- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
ph Az egyik HAMR, a másik MAMR technológiával éri el a komoly tárkapacitást.
-
Jövő év őszén jön a Mortal Kombat mozifilm folytatása
gp A folytatásban felbukkan végre Johnny Cage is, akit Karl Urban alakít majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Locutus
veterán
Azért hova eljutottunk abból, hogy nem is lesz DX12... a mantle meg sehol sincs, de ahol mégis, ott is minek...
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
nakos1212
senior tag
Még a 11 sincs kihasználva, eléggé mantle-visszavágás szaga van
Locutus: Alapvetően igazad van, szerintem a mantle azért jó, hogy az MS bácsi ne szarjon bele ennyire, magyarul adott egy kis löketet[ Szerkesztve ]
-
BoneDragon
veterán
Lehet hülye vagyok a témához, de ha xbone-ra is jön a dx12, akkor nem kell bele új vga?
-
Locutus
veterán
De mi adott löketet minek? A mantle gyakorlatilag papíron jelent meg... semmihez se jó, egyedül BF4-ben is csak dísznek kb... Max a pr-bullshit adhatott löketet, mert tényleges megváltást nemigen hozott.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz BoneDragon #3 üzenetére
Miért kellene? A GCN architektúra nagyrészt olyan, mint egy általánosan programozható központi processzor, csak nagyon széles SIMD motorokkal. Nem nagyon lehet olyan dolgot bele rakni egy API-ba, amit ez a rendszer ne tudna támogatni. Egyszerűen csak kell hozzá egy friss driver és megy.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
.mf
veterán
válasz BoneDragon #3 üzenetére
Nem én mondtam, de nagyon...
Gondolj már bele, józan paraszti ésszel is kitalálható, hogy a MS a saját konzoljához olyan API-t fejleszt, ami kompatibilis is vele. S a konzolok gpu-it sem szokták cserélgetni (főleg, mivel igp).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
BF4-ben azért elég jó. Mindenkinél kivesz egy 4-5 ms-os driver oldali késleltetést, mert a DX esetében erre szükség van, míg a Mantle-nél nincs. Emellett sokkal egyenletesebb a leképzés. A sebességnövekedés pedig változó, hiszen beállítás- és gépfüggő, de 5-70%-ig van minden. Emellett a CF-eseknek nagy előny, hogy úgy viselkedik a több-GPU-s rendszerük, mintha egy GPU-juk lenne. Olyan késleltetést és működést mutat fel.
Egyértelműen előny a rendszer, nem véletlenül építenek rá a fejlesztők. Az év közepéig még három Mantle játék/patch jelenik meg. Az év második felében meg jön még kb. 3-4. Ha nem adna előnyt, akkor nem terjedne gyorsabban minden eddig megjelent DX API-nál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Paul119
addikt
qualcomm? lehet hülye kérdés de nekik mi közük a dx12hoz?
Megnéztem volna Sámsont, ha nem rockernek nevelik, Rapperként a gettóban kopaszon mivel dicsekedik
-
Peat;)
veterán
Ez a "mantle visszavágás" dolog akkor derül ki amikor megtudjuk a megjelenés idejét. Biztos ösztökélte a Microsoftot valamilyen szinten (bár ugyanúgy windows kell a mantle-hoz is, linuxra nem hiszem hogy pont az amd térne át..így nekem nem igazán tiszta miért félne az MS a mantlétól), de a fő kérdés hogy mennyi idő az új directx fejlesztése és mikor jelenik meg. Még csak papíron létezik vagy már a fejlesztésben túl vannak pár lényeges ponton, mennyire támogatja az nvidia/intel párost. Ez kicsit bonyolultabbnak hangzik nekem mint a mantle kód, így ha már van kézzel fogható állapot akkor én nem mantle visszavágásnak nevezném, de biztos jó hatással volt a fejlesztés gyorsaságára. Maga az xbox one is ahol a fejlesztők kisírták a hardwaret (aztán már kérdés hogy mire jutottak vele, full hd mumus) így az MS közvetlenebbül találkozott az igényekkel.
-
Dr. X
aktív tag
A DX12 Xboxon azt jelentené, hogy szebbek/gyorsabbak lennének a játékok, mint a jelenlegi DX-el?
-
kpal
veterán
Így is betegesen fut ez-az a Box One -on . Dx12 nem okozná a még kevsebb fps , és továbbra isa Full HD játékok nem nagyon lennének
[ Szerkesztve ]
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Akkor Mantle storno? Megint el lesz tiporva valami, ami még be se tudta bizonyítani létjogosultságát.
By.: Johnny
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
-
addikt
Sajnos ez sem fogja az xbox-ot kihúzni a gödörből
Olyan frissítés/bejelentés/opció mikor jön, amiben kicserélik a memóriát hármasról ötösre?
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
-
Glenda
addikt
válasz gyuribácsi88 #19 üzenetére
Szeretnék én olyan gödörben lenni, mint az Xbox.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
addikt
-
Th1sN04ll
senior tag
válasz gyuribácsi88 #21 üzenetére
Van mögötte akkora marketing hogy nem kell félteni a boxot
-
addikt
-
Th1sN04ll
senior tag
válasz gyuribácsi88 #23 üzenetére
Ha ebből indulunk ki akkor nagyon sok a buta ember De amúgy hidd el hogy optimalizálnak annyira a boxra hogy nem fogod érezni azt hogy gddr3 vagy gddr5
Amúgy óriási fail amit írsz, mert te is meg fogod venni az adatlapod szerint melyen ékes betűkkel van írva soon xbox one[ Szerkesztve ]
-
Dealer95
őstag
válasz gyuribácsi88 #23 üzenetére
Ha a marketing kevés lenne a Samsung nem tudná eladni millió számra a szappantartóit...
A marketing körül forog minden.
"ép ésszel gondolkodó emberek"
Ma már nem sok ilyennel találkozni[ Szerkesztve ]
-
Glenda
addikt
válasz gyuribácsi88 #21 üzenetére
Továbbra is úgy gondolom, hogy az exkluzívok adnak el egy konzolt.
A "baki" az volt, hogy újítani akartak/mertek. Az embereknek nem ez kell. Az embereknek egy Xbox 360 kellett volna, erősebb hardverrel. Abból is milyen felfordulás volt, hogy 24 óránként be kell jelentkezni. Facebookra nem muszáj, mégis bejelentkeznek legalább ilyen időközönként.
A gyenge hardvernél pedig érdemes megnézni, hogy az előző generációt melyik konzol nyerte meg.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
Kristof93
senior tag
Tehat a pc megkapja az xbox fapadosabb, olcsobb jatekokhoz szant apijat? Nagyon ugy tunik, hogy ezzel a MS folytatja windows 8-al inditott trendet: hanyagolja a desktopot/hc/professzionalis reteget a mobilos/tabletes casual bohockodassal szemben. Biztosan penzugyileg megeri nekuk, de eleg elkeserito.
-
addikt
válasz Th1sN04ll #24 üzenetére
Persze hogy megveszem, de majd csak akkor ha 80K-ért megkapom, (ami nagyjából karácsony környéke, vagy január lesz). Most meg 2-3 hét múlva megveszem a ps4-et.
Ne hogy már a gyengébb konzolt drágábban vegyem meg, LOL.
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
-
zed01
őstag
bár ugyanúgy windows kell a mantle-hoz is, linuxra nem hiszem hogy pont az amd térne át..
Csak halkan megsúgom, az OpenGL már most tudja azt amit az összes DX verzió tudni fog, csak driver kérdése az egész. Nem véletlen hogy például John Carmack bácsi kezdetektől fogva sz@rik a DX-re.
[ Szerkesztve ]
“Amikor az emberek félnek a kormánytól, az önkényuralom. Amikor a kormány fél az emberektől, az szabadság.” Thomas Jefferson
-
Def26
félisten
"A gyenge hardvernél pedig érdemes megnézni, hogy az előző generációt melyik konzol nyerte meg."
Igaz, utolsó kanyarban de a ps3 már beelőzte az xbox 360 -at. Jellemzően nem a gyenge hardver volt az előnyös, hanem a ps3 volt bonyolultabb.
A fejlesztők elmondása szerint jelen generációban pedig az xbox one hardver bonyolultabb ez mellett ugye gyengébb is. A többit a
logikádrainkább a jövőre bízom.[ Szerkesztve ]
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
Locutus
veterán
Elméletek... a BF4-hez senki se fog egy vérgagyi kaveri apu-t venni az i5-je helyett csak azért, hogy megízlelhesse a 70%-os sebesség emelkedést...
"Egyértelműen előny a rendszer" a fejlesztők számára, akik kevesebb munkával, így nagyobb profittal portolhatnak játékot konzolról PC-re. Ezen kívül se fejlesztőt, se usert nem nagyon villanyoz fel, hogy az átlag játékos PC-n 3,57% gyorsulást hoz a mantle (egy raklap új bug árán).
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Malibutomi
nagyúr
Teljesen normál gépeken is van gyorsulás, és sokkal simább a futás.
Azt meg nem hiszem hogy az összes fejlesztö és felhasználó véleményét ismernéd...
Egy teljesen új API megjelenése után persze hogy van pár bug. Az MS talán kikalapálta már a W8-at, hogy ne zuhanjon össze rengeteg program alatt? Nem. Pedig nem egy hónapja jelent meg. Ha az új DX is hardverközeli lesz gondolod ott nem lesznek bugok eleinte? -
tag
válasz Malibutomi #35 üzenetére
Normál gépeken van gyorsulás, de elhanyagolhatónak nevezhető, ha DX alatt a processzor ki tudja szolgálni adattal a GPU-t. Gyengébb processzorok esetében van igazán előrelépés jelenleg. Ami meg a sokkal simább futást illet én eddig mindenhol azt olvastam, hogy mikrolaggokat okoz jelenleg a Mantle BF4-ben. Igaz, még csak Béta állapotban van, így ezt kijavítják gondolom a végleges elkészültéig és akár még a teljesítmény növekedésen is javíthatnak. KÍváncsian várom majd, hogy mit hoznak ki belőle, de a DX12-t is várom.
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
Lacccca87
addikt
válasz Malibutomi #35 üzenetére
Ad1 Win 8/8.1 bőven stabilabb mint a Win7
Ad2 NV-n eddig se volt gond a sima egyenletes futás, a mikrolaggok AMD-s privilégiumok (sajnos tudom, mert nekem is az van)
Ad3 normál gépeken kb semmi gyorsulást nem vettél észre
Ad4 ha már bugokról van szó a Mantle is egy rakás bughalom, meg normális driver sincs hozzá
(habár minek van kb 2 db fél játék mantle támogatással meg 1 techdemo, ahhoz képest hogy be van mindig haragozva hogy mennyi cím jön már lement lassan Q1 és még 1 teljesen működő változatot se tudtak felmutatni, és gyanítom ez nem nagyon fog változni)#Abu: Csak jelezén hogy már jötta Thief -hez pacth megm árcius is van de Mantle támogatás még sehol...ja tudom csak 1 ember ül rajta mert annyira könnyű és gyors megcsinálni, aztán mégse, talán nyárra megoldják.
#36 Rojik:
Az a mikrolagg nem a mantle hibája ,hanem a useré mert nem vette meg a legújabb AMD vga-t mivel csak arra készült el az elvben minden GCN-t támogató kód.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jelenleg nehéz behatárolni, hogy pontosan mik lesznek a DX12-ben, de arról amit hallottam úgy érdemes beszélni, hogy a base funkciókat igen sok hardver fogja támogatni. A kiterjesztéseket pedig leginkább egyik dedikált GPU sem, mert az egyik eleme ezeknek a megosztott virtuális memória, amihez pedig APU kell. De a Kaveri APU esetében esélyes, hogy a DX12 összes funkcióját támogatja.
(#11) Reinkz: A chip az érem egyik oldala, azzal nincs igazán gond. A memória mennyisége a másik részlet. A Mantle a BF4-ben úgy van kalibrálva, hogy 2 GB VRAM-ot igényel. 1 GB-os kártyával csak akkor működik jól, ha a memóriaigénye is 1 GB alá van szorítva a beállítások csökkentésével.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
olbaidhun
őstag
"egyik hardvergyártó sem jár majd igazán rosszul"
na ne, most ez komoly? Szerintem a programozók lustaságán több múlik, mint gondolnánk..
Felesleges az új dx12, ha és amennyiben még mai napig sem képesek optimalizáltan és korrekten dolgozni a dx9-ben.. 10-ben, 10.1-ben, 11-ben és így tovább.(#38) Abu85
APU jól hangzik, korrekten bánik az erőforrásokkal és van benne tartalék [ építettem mostanában pár ilyen pc-t ]. Örülök, hogy méltó versenytársra lelt az intel/ nVidia kombó.[ Szerkesztve ]
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Lacccca87 #37 üzenetére
Ad1 W8 olyan szuper, hogy kapásbòl tudok mondani itt a ph-n vagy 5 embert aki visszaváltott W7-re, közte a fél gtx780 topic, mert fagynak laggolnak a játékok.
Ad2 én nem látok mikrolaggot, bár 290-em van, erre sok tesztben azt írták simábban fut mint egy nv, de elfogadom hogy van mikrolagg amd kártyákon.Épp ezen segít a mantle is.
Ad3 Ha egy fx-8350/i5 és 7970 kombón 15-20fps semmi, akkor valóban semmi a gyorsulás.
Ad4 most jött ki ali Ig egy hónapja az elsö beta, láttál már tökéletes beta-t? Ráadásul ez nem egy kis program hanem egy teljesen új API.
Játékokra meg annyit, amit fentebb már írtak, te elkészítesz egy hónap alatt mondjuk 10 AAA játékot? Vagy hogy gondolod? -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle-nek maximum annyi köze van a DX12-höz, hogy esetleg nem tervezték a GDC-n való bemutatását, de mégis meglépik. De annyi már kiderült, hogy az MS nagyjából 5 éve fejleszt egy next-gen interfészt. Nyilván ebből 3 év a kutatás és a GAB tagokkal való egyeztetés lehetett, míg a valós munka nagyjából 2 éve tarthat, abból is egy éve készülhet ténylegesen az API. Tekintve, hogy a GDC-n az AMD már példaprogramokat is ígér a DX12-re, igen valószínű, hogy részben üzemképes az API. A Win 9-re tartható a megjelenése, de jelenleg az sem kizárt, hogy az új WDDM-et visszaportolják a Win 8-ra, és akkor a DX12-t is lehet vele hozni.
A Linuxra akkor viszi át az AMD a Mantle-t, ha a fejlesztők kérik. Ez az MS-nek kiszámíthatatlanság.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elméletek alapján nem áll be egy rakás fejlesztő egy API mögé még alfa->béta fázisban. Egyébként a 70%+-okat a CF rendszerek hozzák csúcs-CPU-val.
Igen. Nyilvánvaló, hogy a fejlesztők egy része a Mantle-ben a költségcsökkentést látja, hiszen kiszámítható az API teljesítménye, így tizedannyi erőforrás befektetésével is képesek olyan kódot írni, aminek a tempóját a DX vagy az OGL kód sosem képes hozni. De azt érdemes mérlegelni, hogy az önmagában egy probléma, ha egy API teljesítménye nem kiszámítható. Ha nem lenne probléma nem jönnek a DX12 sem.
(#42) Locutus: Roy nem igazgató az AMD-nél, hanem marketinges és sales szakember. Amit ő mond az nem mérvadó, nem véletlenül hoztuk le hírben a PH-n, hogy a DX-nek nincs vége.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Televan74
nagyúr
válasz Malibutomi #40 üzenetére
15-20 FPS igen is valami. Főleg ha valakinek annyi kell egy játékban a simább,gördülékenyebb futáshoz.
Nem vagyok a mantle mantrázója, de azért jó hogy felkavarta az állóvizet.Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
tag
válasz Lacccca87 #37 üzenetére
Úgy olvastam, hogy a 290X kártyáknál is tapasztaltak mikrolagot. Tehát igen is Mantle hiba, nem a kártyáké. Vagy van annál újabb AMD kártya, csak még nem hallottam róla?
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mikrolag már egyik hardveren sincs. Sokkal egyenletesebb a renderelés, mint a DX-en, illetve kisebb a Mantle késleltetése is. Sőt, eltünteti a Hyper-Threading mikrolagját is, illetve a shader fordításkor bekövetkező akadást. Akkor fordulhat elő akadás, ha a VRAM betelik. Erre a Mantle nem úgy reagál, mint a DX, mert itt más a memóriamenedzsment. Mindenképp szükséges annyi VRAM, amennyit elvisz a játék. Ha nincs meg, akkor csökkenteni kell a részletességet, hogy beférjen a memóriába az adat. Ez is abból ered, hogy az erőforrás felszabadítása sokkal gyorsabb Mantle alatt, mert nem kell átmenni egy rakás ellenőrzésen, hogy meg lehet-e tenni. DX-en is elfogyhat a VRAM, de ott 0 fps lesz az eredménye arra a pillanatra, míg a Mantle-ön ugyanez a jelenség csak mikrolaghoz hasonló akadást okoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Th1sN04ll
senior tag
Ha másra nem is arra hogy megbolygassa az álló vizet jó volt a mantle A további fejlemények pedig a jövő titkai, sodródni kell, és nem okumlálni olyan dolgokon amit átlag felhasználó nem tud biztosan
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PH-n pont arról írtunk, hogy lesz új DirectX. [link] - itt pont cáfoltuk, hogy ne lenne új DX. [link] - itt pedig először szereztem róla tudomást, hogy készül egy új DirectX, plusz ugye a Win 8.1-es kiegészítés, amiről kiderült, hogy DX 11.2 lett.
Egyébként valszeg az AMD is tudott erről. Legalábbis ahonnan az utóbbi hír infója egy programfejlesztőtől származott, de az AMD-től kapott Kaveri APU-t a készülő szabványokhoz. Azóta több helyről is hallom, hogy a Kaveri támogatja a DX12 összes funkcióját, tehát valszeg nem véletlenül lettek ezek a fejlesztőkhöz kiküldve. Lehet, hogy Roy nem tudott a DX12-ről, de egy belső kör biztosan tudta.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudományos Pandémia Klub
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Dragon Age: Origins
- Windows Insider Program
- Android játékok topikja
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Foxpost
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AORUS MASTER / ROG STRIX WHITE RTX 4090 24GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- Zotac gaming amp airo Geforce RTX 4070ti 2026 végèig garanciás
- GIGABYTE RTX 3090 24GB GDDR6X GAMING OC Eladó! 210.000.-
- MSI RTX 3080 SUPRIM X 10GB GDDR6X - Beszámítás: OK
- Zotac Trinity RTX 3080 OC videokártya /Doboz/Friss Mx6 paszta/Beszámítás/
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen