konzolokhoz az APU-t.
-
Jack@l
veterán
Hogy tévedsz, vagy nem, azt a kutya nem tudja... Mindenesetre érdekes, hogy mindig a ph-s main szöveget fújja és éppen akkor bukkan fel mikor a konzolokat kell "megvédeni"...
Nekem összefüggéstelen makogásnak tűnik a legtöbb mondanivalója. Egy profi értelmesen logikusan el tudja mondani pár mondatban a legbonyolultabb rendszer lényegét/előnyét/hátrányát. -
#94257664
törölt tag
-
sayinpety
tag
A console hardwareken a memoria hasznalata sokkal konnyebb. Mashogy kezeljuk a PChez kepest. Ugyanazt harmadannyi memoriabol ki tudjuk hozni. Egyreszt consoleon explicite a memoriaeleres. Az operacios rendszer a program teruletet nem menedzseli. Jellemzo ezt a teruletet lefoglalni es az allokaciot a programbol vegezni. Meg lehet tenni a blokkok lefoglalasat, felszabaditasat. A kritikus optimalizalas a blokkeltolas. Az operacios rendszer ehhez a memoria terulethez nem nyul es lehetove valik a pointer korrekcio a blokkeltolashoz. Ez az optimalizalas sok munkat igenyel, de 2GB memoriaba befer, amihez PCn 6GB memoria kell.
A texture streaming szinten sokkal egyszerubb console hardwareken. A memoria menedzselese lehetseges programbol. Rengeteg optimalizalas valik lehetsegesse. PCn a legnagyobb problemam mindig a memoria felszabaditasa. D3D11ben van ra lehetoseg, de a WDDM ellenorzes annyira kotott, hogy keptelenseg megoldani micro-stuttering nelkul. Valojaban egyetlen mai programnak sincs sok gigabyte video memoria igenye. A suru micro-stuttering elkerulese az oka a nagy texture memoria hasznalatanak. -
A Middle-earth: Shadow of Mordor esetében az elemzést megnehezíti, hogy egyelőre csak a PC-s portról vannak adatok, de a fejlesztők szerint a PlayStation 4 és az Xbox One változatok bár nem mindig ugyanazokat a textúrákat használják, de ezek felbontása megegyezik a PC-hez elérhető, opcionálisan letölthető textúracsomag által tárolt tartalommal.
Úgy tűnik nem PC exkluzív.
-
sayinpety
tag
Ha a consoleon mukodik a streaming, akkor az engine tamogatja. PCbe is implementalhato, nem ertem miert nem teszik meg. Texture pop-in problema lehet, am ez optimalizalhato. PCn sem nagy tobbletmunka, am ketsegtelen, hogy console APIn sokkal egyszerubb.
Velemenyem szerint tul keves volt a PCre koltheto penz. Mas akadaja nem lehet, hogy a consoleon jo texture streaming ne mukodjon PCn.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Middle-earth: Shadow of Mordor egészen extrém igényekkel rendelkezik.
- Formula-1
- Spórolós topik
- Diablo IV
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest